فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

گاهی برای نقشم در این فیلم گریه می کردم!



اخبار,اخبار فرهنگی,امین حیایی

اخبار فرهنگی - این نقش خیلی خوب در فیلمنامه نوشته شده بود و چندان نیاز به تغییر نداشت.

این نقش خیلی خوب در فیلمنامه نوشته شده بود و چندان نیاز به تغییر نداشت.

امین حیایی بازیگر فیلم سینمایی «خانوم» با تشریح ویژگی‌های بازی در نقش کارگری که از ناحیه دو دست معلول شده است اعلام کرد برای بازی در فیلم‌هایی مانند «خانوم» دستمزد خود را کم می‌کند.

امین حیایی بازیگر سینما که این روزها فیلم «خانوم» ساخته تینا پاکروان با بازی وی روی پرده است با بیان این مطلب که بازی در فیلم سینمایی «خانوم» خیلی سریع رخ داد، گفت: تینا پاکروان کارگردان فیلم به من گفت که نقشی برای بازی در «خانوم» برایم در نظر گرفته و داستان فیلم را توضیح داد. زمانی که سر صحنه فیلم حاضر شدم، فیلمبرداری مدتی بود که آغاز شده بود و در همان جلسه اول تست گریم شدم و در جلسه دوم جلوی دوربین رفتم.

وی ادامه داد: من نقش یک کارگر را در اپیزود سوم بازی می کردم که طی یک حادثه دو دست خود را از دست داده و معلول شده بود. پذیرفتن چنین نقشی برایم بسیار سخت بود زیرا باید همه جوانب این شخصیت را مورد توجه قرار می دادم، باید می‌دانستم که یک فرد در چنین موقعیت فیزیکی چگونه راه می رود و چگونه حرکت می کند. البته با پاکروان برای درست بازی کردن این نقش همفکری های بسیاری داشتیم.

بازیگر فیلم «ساخت ایران» با اشاره به اینکه پیش از این با تینا پاکروان همکاری داشته است، توضیح داد: همکاری من با پاکروان به بازی در تعدادی فیلم برمی‌گردد که او به عنوان دستیار کارگردان در پروژه حضور داشت. هرچند «خانوم» اولین فیلم بلند سینمایی پاکروان است اما نه تنها داستان خوبی داشت بلکه از یک تیم کاملا حرفه ای استفاده کرده بود.

این بازیگر سینما بیان کرد: نمی توان گفت که این نقش اولین تجربه من برای به تصویر کشیدن چهره قشر کارگر در جامعه است، چرا که پیش از این در فیلم سینمایی «بیداری رویاها» به کارگردانی محمدعلی باشه آهنگر تجربه بازی در نقش یک کارگر شیشه‌گر را داشتم، اما شکی در آن نیست که نقشی که در «خانوم» بازی کردم بسیار متفاوت است.

حیایی گفت: برای بازی در «خانوم» و برای اینکه بتوانم نقش مورد نظر را خوب بازی کنم خیلی فکر کردم و می خواستم بازی خوبی از خود ارائه دهم. این شخصیت نه تنها از ناحیه 2 دست معلول بود بلکه شخصیت بسیار ساکتی بود و بیشتر از طریق بازی حسی حس این کارکتر باید از طریق نگاه به مخاطب انتقال داده می شد. این در حالی است که اکثر نقش هایی که من بازی کردم معمولا پر دیالوگ بود.

بازیگر فیلم سینمایی «مهمان مامان» بیان کرد: خوشبختانه نقش من در «خانوم» جای بسیار زیادی برای خلاقیت داشت و با توجه به اینکه این فیلم یک اثر ارزشمند است تمام سختی های بازی در فیلم را که از آن جمله می توان به سرمای شدید در زمان فیلمبرداری اشاره کرد، تحمل کردم و همه سختی ها را برای بازی در این فیلم به جان خریدم.

وی با اشاره به حضور پانته آ پناهی ها در این فیلم ادامه داد: بی شک بازی خوب پانته آ پناهی ها به عنوان نقش روبروی من در این فیلم در بازی من بسیار تاثیرگذار بود. این بازیگر بسیار توانمند است و بازی در کنار او تبدیل به یک پینگ پونگ خوب بین ما شد.

