فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

کنسرت با حاشیه‌های استقلال پرسپولیسی+ تصاویر



کنسرت با حاشیه‌های استقلال پرسپولیسی+ تصاویر

کنسرت رضا یزدانی، شب گذشته با حضور جمعی از بازیگران سینمای ایران در برج میلاد برگزار شد که البته این برنامه با حاشیه‌ و کرکری‌های طرفداران استقلال و پرسپولیس نیز همراه بود.

کنسرت رضا یزدانی,آلبوم های رضا یزدانی

به گزارش سینما خبر، دومین شب اجرای کنسرت رضا یزدانی در برج میلاد شب گذشته 17 اردیبهشت ماه با استقبال علاقمندان به موسیقی وی همراه بود. این کنسرت با 45 دقیقه تاخیر در ساعت 18:45 آغاز شد.

در ابتدا گروه وی که شامل میلاد عدل، مازیار احدپور، محمد خرمی‌نژاد، شهروز بردوده، یاور مرداد و آرش زمانیان بودند، قطعه ای را بدون حضور یزدانی اجرا کردند. این قطعه همنوایی گیتار الکترونیک و دف بود که با استقبال روبه‌رو شد.

پس از این بخش رضا یزدانی با اجرا قطعه "خاطرات مبهم" از آلبوم آخر خود با همین عنوان وارد صحنه شد. در بخشی از سن، طرحی از یک گاراژ ماشین طراحی شده بود که با این قطعه همخوانی داشت و یزدانی در این بخش از دکور می‌نشست.

کنسرت رضا یزدانی,آلبوم های رضا یزدانی
یزدانی در بخشی از اجرا گفت: از همه شما ممنونم که امشب آمدید و باز هم از ما حمایت کردید. قول می دهم باز هم برای شما خاطرات قشنگ بسازم و بیشتر قطعاتی را اجرا کنم که دوست دارید.

"کجا گمت کردم" از آلبوم "خاطرات مبهم" دومین قطعه ای بود که یزدانی اجرا کرد. یزدانی در ادامه این کنسرت به معرفی مهمانان پرداخت و گفت: دوستان عزیزی امشب در میان ما هستند. رفیق خوبم که همیشه در کنسرت های من شرکت می کند امشب نیز اینجا است. کامبیز دیرباز از بازیگران سینما است که همیشه با هم سر استقلال و پرسپولس کل کل می کنیم.

پس از معرفی دیرباز، این بازیگر که پیراهن قرمز تنش بود، بلند شد و احترام خود را به مردم و تیم پرسپولیس نشان داد. یزدانی پس از این حرکت دیرباز گفت: اول از همه شما می‌خواهم قهرمانی استقلال را تشویق کنید. من در بازی آخر پرسپولیس و سپاهان به شدت دوست داشتم که پرسپولیس برنده شود. این را در برنامه رادیو جوان هم عنوان کردم. پس از این صحبت من حدود 25 هزار پیامک به برنامه ارسال شد که حدود 10 هزار تای آنها تشکر بود و 5 هزار تا از من گله کردند که چرا به عنوان یک استقلالی این آرزو را کردم.

این صحبت‌های یزدانی از طرف مخاطبان مورد استقبال قرار گرفت و برای لحظه ای طرفداران دو تیم به تشویق پرسپولیس و استقلال پرداختند.

در ادامه یزدانی قطعه "حس تاریخ" از آلبوم "ساعت 25" را اجرا کرد. در همین قطعه ایمان جعفری نوازنده ساکسیفون وارد صحنه شد و این قطعه را با دیگر نوازندگان گروه یزدانی اجرا کرد. البته این نوازنده در چندین قطعه دیگر هم گروه را همراهی کرد.

