فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

«گتسبی بزرگ»‌ با ۵۱ میلیون دلار خیره‌کننده ظاهر شد / «آیرون من ۳»‌ در آستانه یک میلیارد دلار فروش



گتسبی بزرگ

 «گتسبی بزرگ»‌ با ۵۱ میلیون دلار خیره‌کننده ظاهر شد / «آیرون من ۳»‌ در آستانه یک میلیارد دلار فروش
سینما - درام «گتسبی بزرگ» به کارگردانی باز لورمان در هفته اول اکران در آمریکای شمالی بیش از انتظار ظاهر شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، موفقیت چشمگیر فیلم جدید لورمان در رقابت با فیلم ابرقهرمانی «آیرون من 3» که از هفته پیش در ایالات متحده و کانادا روی پرده رفته، یک پیروزی بزرگ برای استودیو برادران وارنر و شرکت «ویلیج ردشو پیکچرز» است.
 
«گتسبی بزرگ» (The Great Gatsby) با بازی لئوناردو دی‌کاپریو، توبی مگوایر و کری مالیگان از جمعه تا یکشنبه 51.1 میلیون دلار فروخت و پس از سومین فیلم «آیرون من» در رده دوم جدول فروش هفتگی فیلم‌ها در آمریکای شمالی قرار گرفت.
 
«آیرون من 3»‌ با بازی رابرت داونی جونیر به نقش ابرقهرمان قصه‌های مصور مارول، این هفته در آمریکای شمالی 72.5 میلیون دلار به دست آورد و مجموع فروش داخلی خود را به 284.9 میلیون دلار رساند.
 
این فیلم که تولید دیزنی و مارول استودیوز است، در سطح بین‌المللی 89.3 میلیون دلار فروخت. مجموع فروش «آیرون من 3» در این سطح 664.1 میلیون دلار و فروش جهانی آن با حساب بازار آمریکای شمالی تقریبا 950 میلیون دلار شده است.
 
«تایلر پری تقدیم می‌کند پیپلز» (Tyler Perry Presents: Peeples) به کارگردانی تینا گوردون چیزم با بازی کریگ رابینسن و کری واشینگتن دیگر فیلمی بود که در هفته تعطیلات روز مادر به طور گسترده  روی پرده سینماها رفت.
 
این کمدی خانوادگی تولید لاینزگیت که پری تهیه‌کننده آن است، در هفته اول اکران شکست سختی خورد و با 4.9 میلیون دلار در رده چهارم قرار گرفت. (پری نه در «پیپلز»‌ بازی کرده و نه آن را کارگردانی کرده است.)
 
اقتباس سه‌بعدی لورمان از «گتسبی بزرگ» رمان معروف اف. اسکات فیتزجرالد بهترین فروش افتتاحیه را برای این فیلمساز استرالیایی رقم زد که با فیلم‌هایی چون «رومئو+ژولیت»، «مولن روژ» و «استرالیا»‌ شهرت دارد.

«گتسبی بزرگ» درباره مردی جوان به نام نیک کاراوی (مگوایر) است که سال 1922 از ایالات مرکزی آمریکا به لانگ آیلند می‌آید و آنجا مجذوب گذشته و سبک زندگی همسایه خود می‌شود که میلیونری مرموز به نام جی گتسبی (دی‌کاپریو) است.

 گتسبی بزرگ

 لئوناردو دی‌کاپریو، توبی مگوایر و آمیتاب باچان در صحنه‌ای از فیلم «گتسبی بزرگ»
 
«گتسبی بزرگ» برای اولین بار در سطح‌ بین‌المللی چهارشنبه 15 مه (25 اردیبهشت) در افتتاحیه شصت و ششمین دوره جشنواره فیلم کن در بخش رسمی و خارج از مسابقه روی پرده می‌رود.
 
ایسلا فیشر، جوئل ادگرتن، الیزابت دبیکی، جیسن کلارک و آمیتاب باچان دیگر بازیگران این فیلم هستند.
 
