فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

کارگردان گشت ارشاد: لباس بسیج قابل احترام است، اما مقدس نیست



کارگردان گشت ارشاد: لباس بسیج قابل احترام است، اما مقدس نیست

 کارگردان فیلم سینمایی «گشت ارشاد» معتقد است که باید نفر سوم و بی‌طرفی وجود داشته باشد که در مورد اختلاف بین وزارت ارشاد و ناشر نسخه نمایش خانگی فیلم سینمایی «گشت ارشاد» قضاوت کند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

سعید سهیلی کارگردان فیلم سینمایی «گشت ارشاد» شب گذشته 24 شهریور با حضور در برنامه «هفت» درباره حواشی به وجود آمده بر سر نسخه نمایش خانگی فیلم سینمایی «گشت ارشاد» صحبت کرد.

در ابتدای این بحث سهیلی در پاسخ به این سوال که آیا فیلم سینمایی «گشت ارشاد» به مقدسات توهین کرده است یا خیر؟ گفت: «مقدسات ما قرآن، ائمه، خدا و پیامبر است. من به سردار احمدی مقدم احترام زیادی می‌گذارم و به نظر من او یکی از باشعور‌ترین و عاقل‌ترین مسئولان نظام هستند، اما اگر بگوییم که لباس نیروی انتظامی مقدس است، اینگونه نیست. من معتقدم که لباس بسیج قابل احترام هست، اما مقدس نیست.»

او ادامه داد: «متاسفانه برداشت‌های غلطی از فیلم شد. باید به نظر مخالفان احترام گذاشت، اما این مخالفت هم باید با منطق و اصولی انجام شود و همراه با حب و بغض نباشد.»

این کارگردان سینما در ادامه گفت: «به نظر من فیلم خنثی مشکلات مردم را حل نمی‌کند فیلم اجتماعی که حرفی برای گفتن دارد قطعا مخالفان و موافقانی دارد.»

او ادامه داد: «منصفانه نبود که فیلم من از اکران پایین کشیده شود،آن هم در شرایطی که در آخرین روز اکرانش در تهران 69 میلیون تومان فروخته بود. به هر حال پول برای من چندان اهمیتی ندارد و تا به امروز غیر از «چارچنگولی» و «ازدواج در وقت اضافه» من به دنبال پول نبودم و هدفم از ساخت این دو فیلم این بود که بدهی‌های پیشینم را بدهم و سرمایه‌ای برای ساخت فیلم‌های بعدی داشته باشم و با ساخت فیلم سینمایی «گشت ارشاد» خواستم نشان دهم که فیلم خوب ساختن سخت است و فیلم تجاری ساختن خیلی هم سخت نیست.»

سهیلی درباره تخلف‌هایی که که برخی معتقدند در نسخه نمایش خانگی بوجود آمده است گفت: «معتقدم فقط از دو طریق می‌تواند اشتباهی در نسخه نمایش خانگی فیلم بوجود آمده باشد. اولین حدس من این است که دوستان در وزارت ارشاد فیلم را دیده‌اند و مجوز را صادر کرده‌اند و وقتی با اعتراض‌ها مواجه شده‌اند پایشان را عقب کشیده‌اند و یا اینکه مسئولان وزارت ارشاد فیلم را کامل ندیده‌اند و شاید سهل انگاری اتفاق افتاده باشد و از نظر من هیچ تخلفی در انتشار نسخه نمایش خانگی فیلم انجام نشده است.»

سعید سهیلی در ادامه گفت: «به نظر من وقتی اختلافی بین وزارت ارشاد و موسسه ناشر بوجود آمده است باید نفر سوم و بی‌طرفی وجود داشته باشد که این موضوع را قضاوت کند.»

او در پاسخ به این سوال که جواد شمقدری تا چه حد در ساخت فیلم سینمایی «گشت ارشاد» با او همکاری داشته، گفت: «شمقدری خیلی سخت پروانه ساخت این فیلم را صادر کرد و بعد از 7 ماه پروانه ساخت این فیلم صادر شد و هیچ رفاقتی در این پروسه وجود نداشت، اما من همیشه جواد شمقدری را مثل برادرم می‌دانم.»/خبرآنلاین

 


ویدیو مرتبط :
‫گشت ارشاد 2‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تبهکاری در لباس گشت ارشاد!