در اجرای قطعه "کافه نادری" یک از معروف‌ترین قطعات رضا یزدانی، بخش دیگر صحنه به شکل یک کافه طراحی شده بود که یزدانی این قطعه را در همان صحنه اجرا کرد. در ادامه یزدانی، الهام پاوه‌نژاد و پریوش نظریه را دو بازیگر سینما و تئاتر معرفی کرد. همچنین در میان جمع مجید نامجو مطلق حضور داشت که یزدانی از وی به عنوان افتخار استقلالی‌ها یاد کرد. وی افزود: یک زمانی هیچ دفاعی حریفش نبود. همچنین محمد محمدی دروازه‌بان سابق استقلال را معرفی کرد و گفت: من بعضی مواقع پیش او می روم و با وی تمرین می‌کنم.

در ادامه یزدانی قطعه "فیلم کوتاه" از آلبوم "خاطرات مبهم" را اجرا کرد. "فقط یک کمی چای برای من بریز" از آلبوم "ساعت فراموشی" یکی دیگر از قطعاتی بود که یزدانی اجرا کرد.

کنسرت رضا یزدانی,آلبوم های رضا یزدانی
یزدانی در اجرای قطعه "ادامه بده" از آلبوم "خاطرات مبهم"  به همراه گروه خود گیتار الکترونیک زد که با استقبال روبرو شد. ترانه "طهران، تهران" نیز با تشویق حاضران همراه شد که البته بخشی از حاضران این قطعه را با یزدانی همخوانی کردند.

"آدم یک جاهایی رو مجبوره" دیگر قطعه ای بود که وی اجرا کرد. در ادامه علی اوجی تهیه کننده و مدیر برنامه یزدانی از تمام کسانی که از برگزاری این کنسرت حمایت کردند و وزارت ارشاد برای صدور مجوز تشکر و قدردانی کرد. وی همچنین این کنسرت را به زنده‌یاد خسرو شکیبایی تقدیم کرد.

در ادامه یزدانی قطعه "کوچه ملی" را اجرا کرد که عمدتا طی این سالها در اکثر کنسرت‌هایش اجرا می کند. پس از معرفی گروه توسط رضا یزدانی، قطعه "خلیج فارس" اجرا شد که پس از نام خلیج فارس تمامی حاضران در سالن به احترام بلند شدند و یزدانی را در خواندن این قطعه همراهی کردند.

این کنسرت ساعت 20:30 به اتمام رسید تا پارت بعدی شروع شود. در این اجرا تمامی سالن برج میلاد حتی تا بالکن نیز پر بود. در لابی برج میلاد، آلبوم های قبلی رضا یزدانی به شکل بک بسته به فروش می رسید که البته فروش پوستر وی نیز با امضا یزدانی با استقبال همراه بود..... /  cinemakhabar.ir


ویدیو مرتبط :
از حضور پر حاشیه بازیگران در والیبال تا تجمع پرسپولیسی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

همه یاغی های ناموفق استقلال - پرسپولیسی+تصاویر



اخبار ورزشی- همه یاغی های ناموفق استقلال - پرسپولیسی

شاید بتوان از انتقال محسن مسلمان به پرسپولیس به عنوان مهم ترین انتقال نیم فصل لیگ برتر نام برد اما این نقل و انتقالات دو چهره ویژه داشت؛ مهرداد اولادی و فرزاد حاتمی. این دو بازیکن که پیش از این سابقه حضور در تیم رقیب را داشتند.

شاید بتوان از انتقال محسن مسلمان به پرسپولیس به عنوان مهم ترین انتقال نیم فصل لیگ برتر نام برد اما این نقل و انتقالات دو چهره ویژه داشت؛ مهرداد اولادی و فرزاد حاتمی. این دو بازیکن که پیش از این سابقه حضور در تیم رقیب را داشتند به جمع بازیکنانی پیوستند که جلوی نامشان عبارت سرخابی حک خواهد شد. حاتمی در حالی به پرسپولیس پیوست که این فصل در فولاد نیمکت نشین بود.

 

اولادی هم که بعد از جدایی از ملوان و پیوستنش به پرسپولیس دو فصلی است که با روزهای اوج خود فاصله شدیدی دارد. مهاجمان جدید سرخابی ها اگرچه به شکل غیرمستقیم رنگ عوض کردند اما همین موضوع باعث شد تا نگاهی کنیم به بازیکنانی که با حضور در اردوگاه رقیب احیا شده یا این حضور باعث از دست دادن اعتبار و محبوبیت سابقشان شده است.

