فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

کشف دومین ابزار علمی قدیمی دنیا/ ساعت تاریخی با تقسیم‌بندی 24ساعته+عکس



 

کشف دومین ابزار علمی قدیمی دنیا/ ساعت تاریخی با تقسیم‌بندی 24ساعته+عکس

 

ساعتی متعلق به دوران ریچارد دوم با تقسیم بندی 24 ساعته مربوط به سال 1396 به ارزش 150 هزار پوند در کوئینزلند کشف شده است.

به گزارش خبر گزاری مهر، دستگاه زمان سنج کشف شده یکی از اولین وسایل موجود برای تقسیم بندی زمان به 24 ساعت مساوی است با این همه این ابزار برای 20 سال در یک کیسه لوله کشی در کوئینزلند ناشناخته مانده بود.

کریستفر بکر، صاحب این ساعت در زمان کودکی این ساعت را پیدا کرد و پدرش را متقاعد کرد که آن را به موزه کوئینزلند بدهند اما متاسفانه موزه ارزش واقعی آن را متوجه نشد و گمان برد این قطعه فلزی یک اسطرلاب است.

این ساعت یک ربعی یکی از اولین ابزارهایی است که می تواند یک روز را به 24 ساعت مساوی تقسیم کند و در سال 1396 به جا مانده است. این ساعت ممهور به مهر شخصی ریچارد دوم بوده و دومین ابزار علمی قدیمی موجود در بریتانیا به شمار می رود.

بکر این ساعت را پس از بازپس گرفتن از موزه تا سال گذشته نگه داشت تا زمانی که با مقاله ای مواجه شد که در آن به سه ساعت یک ربعی متعلق به ریچارد دوم مواجه شد، در آن زمان و بعد از تماس با موزه انگلیسی متوجه شد که این ساعت دومین وسیله قدیمی علمی انگلیسی موجود است. این ساعت قدیمی ماه آینده به قیمت 150  تا 200 هزار پوند فروخته می شود.

بر اساس گزارش دیلی میل، این وسیله دارای تقسیم بندی یکسان است و دقیقا زمان یک نیمه شب تا نیمه شب بعدی به 24 ساعت مساوی تقسیم شده است. قابلیت تقسیم بندی یک روز به 24 ساعت مساوی به آرامی و در قرن 14 به وجود آمد.... /mehrnews.com


ویدیو مرتبط :
تبلیغ قدیمی از دومین کنسول دنیا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کشف قدیمی‌ترین نامه دنیا +عکس



کشف قدیمی‌ترین نامه دنیا +عکس

نامه ها امروز به صورت الکترونیکی شده است و تنها با زدن چند دکمه می توان در کمتر از یک ثانیه آن را به دست طرف مقصد رساند اما در گذشته سیستم های پستی وجود نداشت و ارتباط میان دو نفر بسیار سخت بود.

حتما در فیلم های سینمایی دیده اید که فردی در جزیره ای دور افتاده گم میشود و برای نجات نامه خود را به دل دریا می سپارد. در خارج از فیلم نیز افرادی بوده اند که نامه های خود را به دل دریا سپرده اند و برخی مواقع بیشتر از سن بسیاری از ما این نامه ها در دریا سرگردان بوده اند.

 

"ساتیو توربر" به تازگی کشف بزرگی انجام داده است زیرا او توانست قدیمی ترین نامه دنیا دقیقا در حاشیه ساحل شهر "توفینو" در کانادا پیدا کند. او در هنگام قدم زدن در ساحل چشمش به یک بطری قدیمی می خورد و پس از بازرسی متوجه می شود نامه ای درون آن وجود دارد.

 

قدیمی‌ترین نامه , فیلم های سینمایی , رکوردهای گینس

 

نکته جالب این است که او قصد بازکردن نامه را ندارد زیرا قدمت این نامه بسیار عجیب است. این نامه 107 سال در دریا سرگردان بوده و این زمان کمی نیست. این نامه این روزها به عنوان قدیمی ترین نامه دنیا شناخته می شود.

 

برخی از نوشته های این نامه از پشت شیشه قابل مشاهده است که به نظر می رسد در ماه سپتامبر سال 1906 نوشته شده و امضای فردی به نام "ارل ویلارد" روی آن آمده است. آدرسی که روی این نامه قرار دارد برای محلی است که این روزها موزه شده است.

 

پیدا شدن نامه 107 ساله در حالی است که سال گذشته یک ماهیگیر اسکاتلندی توانسته بود نامه ای 98 ساله را پیدا کند. این رکورد سال گذشته در کتاب رکوردهای گینس بود که با نامه"توربر" رکورد او جابه جا شد.

 

قدیمی‌ترین نامه , فیلم های سینمایی , رکوردهای گینس

 منبع:yjc.ir