فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

چهره‌هایی که صدا و سیما با آنها بد است!



اخبار فرهنگی هنری - چهره‌هایی که صدا و سیما با آنها بد است!

اظهار نظر جدید علی دارابی، معاون سیما درباره نبودن مسئله ای به نام «ممنوع الکاری» در تلویزیون و واکنش عجیب جواد یحیوی نسبت به آن، یک بار دیگر بحث کهنه ممنوعیت تصویر، بازی و اجرا را به جریان انداخت.

اظهار نظر جدید علی دارابی، معاون سیما درباره نبودن مسئله ای به نام «ممنوع الکاری» در تلویزیون و واکنش عجیب جواد یحیوی نسبت به آن، یک بار دیگر بحث کهنه ممنوعیت تصویر، بازی و اجرا را به جریان انداخت. مروری داریم بر پرونده بازیگران و مجریان صاحبنامی که نام شان در لیست خاکستری تلویزیون به ثبت رسیده است.


قضیه ممنوعیت بازی و اجرا و نمایش تصویر، صدا و حتی نام بازیگران و مجریان و خوانندگان، مدت هاست به وضعیت دم خروس و قسم و ... تبدیل شده. از یک طرف معاونت سیما، مدیران و مسئولان مدام اعلام می کنند که هیچ ممنوعیتی در تلویزیون نداریم و از طرف دیگر، روز به روز اسامی جدیدی به این فهرست سیاه اضافه می شود. جالب اینجاست که برخی از اعضای این فهرست سیاه، تا قبل از ورود به دروازه های تلویزیون، روح شان هم از این ممنوعیت خبر نداشته و حتی خیلی هایشان از داخل خود سازمان برای انجام کاری دعوت شده اند اما درست دم در، مسئول حراست آنها را آگاه می کند که «ممنوع الورود»ند و بهتر است برگردند.


هفت صبح پیش از این به بهانه های مختلف از جمله اعلام ممنوعیت های جدید برای بازیگران، مجریان و حتی خوانندگان، این مسئله را مورد بررسی قرار داده بود. اظهارنظر جدید معاون سیما درباره نبودن مسئله ای به نام «ممنوع الکاری» در تلویزیون و موضع گیری جدی جواد یحیوی، مجری که مدت هاست در فهرست سیاه تلویزیون قرار دارد نسبت به آن، یک بار دیگر شعله این بحث را روشن کرد. این جرقه، بهانه ای شد تا یک بار دیگر به اعضای شناخته شده فهرست خاکستری و تلویزیون نگاهی بیندازیم و علت ممنوعیت، نوع ممنوعیت، ممنوعیت بازپخش آثارشان و ... را مرور کنیم.


فاطمه معتمد آریا
آخرین اثر پخش شده: سریال آشپزباشی/ 1388
علت ممنوع التصویری: «این را به صراحت می گویم من هیچ گرایشی به هیچ جریان و هیچ کس ندارم جز حرفه خودم. در هیچ دوره ای راحت نبوده ام و در هیچ دوره ای برایم کار کردن ساده نبوده است.»

 

اخبار,اخبار فرهنگی,بازیگران ممنوع التصویر

 

 فاطمه معتمد آریا با این جمله در گفتگوی دو سال پیشش با ماهنامه تجربه، خواست بگوید همیشه فضای کار برایش سخت بوده و ممنوع التصویری اش ربطی به اتفاقات بعد از انتخابات 88 نداشته. به هر حال فعالیت سیاسی این بازیگر روی حرفه اش اثر گذاشت و حتی در برهه ای اعلام شد سریال در حال پخش «آشپزباشی» که او در آن نقشی محوری داشت، احتمالا توقیف می شود.


مدتی بعد چند رسانه، خبری منتشر کردند که البته به واقعیت پیوست: «شورای نظارت بر صدا و سیما در نامه ای به رئیس این سازمان با استناد به بند 15-2 آیین نامه سیاست ها و ضوابط ناظر بر تولید، تامین وپخش برنامه ها از ضرغامی خواست که از ادامه فعالیت وی در برنامه های سازمان جلوگیری شود.


