فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

چند بازیگر «خانم مارپل» شده‌اند؟ + عکس


با درگذشت جرالدین مک ایوان، بازیگر سریال کاراگاهی و معروف «خانم مارپل» - پرونده‌ی این سریال کارآگاهی حداقل برای مدتی در تلویزیون بسته شد.

ایسنا - پیوند مرزوقی: با درگذشت جرالدین مک ایوان،بازیگر سریال کاراگاهی و معروف «خانم مارپل» - پرونده‌ی این سریال کارآگاهی حداقل برای مدتی در تلویزیون بسته شد.

جرالدین مک ایوان از جمله آخرین بازیگرانی است که در نقش «خانم مارپل» ظاهر شده‌اند. او روز گذشته در سن 82 سالگی درگذشت. فرزندانش می‌گویند که پس از یک سکته از اواخر اکتبر در بیمارستان بستری شده بود و در نهایت در بیمارستان جان سپرد.

علاوه بر او، مارگارت رادرفورد هم این نقش را بازی کرده بود و جالب اینکه او هم مانند مک‌ایوان در دهه‌ی 80 زندگی‌اش درگذشت.

فهیمه راستکار - دوبلور «خانم مارپل» - هم در حالی که هشت دهه را دیده بود، در سن 80 سالگی درگذشت. او پس از گذراندن یک دوره بیماری طولانی دار فانی را وداع گفت و اواخر عمرش هم به بیماری آلزایمر مبتلا بود.

چند بازیگر «خانم مارپل» شده‌اند؟ + عکس

جوان هیکسون در نقش خانم مارپل

اما اغلب ایرانی‌ها با شنیدن نام «خانم مارپل»، چهره‌ی بازیگری دیگر به نام جوان هیکسون را به یاد می‌آورند. شاید بتوان او را مطرح‌ترین بازیگری دانست که نقش «خانم مارپل» را بازی کرده است.

در سال 1946 پس از اینکه آگاتا کریستی بازی هیکسون را در یکی از داستان‌های جنایی‌اش با نام «ملاقات با مرگ»(شخصیت اصلی آن پوآرو است) می‌بیند، نامه‌ای برایش می‌نویسد با این مضمون که «امیدوارم روزی تو نقش خانم مارپل عزیز مرا بازی کنی».

حدود 40 سال بعد، این آرزوی کریستی محقق می‌شود و اتفاقا به اعتقاد کارشناسان، هیکسون بیش از سایر بازیگرانی که نقش خانم مارپل را بازی کرده‌اند، توانسته به این نقش نزدیک شود.

جوان هیکسون برای ایفای این نقش دو بار نامزد دریافت جایزه بافتا شد.

اما جرالدین مک ایوان به عنوان آخرین فردی که در نقش خانم مارپل مقابل دوربین رفته است، از سال 2004 تا 2007 ایفاگر این نقش در شبکه آی‌ تی‌وی بوده است.

چند بازیگر «خانم مارپل» شده‌اند؟ + عکس

جرالدین مک ایوان در نقش خانم مارپل

او در سال 1932 در انگلستان متولد شد و از 14 سالگی با دستیاری صحنه به عرصه تئاتر وارد شد. در سال 1946 مک ایوان برای اولین بار به عنوان بازیگر ایفای نقش کرد.

مک ایوان پس از پنج سال بازی در نقش «خانم مارپل»، در سال 2008، پس از ساخت سه سری از این سریال، بازنشستگی‌اش از این نقش را اعلام کرد.

پس از انصراف مک ایوان از بازی در نقش خانم مارپل، جولیا مک کنزی نقش خانم مارپل را در سری چهارم این سریال بازی کرد. در سریالی که با عنوان «خانم مارپل» برای شبکه آی‌تی‌وی ساخته شده، هر سری شامل چهار داستان بود، بجز سری ششم که سه اپیزود داشت.

شش اپیزود اول از سریال «خانم مارپل»، تماما با اقتباس دقیق از رمان آگاتا کریستی ساخته شد، اما اپیزودهای دیگر ترکیبی از داستان خانم مارپل با داستان‌های جنایی دیگرش بود. پس از ساخت شش سری از سریال «خانم مارپل» برای شبکه آی‌تی‌وی، اعلام شد که بی‌بی‌سی حق ساخت داستان‌های آگاتا کریستی را خریده است و در نتیجه شبکه آی‌تی‌وی دیگر نتوانست سریال جدیدی از «خانم مارپل» بسازد.

چند بازیگر «خانم مارپل» شده‌اند؟ + عکس

مارگارت رادرفورد در نقش خانم مارپل

چند بازیگر «خانم مارپل» شده‌اند؟ + عکس

جولیا مک‌کنزی در نقش خانم مارپل


ویدیو مرتبط :
خانم مارپل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

صحبت های خانم بازیگر از ارتباط هایش با پسرانی جوان تر+ عکس



کیم کارداشین,همسر کیم کارداشیان,عکس کیم کارداشیان

 

 کیم کارداشیان این روزها رابطه ای جدید را با کین وست شروع کرده و بیشتر زمانش را در طول روز با معشوق جدیدش سپری می کند. کیم به برنامه تلویزیونی اوپرا وینفری رفته و در آنجا درمورد ارتباط جدیدش صحبت کرده است.

 

کیم گفت: از زمانی که به یاد دارم همیشه من از دوست پسرهایم از نظر سنی بزرگتر بوده ام. معمولا من با هر شخصی که دوست می شدم او 5 سال از من کوچکتر بود. مثلا همسر سابقم کریس که بعد از مدتی از یکدیگر جدا شدیم. او 25ساله بود اما من 30سال سن داشتم.

 

کیم اضافه کرد: الان شرایط خیلی فرق کرده است چرا که کین وست، از من 5سال بزرگتر است و تازه میفهمم شرایط خیلی متفاوت است زمانی که شما باشخصی بزرگتر از خود در ارتباط هستید. من به وضوح احساس میکنم که در کنار او در حال رشد هستم. واقعا شرایط فعلی خیلی خوب است و دوست دارم که یک زندگی جدید را شروع کنم.... / روزگارنو