«گتسبی بزرگ» ابتدا قرار بود 25 دسامبر 2012 اکران شود، اما برادران وارنر به خاطر همزمان بودن این تاریخ با اکران «جانگو آزاد شده» دیگر فیلم دی‌کاپریو تصمیم گرفت اکران آن را به 10 مه 2013 به تعویق بیندازد. از «گتسبی بزرگ» به عنوان یکی از رقبای مطرح برادران وارنر در فصل جوایز سینمایی 2012 یاد می‌شد.

رمان «گتسبی بزرگ» که اولین بار سال 1925 منتشر شد، داستانی درباره دوران پرتلاطم دهه 1920 است. این رمان در قالب یک نمایش در برادوی روی پرده رفته و تاکنون مضمون چند فیلم سینمایی بوده، از جمله فیلمی در سال 1974 به کارگردانی جک کلیتن که بر مبنای فیلمنامه‌ای از فرانسیس فورد کوپولا ساخته شد و رابرت ردفورد و میا فارو در آن بازی کردند.

کمدی اکشن سیاه «رنج و گنج» با بازی مارک والبرگ و دواین جانسن در سومین هفته اکران پنج میلیون دلار به دست آورد و ضمن اینکه در رده سوم قرار گرفت، مجموع فروش داخلی خود را به 41.6 میلیون دلار رساند.

جدول فروش فیلم‌ها در ایالات متحده و کانادا (10 تا 12 مه)

رتبه

عنوان فیلم

فروش جمعه تا یکشنبه (میلیون دلار)

تعداد سالن

متوسط فروش در هر سینما (دلار)

مجموع فروش (میلیون دلار)

بودجه (میلیون دلار)

هفته اکران

1

«آیرون من 3»

72.5

4253

17.040

284.9

200

2

2

«گتسبی بزرگ»

51.1

3535

14.460

51.1

-

1

3

«رنج و گنج»

5

3303

1.514

41.6

26

3

4

«تایلر پری تقدیم می‌کند پیپلز»

4.9

2041

2.376

4.9

15

1

5

«42»

4.6

2930

1.587

84.7

40

5

6

«فراموشی»

3.8

2770

1.395

81.6

120

4

7

«خانواده کرود»

3.6

2650

1.358

173.2

135

8

8

«عروسی بزرگ»

2.5

2298

1.088

18.2

35

3

9

«ماد»

2.3

854

2.744

8.3

-

3

10

«آز بزرگ و قدرتمند»

802 هزار دلار

774

1.036

229.9

215

10

 
منبع:khabaronline.ir


ویدیو مرتبط :
کلاژهایی خیره کننده که با تکه های دلار ساخته شده اند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فروش دلار دولتی مشروط شد



 

 

 

دلار

 

 

مشاهدات خبرنگار فارس از صرافی‌های خیابان فردوسی حاكی است به موجب بخشنامه بانك مركزی، باید عرضه دلار فقط با ارائه بلیت و پاسپورت متقاضیان صورت بگیرد، هرچند كه برخی از صرافی‌ها كماكان تنها به مشاهده كارت ملی و سایر مدارك شناسایی خریداران اكتفا می‌كنند.

دیروز مدیر صرافی بانک ملی از ارائه پیشنهاد فروش دلار در قبال بلیت پروازهای خارجی و در محل فرودگاه خبر داده بود.

طی روز گذشته صرافی‌های خیابان فردوسی با قید این شرط كه فروش دلار تنها در قبال ارائه بلیت و پاسپورت به اشخاص حقیقی صورت خواهد گرفت، اقدام به فروش دلار حداكثر تا 2000 دلار نمودند.

این اقدام موجب شده تا صف‌هایی كه پیش از این در خیابان فردوسی برای خرید دلار دولتی تشكیل می‌شد، تقلیل یابد و فقط مسافران یا همان نیازمندان حقیقی موفق به خرید دلار شوند. تصمیم جدید بانك مركزی و ابلاغ آن به صرافی‌ها، خروج دلالان را از صف‌های دلار به همراه داشت، ولی این به معنای بیكار شدن دلال‌ها تلقی نمی‌شود؛ چرا كه این افراد بیكار نمانده و مبادرت به خرید و فروش دلار در حوالی خیابان می‌كنند.