یاغی یا خائن؟
اگرچه داریوش مصطفوی در سال 1349 اولین یاغی سرخابی های پایتخت لقب گرفت و به خاطر رفاقتی که با همایون بهزادی داشت به این تیم پیوست و بعد از او اکبر افتخاری هافبک استقلال هم راه پرسپولیس را در پیش گرفت اما این دو انتقال هیچ وقت مانند پیوستن جواد الله وردی به اردوگاه رقیب سروصدا به پا نکرد. ا...وردی که در داربی معروف سال 52 که به مهمترین کری پرسپولیسی ها تاکنون تبدیل شده از سوی مدیریت باشگاه به عنوان خائن معرفی شد و در همان رختکن هم اعلام کرد می خواهد به پرسپولیس برود.

 

اتفاقی که بالاخره بعد از 5 ماه دوندگی برای گرفتن رضایتنامه از خسروانی مدیر باشگاه محقق شد. اگرچه اولین یاغی پر سروصدا بعد از پیوستن به پرسپولیس هیچ گاه در دربی شکست را تجربه نکرداما بعد از گذشت 40 سال هنوز ا...وردی درخصوص اتفاقات آن دربی جواب پس می دهد و انگ خیانت همچنان بر پیشانی مردی است که چند بازی هم برای این اتهام چشمانش اشک آلود شده است.

سرخابی ترین بازیکن

اخبار ,اخبار ورزشی,باشگاه پرسپولیس


استقلالی ها که تا اینجای کار سه بازیکن خود رادر لباس تیم رقیب قرمزپوش دیده بودند در سال 59 باز هم زخمی تازه خوردند و این بار غلام فتح آبادی به جمع پرسپولیسی ها پیوست تا به مدت 6 سال به یکی از مهاجمان ثابت و تاثیرگذار این تیم تبدیل شود و در قهرمانی های چندگانه این تیم همراه علی پروین نقش تعیین کننده ای داشته باشد.

 

فتح آبادی که به یکی از بازیکنان محبوب پرسپولیس تبدیل شده بود و جایگاه خود را هم میان استقلالی ها از دست داده بود هوای تیم سابق به سرش زد و بار دیگر آبی پوش شد تا بلکه خاطرات حضورش در پرسپولیس را برای آبی ها پاک کند اما او در پایان دوران بازی خود برای حضور در پرسپولیس باز هم پیغام فرستاد که این بار سلطان قرمزها سفت و سخت مقابل قرمزپوش شدن او ایستاد.

 

جسارت فتح آبادی در فضای دهه 60 و شکستن چندباره تابوی عوض کردن پیراهن میان دو باشگاه سرخابی باعث شد که او تا امروز هیچ گاه میان معادلات پیشکسوتاتن دو تیم جایی نداشته باشد. شاید اگر او با پیراهن پرسپولیس از فوتبال خداحافظی می کرد می شد او را یکی از موفق ترین انتقالاتس رخابی ها نامید.

بازوبندی که همه چیز شاهرخ را گرفت

 

اخبار ,اخبار ورزشی,باشگاه پرسپولیس

 
شاهرخ بیانی بازیکن محبوب آبی ها که مدعی کاپیتانی استقلال بود وقتی با مراغه چیان سر بازوبند این تیم به مشکل خورد از این تیم جدا شد تا بعد از یک سال بیرون نشستن بالاخره در سال 65 با پیراهن پرسپولیس برابر استقلال به میدان برود.

 

بیانی که چهره ویژه دربی سال 65 بود با دو بار گلزنی برابر استقلال در پیروزی 3- صفر پرسپولیس سال تلخی را برای هواداران سینه چاک سابقش رقم زد اما اتفاقاتی که بعدها برای شاهرخ افتاد باعث شد تا او برای یک عمر پشیمان شود از حضور در پرسپولیس و گلزنی برای این تیم در دربی. بیانی که بعدها مورد غضب پروین قرار گرفت مجبور شد تا در سال 67 و در پایان دوران بازی خود به استقلال بازگردد اما هیچ گاه برای استقلال نه آن بازیکن تاثیرگذار شد و نه محبوبیت از دست رفته خود را به دست آورد.