نوع ممنوع التصویری: عدم اجازه فعالیت
آثار پشت آنتن: آشپزباشی برای بازپخش از آی فیلم و تماشا


مهران مدیری
آخرین اثر پخش شده: مرد دو هزار چهره/ 1388
علت ممنوع التصویری: مهران مدیری از جمله سوپراستارهای تلویزیون بعد از انقلاب است که با خلق کاراکترهای جذاب و به واسطه ارتباط رخ به رخ با بینندگان توانست محبوبیتی فراوان به دست بیاورد. او البته تاوان این شهرت را در مقاطع مختلف داده ولی در بزنگاه مناسب بار دیگر جایگاه سابق را از آن خود می کرد. مدیری آرام آرام اوج گرفت و شمایل او به کاراکتری محبوب در مجموعه های نود شبی تبدیل شد. مردم او را دوست داشتند؛ چه وقتی مردی متمدن و شیک امروزی بود چه وقتی آدمی دفرمه مثل شیرفرهاد یا خل و چلی مثل مسعود شصت چی.

 

اخبار,اخبار فرهنگی,بازیگران ممنوع التصویر

 

 مدیری بعد از موفقیت سرخوش از موفقیت مرد دو هزار چهره، سراغ قهوه تلخ رفت تا این بار از طریق شوخی با تاریخ، مخاطبان تلویزیون را با طنزی دیگر سرگرم کند. برادران آقا گلیان (تهیه کنندگان سریال) اما با مسئولان شبکه سه به توافق مالی نرسیدند و پس از کش و قوس فراوان قهوه تلخ سر از شبکه نمایش خانگی درآورد.
وضعیت کنونی: ساخت سریال برای شبکه نمایش خانگی
نوع ممنوعیت: ابهام در اجازه فعالیت در تلویزیون
آثار پشت آنتن: به جز شب های برره که در موقع پخش با مشکلاتی مواجه شد، دیگر آثار او مشکلی برای پخش نداشته اند.


میترا حجار
آخرین اثر پخش شده: تله فیلم ستاره/ 1392
علت ممنوع التصویری: میترا حجار در سینما می توانست تبدیل به ستاره شود اما هر چه جلوتر آمد از نقطه اوجش فاصله گرفت. او در تلویزیون حضوری پررنگ نداشته اما همین اندک بازیش با اما و اگرهایی همراه بوده. حجار چند سالی از ایران به قصد تحصیل دور بود تا اینکه انتشار خبر حضورش در فیلم هالیوودی Stellina Blue و سپس نوع پوشش در مراسم فرش قرمز فیلم «زمستان است» در جشنواره برلین می رفت که او را برای همیشه از سینمای ایران دور کند. او خیلی زود به سینما بازگشت و بعد از آن در سکوت کامل خبری جلوی دوربین کمال تبریزی در سریال «سرزمین کهن» رفت.

 

اخبار,اخبار فرهنگی,بازیگران ممنوع التصویر

 

نوع ممنوع التصویری: عدم اجازه برای حضور در استودیوی برامه هفت نشان داد که حجار از نظر مسئولان سازمان صدا و سیما حق حضور روی آنتن زنده را ندارد. حتی افشاگری عزیزالله حمیدنژاد کارگردان «آناهیتا» در برنامه زنده هفت تاثیری بر این تصمیم نداشت.
وضعیت کنونی: مشکلی برای بازی در مجموعه تلویزیونی ندارد تاکنون علاوه بر سرزمین کهن و گمشده قرار بود در ستایش هم بازی کند.
نوع ممنوع التصویری: عدم اجازه برای حضور در برنامه های زنده
آثار پشت آنتن: ندارد


باران کوثری
آخرین اثر بخش شده: کلاه قرمزی 88
علت ممنوع التصویری: مشکل باران کوثری محدود به فعالیت های تلویزیونی نیست؛ او در سینما و تئاتر هم در سال های اخیر اجازه فعالیت نداشت. اتفاقا او در مصاحبه ای که درباره ممنوع الکاری اش انجام داد هرگز اشاره ای به تلویزیون نکرد بلکه حسرت او فیلم و تئاترهایی بود که نتوانست در آنها حضور پیدا کند. دلیل ممنوع التصویری کوثری هیچ گاه به شکل رسمی اعلام نشد اما فعالیت حرفه ای این بازیگر به خاطر گرایش سیاسی اش تحت تاثیر قرار گرفت.

