فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

کیهان: این پخمه ها از صدا و سیما مدال «نخبه» گرفته اند!



 

مشاور فرهنگی شبكه، صبح عازم دوبی بود و با عذرخواهی محل مصاحبه را ترك كرد. آقای [...] مخالف عكس بود اما چون  عكاس را در آن وقت شب از لای پتو بیرون كشیده بودم، او پذیرفت كه محیط ضبط برنامه در عكس ها لو نرود و حتی الامكان پرتره باشد»(!)

 

جهان: روزنامه کیهان نوشت: مجری همكار یك شبكه ماهواره ای می گوید دفتر مركزی این شبكه در آمریكا ثبت شده و دفتر تهران آن تنها یك شعبه نمایندگی مانند شعبه های لندن و دوبی و پاریس است.

«رضا-ر» مجری سابق صدا و سیما كه مدعی است ممنوع الفعالیت شده، درباره شبكه ماهواره ای «ا...» می گوید: شما را به خدا این آقای مشایی را به ما نچسبانید. ما را هم به ایشان نچسبانید. نام شبكه یك كلمه ملی است، حالا آقای مشایی روی چند انجمن خودش این اسم را گذاشته، ربطی به تلویزیون ما ندارد.

وی در مصاحبه با یكی از سایت های نزدیك به كارگزاران، درباره رقابت با «فارسی وان» و «من و تو» گفت: فارسی وان را تلویزیون كثیفی می دانم ولی «من و تو» را دوست دارم(!)

وی با بیان این كه شبكه یاد شده با مجوز وزارت ارشاد در تهران شعبه نمایندگی دایر كرده، درباره ماهیت و محل ثبت شبكه ماهواره ای متبوع خود گفت: دفتر مركزی ما در آمریكاست. علاوه بر آن در مالزی، فرانسه، امارات و لندن هم دفتر داریم. در كنار این دفاتر یك شعبه نمایندگی هم در تهران داریم. در این شعبه ما موظف هستیم تمام قوانین جمهوری اسلامی را رعایت كنیم.

در دفاتر دیگر اما اینگونه نیست. شاید ما برنامه ای بسازیم كه با قوانین داخل ایران منطبق نباشد. مثلا ممكن است در دفتر مالزی مجری بی حجاب جلوی دوربین بیاوریم، این مسئله به دفتر مالزی یا هر دفتر خارجی دیگری مربوط خواهد بود.

«رضا-ر» نسبت خود با شبكه ماهواره ای مورد اشاره را «جزو اسرار» دانست و درباره اصرار خبرنگار به تهیه عكس از محل ضبط برنامه و همكاران خود در دفتر تهران نیز با این مسئله مخالفت كرد و تنها اجازه گرفتن عكس از چهره خود به شكل پرتره را داد. این مجری معمولی می گوید در سیما ممنوع الفعالیت شده است. وی در عین حال گفته است: در طول ۳ سال گذشته پیشنهاد سریال تلویزیونی داشتم.

مسابقه سینمایی كه شبكه چهار در حال حاضر پخش می كند. شبكه دو، برنامه راز شبكه چهار، صبح به خیر ایران در شبكه یك، برنامه شبانه شبكه پنج و... تهیه كننده هایشان سراغ من آمدند و اتفاقا در خیلی از موارد من پذیرفته ام اما سازمان با حضور من مخالفت كرده است.

همكار شبكه ماهواره ای ثبت شده در آمریكا همچنین می گوید من آقای محمد خاتمی را به شدت سیاستمدار محبوبی می دانم. طیف اصلاح طلبان در ایران را جزء آدم های باهوش می دانم. اصولگرایانی كه عاقلانه عمل می كنند همچون آقای علی مطهری و عماد افروغ جزء سیاستمداران محبوب من هستند. من به سیاست عملگرایانه نگاه می كنم.

هر چیزی كه به لحاظ منطقی نتیجه خوبی بدهد من با آن موافقم. چه اصولگرا باشد، چه اصلاح طلب. خیلی از اصلاح طلبان هستند كه من آنها را نمی پسندم، خیلی از اصولگرایان هم هستند كه من از آنها خوشم می آید.وی به بازی گرفته نشدن خود در سیما را نشانه ستاره كشی و نخبه كشی خواند! و این در حالی است كه نامبرده اجراهای بسیار ضعیفی داشته است.

خبرنگار سایتی كه با فرد یاد شده مصاحبه كرده، در اشاره خود تاكید می كند «این مصاحبه نیمه شب در ساختمانی در یكی از نقاط شمالی شهر تهران انجام شد.

مشاور فرهنگی شبكه، صبح عازم دوبی بود و با عذرخواهی محل مصاحبه را ترك كرد. آقای [...] مخالف عكس بود اما چون عكاس را در آن وقت شب از لای پتو بیرون كشیده بودم، او پذیرفت كه محیط ضبط برنامه در عكس ها لو نرود و حتی الامكان پرتره باشد»(!)

