فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

چهره‌هایی که اسپیلبرگ به دنیای سینما معرفی کرد


یکی از بهترین رویدادهای زندگی یک فرد مستعد در هالیوود، برخورد نزدیک با استیون اسپیلبرگ است. جی.جی آبرامز، کریستین بیل و حتی کاتلین کندی همگی راه خود به سوی موفقیت را از برخورد با اسپیلبرگ آغاز کرده‌اند.

خبرآنلاین: یکی از بهترین رویدادهای زندگی یک فرد مستعد در هالیوود، برخورد نزدیک با استیون اسپیلبرگ است. جی.جی آبرامز، کریستین بیل و حتی کاتلین کندی همگی راه خود به سوی موفقیت را از برخورد با اسپیلبرگ آغاز کرده‌اند.

 به نقل از هالیوودریپورتر، در داستان موفقیت بزرگان سینمای آمریکا، شیوه ورود به این عرصه یکی از جذاب‌ترین نکات است. هر کدام از این هنرمندان در آغاز انرژی زیادی صرف کرده‌اند تا توانایی خود را به رخ دست‌اندرکاران صنعت سینما بکشند تا جایی در این بازار جذاب پیدا کنند. البته یکی از بهترین رویدادها این است که بدون تلاشی آن‌چنان از سوی فرد، ناگهان کارگردانی بزرگ از راه برسد و استعداد شما را کشف کند.

چهره‌هایی که اسپیلبرگ به دنیای سینما معرفی کرد

این دقیقا همان اتفاقی است که برای آلدین ارینریک افتاد. بازیگر جوانی که به تازگی برای بازی در نقش محبوب‌ترین کاراکتر «جنگ ستارگان» هان سولو برگزیده شد. اسپیلبرگ در یک مهمانی پس از تماشای ویدئویی از ارینریک نوجوان به استعداد او در بازیگری پی‌ برد. این اتفاق سبب شد که کارگردان «فهرست شیندلر» ارینریک را به فرانسیس فوردکاپولا معرفی کند. این بازیگر سال ۲۰۰۹ در فیلم «تترو» به کارگردانی فوردکاپولا نخستین نقش مهم سینمایی خود را ایفا کرد.

این یک نمونه از چهره‌های سرشناسی است که دیدار اتفاقی یا دوستی با اسپیلبرگ تحولی در زندگیشان ایجاد کرد.

کریستین بیل

چهره‌هایی که اسپیلبرگ به دنیای سینما معرفی کرد

این بازیگر پیش از بازی در «امپراتوری خورشید» اسپیلبرگ کودک بازیگری ناشناخته بود. بیل که از ۱۰ سالگی تصمیم داشت بازیگر شود، تا آن زمان نقش‌های کوتاهی در چند پروژه ایفا کرده بود. از قضا او در یکی از آن پروژه‌ها با ایمی ایروینگ همسر آن روزهای اسپیلبرگ همبازی بود. ایروینگ بیل را به اسپیلبرگ معرفی کرد. این شد که بیل از میان ۴۰۰۰ کودک نقش اصلی فیلم «امپراتوری خورشید» را از آن خود کرد. بیل که آن زمان ۱۳ سال داشت درباره مصاحبه خود برای گرفتن نقش گفت : «او در دفترش اتاق بازی بزرگی داشت، من هم با تمام وسائل بازی سرگرم بودم که اسپیلبرگ وارد شد. او تنها درباره فیلم با من صحبت کرد و اتاق را به من نشان داد، حتی اجازه داد به مجسمه ای‌.تی دست بزنم.»



کاتلین کندی

چهره‌هایی که اسپیلبرگ به دنیای سینما معرفی کرد

دو دلیل مهم در رسیدن به جایگاه رئیس کمپانی «لوکاس‌فیلم» علاقه زیاد کاتلین کندی به فیلم «برخورد نزدیک از نوع سوم» و جلب نظر اسپیلبرگ است. کندی پیش از آمدن به هالیوود در یک ایستگاه تلویزیونی در سن‌دیگو مشغول به کار بود، اما پس از دیدن فیلم «برخورد نزدیک از نوع سوم» آن‌چنان تحت تاثیر قرار گرفت که راهی هالیوود شد. او در هالیوود به عنوان منشی نویسنده فیلمنامه «اینک آخرالزمان» جان میلیوس مشغول به کار شد. یک روز که اسپیلبرگ به دفتر میلیوس آمده بود، تحت تاثیر دقت و نظم کندی قرار گرفت و تصمیم گرفت تا او را استخدام کند.



