فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

کلاه قرمزی به تلویزیون بازمی گردد



اخبار,کلاه قرمزی,کلاه قرمزی 93


اخبار فرهنگی - «کلاه قرمزی» عیدفطر می‌آید

مدیر گروه کودک و خردسال شبکه دو به پخش یک قسمت تازه از ماجراهای «کلاه قرمزی» در روز عید فطر و احتمال آغاز سری جدید «فیتیله» اشاره کرد و به سحر اولی‌ها نوید یک غافلگیری در روز عید را داد.

علی زارعان مدیر گروه کودک و خردسال شبکه دو در گفتگو با خبرنگار مهر، ویژه‌برنامه‌های عیدفطر این شبکه را اینگونه تشریح کرد: در این روز یک قسمت از «کلاه قرمزی» ویژه عید فطر روی آنتن می‌رود. این مجموعه در این قسمت هم قصه‌های خاص خود را دارد و اتفاقات جدیدی برای شخصیت‌هایش رخ می‌دهد. همچنین آخرین قسمت سریال «فاخته» نیز روی آنتن می رود.

وی افزود: ما یک جشن کوچک هم در روز عید فطر برای روزه اولی ها خواهیم داشت. دوستان «سحر اولی ها» هر روز برای سحر یک ساعت و نیم برنامه داشتند که کار خوب و دیدنی از آب در آمد.

یک جشن کوچک برای روزه اولی‌ها با یک مهمان ویژه
مدیر گروه کودک و خردسال شبکه دو تأکید کرد: عید فطر، بیشتر برای کودکانی است که سال اولی است که روزه کامل می‌گیرند. ما آن روز بعد از ظهر یک جشن کوچک خواهیم داشت که با یک غافلگیری همراه خواهد بود و روی آنتن زنده به بچه‌ها خبر خوبی خواهیم داد. آن روز یک مهمان ویژه هم خواهیم داشت.

زارعان یادآور شد: احتمالا اگر دکور برنامه «فیتیله» آماده شود، سری جدید این برنامه نیز در عید فطر آغاز خواهد شد. این اتفاق قریب به یقین رخ خواهد داد.

هنوز از عمو پورنگ خبری نیست
وی که در حاشیه نشست سریال «فاخته» با مهر گفتگو می‌کرد در پاسخ به اینکه آیا خبر تازه‌ای از عمو پورنگ هست یا خیر، گفت: نه هنوز.

بازگشت خاله شادونه و دونه‌ها
مدیر گروه کودک و خردسال شبکه دو درباره برنامه «خاله شادونه» هم گفت: برای این برنامه، برنامه ریزی می‌کنیم تا به زودی سری جدید آن آماده شود. دکور سری جدید در حال طراحی است. احتمال دارد دونه‌ها هم به این برنامه برگردند.

اخبار فرهنگی - مهر

 


ویدیو مرتبط :
تلویزیون باز هم ناز کلاه قرمزی را می خرد؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

«شهر موش‌ها» مادر «کلاه قرمزی» است / عروسک‌های محبوب نوروز 93 بازمی‌گردند



فیلم شهر موش‌ها,فیلم کلاه قرمزی,فیلم سینمایی شهر موش‌ها

«شهر موش‌ها» مادر «کلاه قرمزی» است / عروسک‌های محبوب نوروز 93 بازمی‌گردند

کارگردان فیلم سینمایی «شهر موش‌ها 2» می‌گوید در جا زدن هنر عروسکی در تلویزیون و سینما به نفع کار کودک نیست.

یکشنبه 9 تیر نشست خبری فیلم سینمایی «شهر موش‌ها 2» در باغ موزه قصر با حضور مرضیه برومند کارگردان، علی سرتیپی و منیژه حکمت تهیه‌کننده و محسن شاه‌ابراهیمی طراح صحنه برگزار شد.

این نشست با اجرای «موشی» و «موشا» از شخصیت‌های عروسکی «شهر موش‌ها» آغاز شد، اجرایی که تا حدی رنگ بوی سیاسی داشت، از برگزاری مناظره‌های 8 نفره تا شوخی با برخی از چهره‌های حاضر در سالن.

