فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

کُپل با کپلک‌ و نارنجی‌اش می ترکاند!


اکران «شهر موشها»ی 2 این روزها در سینما‌ها، نسل‌ها مختلف تماشاگران را درگیر خود کرده است،کارکترهای قدیمی این فیلم همچون کپل، نارنجی،سرمایی، آقای معلم که در این فیلم جدید همه سن وسالی دارند و هر کدام‌شان فرزندی دارند، تماشاگران مختلفی را به سالنهای سینما کشانده‌اند.

ایسنا: اکران «شهر موشها»ی 2 این روزها در سینما‌ها، نسل‌ها مختلف تماشاگران را درگیر خود کرده است،کارکترهای قدیمی این فیلم همچون کپل، نارنجی،سرمایی، آقای معلم که در این فیلم جدید همه سن وسالی دارند و هر کدام‌شان فرزندی دارند، تماشاگران مختلفی را به سالنهای سینما کشانده‌اند.

کُپل با کپلک‌ و نارنجی‌اش همچنان محبوب تماشاگران

خصوصا دهه‌ی شصتی‌ها که این روزها پدر و مادر شده‌اند و با این فیلم خاطره دارند. آنها دست فرزندانشان را گرفتند تا به قولی با یک تیر دو نشان بزنند؛ هم سری به نوستالژی‌ها و خاطرات‌شان بزنند و هم کودکانشان را با خیال راحت به سینما ببرند و مطمئن باشند که فیلمی مناسب کودکان اکران شده است.

 به سراغ نسل‌های دهه 50 و 60 و پس از آن کودکان این روزها رفت تا بپرسد که شخصیت محبوبشان در «شهر موشها» کیست؟ شاید بتوان گفت که اغلب از «کپل» به عنوان شخصیت محبوب‌شان نام بردند که به نوعی این روزها با فرزندش «کپلک» و همسرش «نارنجی» جزو کارکترهای اصلی «شهرموشها»ی 2 شده‌اند.

خاطرات دهه‌ی پنجاهی‌ها از موشها

ملیحه که متولد سال 1359 است، شخصیت نارنجی را به خاطر صدایش و کپل را به خاطر خوراکی خوردنش دوست دارد.

ندا متولد سال 1358 هم از شخصیت‌های کپل، نارنجی و سرمایی به عنوان شخصیت‌های دوست‌داشتنی‌اش نام می‌برد و معتقد است که آنها شخصیت‌های بامزه‌ای بودند.

او همچنین از مادرش می‌گوید که عاشق «مدرسه موشها» است و یک‌بار از فرزندانش خواسته که برای روز تولدش این فیلم را برایش هدیه بگیرند.

زهرا که 36 سال دارد شخصیت‌های کپل و نارنجی را دوست دارد، کپل را به خاطر شکمو بودن و نارنجی را به خاطر "ایش‌" گفتنش دوست دارد. «خوشخواب» و «موش موشک» هم از شخصیت‌های محبوب او هستند.

کپل از شخصیت‌های دوست داشتنی محمد هم هست، او که 35 سال دارد، می‌گوید: کپل را به خاطر شیطنتش دوست دارد.

الهام و بهناز هر دو متولد 1357 هستند. شخصیت محبوب هر دو کپل است، یکی از آنها یادآوری می‌کند: هنگامی که «شهر موش‌ها» اکران شد، سه بار به سینما رفتم چون شعر‌ها و موزیکال بودن آن برایم جذاب بود، این فیلم برایم ماندگار شد.

الهام هم معتقد است حرکات کپل بامزه بوده است.

مهناز که متولد سال 1354 است همه شخصیت‌های «شهر موش‌ها» را دوست دارد و می‌گوید: شاید الان تک تک شخصیت‌های آن را به خاطر نداشته باشم اما دیدن دوباره آن حس نوستالژیک برایم دارد.

سرمایی شخصیت محبوب فاطمه به عنوان یک دهه پنجایی است. او بیان می‌کند سرمایی را به خاطر اینکه به شخصیت خودم نزدیک است،‌دوست دارم. من آنقدر این فیلم را دوست دارم که هر بار تکرارش هم پخش می‌شود، می‌بینم.

مادری که متولد سال 1359 است و با فرزندش برای دیدن شهر موشها2 به سینما آمده است،می‌گوید: بزرگ شدن موش‌ها در این فیلم برایم جالب بود و آن را دوست داشتم.

