فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

چطور یك سریال با آب بستن به فصل پنجم رسید!



چطور یك سریال با آب بستن به فصل پنجم رسید!

این مجموعه تلویزیونی از سال 2010 در شبكه تلویزیونی (CW) به نمایش درآمد. داستان مجموعه برگرفته از كتاب ال جی اسمیت است .

  خاطرات خون آشام,سریال خاطرات خون آشام,تصاویر سریال خاطرات خون آشام

 سریال تلویزیونی «خاطرات خون آشام» (The Vampire Diaries)به تازگی وارد فصل پنجم شده است .  این مجموعه تلویزیونی از سال 2009 در شبكه تلویزیونی (CW) به نمایش درآمد. داستان مجموعه برگرفته از كتاب ال جی اسمیت است . ماجرای دو برادر خون آشام به نام های دیمن و استفن سالواتوره (پل وسلی و یان سامرهالدر) است كه عاشق دختری انسان به نام «الینا گیلبرت» (نینا دوبرف) می شوند. الینا دختری است كه به تازگی والدینش را از دست داده و با برادرش جرمی زندگی می كند .  او یك همزاد است و تمامی مرگهای داستان به او ختم می شود.

   خاطرات خون آشام,سریال خاطرات خون آشام,تصاویر سریال خاطرات خون آشام

 حال اینكه چگونه این مجموعه تلویزیونی پس از 4 سال همچنان ادامه دارد را باید در محتوای آن كه بیشتر به آب بستن ماهرانه تهیه كننده مربوط میشود ، جستجو كرد.

از فصل اول تا فصل چهارم این مجموعه ، بازیگران اصلی با خون آشامها آشنا می شوند ، بازیگر نقش زن خون آشام می شود ، بازیگر نقش اول مرد به اصطلاح خودشان انسانیت را در خود خاموش می كند و ماجراهای یك فصل را ایجاد می كند، بازیگر نقش اول زن بین انتخاب دو برادر مردد است ؛‌ حضور خون آشامهای اصیل و تعقیب و گریز از دست آنها كه ماجرای یك فصل دیگر است و در نهایت در فصل پنجم شاهد حضور همزادهای چند هزار ساله كه به دنبال جاودانگی به این دنیا آمده اند ،  هستیم و برای بازگرداندن آنها به دنیای مردگان باید جادوگر داستان «بانی بنت» كه جان خودش را فدای یك شكارچی خون آشام به نام «جرمی گیلبرت» كرده ،‌زنده شود. به همین منظور كاراكترهای اصلی یا در جانب خون آشام اصیل و همزادهای خودشان در آمده و یا به دنبال راه حلی برای بازگرداندن جادوگر داستان به این دنیا هستند.

گویی عوامل این سریال با كش دادن ماجراهای داستان و آب بستن حرفه ای سعی دارند 3 میلیون مخاطب این مجموعه را حفظ كنند. ولی این سریال تلویزیونی چگونه پس از 3 سال همچنان دارد؟ به عنوان مثال می توان آب بستن حرفه ای در قسمت ششم از فصل پنجم این مجموعه را نمونه قرار داد.

   خاطرات خون آشام,سریال خاطرات خون آشام,تصاویر سریال خاطرات خون آشام

 پس از آنكه «بانی» (جادوگر داستان) جان خودش را برای زنده شدن «جرمی» ، می دهد . كاراكترهای اصلی داستان درصدد بازگرداندن او به این دنیا هستند تا یك خون آشام اصیل به نام «سایلاس» را نابود كنند. در این میان «استفن» (كاراكتر نقش اول مرد) متوجه می شود كه او همزاد سایلاس است . همانگونه كه الینا همزاد كاترین و آمارا است و به همین راحتی پنج قسمت از فصب پنجم نمایش داده شد.

سریال ساعت 8 پنجشنبه شبها آغاز میشود و به این گونه با طول دادن داستان مخاطب را نگه می دارد.

02/ 8 سایلاس در ایستگاه اتوبوس مشغول صحبت كردن و نفوذ ذهنی است

07/8 آمارا همچنان عشق جاودانه سایلاس است ولی دیوانه!

09/8 جرمی كه عاشق بانی است ، هیچ وقت با او خداحافظی نمی كند و به دنبال راهی برای بازگرداندن اوست . آنچه كه در هر قسمت از فصل پنجم به آن اشاره شده ولی به بن بست رسیده است.

