فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

چه کسی این خواننده جوان را به سمت مرگ هدایت کرد؟



اخبار,اخبارفرهنگی,امی واینهاوس

نمایش مستند «امی» که به زندگی امی واینهاوس می‌پردازد در جشنواره فیلم کن روی پرده رفت.

به گزارش خبرآنلاین، شنبه 16 می (26 اردیبهشت ماه) فیلم مستند «امی» در جشنواره کن به نمایش درآمد، در این مقاله به پنج نکته از زندگی واینهاوس که در این فیلم آشکار می‌شود، می‌پردازیم.

فیلم مستند «امی»، زندگی واینهاوس را به تصویر می‌کشد، اینکه چگونه اعتیاد به مواد مخدر و الکل، و مسائلی دیگر دست به دست هم دادند تا این خواننده مشهور در سن 27 سالگی پنجه در پنجه مرگ بکشد. کارگردان فیلم، آصف کاپادیا پس از مرگ واینهاوس چند سال را صرف ساختن این مستند کرد، و فیلمی بر اساس مصاحبه با دوستان نزدیک و خانواده امی بوجود آورد. فیلم‌هایی از امی، که پیش از این هرگز دیده نشده‌اند، نیز در این مستند به نمایش در می‌آیند.

یک: واینهاوس از سنین پایین به افسردگی و آنارکسیا مبتلا بوده است.

در فیلم به این نکته اشاره می‌شود که امی در نوجوانی تحت تاثیر جدایی پدر و مادرش قرار گرفت. مادر امی در این فیلم اقرار می‌کند که اصلا آدم باانضباط و اهل مقرراتی نبوده و امی را آزاد می‌گذاشته که هر کاری که می‌خواهد، انجام دهد. دوران نوجوانی امی دورانی وحشتناک و پراسترسی بوده، او در آن سال‌ها شروع به استفاده از داروهای ضدافسردگی می‌کند و به والدینش اعلام می‌کند که از بی‌اشتهایی رنج می‌برد. امی در 15 سالگی به مادرش می‌گوید از رژیم غذایی جدیدی استفاده می‌کند، به این صورت که هر چه را که دوست دارد می‌خورد و پس از آن همه آنچه را که خورده بالا می‌آورد. مادرش در فیلم با اشاره به این نکته تائید می‌کند، که او و پدر امی دنبال هیچ اقدام پزشکی برای بهبود امی نرفته‌اند.

دو:  او اشتیاقی به مشهور شدن نداشت.

در فیلم مصاحبه‌ای از او را که، در تاریخ 2003 ضبط شده می‌بینیم، او در این مصاحبه می‌گوید : «فکر نمی‌کنم اصلاً بخواهم مشهور شوم، فکر نمی‌کنم از عهده مدیریت کردن شهرت برآیم، احتمالاً دیوانه می‌شوم.»

سه: پدر امی فرصت را برای رها کردن دخترش از شر مواد و الکل نادیده می‌گیرد.

حوالی سال 2005 دوستان امی او را قانع می‌کنند، که برای ترک اعتیاد به دوره‌های بازتوانی بپیوندد. امی در آهنگ مشهور خود «بازتوانی (rehab)» به این نکته اشاره می‌کند، که پدرش به او گفته که نیازی به بازتوانی ندارد. پدر امی، میچل، نیز در این مورد می‌گوید : «من گفتم، تو نیازی به بازتوانی نداری، من فکر می‌کردم در آن زمان با اینکار یک فرصت کلیدی را از دست می‌دهد. او این شانس را داشت تا پیش از آنکه جهان دنبال کارهای او باشد، با حرفه‌ای‌ها کار کند.»

چهار: شوهرش او را با کراک کوکائین آشنا می‌کند.

رابطه امی و همسرش دراین فیلم با جزئیات به تصویر کشیده می‌شود. پس از یک رابطه پرفراز و نشیب و پس از یک دوره افسردگی در سال 2007 سرانجام این دو با یکدیگر ازدواج کردند. پس از ماه عسل در میامی آمریکا، به لندن بازگشته و زندگی خود را آغاز کردند، در اینجا بود که همسر امی، او را با ماده مخدر خطرناک کراک کوکائین آشنا می‌کند. فیلم با اشاره به اعتیاد وحشتناک همسر امی سعی دارد تا حدودی بار منفی این مسئله را بکاهد، که شاید به مذاق طرفداران امی، که همسر او را برای تشدید اعتیاد او سرزنش می‌کنند، چندان خوش نیاید.

پنج: پدر امی با استفاده از شهرت امی، به دنبال بدست آوردن پول است.