خودش در مصاحبه چند ماه پیش با روزنامه شرق ممنوع الکاری اش را اینگونه روایت کرده: «من نمی خواهم خیلی جزیی در مورد اتفاقاتی که افتاد صحبت کنم اما جلو دو تئاتر [خشکسالی و دروغ و روایت ناتمام یک فصل معلق] گرفته شد و در یک فیلم سینمایی [خسته نباشید] بعد از اینکه سکانس های من را گرفتند، گفتند باید با بازیگر دیگری تکرار کنند.

 

فیلم ها و تئاترهای زیادی را از دست دادم ... در طول ممنوع الکاریم یک بار نتوانستم با یک مسئول صحبت کنم تا بفهمم مشکلم چیست؟ یعنی هنوز دلیل ممنوع الکار بودنم را نمی دانم.

 

اخبار,اخبار فرهنگی,بازیگران ممنوع التصویر

 
نوع ممنوع التصویری: عدم اجازه فعالیت
آثار پشت آنتن: ندارد


مینا لاکانی
آخرین اثر پخش شده: ترانه مادری/ 1387
علت ممنوع التصویری: لاکانی با دست های خودش باعث شد نامش در فهرست سیاه تلویزیون قرار بگیرد. بعد از حوادث انتخابات سال 88، جزو گروهی بود که از ایران رفت. چند وقت بعد بدون حجاب در شبکه صدای آمریکا ظاهر شد و شروع کرد به بدگویی از وضعیت ایران او گفت که به عنوان یک «چهره مردمی»، دیگر نمی توانسته به فعالیت در ایران ادامه دهد. لاکانی در آن شبکه از شرایط نامناسب بازیگران ایرانی صحبت کرد و گفت که ماه هاست منتظر مانده تا پیشنهاد خوبی برای بازی به او بشود اما جریان هایی مانع از کار او در تلویزیون می شده اند.

 

اخبار,اخبار فرهنگی,بازیگران ممنوع التصویر

 
نوع ممنوع التصویری: علاوه بر ممنوعیت بازی در سریال ها و فیلم های سینمایی ایران، هیچ شبکه ای حق بازپخش آثار این بازیگر را هم ندارد.
وضعیت کنونی: بعد از این اتفاقات، صحبت های او مثل بمب در تمام محافل هنری صدا کرد. او در حال حاضر مهاجرات کرده و قطعا دیگر نمی تواند در ایران به فعالیت های بازیگریش ادامه دهد.
آثار پشت آنتن: روزهای اعتراض – آخرین گناه – تاوان و ترانه مادری


زهرا امیر ابراهیمی
آخرین اثر پخش شده: نرگس/ 1385
علت ممنوع التصویری: بعد از شهرتی که به خاطر بازی در نقش «زهره» سریال «نرگس» به دست آورد، فیلمی منتسب به او در شبکه مجازی منتشر شد. با اینکه انتساب این فیلم به امیر ابراهیمی هیچ وقت در واقعیت ثابت نشد و به تایید نرسیداما به دلیل حواشی که آن زمان به وجود آورد، تلویزیون تصمیم گرفت او را ممنوع التصویر کند.

 

نوع ممنوع التصویری: در تمام طول این سال ها، با اینکه سریال های ریز و درشت بسیاری از شبکه های مختلف بازپخش شدند اما سریال هایی که میرابراهیمی در آنها بازی داشت، هیچ وقت رنگ آنتن ندیدند. جالب اینجاست که سریال های او زمان پخش، با استقبال زیادی هم از سوی مخاطبان روبرو بودند.