مادر دیگری که متولد سال 1355 است دختر سه ساله‌اش را به سینما آورده است و بیان می‌کند: خیلی خوشحالم که بعد از مدتها، فیلمی که مناسب سن بچه‌ها باشد را روی پرده سینماها می‌بینم. من و همسرم مدتها به دنبال فیلمی بودیم که مناسب سن فرزندمان باشد تا آن را به سینما بیاوریم.

او با نگرانی از ما می‌پرسد به نظرتان باز هم فیلمی که مناسب سن فرزندان ما باشد اکران می‌شود؟!

مادر محمد حسین 8 ساله هم می‌گوید پسرش از شخصیت گربه‌ی فیلم می‌ترسد، بنابراین چندان تمایلی برای دیدن آن ندارد.

مادر دیگری که متولد سال 1357 است، با پسرش به سینما آمده و به خاطر پر بودن همه‌ی سانس‌های «شهر موشهای 2» مجبور شده بلیت یک فیلم دیگر را تهیه کند، او می‌گوید::بیشتر از آن که پسرم شوق دیدن این فیلم را داشته باشد، خودم مشتاق دیدن آن هستم تا خاطراتم دوباره زنده شود.

خاطرات دهه شصتی‌ها با موشها

کپل شخصیت دوست داشتنی مهری است، او متولد 1366 است و کپل را به خاطرصدایش دوست دارد.

فرزاد هم که متولد 1361 است، در کل بدون اشاره به شخصیت خاصی می‌گوید مرضیه برومند (کارگردان اثر) را به خاطر کارهایش دوست دارد.

سمیه 30 ساله هم شخصیت‌های کپل و نارنجی را دوست دارد و معتقد است این دو، شخصیت‌های قالب فیلم بودند بنابراین به صورت ناخودآگاه نام این شخصیت‌ها را زیاد در فیلم می‌شنیدیم. کارکتر بامزه کپل هم با مقطع سنی ما ارتباط بسیاری برقرار می‌کرد.

او می‌گوید: هر کدام از شخصیت‌های این فیلم ذکاوت و ویژگی‌های خاص داشتند که در ذهن ما مانده است. در کل «شهر موشها» فیلم آموزشی خوبی بود و غیرمستقیم کارهای خوبی را به بچه‌ها یاد می‌داد.

سمیرا که متولد 1364 است عینکی را شخصیت محبوبش می‌داند و اظهار می‌کند: شخصیت عینکی برای نسلی که یاد گرفته بود برای هرکاری دلیل و منطقی داشته باشد، جالب بود.

اما او می‌گوید که از کپل متنفر بوده است و ادامه می‌دهد: همیشه از کاراکترهایی که پرخوری داشتند، متنفر بودم. نارنجی را هم بدون دلیل دوست داشتم.

شیرین که متولد 1365 است، شخصیت خوش خواب را به خاطر همیشه خواب بودنش دوست دارد و معتقد است «شهرموشها» فیلم بسیار قوی بود که اگر برای چندمین بار هم از تلویزیون پخش شود، به همراه خانواده‌ام آن را می‌بینیم.

او می‌گوید: شخصیت آقای معلم را هم برای صدایش دوست دارم.

کپل شخصیت دوست داشتنی حسام است. او متولد 1364 است و به این دلیل کپل را دوست دارد که به شخصیت خودش نزدیک است.

زهره هم که متولد دهه 1360 است، کپل را شخصیت محبوبش معرفی می‌کند و دلیل دوست داشتن این شخصیت را رهایی آن می‌داند.

عینکی، کپل و نارنجی، همگی شخصیت‌های دوست داشتنی فاطمه هستند که در سال 1369 متولد شده است. او که خودش عینک می‌زند، بیان می‌کند: در مدرسه، همه مرا عینکی خطاب می‌کردند.

سمیه متولد سال 1360 است. او کپل را برای آنکه همیشه در حال خوردن است و هیچگاه خسته نمی‌شود، دوست دارد و می‌گوید: همیشه هنگامی که «مدرسه موشها» و شخصیت کپل را می‌دیدم دلم خوراکی می‌خواست و به مادرم می‌گفتم گرسنه‌ام، مادرم هم می‌گفت این تلویزیون را خاموش کن.

سرمایی و نارنجی شخصیت‌های محبوب فاطمه هستند که در سال 1367 متولد شده است، او بیان می‌کند:تصویری از «شهرموشها» در ذهنم مانده است و هنگامی که برای یکبار دیگر آن را می‌بینم برایم تازگی دارد.