10/ 8 دكتر مكسفیلد متوجه می شود كه كاترین به سرعت پیر خو اهد شد ، چون با نوشیدن اكسیر انسانی او از خون آشام به شكل انسان درآمده است . این سكانس تنها بخش جدید این قسمت بود.

14/8 «سایلاس» كه عاشق واقعی «آمارا» بود حالا می خواهد كه او بمیرد تا با او جاودانه شود. دیمن او را كمك می كند تا از این طریق به زنده شدن بانی جادوگر كمك كند .

17/8 استفن بر خلاف برادرش می خواهد سایلاس را بكشد تا به داستان پایان دهد.

20/ 8 «دیمن» برادر استفن كه طرف «سایلاس» بود اینبار با «تسا» همراه می شود تا از او برای بازگرداندن «بانی» كمك بگیرد. «تسا» 2000 سال قبل توسط سایلاس در محراب عقد رها شده و تا حدودی با او دشمن است.

25/ 8 «استفن» می خواهد انسان شود بنابراین می خواهند «سایلاس» را بكشد. هدفش همچنان پایدار است و باید منتظر تغییر موضع او باشیم .

31/ 8 كاترین كه انسان شده و دارد پیر می شود از تسا كمك می خواهد

32/8 تسا برای بازگرداندن بانی به نیروی سه همزاد الینا ، كاترین و آمارا نیاز دارد. سایلاس به تسا خنجر می زند ولی نمی میرد.

46/8 سایلاس توسط استفن كشته می شود و آمارا هم به خودش خنجر می زند . كه این سكانس خیلی شبیه به داستان رومئو و ژولیت می شود.

49/ 8 جرمی بار دیگر به بانی اظهار عشق می كند و قول می دهد او را به این دنیا باز گرداند ولی با رفتن «آمارا» ، این روند مشكل می شود.

54/8 تسا از كمك به كاترین سرباز می زند و خودش را می كشد تا در آن دنیا هم سراغ سایلاس برود.

58/8 نادیا دختر كاترین می خواهد  او را به پراگ ببرد. كاترین نمی خواهد

59/8 استفن در یك فلاش بك قبر سایلاس را باز می كند و تمام تا هفته آینده

این قسمت هم مانند قسمتهای قبل ، هر یك از كاراكترها به دنبال هدفهای متغیری هستند و در آخر هر آنچه مقدر شود و تنها چیزی كه باقی می ماند ، درآمد هنگفتی است كه در جیب تهیه كنندگان و عوامل شبكه پخش ریخته می شود.


منبع:cinemakhabar.ir


ویدیو مرتبط :
تیز فصل پنجم سریال فرینج

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چه کسی تاوان آب بستن به سریال‌ «ستایش» را می‌دهد؟



 اخبار فرهنگی - به بهانه اقدام ارزشمند مدیران رسانه ملی؛
چه کسی تاوان آب بستن به سریال‌ «ستایش» را می‌دهد؟

این کار ارزشمند می‌تواند آغازی بر‌ پاسخ به مطالبات عمومی در خصوص سطح کیفی برای تلویزیون باشد و اقدام رئیس سازمان صداوسیما به شدت قابل تقدیر است، به ویژه اگر این نگاه کیفی‌گرایی در عوض کمی‌گرایی، رویکرد کلیدی رسانه ملی شود و خلأ موجود در این بخش آهسته آهسته برطرف شود.

دستور توقف پخش سریال «ستایش 2» در شرایطی حین نمایش از سوی رئیس سازمان صداوسیما به واسطه کیفیت پایین صادر شد که این رویداد نادر در تاریخ صداوسیما، علاوه بر آنکه نویدبخش توجه بیشتر به کیفی‌گرایی تلویزیون است، این پرسش را پیش کشیده که در صورت وقوع چنین امری، با ناظران تولید این سریال در مراحل گوناگون تولید و پخش برخورد خواهد شد؟

به گزارش «تابناک»، توسعه سریال‌های موفق در تلویزیون جزو رویکردهای معمول در تلویزیون‌های معتبر است و صداوسیما نیز در مواردی همچون «کلاه قرمزی» و «پایتخت» توانسته از این ظرفیت بهره‌برداری بکند و به طور نسبی شاهد تنزل کیفیت سریال نباشیم، هرچند حتی در فیلم‌های سه‌گانه نیز معمولاً کاهش کیفیت رخ می‌دهد،‌ اینکه این مجموعه‌ها حداقل در تراز آثار قبلی‌ ماندند و همچون برخی مجموعه‌ها، در دومین فصل تنزل شدیدی نداشتند. با این حال همه تجربیات اینچنینی موفق نبودند و «ستایش» یکی از آنهاست.