گوئینت پالترو

چهره‌هایی که اسپیلبرگ به دنیای سینما معرفی کرد

گوئینت دختر دوست اسپیلبرگ بود. اما ماجرای کشف استعداد این بازیگر پس از دیدن فیلم «سکوت بره‌ها» روی داد. این بازیگر که در آن زمان ۱۸ سال داشت پس از تماشای فیلم درباره آن با اسپیلبرگ گرم صحبت بود. کارگردان «ایندیانا جونز» در این باره گفت : «در راه بازگشت از سینما وقتی درباره فیلم صحبت می‌کرد، در آینه ماشین چهره‌ای می‌دیدم که به خوبی احساس ترس را نمایش می‌دهد.» همان لحظه بود که به او گفتم تو وندی اسمیت هستی. این شد که گوئینت پالترو در اقتباس سینمایی اسپیلبرگ از داستان پیتر پن نقش وندی جوان را بازی کرد. این نقش دومین نقش سینمایی و البته آغاز موفقیت او بود.



جی.جی آبرامز و مت ریوز

چهره‌هایی که اسپیلبرگ به دنیای سینما معرفی کرد

در حقیقت کاتلین کندی در کشف این دو کارگردان نقش مهمی داشت. یکی از مشکلات او پیدا کردن و آرشیو کردن فیلم‌های قدیمی استیون اسپیلبرگ بود.  کندی پس از خواندن خبری درباره دو نوجوان فیلمساز در روزنامه لس‌آجلس تایمز فکری به سرش زد. او به اسپیلبرگ پیشنهاد کرد تا از این دو برای این کار استفاده کند. کارگردان برنده جایزه اسکار از این ایده استقبال کرد و از آن پس تا کنون استاد و دوست این دو کارگردان برجسته هالیوود باقی ماند.



درو بریمور

چهره‌هایی که اسپیلبرگ به دنیای سینما معرفی کرد

بریمور هفت ساله بود که مهمترین نقش زندگی خود  را در «ای.تی» بازی کرد. از قضا پدر و مادر او هم از دوستان اسپیلبرگ بودند. این بازیگر بعدها در زندگی شخصی و حرفه‌ای خود دچار مشکلات زیادی شد. اما پس از مدتی که به مشکلات غلبه کرد همواره از اسپیلبرگ به عنوان کسی نام می‌برد که او را از انجام کارهای اشتباه منع می‌کرد.


ویدیو مرتبط :
مشهورترین لوگوی دنیای سینما چطور ساخته شد؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ثروتمندترین چهره‌های دنیای هنر معرفی شدند / یک مجری همچنان در صدر جدول سینما



 نشریه فوربس به سنت هرساله خود فهرست ثروتمندترین چهره‌های هالیوود را معرفی کرد.

اپرا وینفری، 165 میلیون دلار / چهره تلویزیونی محبوب امسال هرچند نسبت به سال 2011 حدود 125 میلیون از درآمد خود را از دست داده است باز هم به عنوان ثروتمندترین چهره هالیوود معرفی شده است. سالی که گذشت سال پرمخاطره‌ای برای وینفری بود، او پس از 25 سال از برنامه محبوبش «برنامه اپرا وینفری» خداحافظی کرد و شبکه کابلی خودش را تاسیس کرد. دیگر منابع درآمد وینفری مجله «O»، برنامه‌های مختلف تلویزیونی برگرفته از «برنامه اپرا وینفری» و قراردادهایی برای برنامه‌های رادیویی است.

ثروتمندترین چهره‌های دنیای هنر

مایکل بی، 160 میلیون دلار / مایکل بی، امسال نفر دوم فهرست ثروتمندترین چهره هالیوود و اولین کارگردان این فهرست است. او امسال فیلم «ترانسفورمرها: تاریکی ماه» را ساخته بود که به فروش 1.1 میلیارد دلاری رسید. بی شهرتش را مدیون کارگردانی فیلم‌های پرخرجی چون «پرل هاربر» و مجموعه «ترانسفورمرها» است. او امسال قرار است فیلم جمع‌وجور «رنج و گنج» را بسازد که بودجه‌اش درمقایسه با دیگر کارهای بی کم است، بودجه فیلم کمتر از 50 میلیون دلار است.