محمد صادق هم که متولد 1366 است به شخصیت خوش‌خواب حسودی‌اش می‌شود و علت آن را همیشه خواب بودن او می‌داند.

معصومه متولد 1361 است. او شخصیت‌های نارنجی را به خاطر بانمک بودن و گربه را به خاطر آنکه موش‌ها را اذیت می‌کرد، دوست دارد و بیان می‌کند: من کلا به شخصیت دشمن علاقمندم، از طرفی بذله گویی‌های بانمک فضای داخل کلاس را دوست داشتم. نحوه صحبت کردن آقای معلم و آموزش‌هایی که به موش‌ها می‌داد و آنها را برای تفریح به خارج از شهر می‌برد، هنوز در ذهنم مانده است.

او می‌گوید: برخی از آدم‌های اطرافم را با شخصیت‌های «شهر موش‌ها» مقایسه می‌کردم چون شبیه آنها بودند بنابراین هنوز آن فضا برایم زنده است.

شبنم هم متولد سال 1360 است. او کپل را دوست دارد چون خاله‌اش زمانی او را کپل صدا می‌کرده است. او می‌گوید: فیلم سینمایی «شهر موش‌ها» هنوز در ذهنم مانده است و برایم هیجان انگیز بود. آن قسمتی که موش‌ها با هم متحد می‌شوند و گربه را در کنار رودخانه شکست می‌دهند برایم جذاب بود. من در آن زمان یاد گرفتم اگر خودت به شخصه قدرت کمی داشته باشی با برنامه‌ریزی و کار گروهی می‌توانی نتیجه خوبی بگیری.

او می‌گوید: به دنبال فرصتی هستم تا برای دیدن این فیلم به سینما بروم.

نارنجی شخصیت محبوب لیلا 30 ساله است و او را به خاطر بامزه بودنش دوست دارد.

مرضیه هم که متولد سال 1362 است شخصیت کپل و سرمایی را دوست دارد.

محسن که متولد سال 1364 است شخصیت کپل را به خاطر گردو خوردنش دوست دارد و از شخصیت گربه هم بدش می‌آمده است.

شخصیت‌های کپل و عینکی در «مدرسه موشها» برای محمد که متولد سال 1363 هستند جالب است اما او می‌گوید: همیشه منتظر بودم تمام شود تا هرچه زودتر بتوانم کارتون «فوتبالیست‌ها»‌را ببینم!

عرفان که متولد سال 1368 است، شخصیت خوش‌خواب را دوست دارد و دلیل آن را همیشه خواب بودن سر کلاس می‌داند.

کپل شخصیت مورد علاقه برنا 26 ساله است و می‌گوید: هنوز هم شعر «ک مثل کپل » در ذهنم مانده است.

محمد رضا هم متولد سال 1368 است،نارنجی را دوست دارم. خوش خواب را هم به خاطر اینکه همیشه خواب بود و آقای معلم را هم به خاطر آنکه همیشه منطقی بوده است، دوست دارد.

راضیه هم متولد سال 1365 است و کپل را به خاطر آنکه همیشه در حال خوردن بوده و همچنین خوش‌خواب را هم به خاطر آنکه همیشه خواب بود دوست دارد.

سرمایی و کپل هم شخصیت‌های محبوب شیرین هستند که متولد سال 1362 است.

همت نیز که متولد سال 1362 است، می‌گوید که هنوز هم صدای آقای معلم در ذهنش مانده است.

نسل جدید هم از موشها می‌گویند

به نظر می‌رسد نسل جدید نیز با «شهرموشهای 2» ارتباط خوبی برقرار کرده‌اند.

آرمین 10 ساله که پیش از این فیلم« شهر موشهای 1» را دیده است می‌گوید: «شهرموشهای 2» را بیشتر دوست دارد. شخصیت محبوب آرمین در این فیلم گربه است و بیشتر از شکل آن خوشش آمده است.

ملینای 9 ساله هم از همه شخصیت موشها خوشش آمده است.

کپلک شخصیت محبوب پرنیای 9 ساله است و می‌گوید که این فیلم را خیلی دوست داشته است.

آنیسای 3 ساله هم از صورتی خوشش آمده است، مادرش می‌گوید: دخترم عاشق رنگ صورتی است.

