فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

کشف مجسمه 2300 ساله الهه مادر+عکس



اخبار,خبر,هنر,اخبار ایران

 


 

باستان‌شناسان هندی موفق به کشف مجسمه‌ای سنگی از الهه مادر در یکی از معابد باستانی این کشور شدند.

 

این مجسمه که نخستین تصویر رب‌النوع گونه یک زن به عنوان الهه در هند به شمار می‌رود به قرن سوم پیش از میلاد تعلق دارد که در ایالت «آندرا پرادش» هند کشف شده است.

 

کارشناسان موسسه پژوهش‌های باستان‌شناسی هند با اشاره به اینکه از نقطه نظر باستان‌شناسی تصویر الهه مادر از جمله اکتشاف‌های نادر در این منطقه به شمار می‌رود می‌گویند: این مجسمه تصویری منحصر به فرد از الهه مادر را در حالی که در گوشه‌ای دورافتاده از معبد نشسته بود، نشان می‌دهد.

 

 

 

اخبار,خبر,هنر,اخبار ایران

 

 

 

طبق بررسی‌های صورت گرفته این مجسمه در حدود 150 سانتی‌متر ارتفاع، 67 سانتی‌متر عرض و 28 سانتی‌متر ضخمات داشته و اولین نمونه از چنین اثری است که تاکنون در جنوب هند شناسایی شده است.

 

صورتی گرد و پهن با چشمانی درشت و لبی کوچک، اندامی چاق، دستانی پر از النگو و گوشواره‌هایی به گوش از دیگر مشخصات ظاهری این مجسمه عنوان شده است.

 

الهه مادر یا مادر زمین در آیین هندوها رب‌النوع مادری، باروری و زایش است..... / farsnews.com


ویدیو مرتبط :
کشف مومیایی هزار ساله در مجسمه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کشف جنگل ۳۰۰ میلیون ساله در چین (+عکس)



 

 

 

کشف ,کشف جنگل

 

بقایایی کاملا سالم از یک جنگل 300 میلیون ساله در مناطق گرمسیر شمالی چین در حالی کشف شد که میلیون‌ها سال زیر خاکسترهای آتشفشانی مدفون مانده بود.

 

به گزارش خبرآنلاین، این جنگل که محققان آن را «پامپی جنگل‌ها» نامیده‌اند، در حالی کشف شد که میلیون‌ها سال زیر خاکسترهای آتشفشانی مدفون مانده بود.

 

«هرمان ففرکون» استاد دانشگاه پنسیلوانیا گفت: این جنگل که در منطقه وودا قرار دارد، تصویری از دوره‌ای را نشان می‌دهد که خاکسترهای آتشفشانی سطح وسیعی از جنگل را پوشانده بودند و به همین دلیل گیاهان و درختان سالم ماندند.

 

وی افزود: از جمله مناظر شگفت‌انگیز این جنگل شاخه‌های برگ‌دار درختانی است که به صورت پیوسته در کنار هم دیده می‌شوند.

 

دانشمندان با بررسی‌ لایه‌های آتشفشانی موجود در این منطقه قدمت آن را 298 میلیون سال تخمین زدند ‌و متعلق به دوره‌ای دانستند که لایه‌های قاره‌های زمین در حال جابه‌جایی برای خلق ابرقاره‌ای به نام «پانژا» بودند.

 

به گفته باستان‌شناسان در این زمان کشور امروزی چین میان 2 قاره کوچک‌تر نزدیک به منطقه استوا با آب و هوایی گرمسیری قرار داشت که محل مناسبی برای این چنین جنگل‌هایی بود.

 

دانشمندان معتقدند که این جنگل یادآور شهر تاریخی پامپی است هر چند برخلاف آن نه تنها درکی عمیق از دوران روم باستان را تداعی نمی‌کند، اطلاعات زیادی از دوران خود نیز در اختیار پژوهشگران قرار نمی‌دهد./عصرایران