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

تبهکاری در لباس گشت ارشاد

جوان تبهکار وقتی خودروهای مدل بالا را می‌دید که صدای ضبط آن زیاد بود با ظاهری فریبنده دست به شکار می‌زد.

شوک: این مرد ادعا می‌کند می‌خواسته پول‌ها را به مرکز خیریه هدیه کند در حالی که تجسس‌ها نشان می‌دهد وی 15 بار به زندان افتاده است.این مرد پس از آنکه به طعمه‌هایش دستور ایست می‌داد در نقش مأمور به فریب آنان دست می‌زد تا نقشه‌اش را اجرایی کند.پلیس از زمانی به ردیابی این دزد حرفه‌ای پرداخت که مرد 26 ساله‌ای پرده از سرقت عجیبی برداشت و گفت: ساعتی پیش در حوالی خیابان شریعتی – جلفا سوار بر خودروی سوناتا در حرکت بودم که این مرد سوار بر موتوسیکلتش سدراهم شد و اشاره کرد که ترمز کنم.این مرد خونسردانه از موتورش پیاده شد و با گفتن این‌که چرا صدای ضبط خودرویت بلند است، خواست تا مدارک‌شناسایی‌ام را به وی بدهم.

وی با بررسی مدارکم گفت چون صدای موسیقی ضبط‌صوت خودرو بلند است باید جریمه شوم و آن را نقدی پرداخت کنم. به وی گفتم پول همراه ندارم خلاصه با اصرار مرا به پای عابربانک کشاند و 170 هزار تومان از حسابم برداشت کرده و به وی تحویل دادم ولی وی دست‌بردار نبود و شروع به بازرسی بدنی از من کرد و 30 هزار تومان پول دیگر که در جیبم بود را از من گرفت و گفت آن را به خیریه هدیه می‌کند و رفت.

همان لحظه به وی مشکوک شدم و به تعقیبش پرداختم و همزمان موضوع را به مأموران پلیس اطلاع دادم و توانستیم در کمتر از 10 دقیقه وی را دستگیر کنیم.کارآگاهان وقتی یک پلیس قلابی را پیش روی خود دیدند در بررسی‌هایشان پی بردند مصطفی 39 ساله از دزدان قدیمی است و بارها به خاطر دزدی با همین روش دستگیر شده و به زندان افتاده است.

این مرد تبهکار که بیش از 15 بار به شکار رانندگان خودروهای مدل بالا پرداخته است وقتی دید که دستش برای پلیس رو شده به ناچار جرمش را به گردن گرفت و گفت: فروشنده لوازم خانگی هستم، می‌پذیرم اشتباه کردم.

از سویی هم چون شب قدر بود به این راننده می‌خواستم تذکر بدهم، اما وی مقاومت کرد و می‌خواستم پولی را که از وی گرفته بودم به خیریه هدیه کنم که دستگیر شدم!این در حالی بود که تجسس‌ها نشان داد این مأمور قلابی با پرسه زدن در خیابان‌ها طعمه‌هایش را از بین رانندگانی که صدای پخش موسیقی خودرویشان بلند بود انتخاب و با همین بهانه دست به اخاذی از مردان پولدار می‌زد و تصور داشت آنان به خاطر پول‌هایی که از دست می‌دهند و در برابر ثروتشان ناچیز است هیچ‌گاه به پلیس مراجعه نخواهند کرد.بنابه این گزارش؛ پلیس قلابی با دستور بازپرس نصرتی در اختیار تیم پلیسی قرار گرفت تا پس از شناسایی همه طعمه‌هایش و به دست آوردن میزان پول به جیب زده، روانه زندان شود.