ثروتمندترین چهره‌های دنیای هنر

استیون اسپیلبرگ، 130 میلیون دلار / کمپانی «دریم ورکس» استیون اسپیلبرگ امسال وارد وادی تلویزیون هم شد و چهار سریال نیز تولید کرد از جمله «ترا نووا» و «Smash». از طرفی این تهیه‌کننده معروف امسال دو فیلم «ماجراهای تن تن» و «اسب کارزار» را به عنوان کارگردان روی پرده فرستاد. هر دو فیلم هم در رشته‌های مختلف نامزد اسکار بودند.

ثروتمندترین چهره‌های دنیای هنر

جری بروکهایمر، 115 میلیون دلار / بروکهایمر که نامش با فیلم‌های پرخرج گره خورده است سال 2011 فیلم «دزدان دریایی کارائیب: بر موج‌های غریبه» را روی پرده داشت که به فروش یک میلیارد دلاری رسید. این درحالی بود که دو فیلم پرخرج او یعنی «شاهزاده پارس» و «شاگرد جادوگر» در گیشه شکست خوردند. او حالا در حال تولید «سوار تنها» با بازی جانی دپ است که احتمالا یکی از پرخرج‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما باشد.

ثروتمندترین چهره‌های دنیای هنر

دکتر دره، 110 میلیون دلار / تهیه‌کننده معروف دنیای موسیقی امسال به جای تهیه یک آلبوم موسیقی با طراحی یک هدفون جدید به سود کلان رسید.

ثروتمندترین چهره‌های دنیای هنر

تایلر پری، 105 میلیون دلار / بازیگر، تهیه‌کننده، نویسنده و کارگردان معروف سیاه‌پوست که مجموعه فیلم‌های کم‌خرج «مده‌آ» را ساخته و می‌سازد، فیلم‌هایی که در گیشه با توجه به بودجه آنها عملکرد بسیار خوبی دارند. او جدا از فیلم‌های «مده‌آ» چند برنامه تلویزیونی نیز دارد.

ثروتمندترین چهره‌های دنیای هنر

هوارد استرن، 95 میلیون دلار / استرن سال گذشته یکی از داوران برنامه «استعداد آمریکا» شد و همین درآمدش را 15 میلیون دلار افزایش داد. او در رادیو و دنیای موسیقی بسیار فعال است.

ثروتمندترین چهره‌های دنیای هنر

جیمز پترسون، 94 میلین دلار / پترسون ستاره هالیوودی نیست اما یکی از پرکارترین و ثروتمندترین نویسندگان آمریکاست که براساس کتاب‌هایش فیلم‌های متعددی ساخته شده. از او در سال گذشته 14 عنوان کتاب منتشر شده است که همگی در ژانر تریلر بزرگسالان هستند. فیلم «من، الکس کراس» نیز براساس رمانی از او با بازی تایلر پری در حال ساخت است.

ثروتمندترین چهره‌های دنیای هنر

جرج لوکاس، 90 میلیون دلار / «جنگ ستارگان» فقط یک مجموعه فیلم نیست، عروسک‌ها، کتاب‌های مصور و بسیاری محصولات جانبی دیگر نیز همراه این فیلم منتشر و تولید شده‌اند و همین دلیل درآمدزایی لوکاس است. او همچنین موسس کمپانی طراحی جلوه‌های ویژه‌ای به نام «نور و جادو» است که جلوه‌های ویژه «ناو» و «انتقام‌جویان» را طراحی کرده بود.

ثروتمندترین چهره‌های دنیای هنر

سایمن کاول، 90 میلیون دلار / این تهیه‌کننده دنیای موسیقی اهل بریتانیا که در تلویزیون هم حضور فعالی دارد امسال با مجموعه «عامل ایکس» قرار بود به تلویزیون آمریکا برود اما موفق نشد. با این حال نسخه بریتانیایی سریال به شدت موفق بود./خبرآنلاین

ثروتمندترین چهره‌های دنیای هنر