 

بیانی که یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ استقلال است بهترین سال های فوتبالی اش را به خاطر حضور در پرسپولیس از دست داد و تا همین امروز هم هیچگاه نتوانست در میان پیشکسوتان استقلال چهره تاثیرگذاری باشد و طی این سال ها مجبور شده تا بارها برای حضورش در پرسپولیس جوابگوی هواداران استقلال باشد.

عقابی که قرار نبود تا این حد محبوب شود

 

اخبار ,اخبار ورزشی,باشگاه پرسپولیس

 
احمدرضا عابدزاده مهمترین انتقال غیرمستقیم تاریخ سرخابی های پایتخت است. دروازه بانی که طی سال های پایانی دهه 60 در استقلال اوج گرفته بود و با این تیم در مرداد ماه سال 70 به قهرمانی در جام باشگاه های آسیا و جام باشگاه های تهران هم رسیده بود بعد از اختلافی که با مسئولان استقلال پیدا کرد به سپاهان اصفهان رفت اما مصدومیتی که در بازی با تایوان برای او رخ داد باعث شد تا امیر عابدینی از فرصت استفاده کند و با پرداخت هزینه های درمان او و فرستادن او به آلمان مقدمات حضور او در پرسپولیس را فراهم کند.

 

عابدزاده که مصدومیت شدید او باعث شده تا بهزاد غلامپور گلر شماره یک تیم ملی شود بعد از درمان به پرسپولیس بازگشت و دی دی ماه سال 73 هم در آن دربی معروف برابر استقلال قرار گرفت. عابدزاده که البته در زمان حضور در استقلال هم محبوب بود. بعد از حضور در پرسپولیس باز هم گلر شماره یک تیم ملی شد و بعد از دو سال حضور در این تیم، سال ها کاپیتان این تیم بود. شاید استقلالی ها هیچ گاه گمان نمی کردند که با از دست دادن عابدزاده در واقع قید محبوبترین بازیکن تاریخ ایران را می زنند.

نامجو در مسیر عقاب
ستاره بی چون و چرای استقلال در دهه 60 که به دلیل بدقولی علی پروین در دادن موتور هوندا در سال 64 به استقلال پیوسته بود بعد از قهرمانی با استقلال در جام باشگاه های آسیا به قطر رفت و بعد از بازگشت از قطر این بار پاس را انتخاب کردو در برابر پیشنهاد وسوسه انگیز کشاورز هم نتوانست دوام بیاورد و به این تیم پیوست، اما داستان پیوستن او به پرسپولیس دقیقا مانند عابدزاده بود. عابدینی این بار هم به سراغ هافبک خوش تکنیک و سابق آبی ها رفت و با فرستادن او به اروپا برای درمان، نامجو را هم پرسپولیسی کرد اما نامجو هیچ گاه نتوانست درخشش خود در لباس آبی را برای سرخ ها نیز تکرار کند.

 

هر چند او در سال پایانی حضورش در پرسپولیس با دعوت والدیر ویرا در بازی برابر ژاپن در مرحله پلی آف جام جهانی و در غیاب کریم باقری محروم به میدان رفت و در بازی با استرالیا هم جزو تیم حماسه ساز ملبورن بود.

اولین پانک آبی ها
استقلالی ها که تا پایان دهه 70 شاهد کوچ ستاره های خود به تیم رقیب بودند و در سال های ابتدایی دهه 70 و اواخر دهه 60 امیر موسوی نیا و سعید عزیزیان و البته محمود کلهری که از پاس به پرسپولیس آمد را هم سرخپوش شده می دیدند با مدیرعامل شدن فتح الله زاده کم کم به فکر انتقام گیری از سرخ ها افتادند.

