فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

گزارشی از تنش درونی در شبکه من و تو



 

شبکه من و تو,مدیر شبکه من وتو

 

در پی افشای برخی اطلاعات محرمانه شبکه من و تو در وب شخصی رها اعتمادی مبنی بر شرایط استخدام در این شبکه، مدیر شبکه او آی پی ان، ضمن تشبیه شبکه من و تو1 به بادکنکی که بادش در حال خالی شدن است، تعطیلی این شبکه را همانند شبکه من و تو2 پیش بینی کرد.

 

به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی جام نیوز، رها اعتمادی یکی از مهمترین و معروف ترین مجریان شبکه من و تو است که از ابتدای تاسیس شبکه من و تو حضور داشته و حتی تیزر تبلیغاتی شبکه نیز با تصویر وی ساخته شده است. وی مدیریت کنترل کیفیت شبکه من و تو 2، اجرای برنامه های آکادمی گوگوش، من و تو پلاس و برنامه جواب را بر عهده داشت.

 

رها اعتمادی مدتی پیش با مدیران شبکه بر سر مسائل مختلف اعم از تهیه برنامه، سانسور در شبکه و مسائل مالی اختلاف پیدا کرد. این اختلاف تا آنجایی پیش رفت که رها اعتمادی در وب شخصی خود برخی مسائل محرمانه شبکه از قبیل حمایت های مالی فرح پهلوی از شبکه من و تو را فاش نمود.

 

این کار موجب شد تا مدیران شبکه، وی را مدتی از کار تعلیق نموده و برنامه جواب را که توسط رها اعتمادی اجرا می شد به صورت موقت به شخص دیگری به نام امید خلیلی تجریشی واگذار نمایند که البته واکنش منفی دوستان چندین و چند ساله رها اعتمادی یعنی تیام بصیر (کارگردان وتهیه کننده برنامه بفرمایید شام) و سمیه عابدین زاده (سمی آرین کارگردان و تهیه کننده برنامه جواب) را نیز در پی داشت. اعتراض مجریان فوق نیز نه تنها به جایی نرسید بلکه موجب منزوی شدن آن دو نیز گردید. در پی اعتراض این افراد برنامه " تهران برای من جیغ بزن" به طور کامل حذف و برنامه بفرمایید شام نیز به حاشیه کشیده شد. رها اما بعد از مدتی با وساطت و پا درمیانی حسن اعتمادی (پدر رها؛ سردبیر برنامه اتاق خبر این شبکه) و ناصر اعتمادی (عموی رها)، دوباره به صورت آزمایشی به کار در این شبکه مشغول شد. اما حضور وی بسیار محدود و کم رنگ شده و حیطه اختیارات و وظایف آن به شدت کاهش پیدا کرد.

 

از طرفی محدودیت ها، سخت گیری ها و شرایط خاص تهیه و اجرای برنامه که بعد از اختلاف با مدیریت شبکه برای رها اعتمادی ایجاد شده بود موجب ناراحتی وی گردید. اما چیزی که از همه بیشتر رها از آن رنج می برد، تغییر نام برنامه اختصاصی وی یعنی جواب به برنامه پاسخ بود. اعتراض شدید رها به مدیر شبکه باز هم به نتیجه نرسید و برای چندمین بار زخم کهنه اختلاف بین رها اعتمادی و کیوان عباسی، سر باز زده و رها در اقدامی دیگر دست به افشای اطلاعات محرمانه شبکه مانند شرایط استخدام در شبکه من و تو در وب شخصی خود زد. اعتمادی در جدیدترین آگهی استخدام این شبکه که در وب شخصی اش منتشر کرده سه شرط اصلی برای پذیرفته شدن به عنوان مجری در این شبکه را: اعتقاد راسخ به فرقه ضاله بهائیت، مخالفت با جمهوری اسلامی ایران و در اختیارقرارگرفتن نوع پوشش مجریان زن با مدیریت شبکه عنوان کرده بود.

