فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

کتاب قدیمی «هرکول پوآرو» 40 هزار پوند فروخته شد



هرکول پوآرو

 

کتاب قدیمی «هرکول پوآرو» 40 هزار پوند فروخته شد

خبرگزاری فارس: کتاب قدیمی «هرکول پوآرو» 40 هزار پوند فروخته شد

به گزارش فارس به نقل از گاردین ، نسخه کهنه و کمیابی از مجموعه داستان‌های آگاتا کریستی، نویسنده معروف ژانر ادبیات جنایی و کارآگاهی،با محوریت شخصیت هرکول پوآرو به قیمت 40 هزار پوند در حراجی دومنیک وینتر انگلستان فروخته شد.

 

این نسخه کهنه و رنگ و رفته که چاپ اول یکی از جلد‌های مجموعه داستان کوتاه‌های  آگاتا کریستی است، «پوآرو بازجویی می‌کند» نام دارد. این کتاب در سال 1924 منتشر شده بود و قیمت پشت جلد آن 27 پنی درج شده است اما در این حراجی به قیمت 40 هزارو 630 پوند فروخته شد.

بر اساس پیش‌بینی‌های اولیه قیمت پایه برای حراج این کتاب 3 هزار پوند تعیین شده بود اما در هنگام حراج رقابتی میان خریداران در گرفت و این کتاب 27 پنی به 40 هزار و 630 پوند فروخته شد. بر اساس اعلام این حراجی این بالاترین قیمتی است که تابه حال به یکی از آثار آگاتاکریستی تعلق گرفته است. پیش از این در سال 2009 یکی از کتاب‌های آگاتا کریستی به قیمت 10 هزار پوند فروخته شده بود.

 

بر اساس اعلام نظر کارشناسان حراجی دومنیک وینتر کهنگی و فرسودگی تصویر پوارو بر روی جلد این کتاب عامل اصلی این افزایش قیمت بود.

داستان‌های آگاتا کریستی، بخصوص آن دسته که درباره ماجراهای کارآگاه هرکول پوآرو و یا خانم مارپل هستند، نه تنها لقب «ملکه جنایت» را برای او به ارمغان آوردند بلکه وی را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین و مبتکرترین نویسندگانی که در راه توسعه و تکامل داستان‌های جنایی کوشیده‌اند نیز معرفی و مطرح نمودند.

 

آگاتا کریستی در طول دوران نویسندگی خود بیش از 80 رمان و مجموعه داستان کوتاه و 19 نمایشنامه در ژانر جنایی و کارآگاهی نوشت. وی در سال 1976 در انگلستان درگذشت..../فارس


ویدیو مرتبط :
هرکول پوآرو (( 6 ))

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کتاب های ابتدایی قدیمی مان/ عکس