 

وضعیت کنونی: بعد از انتشار این شایعات درباره او، به فرانسه رفت و در فیلم «زنان بدون مردان» شیرین نشاط بازی کرد. یک سال پیش مصاحبه ای با بی بی سی فارسی درباره شایعات و اتهاماتی که به او زده شده انجام داد و بعد از آن شنیده می شد که به استخدام بی بی سی درآمده. او احتمالا دیگر قصد بازگشت به ایران را ندارد.

آثار پشت آنتن: کمکم کن، غریبانه و نرگس


سحر قریشی
آخرین اثر پخش شده: شاید برای شما هم اتفاق بیفتد/ 1390
علت ممنوع التصویری: «بعد از بازی در سریال دلنوازان، نامه ای منتسب به همسر سحر قریشی به اکثر مجلات و خبرگزاری های معروف فکس شد و یک نسخه از آن هم به دست حراست صدا و سیما رسید. محتویات داخل آن نامه باعث شد، صدا و سیما قریشی را ممنوع الکار کند. البته خود قریشی بارها این مسئله را تکذیب کرد و همین آبان امسال هم در مصاحبه ای گفت که هنوز هم بعد از چهار سال، علت ممنوع التصویر بودنش را نمی داند.

 

اخبار,اخبار فرهنگی,بازیگران ممنوع التصویر

 
نوع ممنوع التصویری: بازپخش سریال «دلنوازان» از شبکه های مختلف تلویزیون در این مدت نشان می دهد که برخلاف زهرا امیر ابراهیمی و مینا لاکانی، ممنوعیتی برای نمایش آثار قبلی قریشی از تلویزیون وجود ندارد اما آنطور که پیداست نمی تواند در سریال ها و فیلم های تلویزیونی بازی کند.
وضعیت کنونی: سیروس مقدم همین چند ماه پیش تصمیم داشت نقش مرجان سریال «بچه های نسبتا بد» را به سحر قریشی بدهد قرار داد هم با او بسته شد اما چند روز قبل از شروع تصویربرداری مقدم نقش را به آیدا فقیه زاده دارد.
آثار پشت آنتن: ندارد


مجریان ممنوع الکار
درباره مجریان ممنوع الکار، تا به حال صحبت های بسیاری شده. هفت صبح همین تابستان امسال، پرونده ای مفصل به این مقوله اختصاص داد و درباره ممنوعیت حضور برخی از آنها از جمله ژیلا صادقی، رضا رشیدپور، فرزاد حسنی، آزاده نامداری، فرزاد جمشیدی و ...؛ توضیحات کاملی داد. آن زمان با انتشار خبر بازگشت جواد یحیوی به برنامه جشن رمضان تلویزیون، اینطور به نظر می رسید که قرار است قضیه ممنوع الاجرا بودن برخی مجریان، به بوته فراموشی سپرده شود و تلویزیون قصددارد از موضعش پایین بیاید اما ماه رمضان امسال، یحیویی به تلویزیون برنگشت و هیچ صحبتی هم از دلیل غیبتش به میان نیامد.

 

اخبار,اخبار فرهنگی,بازیگران ممنوع التصویر

 

تا اینکه صحبت های چند روز گذشته علی دارابی، معاون سیما درباره اینکه ممنوع الکار در تلویزیون نداریم باعث شد یحیویی سکوتش را بشکند و بار دیگر بحث ممنوعیت اجرایش در تلویزیون را پیش بکشد. او در مصاحبه ای با روزنامه «شرق» توضیح داد که این حرف از معاون سیما درست نیست چون در جشن رمضان امسال، به رغم مکاتباتی که برای حل مشکلش با وزارت اطلاعات داشته اما حراست صدا و سیما همچنان اجازه حضور در این برنامه را به او نداده!

اخبار فرهنگی هنری - روزنامه هفت صبح،برترینها


ویدیو مرتبط :
بد ترین سوتی صدا سیما

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نظر چهره‌های مشهور درباره صدا و سیما


معاونت سیما از 115 کارگردان شناخته شده که پیش از این سابقه همکاری با تلویزیون را داشته‌اند، به عنوان افرادی نام می‌برد که در دومین نشست «هم‌اندیشی رشد و تعالی در سیما» حضور داشتند.