حیایی توضیح داد: نقش من در «خانوم» بسیار غم انگیز بود، به حدی که گاهی دلم برای این نقش می سوخت و برای آن گریه می کردم. اپیزود سوم فیلم برعکس اپیزودهای اول و دوم فضای بسیار تلخی داشت، چرا که اپیزودهای اول و دوم به ترتیب قشر مرفه و متوسط رو به بالای جامعه را نشان می داد ولی اپیزود سوم قشر کارگر و فضای تلخ به دلیل مشکلات اقتصادی این قشر را به تصویر می کشید. یک خانواده کارگر فقیر که مرد دچار حادثه شده و زن با وجود 2 فرزند کوچک تمام تلاش خود را می کند که از خانواده خود حمایت کند.

بازیگر فیلم «کما» ادامه داد: یکی از صحنه هایی که با پاکروان به آن فکر کردیم این بود که چگونه به مخاطب نشان دهیم که این کارکتر از ناحیه 2 دست معلول است، به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا صحنه دستشویی رفتن این شخصیت را به فیلم اضافه کنیم تا زمانی که از زمین بلند می شود و پتو از روی شانه های او می افتد مخاطب ببیند که شخصیت فیلم معلول است. البته صحنه های دیگر نیز به این اضافه شد که از جمله می توان به صحنه شیر دادن به فرزند که مجبور بودم با پا این کار را انجام دهم، اشاره کرد.

وی بیان کرد: این نقش خیلی خوب در فیلمنامه نوشته شده بود و چندان نیاز به تغییر نداشت اما برای بخشی از صحنه ها نیاز داشتیم تا اتفاقات جدیدی را در آن ایجاد کنیم. 

اخبار,اخبار فرهنگی,امین حیایی

  بازیگر فیلم «دایره زنگی» در پاسخ به این که آیا بازهم چنین نقش هایی را بازی می کند یا خیر؟ توضیح داد: بازی در چنین نقش هایی بستگی به متنی دارد که به من ارائه می شود، اگر متن خوب باشد حتما آن را قبول می کنم. چنین کارهای ارزشی نسبت به کارهای گیشه بسیار فرق می کند و من خوشحال می شوم که حضورم در این فیلم ها باعث دیده شدن فیلم شود و با توجه به احترامی که برای این نوع کارها قائل هستم، دستمزد پایینی را برای آن درنظر می گیرم.

وی در پاسخ به این پرسش که برای بازی در این فیلم نگران واکنش منفی مخاطبان خود نبودید؟ بیان کرد: مخاطب طی سال های گذشته من را پذیرفته است و فکر می کنم که دوست دارد من را در نقش های متفاوت ببیند نه اینکه هر بار شخصیت های یکسانی را بازی کنم. در میان تجربه های جدیدم می توان به بازی در فیلم سینمایی «مرواریدهای خلیج فارس» اشاره کرد که در آن نقش یک کاپیتان ناو را بازی می کنم که شهید می شود. این نقش نیز موقعیت بسیار متفاوتی را برای من ایجاد کرد.

حیایی در پایان گفت: فیلم سینمایی «آتیش بازی» به کارگرانی بهمن گودرزی که در آن با الناز شاکردوست همبازی شدم و به زودی اکران می شود، موقعیت طنز جالبی دارد که طنز این کار را هم خیلی دوست دارم.

اخبار فرهنگی - مهر


ویدیو مرتبط :
گاهی خنده ، گاهی گریه با صدای اونیک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گریه مریلا زارعی در نشست خبری فیلم "شیار ۱۴۳" (عکس)



اخبار فرهنگی - در نشست خبری فیلم "شیار ۱۴۳" (عکس)

نشست خبری فیلم سینمایی "شیار ۱۴۳" به کارگردانی نرگس آبیار در سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر، عصر امروز چهارشنبه در برج میلاد برگزار شد.

اخبار ,اخبار فرهنگی ,مریلا زارعی

 

اخبار ,اخبار فرهنگی ,مریلا زارعی

اخبار فرهنگی - مهر