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

در آغاز نشست مرضیه برومند درباره شکل‌گیری اولین «شهر موش‌ها» در دهه 60 گفت: «آن زمان فیلم‌های خوبی برای بچه‌ها ساخته می‌شد، اما «شهر موش‌ها» اولین فیلمی بود که باعث شد بچه‌ها فیلم خودشان را داشته باشند.»

 

منیژه حکمت یکی از تهیه‌کنندگان فیلم سینمایی «شهر موش‌ها 2» گفت: «من سال‌ها به دنبال ساخت یک فیلم کودک بودم، فیلمی که بچه‌ها را از پای رایانه بلند کند و به سینما‌ها بکشاند که در ‌‌نهایت خانم برومند حاضر شدند با حفظ تعهد صحیح کارگردانی این کار را آغاز کنند.»

 

او ادامه داد: «حاضرم زندگی‌ام را بدهم تا این فیلم ساخته شود. متاسفانه در هفت ماه پیش‌تولید ما، مدیران فرهنگی یک خسته نباشید به ما نگفتند بجز آقای می‌رعلایی که از ایشان سپاسگذارم و می‌خواهم بگویم این فیلم حتی بدون هیچ کمکی قطعا ساخته خواهد شد.»

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

برومند نیز افزود: «در شهر موش‌ها 2» شخصیت‌های جدید به فیلم اضافه خواهد شد، به اضافه شخصیت‌هایی که در سری قبل «شهر موش‌ها» بودند و همین موضوع کار را سخت‌تر می‌کند.»

 

او درباره حضور چهره‌های مثل فاطمه معتمد‌آریا و ایرج طهماسب در مقام صدا‌پیشه در سری دوم «شهر موش‌ها» گفت: «من با کمال میل از همه دعوت می‌کنم در این کار حضور داشته باشند و کمک کنند تا خاطره خوب گذشته دوباره تکرار شود، اما آن‌قدر واقع‌بین هستم که شاید این اتفاق نیفتد و نتوانیم در خدمت دوستان باشیم.»

 

کارگردان «شهر موش‌ها» در ادامه گفت: «خاطرم هست زمانی که «شهر موش‌ها» پخش می‌شد، بچه‌ها می‌گفتند ما از «اسمشو نبر» می‌ترسیم. به نظر من لازم است بچه‌ها از چیزهایی بترسند و در دنیای مجازی با آن روبرو شوند تا ترسشان از روبرو شدن با آن‌ها در دنیای واقعی بریزد. من با اینکه از فیلم «دراکولا» می‌ترسیدم، اما یواشکی آن را نگاه می‌کردم، اما در این قسمت سعی می‌کنم زیاد بچه‌ها را نترسانم.»

 

او در مورد سرنوشت عروسک‌های «شهر موش‌ها» گفت: «آن زمان بنیاد فارابی به ما گفت هر چه عروسک هست تحویل دهید. ما هم 200 عروسک را تحویل دادیم، اما توانستیم کپل را از این مجموعه برداریم و تنها عروسکی که در زمان تاسیس موزه سینما آنجا رفت کپل بود و نفهمیدیم سرنوشت باقی عروسک‌ها چه شد، اما بعد از مدتی خبردار شدم تکه‌پاره‌های عروسک‌ها و در واقع بچه‌های من در شهرک سینمایی غزالی ولو شده است. این رسم ناپسندی است که امانتی را صحیح تحویل بدهید و خراب تحویل بگیرید، همان‌طور که عروسک‌های «خونه مادربزرگه» در آرشیو صدا‌وسیما خاک خوردند و پوسیدند.»

 

در ادامه مراسم «موشا» که در نقش مجری مراسم از عوامل سئوال می‌پرسید، خطاب به علی سرتیپی گفت: «اینکه می‌گویند شما در سینما باند دارید درست است؟ پس چرا فیلم «گذشته» بیلبورد ندارد؟»

 

سرتیپی در پاسخ بگفت: «شخصیت خانم این فیلم موهای بلند دارد و ارشاد تهران به ما گفت نمی‌توانیم بیلبورد فیلم را با موهای بلند این خانم در شهر نصب کنیم، اما مردم با استقبالشان نشان دادن این فیلم به بیلبورد و تبلیغات نیاز ندارد و فروشش در این مدت فوق‌العاده بوده است.»