خبرگزاری ایسنا: معاونت سیما از 115 کارگردان شناخته شده که پیش از این سابقه همکاری با تلویزیون را داشته‌اند، به عنوان افرادی نام می‌برد که در دومین نشست «هم‌اندیشی رشد و تعالی در سیما» حضور داشتند.

در اولین نشست مدیران ارشد رسانه با کارگردانان سیما که دو هفته قبل برگزار شد، خود سید عزت‌الله ضرغامی هم حضور داشت؛‌ نشستی که هفته گذشته در جلسه دوم، بدون حضور رییس سازمان صداوسیما برپا شد و البته با بیان مسائلی چون نقد از دولت‌ها به خاطر میزان بودجه اختصاصی به بخش فرهنگ از سوی علی دارابی (معاون سیما) همراه بود.

آنچه در این گزارش از دومین نشست کارگردانان سیما با مدیران ارشد تلویزیون می‌خوانید، شامل مطالبی است که از سوی روابط عمومی معاونت سیما به رسانه‌ها ارسال شده است و در این نشست خبرنگاری از رسانه‌های خارج از صداوسیما دعوت نبوده است.



مسعود ده‌نمکی

تلویزیون عابر بانک نیست


در این نشست جلیل سامان - کارگردان تلویزیون - با بیان این نکته که تلویزیون عابر بانک نیست، گفت: بازیگرانی که کار در تلویزیون را با این دیدگاه می‌پذیرند، نباید مورد توجه فیلمسازان قرار گیرند.

وی افزود: تلویزیون نیاز به ستاره ندارد. زمانی که مجموعه‌ای چندین قسمتی ساخته می‌شود، خود ستاره ساز است و می‌توان با بازیگران معمولی در نقش های اصلی کار کرد.

تعهد هر چه بیشتر فیلمسازان به اثر تولیدی خود، توجه هر چه بیشتر به تهیه‌کنندگان با تجربه، اهتمام به دقت و اندیشه در تولید فیلم و سریال، برجسته شدن جایگاه نقد، اهمیت دادن به نقاد و مشاور خوب در کنار فیلمساز و تشکیل شوراهای تخصصی از دیگر موضوعات مورد توجه این کارگردان تلویزیونی بود.



سیروس الوند

پرهیز از سوژه‌های وارداتی

محمدرضا تخشید، مدیر گروه فیلم و سریال شبکه سه سیما نیز سخنان خود را با درخواست پرهیز فیلم‌سازان از سوژه‌های وارداتی آغاز کرد. وی با تاکید بر ضرورت تعامل هرچه بیشتر مدیران سیما و کارگردانان گفت: در تولید اثر نمایشی، انتخاب سوژه، کارگردانی، شخصیت پردازی، طراحی صحنه و دیگر موارد باید به سبک ایرانی اسلامی و پرداختن به موضوعاتی که با فرهنگ و نیازهای مردم ایران سازگار است؛ توجه شود.

 ضرورت تداوم مدیریت در تولید آثار نمایشی

سیدضیاءالدین دری، کارگردان تلویزیون با سپاس از نگاه بسیط معاون سیما به تولید آثاری که در دوران مدیریت پیش از وی مصوب شده، تداوم کار و مصوبات مدیران قبل را برای استمرار تولید آثار نمایشی لازم دانست.

وی همچنین تبلیغ موثر و اطلاع رسانی در خصوص آثار نمایشی را خواستار شد.

دری تاکید کرد که نقد اثر نمایشی باید پس از اتمام پخش آن انجام شود. وی افزود: همه کارگردانان و عوامل تولید فیلم و سریال باید برای جذابتر کردن تلویزیون تلاش کنند.



دری و فرهنگ

تحول را از شوراها آغاز کنید

مهدی کرم پور، دیگر کارگردان حاضر در این نشست نیز گفت: برای ایجاد تحول در تولید آثار نمایشی ابتدا باید دگرگونی را از شوراهای تلویزیون آغاز کنید. برای بهتر شدن کار باید شبکه‌های تلویزیونی سبک، محیط کار دوستانه و دسترسی به مدیران راحت شود.