کدام موش شخصیت محبوب تهیه‌کننده است؟

به سراغ منیژه حکمت یکی از تهیه‌کنندگان شهرموشها 2 که در سینما آزادی حضور داشت، رفتیم و از او پرسیدیم که به نظرش شخصیت محبوب شهر موشها کدام یک از این موشها هستند؟ و او می‌گوید: کپل شخصیت محبوب‌ام است و فکر می‌کنم شخصیت کپلک در«شهر موشهای 2» برای بچه‌ها جذاب‌تر باشد.

آن‌سوتر نسل‌های جدید در کنار پدر و مادرشان با ماکت عروسکی موشها عکس می‌اندازند تا آن را در آلبوم خاطراتشان جاودان کنند.

به گزارش ایسنا، به نظر می رسد «شهر موشهای 2» گیشه فیلم‌های دیگر را هم رونق داده است، چون تمام سانس‌های سینما آزادی پر شده است و برای آنکه برخی تماشاگران که بلیت این فیلم را پیدا نکرده‌اند، دست خالی سینما را ترک نکنند بلیت فیلم دیگری را تهیه می‌کنند و به بچه‌هایشان وعده دیدن «شهر موشهای 2» را در یک روز نزدیک‌تر می‌دهند.


ویدیو مرتبط :
Dm در پرس گیم (نارنجی با نارنجی) By Crazy Killer

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خودروهای سایپا با كارت نارنجی وارد بازار می شوند



 

 

خودرو

 

 

تمامی خودروها ی تولیدی گروه سایپا با كارت خدمات نارنجی امداد خودرو سایپا وارد بازار می شود.

به گزارش روابط عمومی امداد خودرو سایپا آقای مهندس احمد كرفی مدیر عامل امداد خودرو سایپا در همایش مدیران نمایندگی های استان فارس با اعلام این خبر گفت: امداد خودرو سایپا با طراحی بسته های خدماتی جدید در قالب كارت های نارنجی از یك تا شش ستاره خدمات ویژه ای به خودرو های تولیدی گروه سایپا ( سایپا ، پارس خودرو، سایپا كاشان و زامیاد ) ارائه می دهد.

مهندس كرفی خاطر نشان كرد: در این كارت ها خدمات متنوع با قیمت های متفاوت تعریف شده است و مشتریان هنگام ثبت نام برای خرید خودرو می توانند این كارت ها را انتخاب نمایند.

مدیرعامل امداد خودرو سایپا تصریح كرد: بر اساس راهكارهای تعریف شده به زودی این كارت ها برای خودروهای زیر 10 سال كاركرد گروه سایپا كه در دوره وارانتی هستند در نمایندگی های مجاز سایپا عرضه خواهد شد.

به گفته وی خدمات بیمه ای، سرویس های دوره ای و مكمل، بازدید های سیستم ایمنی خودرو، امكان استفاده از قطعات استاندارد، پوشش هزینه های نقص فنی، ارائه خودرو جایگزین ناشی از توقف خودرو در نمایندگی ها، تسهیلات رفاهی و ... از جمله خدمات كارت های نارنجی امداد خودرو سایپا می باشد.

وی اعلام كرد: با تعریف خدمات كارت های نارنجی 6 ستاره كه دارای خدمات ممتازی نسبت به سایر كارت ها میباشد این كارت جایگزین كارت های طلایی شده است.

مهندس كرفی گفت: برنامه ریزی و نظارت بر اجرای كسب و كارهای جدید خدمات پس از فروش سایپا به امداد خودرو سایپا واگذار شده است و شركت های سایپا یدك ، رایان سایپا ، ستكو و سایان كارت نیز در این حوزه با امداد خودرو سایپا تعامل و همكاری دارند.

وی افزود : بسته های خدمات جدید به گونه ای تعریف شده است كه برای دارندگان خودروهای تولیدی گروه سایپا كه خودرو آنها در دوره وارانتی است جذابیت لازم را داشته باشد.

مهندس كرفی تاًكید كرد : امیدواریم با عرضه این كارت ها خودروهای دوره وارانتی برای دریافت خدمات استاندارد به شبكه نمایندگی های مجاز سایپا مراجعه نمایند.

مدیر عامل امداد خودرو سایپا در این همایش از موفقیت های اجرای سیستم مدیریت هوشمند ناوگان خدمات امدادی AVL این شركت خبر دارد و گفت: میانگین انتظار مشتریان برای خدمات امدادی در تهران با بهره گیری از این سیستم تا كنون 5 دقیقه كاهش یافته و این روند كاهشی ادامه خواهد یافت..../تحلیل:عصرایران