جمعیتی كه پیش از این در مقابل صرافی‌های ملی و ملت برای خرید دلار منتظر می‌ماندند كه البته این افراد فقط صرافان مجاز بودند، طی روز گذشته دیگر مشاهده نمی‌شدند، چرا كه با شرایط جدیدی كه بانك مركزی برای فروش دلار ابلاغ كرد، این افراد خیلی سریع‌تر توانستند دلار مورد نیاز خود را خریداری كنند.

البته فروش دلار با قید بلیت و پاسپورت فقط منوط به تعداد كمی از صرافی‌های خیابان فردوسی می‌شود؛ جمعیتی كه تا روز پنج‌شنبه مقابل تعداد معدودی از صرافی‌ها صف می‌كشیدند با قید شرایط جدید به صرافی‌هایی مراجعه می‌كنند كه قید و شرطی برای فروش دلار در نظر نگرفته‌اند، به این معنی كه در خیابان فردوسی باز هم صرافانی هستند كه تنها با ارائه كارت ملی به مردم عادی یا همان دلالان امروزی دلار می‌فروشند.

اقدام برخی از صرافی‌ها مبنی بر فروش دلار فقط با ارائه بلیت و پاسپورت، خشم و عصبانیت برخی از دلالان را به همراه داشته است؛ این دلالان در واكنش به این اقدام صرافی‌ها می‌گویند، قرار دادن این شرط فقط موجب سود كردن صرافان است. یكی از دلالان كه همه روزه در خیابان فردوسی به خرید و فروش ارز با قیمت آزاد می‌پردازد، چنین می‌گوید: وقتی كه صرافان این صف‌ها را می‌گذارند تنها به تعداد كمی از متقاضیان دلار می‌فروشند و مابقی را نزد خود نگه می‌دارند، وی تاكید می‌كند صرافان مابقی دلارها را با نرخ آزاد به دلال‌ها می‌فروشند.

طی روز گذشته صرافی‌های مجاز با قیمت 1050 تومان و دلالان با قیمت 1090 تومان دلار را به مردم می‌فروختند.

نوسانات بازار ارز در حالی همچنان ادامه دارد كه بانك مركزی از كنترل این بازار خبر داده بود، اما آنچه در واقعیت به چشم می‌خورد ثابت ماندن قیمت دلار از روز چهارشنبه تاكنون است.

دلار به مردم عادی در فرودگاه‌ها فروخته شود

مدیر صرافی بانك ملی از ارائه درخواستی به رییس كل بانك مركزی مبنی بر فروش دلار در فرودگاه‌ها در قبال ارائه بلیت و گذرنامه و فروش دلار به صرافی‌ها با قیمت 1045 تومان و مردم عادی با قیمت 1050 تومان خبر داد و گفت: هم‌اكنون افرادی در صف‌ها می‌ایستند كه دلال هستند؛ اصلا فروش دلار در قبال ارائه كارت ملی صحیح نیست. اسد‌اله اسدپور در گفت‌وگو با فارس ضمن تشریح وضعیت فروش ارز در صرافی بانك ملی طی روز گذشته،‌ اظهار كرد: قیمت فروش دلار برای صرافی‌های مجاز 1045تومان و مردم عادی 1050 تومان بود.

وی با بیان اینكه بیشتر جمعیتی كه مقابل این صرافی در صف ایستادند، صراف‌ هستند، افزود: درحالی كه صرافی‌های ملی و ملت فقط به صرافان و كسانی كه دارای مداركی مانند گذرنامه و بلیت هستند دلار می‌فروشند، ولی بازهم در صف‌های مقابل صرافی‌های دیگر عمدتا دلالان حضور دارند. مدیر صرافی بانك ملی از فروش 20 میلیون دلار تا ساعت 12 بعدازظهر روز گذشته به صرافی‌ها و اشخاص حقیقی دارای مدارك معتبر خبر داد و گفت: صرافی بانك ملی به تمام صرافی‌های تهران و شهرستان‌ها دلار می‌فروشد؛ خیلی كم در صف این صرافی افراد غیر «صراف» حضور دارند.