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

او ادامه داد: «کل سینما در سال 300 میلیارد چرخش مالی دارد. حالا من چطور می‌توان در این سینما برای خودم باند داشته باشم. متاسفانه هر کس در این سینما سعی می‌کند خوب کار کند برایش حرف در‌می‌آورند.»

محسن شاه ابراهیمی طراح صحنه «شهر موش‌ها 2» گفت: «دکور این فیلم به اندازه 1500 متر در حال ساخت است و در وسعتی ساخته می‌شود که تا بحال نظیر آن وجود نداشته است.»

 

برومند در تکمیل صحبت‌های شاه‌ابراهیمی گفت: «حقیقتا دکور فوق العاده‌ای است و کار آقای شاه ابراهیمی نیز بی‌نظیر است.»

سرتیپی نیز تاکید کرد: «این فیلم پر‌هزینه‌ترین فیلمی است که در بخش خصوصی ساخته می‌شود.»

 

حکمت ادامه داد: «هفت ماه است پیش‌تولید فیلم ما آغاز شده است. در این مدت هزینه‌ها سر سام آور بوده است، اما همگی ما با عشق کارمان را آغاز کردیم. ممنونم از مرضیه برومند عزیز که پس از 30 سال ساخت مجدد «شهر موش‌ها» را پذیرفت و تنها دو شرکت تاژ و کیاموتور حامی مالی ما در این پروژه هستند. تا بحال غیر از سردار منتظر المهدی که سوله‌ای را برای ساخت دکور رایگان در اختیار ما قرار داد هیچ کمکی از هیچ ارگانی نگرفتیم و از همین جا هر نوع شایعه‌ای را تکذیب می‌کنم.»

 

برومند در ادامه با اشاره به حضور مرتضی احمدی در این مراسم گفت: «مرتضی احمدی استاد ما است و در سری اول «شهر موش‌ها» کمک زیادی به ما کرد و امیدوارم کمکشان را در سری دوم این فیلم از ما دریغ نکنند.»

 

در ادمه مراسم خبر راه‌اندازی خبرگزاری «موشنا» اعلام شد و مرضیه بومند گفت: «قرار هست که دربخشی این سایت خاطرات ساخت «شهر موش‌ها» را بنویسم.»

مخمل هم یکی از شخصیت‌های عروسکی بود که در این مراسم حضور داشت و مرضیه برومند و منیژه حکمت از بهرام شاه‌محمد‌لو بابت حضور در این مراسم و صداپیشگی نقش مخمل از او تشکر کرد.

 

در ادامه حکمت در پاسخ به این پرسش که «شهر موش‌ها 2» برای چه طیف سنی ساخته خواهد شد، گفت: «این دغدغه را داشتم که چطور می‌شود سه نسل از مردم را کنار هم در سینما داشته باشیم. سال‌ها بود که دنبال ساخت یک کار موزیکال خوب بودم و خوشحالم که این کار با حضور حرفه‌ای‌ترین عوامل سینما ساخت این فیلم را آغاز کردیم و فکر می‌کنم بچه‌ها به همراه بزرگتر‌ها بیننده این فیلم خواهند بود.»

 

او ادامه داد: «این فیلم شهریور مقابل دوربین خواهد رفت و همزمان اتاق فکری در کنار پروژه حضور دارد که به ما کمک می‌کند و اکران نیز نوروز 93 خواهد بود.»

مرضیه برومند درباره فیلمنامه «شهر موش‌ها 2» گفت: «آغاز کار ما طرحی آقای فرهاد توحیدی بود و این فیلمنامه با مشاوره من در حال نگارش است. فیلمنامه خوبی از کار درآمده است و امیدوارم جوابگوی توقعات همه باشد.»

 

او ادامه داد: «ما قصد رقابت با سایر فیلم‌های عروسکی دنیا را نداریم. ما باید سینمای کودک خودمان را داشته باشیم و این سینما جذابیت‌های خودش را داشته باشد. قصد دارم در این فیلم هم از جلوه‌های ویژه رایانه‌ای استفاده کنم و هر جا که امکان اجرای زنده مقابل دوربین نیست این کار را از طریق جلوه‌های ویزه رایانه‌ای انجام بدهم. آقای رضا میثاقی قرار است در این زمینه به ما کمک کنند.»

