فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

چرا بغض در ایران ساخته نشد؟!


عوامل «بغض» درباره دلایل ساخت این فیلم در استانبول توضیحاتی دادند و گفتند اگر امکانش بود این فیلم را در تهران می‌ساختند.«بغض» با شعار «فیلم دهه شصتی‌ها»‌ یک فیلم کم هزینه از سینمای مستقل است که در تهران فروش خوبی داشته است.


ویدیو مرتبط :
آلمان هم حریف ایران نشد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برای نخستین بار ؛ هیچ کس از ایران به داووس دعوت نشد!



 

برای نخستین بار ؛ هیچ کس از ایران به داووس دعوت نشد!

 

 

برای نخستین بار از مقامات ایران کسی برای شرکت در اجلاس داووس دعوت نشد.به گزارش عصرایران ، اجلاس داووس در سوئیس در حالی امروز آغاز به کار کرد که از مقامات اجرایی و هم چنین چهره های شاخص سیاسی و اقتصادی ایران، بر خلاف سال های گذشته  هیچ نماینده ای برای حضور در این اجلاس دعوت نشده است!

 

در نشست سالیانه این اجلاس در سال  2011 که به عنوان «ارزش های مشترک برای واقعیت جدید» نامگذاری شده، سران بسیاری از کشورهای صنعتی و هم چنین در حال توسعه و کشورهای موثر در بحران اقتصادی دو سال گذشته در اروپا و امریکا و آسیا دعوت شده اند .

متکی در داووس خاتمی در داووس گفتنی است هر ساله  از ایران وزیر امور خارجه و هم چنین برخی چهره های شاخص کشور برای حضور در اجلاس و هم چنین پانل های تخصصی آن دعوت می شدند .اما مسوولان داووس با استناد به اینکه ایران نقشی در اقتصاد بین الملل و هم چنین بحران های مالی آن یا تلاش برای رفع آن نداشته از دعوت مقامات ایرانی خودداری کردند.

این اجلاس که از امروز در طول چهار روز در سوئیس برگزار می شود از سران کشورهای جهان و متخصصان فعال در تمام بخش های اقتصادی، فرهنگی  و سیاسی دعوت به عمل می آورد.

پیش از این هر ساله علاوه بر دعوت و حضور وزیر امور خارجه ، برخی چهره های ایران هم دعوت به عمل می آمد چنانچه در سال 1386، علاوه بر منوچهر متکی وزیر امور خارجه، محمد خاتمی به عنوان رئیس موسسه گفت و گوی تمدن ها، جواد لاریجانی به عنوان مسئول دفتر کمیته حقوق بشر در قوه قضائیه، باهنر نایب رئیس مجلس و محمد باقر قالیباف دعوت به عمل امده بود.

هم چنین در سال 87 هم از منوچهر متکی و معصومه ابتکار برای حضور در این اجلاس دعوت شد.در سال گذشته هم متکی به عنوان وزیر امور خارجه در این اجلاس حضور داشت .

گفتنی است کشورهای همسایه ایران در منطقه خلیج فارس هر یک چند نماینده دعوت شده در این دوره از اجلاس داووس دارند.../عصرایران