در این فیلم بدترین چهره از آن پدر امی، میچل است. امی در سال 2007، و هنگامی که برای بازتوانی تلاش می‌کرد، به بیمارستان منتقل شد، در سیستم بدنی او انواع مخدرها از جمله هروئین، کوکائین، کرک کوکائین و الکل یافت شده بود. اما در همین زمان پدرش به او فشار می‌آورد که اجرا را ادامه دهد، تا پول کنسرت‌ها را از دست ندهند. هنگامی که در سال 2009 امی بالاخره از شوهرش جدا شد، فرصتی دست داد تا بالاخره بتواند از شر اعتیاد رها شود. اما این بار نیز پدرش با یک گروه فیلم‌برداری ظاهر شد، او می‌خواست یک فیلم در مورد، پدر امی واینهاوس بودن، بسازد.


 اخبار  فرهنگی  - خبر  آنلاین


ویدیو مرتبط :
مرگ خواننده جوان عربستانی روی سن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تمایل زوج های جوان به سمت ...



 

 

 

تمایل زوج های جوان

 

 

این روزها اجاره آن دسته از واحدهای نقلی که بیشتر شبیه به سوئیت هستند فقط مورد استقبال دانشجویان یاافراد مجرد قرار نمی گیرد، بلکه مدتی است زوج ها یا خانواده های کم جمعیت برای اجاره چنین واحدهایی به بازار روی آورده اند.

برخی از مشاوران املاک فعال در تهران دراین باره اظهار کردند: در گذشته های نه چندان دور اکثر مالکانی که واحدهای خود را که برابر با متراژ یک سوئیت بود، هنگامی که به بازار عرضه می کردند به این نکته به طور یقین اشاره داشتند که واحدشان با متراژی که دارد تنها برای یک فرد مناسب است، اما اکنون مدتی است علاوه بر افراد مجرد، عده ای از متاهلین هم تصمیم به اجاره چنین واحدهایی دارند.

معصومی، یکی از بنگاه داران فعال در خیابان قزوین گفت: طی یک ماه گذشته اکثر مستاجرانی که به بنگاه های املاک مراجعه کردند به دنبال کمترین نرخ اجاره از لحاظ مبلغ ودیعه و همچنین اجاره ماهانه بودند، زیرا اغلب مستاجران حتی توانایی کافی برای پرداخت رهن کامل را ندارند. از سوی دیگر مسلما هر چه متراژ بزرگ تر باشد، متناسب با آن نرخ اجاره هم افزایش پیدا می کند.

وی در ادامه گفت: زمانی که مستاجران نمی توانند طبق خواسته خود نیازشان را برطرف کنند به اجبار به سوی واحدهایی که سوئیت هستند، متمایل می شوند.

این مشاور املاک درباره علت اصلی این رویداد خاطرنشان کرد: افزایش غیرمنصفانه چند درصدی نرخ های اجاره و کاهش عرضه واحدهای رهنی و پافشاری عده ای از مالکان برای رسیدن به خواسته خود باعث شده تا برخی از مستاجران دچار چنین وضعیتی شوند.

ستون امروز نبض بازار به معرفی اجاره برخی از واحدهای نقلی و سوئیت پرداخته که بدین شرح است:

یک واحد ۲۵ متری واقع در شهرک ژاندارمری با مبلغ ۵ میلیون تومان ودیعه و ۲۰۰ هزار تومان اجاره ماهانه، برای اجاره پیشنهاد شده است.

از سوی دیگر در مجیدیه جنوبی یک واحد ۲۸ مترمربعی، زیر همکف با ۹۰ هزار تومان اجاره ماهانه و ۱۰ میلیون تومان مبلع ودیعه به بازار اجاره عرضه شده است و همچنین مالک، قابلیت تبدیل شرایط پرداخت را به رهن کامل اعلام کرده است.

در همین راستا ۱۵ میلیون به عنوان مبلغ ودیعه به همراه پرداخت مبلغ ماهانه ۱۵۰ هزار تومان برای یک واحد ۴۲ متری، ۲ سال ساخت در محدوده بلوار فردوس خیابان سازمان برنامه جنوبی از سوی مالک تعیین شده است.

علاوه براین در منطقه زعفرانیه واحدی ۴۰ متری که کاربری آن مناسب سکونت و کار است با ۴۵ میلیون تومان رهن کامل به متقاضی واگذار می شود که البته پارکینگ و انباری جزو امکانات این واحد به شمار می آید.

همچنین در حوالی خیابان خیام محدوده خیابان مختاری یک واحد ۴۰ متری با مبلغ یک میلیون تومان رهن و اجاره ماهانه ۲۰۰ هزار تومان برای اجاره پیشنهاد شده است.

از طرف دیگر در خیابان ظفر یک واحد ۳۲ متری با مبلغ ۱۶ میلیون تومان، برای رهن کامل پیشنهاد شده است..../تحلیل:دنیای اقتصاد