یكی از ایرادات جدی به عملكرد صدا و سیما، میدان دادن به برخی افراد كم مایه و پرادعاست كه باعث ایجاد توهم در افراد یاد شده و طلبكاری آنان می شود به نحوی كه وقتی قرار می شود «تنوع» و «ارتقای كیفیت» در برنامه ها لحاظ شود همان افراد، رطب و یابس را به هم می بافند كه نخبه ها را كشتند، ستاره ها قربانی شدند و... چند وقت بعد هم با فیگور اپوزیسیون بازی، همین رفوزگی به خاطر بی عرضگی را برای بیگانگان فاكتور می كنند.... / تحلیل :عصر ایران


ویدیو مرتبط :
سوتی خفن صدا و سیما-گفتن جیــگر به مجری دختر صدا و سیما

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتقاد شدید کیهان از صدا و سیما


روزنامه کیهان در شماره امروز خود با انتقاد شدید از صدا وسیما، رسانه ملی را متهم کرد که با رفتارهای ماکیاولیستی به دنبال کسب درآمد بیشتر است.

تابناک: روزنامه کیهان در شماره امروز خود با انتقاد شدید از صدا وسیما، رسانه ملی را متهم کرد که با رفتارهای ماکیاولیستی به دنبال کسب درآمد بیشتر است.

بخش هایی از نوشته کیهان را در ادامه می خوانید:

شاید کسری بودجه رسانه ملی توجیه خوبی باشد تا مهم‌ترین وسیله ارتباط جمعی کشور را مجاز به نادیده گرفتن بخشی از حقوق مخاطبان خود نموده و به انگیزه کسب درآمد برای تامین هزینه‌های سنگین خود سوق دهد.

در ساعت هایی که خانواده‌ها و افراد جامعه اسلامی پای گیرنده های خود می نشینند و منتظر پخش یک سریال یا برنامه ورزشی یا ... هستند، چرا باید تا اندازه ای تبلیغات تلویزیونی قبل، میان و بعداز برنامه مورد نظر پخش شود تا از حوصله مخاطب خارج شود؟

رسانه ملی و مدیران این نهاد فرهنگی در خوشبینانه‌ترین حالت تلویزیون را به شکل یک بیلبورد تبلیغاتی فرض نموده اند که در وسط خانه ایرانیان سبز شده و خود را مجاز می دانند تا هر تبلیغی را به هر اندازه ای که بتوانند پخش کنند و در این میان اعتراض هیچ کسی را نیز نمی شنوند.

مدیران و مسئولان رسانه ملی نباید فراموش کنند که مجموعه تحت امر ایشان یک رسانه ملی است و متعلق به مردم ایران اسلامی است و توجه و احترام به شخصیت و سلیقه مخاطبان این رسانه جمعی بر ایشان فرض است. تلویزیون جمهوری اسلامی ایران که یک تلویزیون شخصی نیست تا هر تهیه کننده ای به هر نسبتی که خواست برای کسب درآمد و انتفاع بیشتر هر آنچه به دستش می رسد به روی آنتن بفرستد.

به نظر می رسد مدیران و دست اندرکاران این نهاد فرهنگی فراموش کرده اند سخن پدر انقلاب را که فرموده: "صداوسیما یک دانشگاه عمومی است” و با رفتارهایی که از آن بوی تفکرات ماکیاولی به مشام می رسد به هدف کسب درآمد بیشتر در استفاده از هر وسیله ای هیچ ابایی ندارند.

تولیدکنندگان پیام‌های بازرگانی از زن به عنوان یکی از ابزارهای جلب توجه و کسب درآمد استفاده می کنند حتی اگر گفته شود که تهیه‌کنندگان پیام های بازرگانی به نقش اغواکنندگی زنان نیز توجهی ندارند و هدفشان معرفی کالا است، اما باز هم در پاره ای از این تبلیغات دیده می شود که یک زن چگونه نقش آفرینی نموده است.

در تبلیغ یک رنگ مو که وسیله ای آرایشی است، خانمی با استفاده از این رنگ مو به طور غیر مستقیم و با تغییر رنگ شالی که به روی سر فقط انداخته شده است و نماد گیسوان او بوده، رنگی تازه به زندگی می بخشد و شادمانی را وارد زندگی می نماید! الحق که خلاقیت سازنده این آگهی به مراتب از سازنده آگهی کرم معروف حلزون بیشتر است که خانمی را مقابل دوربین نشانده و از او خواسته بود مستقیما اندر فواید استفاده از این کرم جادویی، داد سخن بدهد (اتفاقی که با کمال تعجب و برخلاف اصول اولیه و موازین، تصویب و مدتی هم روی آنتن بود)!! امابه واقع؛ پاسخگوی تصاویری که در برخی از آگهی‌های امروزین صدا و سیما  پخش می شوند، چه کسی است؟