کرم پور از مدیران سیما خواست که از برنامه‌سازان تلویزیون پشتیبانی کنند تا آنها با احساس امنیت بیشتری دست به تولید آثار تلویزیونی بزنند.

70 میلیون بیننده حق دارند ما را نقد کنند


مسعود جعفری جوزانی تولید برای سیمای جمهوری اسلامی را فیلمسازی برای 70 میلیون بیننده فیلم و سریال در کشور دانسته و اضافه کرد: بنابراین 70 میلیون نفر هم حق نقد آثار را دارند.

وی همچنین گفت: برای اینکه جایگاه محکمی در فرهنگ جهانی داشته باشیم باید بکوشیم. جعفری جوزانی در پایان حمایت و پشتیبانی از مشاوران تولید را ضروری دانست.

تهیه کننده باید کاربلد باشد

سعید اسدی، کارگردان آثار تلویزیونی در سخنانی گفت: تهیه کننده کاربلد در موفقیت یک اثر نمایشی بسیار موثر است.

وی بی دانشی کامل فیلمنامه نویس و بازیگری بد، کلیشه ای و تکراری را از آسیب های عمده در فیلم و سریال دانست و توجه رسانه ملی به موضوعات ایران محور و پرداختن به افتخارات و قهرمانان ایرانی را خواستار شد.

با مردم صادق و صمیمی باشیم

سروش صحت، کارگردان و نویسنده مجموعه های تلویزیونی صداقت و صمیمیت را رمز موفقیت یک اثر نمایشی دانست و گفت: باید فیلم و سریال به گونه ای تولید شود که مردم خودشان را در تلویزیون کشورشان ببینند و سراغ شبکه های دیگر نروند.



سروش صحت

صحت، بالارفتن آستانه تحمل و امکان پرداختن به گروه های مختلف جامعه را در تولید آثار تلویزیونی لازم دانست.

بودجه فرهنگی نباید کاهش یابد

روح الله حجازی در این جلسه از مسؤولان رسانه ملی خواست تا با رایزنی‌های لازم در مجلس از کاهش بودجه فرهنگی جلوگیری کنند.

وی بر حمایت هنرمندان از رسانه تاکید کرد و گفت: نباید بودجه فرهنگی کاهش یابد و هنرمندان حاضرند در این خصوص به مجلس نامه بنویسند.

این کارگردان آثار تلویزیونی در ادامه بر ضرورت اعتماد هر چه بیشتر به مخاطب و بازتعریف خط قرمزها تاکید کرد و گفت: در تولید آثار مذهبی تلویزیون باید از تولید آثار ضعیف پرهیز کنیم. به علاوه پرهیز از خرافه گویی نیز اهمیت ویژه ای دارد.

تهیه‌کننده متخصص حذف شده است

غلامرضا رمضانی، کارگردان تلویزیون حذف تهیه‌کنندگان متخصص و باتجربه را از دایره تولید آفت کارهای نمایشی توصیف کرد و گفت: در پروژه های تولیدی هیچکس به هیچکس مدیریت نمی کند و گاهی اثر بدون فیلمنامه تولید می شود.

این کارگردان تلویزیونی خواستار بازگشت فیلمسازان به دوران تولید کارهای افتخار آمیز شد.

اقتباس مغفول نماند



ورزی و اردکانی

سیروس حسن پور، کارگردان تلویزیون با اشاره به اثر اقتباس در تولید آثار نمایشی تاکید کرد: اقتباس خوب به کیفیت و تنوع آثار کمک می کند و نباید از آن غافل شد.

وی اضافه کرد: باید تمام کسانی که کار می کنند، دیده شوند.

اخلاقیات باید پیچیده شود


فریدون جیرانی، کارگردان تلویزیون گفت: در جامعه پیچیده امروزی باید نگاه تلویزیون به اخلاقیات هم تفاوت کند.

وی افزود: اخلاقیات باید با جامعه هماهنگ باشد. در جامعه پیچیده اخلاقیات هم پیچیده می شود.