 

اولین گزینه آنها بهزاد داداش زاده هافبک شمالی پرسپولیس بود که با گلزنی در دربی معروف سال 73 حسابی بین پرسپولیسی ها محبوب شده بود اما خدمت سربازی داداش زاده و حضور او در پیام و ذوب آهن باعث دوری او از پرسپولیس شد اما با بازگشت پروین به پرسپولیس در سال 77 داداش زاده هم قصد بازگشت به خانه را داشت اما علی پروین او را نخواست تا او هم از سر لج فصل بعد به استقلال برود. داداش زاده در فصلی که استقلال با سکوموروخوف و منصور پورحیدری نتایج خوبی نمی گرفت یکی از بازیکنان موثر استقلال بود اما حضور او در استقلال حتی کوتاهتر از پرسپولیس بود.

داغی که هنوز تازه است

 

اخبار ,اخبار ورزشی,باشگاه پرسپولیس

 
مهدی سرطلایی عنوانی بود که پرسپولیسی ها برای تشویق مدافع محبوب خود از آن استفاده می کردند.

 

بازیکنی که طی 4 سال حضورش در پرسپولیس بعد از احمد عابدزاده محبوبترین بازیکن این تیم محسوب می شد و با 4 گلی که در دربی برای این تیم به ثمر رساند حسابی چهره منفوری بین هواداران استقلال شده بود به دلیل اختلاف با علی پروین و البته مسائل مالی طی جنجالی ترین انتقال تاریخ فوتبال ایران راهی استقلال شدتا هوادارانی که هنوز هم دوستش داشتندانگشت به دهان راهی ورزشگاه کارگران شوند تا یکی به آنها بگوید که این خبر دروغ است.

 

اما مدافعی که همین چند هفته قبل با گلزنی برابر ایرسوتر عدد 4 را برای کری خواندن نشان استقلالی ها داده بود تا صاحب اوریجینال نماد امروز استقلالی ها باشد برابر پیشنهاد 150 میلیون تومانی فتح الله زاده که رکوردی عجیب در آن سال ها محسوب می شد طاقت نیاورد و راهی استقلال شد تا همین جای کار هم برای استقلالی ها کافی بود اما هاشمی نسب با گلی که در اولین دربی به پرسپولیس زد به قول خودش داغی روی دل هواداران پرسپولیس گذاشت تا مرهمی باشد بر زخمی که از کتک خوردن مادرش توسط هواداران پرسپولیس در کرج بر روح او مانده بود.

 

هاشمی نسب که در پرسپولیس حتی دربی 9 نفره با پرسپولیس را هم بدون شکست پشت سر گذاشته بود در استقلال هرگز آن مدافع گلزن نبود و بعد از قهرمانی با این تیم در اولین فصل حضورش بعد از اتمام قراردادش از استقلال جدا شد و راهی پاس شد تا با این تیم هم قهرمانی در لیگ را تجربه کند. هاشمی نسب اگر در پرسپولیس می ماند به یک اسطوره در این تیم تبدیل می شد اما او آسایش خانواده اش را به این عناوین ترجیح داد و هرگز هم از این انتخاب پشیمان نشد.

 

دعوت او به تیم پیشکسوتان پرسپولیس و هو شدن او توسط هواداران نشان داد  داغ پرسپولیسی ها هنوز تازه است.

محبوبیتی که به حراج رفت
در سال پایانی حضورش در استقلال با افت محسوسی مواجه شده بود. امیر قلعه نویی هم اعتقادش به بازی او را از دست داده بود.

 

همین موضوع باعث شد تا مدافع محبوب آبی ها صید محمد حسن انصاری فرد شود که می خواست با جذب او خود را محبوب هواداران پرسپولیس کند. کمتر کسی به موفقیت نیکبخت در پرسپولیس امیدوار بود اما دنیزلی با تغییر پست نیکبخت و بردن او به خط حمله این بازیکن را احیا کرد تا او به مهاجمی گلزن در پرسپولیس تبدیل شود.