وی در ادامه به صحبت‌های خود با رییس كل بانك مركزی اشاره و تصریح كرد: از آقای بهمنی درخواست كردم تا تمامی كسانی كه بلیت و گذرنامه دارند از فرودگاه دلار مورد نیاز خود را تامین كنند. مدیر صرافی بانك ملی تاكید كرد: كسانی كه احتیاج ندارند نباید در صف خرید دلار بایستند، زیرا پول رایج كشور ریال است و برای سبزی خریدن و مصارف روزانه نیازی به دلار نیست و این ارز در این موارد كاربرد ندارد. وی اضافه كرد: باید به مصرف‌كننده واقعی دلار فروخته شود و دلیلی ندارد كه با ارائه كارت ملی به اشخاصی كه احتیاجی ندارند دلار فروخته شود.

اسدپور خاطرنشان كرد: با باز شدن راه حواله‌های ارزی باید وضعیت خرید و فروش دلار در بازار به حالت عادی برگردد.

مردم بی‌توجه به توصیه‌های بانک مرکزی هنوز دلار می‌خرند

صرافی‌های بازار دیروز مجاز شدند که هر دلار را 1050 تومان به مردم عرضه کنند، در عین حال ادامه روند کاهشی نرخ دلار در بازار در دستور کار بانک مرکزی قرار دارد. اسدالله اسدپور در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر گفت: امروز (دیروز) صرافی‌های بانکی هر دلار را به قیمت 1045 تومان به صرافی‌های دارای مجوز بانک مرکزی و 1050 تومان به مردم عادی می‌فروشند.

مدیرعامل صرافی بانک ملی تصریح کرد: صرافی‌های بانکی نیز مجاز شدند که هر دلار را 1050 تومان به مردم بفروشند که این قیمت در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه هفته گذشته نیز اعمال شد.

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه بانک مرکزی قیمت دلار باز هم کاهش خواهد یافت، تصریح کرد: هم‌اکنون با کاهش تقاضا برای خرید دلار مواجه هستیم. در عین حال حواله‌جات نیز باز شده است.

اسدپور در مورد ازدحام جمعیتی در مقابل صرافی بانک‌ها از جمله صرافی بانک ملی برای خرید دلار، گفت: همیشه دلالان بازار برای خرید دلار در مقابل صرافی‌ها تجمع می‌کنند. مدیرعامل صرافی بانک ملی ادامه داد: صرافی‌های بانکی و صرافی‌های مجاز باید از فروش دلار به دلالان و سفته بازاها امتناع کنند و تنها به مردم دلار عرضه نمایند.

وی از فروش 22 میلیون دلار در روز پنج شنبه گذشته توسط صرافی ملی خبرداد و افزود: با توجه به کاهش تقاضای خرید دلار، رقم فروش در روز پنج شنبه نسبت به روز چهارشنبه کاهش داشت. اسدپور خاطرنشان کرد: در روز پنجشنبه از ساعت 14 بعدازظهر دیگر متقاضی برای خرید دلار وجود نداشت.

دیروز صبح مجددا صف‌های طولانی در مقابل صرافی بانک‌ها و برخی از صرا فی‌های مجاز تشکیل شده بود. مردم به‌رغم توصیه‌های بانک مرکزی مبنی بر اینکه قیمت‌ها کاهش خواهد یافت، هر روز برای خرید دلار در مقابل صرافی‌ها به صف می‌ایستند.

دیروز صرافی‌ها قیمت فروش هر دلار را بر روی تابلوهای خود 1050 تومان و قیمت خرید را 1045 تومان درج کرده بودند. برخی از صرافی‌ها نیز طبق معمول، هیچ قیمتی بر روی تابلوها حک نکرده بودند.

همچنین قیمت فروش هر یورو دیروز در بازار 1540 تومان و قیمت خرید 1520 تومان بر روی تابلوی صرافی‌ها اعلام شد..../تحلیل:عصرایران