جیرانی با توجه به تفاوت های خواست ها و نیازهای جامعه امروز تحلیل افکار عمومی را از ضرورت‌های رسانه ملی دانست و افزود: معدل افکار عمومی را بگیرید و بر اساس آن برنامه ها و فیلم‌های مناسب برای آحاد جامعه تولید کنید.



جیرانی و عباسی


 بانک اطلاعات کارگردانان نیاز است

عباس رنجبر، کارگردان تلویزیون از نیاز سیما به بانک اطلاعات کارگردانان سخن گفت و تشکیل " سرای سیما" را پیشنهاد کرد وی خودسانسوری مدیران و کارگردانان را در بخش دیگری از سخنان خود مورد نقد قرار داد.

وی افزود: در آثار نمایشی به بازیگران بیشتر از دیگر عوامل توجه می شود و دستمزد آنها به اندازه‌ای است که گاهی برای پرداخت دستمزد دیگر عوامل دچار مشکل می شویم.

رنجبر گفت: در فیلم و سریال هر وقت بار اساسی روی قصه است کار خوبی تولید می شود.

کارگردان در کنار تهیه کننده کار درخشان می سازد

بهروز شعیبی، دیگر کارگردان حاضر در این نشست، گفت: هیچ کارگردانی بدون همراهی تهیه‌کننده کار درخشانی نساخته است. برای تولید اثر درخشان، زمان درست برای تولید، افراد حرفه‌ای، بازیگر، فیلمبردار و موسیقی خوب از جمله ملزومات است.

وی به ضروت برنامه ریزی حرفه ای در تولید اشاره کرد و افزود: قسمت های زیاد سریال به کیفیت کار لطمه می زند.



بهروز شعیبی

این کارگردان تلویزیون تصریح کرد: بازیگردان باید دوباره به تولید اثر تلویزیونی بازگردد و جدی گرفته شود.

وی اعتماد متقابل مدیران رسانه و کارگردانان نسبت به یکدیگر را خواستار شد.

 مدیران پشت برنامه سازان بایستند

جابر قاسمعلی، کارگردان تلویزیون گفت: برای تولید اثر ارزشمند نمایشی باید مدیران پشت برنامه‌سازان بایستند و مقابل فشارهای بیرونی مقاومت کنند.

وی این مهم را در جذب مخاطب بیشتر موثر دانست و گفت: همه کارگردانان تلاش می کنند که مخاطب کار خود و تلویزیون را افزایش دهند.

تلویزیون به کارگردان مولف بها دهد

مرضیه برومند، کارگردان مجموعه ها و فیلم های سینمایی و تلویزیونی نیز در این جلسه خواستار بها دادن به کارگردانان مولف شد.

وی سرعت در تولید یک اثر نمایشی را پارامتری برای موفقیت ان اثر ندانست و گفت: گاهی کاری که سریع تر تولید می شود مورد توجه قرار می گیرد.

برومند گفت: حل مسائل مالی رابطه مستقیمی با کیفیت کار دارد.

وی از کارگردانان خواست که برای پیدا کردن موضوعات جدید و شکل جدید کار بکوشند و در این راستا تشکیل هسته ای خوب از تهیه کنندگان، کارگردانان و فیلمنامه نویسان را برای یافتن موضوعات جدید خواستار شد.

 به تحقیق و پژوهش اهمیت دهیم

شاهین باباپور، کارگردان تلویزیون گفت: تحقیق و پژوهش در تولیدات فاخر تاثیرگذار است لذا صداوسیما هزینه‌ای را برای این امر مهم اختصاص دهد.

وی مطالعه دقیق مجموعه های تلویزیونی پیش از تولید و کار متکی به دانش و آگاهی را زمینه ساز تولید اثر نمایشی موفق دانست.

 ضرورت تشکیل کارگروهی متشکل از کارگردانان


وحید نیکخواه‌آزاد، دیگر کارگردان تلویزیونی حاضر در نشست نیز تشکیل کارگروهی از کارگردانان را برای بررسی راهکارهای موفقیت هرچه بیشتر تولیدات نمایشی پیشنهاد کرد.