«ستایش» به کارگردانی سعید سلطانی و با ایفای نقش بازیگرانی چون داریوش ارجمند، جمشید مشایخی، محمود عزیزی، زهرا سعیدی، شیوا خنیاگر، نرگس محمدی، مهدی پاکدل، مهدی سلوکی، سیما تیر انداز، رامسین کبریتی و... جمعه شب‌ها حدود یک ساعت روی آنتن شبکهٔ سه سیمای جمهوری اسلامی ایران می‌رفت؛ فیلمی که علاوه بر چهره کردن چند بازیگر از جمله نرگس محمدی، توانست اقبال نسبی مخاطبان را جلب نماید.

پخش سری نخست این مجموعه از جمعه، دوازدهم آذر ماه ۱۳۸۹ آغاز شد و در ششم آبان ۱۳۹۰ به پایان رسید و در پی جذب وسیع مخاطبان فصل نخست این سریال، پیرنگ داستانی فصل دوم سریال بنا نهاده شد و تولید سریال به سرعت پیش رفت تا پس از پخش ۴۴ قسمت از این مجموعه، پخش سری دوم این مجموعه از جمعه ۲۷ دی ۱۳۹۲ آغاز شود؛ اتفاقی که همچنان از شبکه سوم سیما استمرار دارد. با این حال کیفیت فصل دوم به خصوص در بحث داستان و به شدت آب بستن به داستان و بازی‌های تصنعی برخی بازیگران، عملاً فصل دوم را فاقد جذابیت‌های فصل نخست ساخت.

 

اخبار,اخبار فرهنگی,سریال‌  ستایش


با ناظران تولید سریال «ستایش 2» برخورد خواهد شد؟
در این میان به تازگی عزت‌الله ضرغامی، رئیس سازمان صدا و سیما پس از دیدن آخرین قسمت پخش شده از مجموعه تلویزیونی ستایش که جمعه گذشته از شبکه سوم سیما به نمایش درآمد، با ‌گلایه از کیفیت پایین ساخت این مجموعه، خواستار توقف یا بازتدوین این مجموعه شده ‌تا اندکی وضعیت کیفی این مجموعه بهبود یابد.

ضرغامی نسبت به بی محتوا بودن و به درازا کشاندن فیلم معترض بوده و دستور داده است ‌اگر مشکل این فیلم با بازتدوین حل نمی شود، جلو‌ پخش آن از همین آغاز گرفته شود تا تهیه کنندگان بدانند ‌هر چیزی را نباید برای پخش تحویل صدا و سیما دهند؛ دستوری تاریخی که در نوع خود اگر نگوییم در تاریخ رسانه ملی بی‌سابقه بوده، قطعاً کم سابقه است و هرچند تولید یا پخش برخی مجموعه‌ها در ‌چند دهه اخیر به دلیل حساسیت‌های سیاسی، امنیتی، قومی و مذهبی متوقف شده، اما هیچ‌گاه بحث کیفی به میان نیامده است.

آنچه مسلم است، این کار ارزشمند می‌تواند آغازی برای پاسخ به مطالبات عمومی در خصوص سطح کیفی برای تلویزیون باشد و اقدام رئیس سازمان صداوسیما به شدت قابل تقدیر است، به ویژه اگر این نگاه کیفی گرایی در عوض کمی گرایی، رویکرد کلیدی رسانه ملی شود و خلأ موجود در این بخش آهسته آهسته برطرف شود.

با این حال، این پرسش اساسی مطرح است که اگر واقعاً این کیفیت پایین سریال محل نقد است با ناظران رسانه ملی در مراحل تولید و سپس در بازبینی پیش از پخش سریال «ستایش 2» برخورد خواهد شد؟ شاید آنچه از عدم پخش سریال به عنوان درسی برای جلوگیری از تولید آثار کم کیفیت پراهمیت‌تر باشد، این برخورد است که باعث می‌شود ناظران رسانه ملی در تولید چنین مجموعه‌هایی سختگیرتر باشد و دیگر کیفیت آثار به سطحی نمی‌رسد که رئیس رسانه ملی اقدام به ورود مستقیم کند

اخبار فرهنگی - تابناک