فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

چاپ کتابی منتشر نشده‌ از احمد شاملو


کتابی از آثار منتشرنشده‌ احمد شاملو با نام «خانه‌ من در انتهای جهان است» منتشر شد. در معرفی این کتاب عنوان شده است: «کتاب پیش رو بیوگرافی کوتاهی است از آغاز کار احمد شاملو و تعدادی از آثار منتشرنشده‌اش تا اواخر دهه‌ 60».

کتابی از آثار منتشرنشده‌ احمد شاملو با نام «خانه‌ من در انتهای جهان است» منتشر شد. در معرفی این کتاب عنوان شده است: «کتاب پیش رو بیوگرافی کوتاهی است از آغاز کار احمد شاملو و تعدادی از آثار منتشرنشده‌اش تا اواخر دهه‌ 60».

کتاب «خانه‌ من در انتهای جهان است» منتشرنشده‌هایی از احمد شاملو به بهانه‌ یازدهمین سال خاموشی این شاعر به کوشش سیاوش شاملو، با گردآوری، تصحیح و ویرایش بهروز صاحب‌اختیاری است.

بر اساس مقدمه‌ کتاب، این اثر دربرگیرنده‌ یادداشت‌هایی از احمد شاملوی جوان است؛ از 16 تا 19سالگی که در سال‌های 1320 تا 1323 تألیف شده‌اند. در این اثر، علاوه بر مقاله‌ها، برخی از سروده‌های چاپ‌نشده‌ این شاعر به همراه یک داستان چاپ‌نشده‌ او نیز ارائه شده است.



ویدیو مرتبط :
انیمیشن زیبای هفت شهر اثر علی اکبر صادقی و با گفتار و صدای احمد شاملو برگرفته از وبسایت احمد شاملو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

منتشر نشده های احمد شاملو انتشار یافت



 

 

 

منتشر نشده های احمد شاملو انتشار یافت

 

کتابی از آثار منتشرنشده احمد شاملو با نام «خانه من در انتهای جهان است» منتشر و به بازار کتاب آمد.

در معرفی این کتاب آمده است: «کتاب پیش رو بیوگرافی کوتاهی است از آغاز کار احمد شاملو و تعدادی از آثار منتشرنشده اش تا اواخر دهه ی ۶۰».

کتاب «خانه من در انتهای جهان است» منتشرنشده هایی از احمد شاملو به بهانه یازدهمین سال خاموشی این شاعر، به کوشش سیاوش شاملو، با گردآوری، تصحیح و ویرایش بهروز صاحب اختیاری است.

بر اساس مقدمه کتاب، این اثر دربرگیرنده یادداشت هایی از احمد شاملوی جوان است؛ از ۱۶ تا ۱۹سالگی که در سال های ۱۳۲۰ تا ۱۳۲۳ تألیف شده اند. در این اثر، علاوه بر مقاله ها، برخی از سروده های چاپ نشده این شاعر به همراه یک داستان چاپ نشده او نیز ارائه شده است.

کتاب «خانه من در انتهای جهان است» در ۱۱۱ صفحه همراه با تعدادی عکس، با شمارگان ۱۱۰۰ نسخه و قیمت ۵۰۰۰ تومان از سوی نشر مینا منتشر شده است.

احمد شاملو متولد ۲۱ آذرماه سال ۱۳۰۴ در تهران بود که دوم مردادماه سال ۱۳۷۹ در فردیس کرج از دنیا رفت.

او که در شعر، ابتدا «الف. صبح» و سپس «الف. بامداد» تخلص می کرد، مجموعه های شعری را همچون «هوای تازه»، «آیدا در آینه»، «باغ آینه»، «لحظه ها و همیشه»، «ابراهیم در آتش»، «شکفتن در مه»، «ققنوس در باران»، «دشنه در دیس»، «حدیث بی قراری ماهان» و «مدایح بی صله» از خود به جا گذاشته است.../تحلیل:ایسنا