 

نیکبخت که بعد از پرسپولیسی شدن از اصالت قرمز خود از بچگی گفته بود بعد از گلزنی به استقلال در دربی برگشت سال 85 به شدت اظهار خوشحالی کرد. او که 3 سال تقریبا موفق را با پرسپولیس گذراند. در این تیم به محبوبیت خوبی هم دست پیدا کرد اما حواشی زیاد بازیکن خوش چهره ای که زیادی درگیر همین چهره اش بود او را ابتدا از تیم ملی و سپس از پرسپولیس دور کرد.

اخبار ,اخبار ورزشی,باشگاه پرسپولیس

 
نیکبخت که یک دوری در تیم های لیگ برتری مانند استیل آذین، داماش و پیکان زد و در حالی که بارها از علاقه اش برای بازگشت به پرسپولیس گفته بود و یکی دو بار هم به این خواسته خود نزدیک شده بود دوباره با قراردادی 200 میلیونی راهی استقلال شد و مدعی شد استقلال خانه او بود. نیکبخت که این روزها محبوب هیچ یک از سرخابی ها نیست این قابلیت را دارد تا باز هم رنگ پیراهن خود را از آبی به قرمز عوض کند. البته به شرطی که فرصتی باشد.

تغییر رنگ با کوله باری از بخیه
انصاریان که از او به عنوان پسر سلطان یاد می شد بعد از پروژه پروین زدایی انصاری فرد از این تیم کنار گذاشته شد تا مدافع متعصب پرسپولیس با کوله باری از بخیه و البته بعد از مشورت با پروین راهی استقلال شود.

 

اگرچه باور این موضوع برای پرسپولیسی ها سخت بود اما به هر حال او یک بازیکن مازاد بود که در استقلال هم سعی کرد با زدن چند گل از روی نقطه پنالتی محبوب هواداران این تیم شود. اتفاقی که هرگز رخ نداد تا او هم کم کم از سطح اول فوتبال محو شود. البته استقلالی ها به جز او در این فصل علی علیزاده را هم به خدمت گرفتند تا به نوعی نیمکت این تیم را اشغال کند. بازیکنی که مهمترین تاثیرش را در دربی سال 87 گذاشت و با خطای هند عمد در دقیقه 95 پرسپولیس را از شکست در دقایق پایانی نجات داد.

اخبار ,اخبار ورزشی,باشگاه پرسپولیس

 
آخرین باغی
محمد قاضی آخرین یاغی است که به شکل مستقیم تغییر رنگ داد. قاضی که در پرسپولیس و بعد از مصدومیت خود به بازیکنی نیمکت نشین تبدیل شده بود با انتقال به استقلال سعی کرد تا انتقام نیمکت نشینی خود در این تیم را از قرمزها بگیرد. اگرچه قاضی در استقلال به مهاجمی ثابت تبدیل شده و بازی تاثیرگذاری در این تیم ارئه می دهد اما او هم تا به اینجای کار آمار گلزنی خوبی از خود به جای نگذاشته.

اخبار ,اخبار ورزشی,باشگاه پرسپولیس

 
سرنوشت نافرجام یاغی های بدلی
به این لیست می توان بازیکنانی مانند سید عباسی، محمدرضا مهدوی، میثم بائو، فراز فاطمی و مهدی شیری که بعد از حضور در تیمی غیر از استقلال پرسپولیسی شده و یا محمد محمدی و پژمان نوری و فرزاد آشوبی که عکس این مسیر را طی کردند هم اضافه کرد. نگاهی به سرنوشت این بازیکنان که به شکل غیرمستقیم تغییر رنگ دادند نشان می دهد که هیچ کدام به مهره ای ثابت در تیم های خود تبدیل نشدند و شاید تنها یک فصل توانستند مهره فیکس تیم های خود لقب بگیرند.

 

شاید تنها استثنا در این میان مهرداد پولادی باشد که بعد از حضور در پرسپولیس به بازیکن ثابت این تیم و البته تیم ملی بدل شد. هر چند مصدومیت، او را هم فعلا از ترکیب دو تیم دور کرده است.
اخبار ورزشی - مجله تماشاگر،برترینها