فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

کنسرت سالار عقیلی و گروه قمر به سرپرستی نوید دهقان


کنسرت گروه موسیقی قمر به سرپرستی نوید دهقان و آواز سالار عقیلی در تاریخ 2 و 3 تیرماه در تالار گلستان شهر رشت برگزار می شود.

سرپرست گروه موسیقی "قمر” با اعلام این خبر ، این کنسرت را نخستین اجرای گروه موسیقی قمر در سال جاری عنوان کرد و گفت : به دنبال برنامه ریزی برای برگزاری تور کنسرت گروه موسیقی قمر در شهرستان ها ، بنا داریم نخستین اجرای این گروه موسیقی را در شهر رشت برگزار کنیم و سپس در اصفهان، شیراز، شهرکرد، اهواز، تبریز و ارومیه به روی صحنه خواهیم رفت.

نوید دهقان در ادامه به قطعاتی که در این کنسرت اجرا می شود اشاره کرد و گفت : این کنسرت در دو بخش برگزار می شود در بخش نخست قطعاتی در آواز بیات ترک و دستگاه شور به روی صحنه می رود و در بخش دوم قطعاتی در آواز دشتی و آواز اصفهان اجرا می شود ؛ مجموع قطعات بر اشعاری از شاعران معاصر چون سایه ، سیاوش کسرایی، فریدون مشیری و مهدی اخوان ثالث آهنگسازی و تنظیم شده است.



سرپرست گروه موسیقی قمر با اشاره به تازه ترین آلبوم این گروه گفت : پس از پایان اجراهای گروه قمر قرار است در تهران با رپرتوار جدید در پاییز به روی صحنه برویم ؛ همچنین تازه ترین سی دی این گروه موسیقی با عنوان "یار و دیار” که برگرفته از ساخته های خودمن است و سالار عقیلی آواز آن را اجرا کرده است به زودی توسط انتشارات باربد منتشر می شود؛ در این آلبوم مسعود شعاری با سه تار خود گروه قمر را همراهی کرده است.

لازم به ذکر است در این اجرا سالارعقیلی به عنوان خواننده ، شاهو عندلیبی و حسین محمد حسینی نوازندگان نی ، علی خشتی نژاد و بهزاد رواقی تار، کامران منتظری تنبک، شهریار نظری دف، نسیم اربابی کمانچه ، امین گلستان عود، علیرضا گران فر سنتور ، شاهین صفایی بم تار از جمله نوازندگانی هستند که در این اجرا نوید دهقان نوازنده کمانچه و سرپرست گروه موسیقی قمر را همراهی خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری مهر



ویدیو مرتبط :
هوای آفتاب "سالار عقیلی ، گروه قمر"

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گزارش متنی و تصویری از کنسرت گروه قمر با همراهی سالار عقیلی


کنسرت گروه قمر به خوانندگی سالار عقیلی ۶ و ۷ بهمن ۱۳۹۰ در سالن میلاد همایش‌های بین‌المللی برگزار شد.

موسیقی ما: کنسرت گروه قمر به خوانندگی سالار عقیلی ۶ و ۷ بهمن ۱۳۹۰ در سالن میلاد همایش‌های بین‌المللی برگزار شد.

 گروه در دو بخش روی صحنه رفتند که بخش اول شامل قطعاتی از آلبوم جدید «یار و دیار» از جمله تصنیف‌های «در رهگذار»، «تصنیف یار و دیار»، «صنیف میهن»، «چون در رسد هنگام»، «بدرود» بود.


پس از آنتراک ۲۰ دقیقه‌ای در بخش دوم قطعات «تصنیف بهار آمد»، «تصنیف نوروز و نرگس»، «تصنیف نغمه نوروزی»، «تصنیف شوق» و «پرنده». البته در میان تصنیف‌ها  قطعات آوازی نیز اجرا می‌شد.

از نکات قابل توجه کنسرت در بخش دوم تک نوازی فرهاد صفری بود که با ریتمهای خاص تمبک همراه با تکنیک‌های منحصر به فرد و ریزه کاری‌های ابدایی مانند ریز شصتی و ریز‌های انگشتی ۳تایی و ۲تایی که تاکنون رایج نبوده در تنبک در میزانهای ۲/۴، ۶/۸، ۱۲/۸.

 و ریتمهای لنگ ۱۵تایی و ۸تایی که با جمله بندی ریتمیک جدید همراه بود توانست سالن را به وجد در بیاورد.


این کنسرت مهمانان ویژه‌ا‌ی به همراه داشت. از جمله مهمانان این کنسرت معاون سفیر سوئیس و حسن فداییان (خواننده محلی) و معاون وزیر کشاورزی بود.