 

گفت‌وگو با پلیس قلابی

مصطفی 43 ساله با چهره‌ای مظلومانه سعی بر نمایش پشیمانی دارد اما سابقه تیره و تارش حکایت دیگری دارد.
چندبار سابقه داری؟

فکر کنم 15 بار با همین جرم پلیس قلابی دستگیر و به زندان رفتم.
اعتیاد داری؟

نه، سیگار هم نمی‌کشم.
چرا پلیس قلابی شدی؟

سال 82 برای نخستین بار به اتهام کلاهبرداری به زندان افتادم که در زندان با یکی از هم‌سلولی‌هایم که فیوجی بود دوست شدم و نقشه پلیس قلابی را از وی یاد گرفتم و چون چهره‌ام فریبنده بود می‌توانستم نقشم را به خوبی بازی کنم.
نخستین باجگیری‌ات را به یاد داری؟

بله، اواخر سال 82 بود که با هم سلولی‌ام در زندان آشنا شدم و در نخستین ملاقاتمان بعد از آزادی به کمک وی در حال گشت‌زنی بودیم که یک پراید سفیدرنگ که صدای ضبطش زیاد بود را به عنوان طعمه شناسایی کردیم و بعد از توقف خودرویش به عنوان مأمور وارد عمل شدیم و در نقش مأمور قصد توقیف خودرو را داشتیم که راننده جوان شروع به التماس کرد که ما نیز با گرفتن 50 هزارتومان وی را آزاد کردیم.
ازدواج کردی؟

بله سال 84 بود که ازدواج کردم و 8 ماه پیش که از زندان آزاد شدم دخترم به دنیا آمد اما امروز دوباره باید زندانی شوم.
بیکاری؟

نه، در کنار یکی از دوستانم در مغازه لوازم خانگی مشغول به کار هستم.
چرا بعد از آزادی باز سراغ دزدی رفتی؟عادت کردم و پول راحتی به دست می‌آورم. چون طعمه‌هایم از نظر قانونی مجرم هستند و دختر و پسران جوان می‌ترسیدند که از من شکایت کنند و به خاطر 100 هزارتومان ارزش ندارد که پیگیری کنند و کمتر کسی به دنبالم است.
شیوه کارت چطور است؟

بعضی اوقات در مرکز و شمال تهران جلوی خودروهایی که آلودگی صوتی داشتند یا دختر و پسری جوان که در ماشین بودند را می‌گرفتم و با نشان دادن کارت بسیج برای توقیف خودروهایشان اقدام می‌کردم و چون جوان بودند برای فرار از قانون حاضر به پرداخت پول برای آزادیشان بودند و من نیز با گرفتن پول و نصیحت کردن آنها را رها می‌کردم.
نیاز مالی داری؟

نه، از اجاره خانه‌ای که از ارث پدری به دستم می‌رسد و حقوق ماهیانه700 هزارتومان زندگی راحتی دارم. مادرم برای اینکه من دیگر خطا نکنم کرایه خانه‌ای را که از کرج می‌گیرد نیز به من می‌دهد تا دست از کارهایم بردارم اما از روی عادت باز این کار را می‌کنم و دستگیر می‌شوم. مادرم به خاطر من یکبار سکته کردهاست.
همسرت خبر داشت که پلیس قلابی هستی؟

از روز نخست که این کار را نمی‌کردم اما بعد از دستگیری‌‌هایم چند باری همسرم قصد داشت از من جدا شود که با پادرمیانی ریش‌سفیدها به زندگی‌اش در کنار من ادامه داد و امروز با یک بچه باید صبر کند که من از زندان آزاد شوم.
نمی‌ترسیدی دستگیر شوی؟

می‌ترسیدم ولی به این کار اعتیاد پیدا کردم و همین مانع ترسم می‌شد.
چرا ناراحتی؟

از دست شما خبرنگارها چون در سال‌های 84 و 88 تصویرم بدون پوشش برای شناسایی مالباختگان چاپ شد و باعث بی‌آبرویی خانواده‌ام شد و باز هم باید خبر دستگیری‌ام در روزنامه‌ها به چاپ برسد.
پشیمانی؟

بله، به خاطر بچه‌ام دیگر این کار را نمی‌کنم و قول می‌دهم آخرین باری باشد که دستگیر می‌شوم و دیگر این کار را نکنم.
حرف آخر؟

سعی می‌کنم این بار بعد از آزادی دیگر دست از خلاف بردارم.
سعی می‌کنی؟!!خب گفتم که اعتیاد به دزدی پیدا کردم و باید سعی کنم که دیگر این کار را نکنم.