 

برومند در پاسخ به این پرسش که «شهر موش‌ها» رقیب «کلاه قرمزی» است یا رفیقش گفت: «"شهر موش‌ها" مادر «کلاه قرمزی» است. من همیشه خوشحال بودم که «کلاه قرمزی» وجود داشته و هنر عروسکی زنده است، اما وقتی می‌بینم برخی از کارهای عروسکی کودک درجا می‌زند ناراحت می‌شوم. باید به تماشاچی احترام گذاشت و فقط برحسب یک خاطره خوب ذهنیت مردم را خراب نکنیم.»

 

او ادامه داد: «من دوست دارم بچه‌های این نسل مشتری ما باشند، بچه‌هایی که «شهر موش‌ها» را ندیده‌اند و هیچ ذهنیتی از آن ندارند. در تمام این سال‌ها مثل مادر از حقوق تمام کسانی که برای بچه‌ها کار می‌کنند دفاع کردم. باید بپذیریم هیچ کس جای کس دیگری را تنگ نمی‌کند از طرف دیگر مسئولان هم باید به تولید آثار مفرح و آموزنده درس ینمای کودک کمک کنند.»

حکمت در پاسخ به این پرسش که آیا برنامه‌ای برای فروش و عرضه عروسک‌های «شهر موش‌ها» وجود دارد یا خیر، گفت: «ما با یک شرکت فرهنگی برای توزیع عروسک‌های این کار همزمان با اکران فیلم صحبت کرده‌ایم و قرار است عروسک‌ها از بهترین مواد اولیه آماده شوند. یک اتفاق بسیار جذاب در بحث عرضه عروسک‌ها خواهیم داشت.»

 

او با اشاره به همکاری نکردن مسئولان فرهنگی کشور با این پروژه افزود: «شرایط برای ما سخت است، اما در عین حال جذاب هم هست. متاسفانه ما هر روز در حال عوض کردن برآورد‌ها هستیم.

همه چیز هر روز گران‌تر می‌شود و نمی‌دانم این گرانی تا کجا می‌خواد پیش برود؟ خوشحالم با گروهی کار می‌کنم که همگی همدل هستند و این شرایط را برای ما راحت‌تر می‌کند.

متاسفانه هیچ کمکی از مسئولان فرهنگی کشور به ما نشد، هر چند ما فیلم دولتی نمی‌سازیم.

 

با تفکر خودمان فیلم می‌سازیم، اما اگر کمکی به ما برای ساخت فیلم از سوی آن‌ها می‌شد به نفع صنعت سینمای کشور بود و اگر حامی ما باشند اتفاق بهتری خواهد افتاد و احترام به نوستالژی و خانم برومند عزیز است.»

 

برومند نیز در ادامه صحبت‌های منیژه حکمت گفت: «من زیاد حال این روزهای سینما را دوست ندارم. برای این است که در همه این سال‌ها تلویزیون را ترجیح داده‌ام.

متاسفم وقتی پروژه‌ای مثل «شهر موش‌ها» در حال تولید است و قرار است برای فرهنگ این کشور کاری انجام شود، برخی از دوستانی که با من در تماس هستند غیر از صحبت‌های ناامید کننده چیزی نگفتند. این چه جور استقبال از یک فیلم است.

متاسفانه جامعه فرهنگی ما دچار مشکلات و ضعف‌های اخلاقی بی‌شماری است. به خدا پول آن‌قدر ارزش ندارد که بخاطر آن ارتباط‌های انسانی‌مان را تحت تاثیر قرار دهیم.»

 

او ادامه داد: «از خانواده سینما می‌خواهم که کوتاه بیایند. ما وارد مرحله تازه‌ای از مسائل سیاسی کشور شده‌ایم. نمی‌توانیم رییس جمهور با تدبیر داشته باشیم اما خودمان با یک بی‌تدبیری و در یک فضای محدود فرهنگی حرکت کنیم.»

 

در انتهای این مراسم گروه پالت آهنگ «شهر موش‌ها» را اجرا کرد که با استقبال حاضران در سالن مواجه شد.

همایون اسعدیان، غلامرضا موسوی، مرتضی احمدی و فرهاد توحیدی برخی از چهره‌های حاضر در این مراسم بودند./خبرآنلاین