 

فاش شدن اطلاعات محرمانه شبکه من و تو در وب شخصی رها اعتمادی بازتاب گسترده ای در رسانه ها، خبرگزاری ها و سایت های داخل و خارج داشت که نتیجه آن ایجاد موج اعتراض گسترده مخاطبین و بینندگان علیه این شبکه در فضای مجازی بود. حجم اعتراضات تا اندازه ای پیش رفت که شبکه من و تو مجبور شد در دو برنامه جواب و من و تو پلاس بر اتفاقات رخ داده سرپوش گذارد. نکته قابل توجه اینکه در حالی که پوشش دو مجری زن برنامه من و تو پلاس و گرایش به بهاییت آن دو نشان از حقیقت گویی رها اعتمادی داشت و به عنوان سند غیرقابل انکار افشاگری های همکار سابق خود -رها اعتمادی- محسوب می شوند برای اینکه خود را از قربانی شدن تحت سیاست های مدیر شبکه نجات دهند، با تخریب ضمنی رها اعتمادی، تمام قد از سیاست های کلان شبکه من و تو حمایت کردند.

 

البته این اختلافات قبلا توسط منصور سپهربند مجری شبکه امید ایران، شهیار قنبری (خواننده)، شهرام همایون (مدیر شبکه کانال یک)، ضیاء آتابای (مدیر سابق ان آی تی وی) ومهران عبد شاه (مدیر سابق شبکه آی پی ان) مطرح شده بود.

 

حتی مهران عبد شاه، مدیر شبکه او آی پی ان، علت تعطیلی شبکه من و تو 2 را وجود این اختلافات در شبکه من و تو عنوان کرده بود که البته اظهارات مدیر این شبکه لس آنجلسی قریب به ذهن نیز می باشد زیرا مدیریت کنترل کیفیت شبکه من و تو 2 را رها اعتمادی بر عهده داشت و تعطیلی شبکه من و تو 2 درست در زمان به وجود آمدن اختلافات بین رها اعتمادی و دوستانش با مدیریت شبکه اتفاق افتاد.

 

ناگفته نماند این اولین دفعه ای نیست که اختلاف مدیر شبکه من و تو با مجریان و دست اندر کاران شبکه به جاهای باریک کشیده شده و موجب جدایی این مجریان از شبکه شده است. چندی پیش یکی دیگر از مجریان شبکه من و تو به نام آزاده حسینی به دلیل همین اختلافات از شبکه جدا شده و در مصاحبه ای، علیه شبکه من و تو دست به افشاگری زد.

 

طبق گفته مهران عبد شاه (مدیر سابق شبکه او آی پی ان) سابقه کیوان عباسی – مدیر فعلی شبکه من و تو و مدیر سابق تلویزیون سیاسی فارسی زبان آزادی- نشان می دهد که وی در برخورد با مجریان شبکه هیچ گونه انعطافی از خود نشان نمی دهد و همین امر موجب جدا شدن مجریان از وی می شود.

 

برخورد کیوان عباسی با مجریان و کارمندان خود از قبیل بهروز صور اسرافیل و رضا فاضلی موجب شد تا تلویزیون آزادی با شکست مواجه شده و تعطیل شود.

 

کارشناسان و تحلیلگران بر این عقیده اند که با توجه به کارنامه بد مدیریت شبکه من و تو و اختلافات موجود در آن، این شبکه تا مدت زیادی دوام پیدا نخواهد کرد و به زودی شاهد از هم پاشیدن شاکله اصلی شبکه و تعطیلی آن مانند شبکه آزادی خواهیم بود.

 

شایان ذکر است مهران عبدشاه، با اشاره به ناکارآمدی شبکه من و تو، آن را به بادکنکی تشبیه کرد که بادش خالی شده است. وی تعطیلی شبکه من و تو1 را مانند من و تو 2 اینگونه پیش بینی کرد: «شبکه من و تو مانند بادکنکی است که به اصطلاح " بادش خالی شده" است. این شبکه یک بادبادک پربادی بود که به سمت بالا حرکت می کرد ولی اکنون باید با استفاده از فوت، این بادکنک را بالا نگه دارند، چرا که کم کم مثل بادکنک آفتاب خورده خالی شده و به سمت پایین سرازیر شده است و شاید در ابتدای کار سر بادکنک را محکم نکرده اند. و همانطور که شبکه "من و تو 2" پس از مدتی بسته شد اکنون نوبت " من و تو1 " می باشد.»/جام نیوز


ویدیو مرتبط :
25-نقطه آغازین صبر، چالش ها و تنش های درونی انسانهاست

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عکس/ شجریان و مجری شبکه من و تو



 

پس از انتشار تصاویر محمدرضا شجریان با اعضای تحریریه شبكه بی بی سی، این بار شجریان با یكی از اعضای شبكه من و تو دیده می شود.../تحلیل:مشرق


عکس/ شجریان و مجری شبکه من و تو