فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

چالش در کاخ سفید با «پرندگان آزاد»!


«پرندگان آزاد» محصول ۲۰۱۳ و انیمیشنی سه بعدی است. این انیمیشن محصول رییل اف ایکس و به کارگردانی جیمی هی‌وارد ساخته شده است.


ویدیو مرتبط :
زیر زمین کاخ سفید(قسمت اول)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چالش جدید کاخ سفید در روابط با روسیه



اخبار ,اخبار بین الملل ,چالش جدید کاخ سفید در روابط با روسیه

 

اخبار بین الملل - چالش جدید کاخ سفید در روابط با روسیه

از سال 2011 تا کنون ، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) برای تجهیز نیروی هوایی افغانستان قرارداد خرید شصت و سه فروند بالگرد تهاجمی را به ارزش یک میلیارد دلار با این شرکت روسی منعقد کرد.

روزنامه وال استریت ژورنال چاپ آمریکا نوشت: مقامات آمریکا معتقدند روابط نزدیک این کشور با بزرگترین شرکت تسلیحاتی روسیه تلاش های آمریکا را برای مجازات ولادیمیر پوتین به سبب الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه مخدوش می کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، در حالی که نیروهای آمریکایی خود را برای خروج از افغانستان آماده می کنند ، شرکت تسلیحاتی «جِی اس سی روسو برون اکسپورت» روسیه در خصوص تلاش آمریکا برای بهینه سازی ارتش افغانستان نقش مهمی ایفا می کند.

از سال 2011 تا کنون ، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) برای تجهیز نیروی هوایی افغانستان قرارداد خرید شصت و سه فروند بالگرد تهاجمی را به ارزش یک میلیارد دلار با این شرکت روسی منعقد کرد.

به گفته مسئولان پنتاگون ، آمریکا همچنین برای تامین قطعات یدکی مورد نیاز افغانستان به این شرکت تسلیحاتی نیاز دارد. علاوه بر این، پیمانکاران بزرگ وزارت دفاع آمریکا مانند شرکت بوئینگ نیز با شرکت های روسی وابسته به روسو برون اکسپورت مبادلات تجاری گسترده ای دارند.

باراک اوباما ، رئیس جمهور آمریکا در ماه جاری میلادی دستوری صادر کرد که بر مبنای آن وی به صورت قانونی می تواند شرکت های تولید تسلیحات روسیه و مدیران ارشد آن را تحریم کند، گرچه وی هنوز از اجرای آن خودداری کرده است.

این در حالی است که برخی از نمایندگان مجلس آمریکا با اعمال فشار بر کاخ سفید از مقامات این کشور می خواهند با قطع رابطه با شرکت روسو برون اکسپورت ، بالگردهای ساخت آمریکا به خصوص بالگرد شینوک ساخت شرکت بوئینگ را در اختیار ارتش افغانستان قرار دهد.

وزارت دفاع آمریکا تا کنون به خاطر کمکهای این شرکت روسی به آمریکا به این درخواست نمایندگان توجهی نکرده است.

آناتولی ایسایکین، مدیر عامل شرکت روسو برون اکسپورت سه شنبه هشدار داد تحریم های آمریکا بر ضد این شرکت به همان اندازه روسیه ، به آمریکا نیز آسیب وارد می کند.

ایسایکین گفت « آمریکا قبلا از مراوده با روسیه تجربیات تلخ و شیرینی داشته است و به نظر من ، منطق در این بین برنده خواهد شد.»
 
وزارت دفاع آمریکا سال 2006 این شرکت روسی را به علت کمک به برنامه هسته‌ای ایران تحریم کرد. این شرکت قرارداد فروش موشک های پیشرفته اس سیصد را با تهران امضا کرد، موشکهایی که آمریکا و اسرائیل نگرانند از آنها برای مقابله با حمله به تاسیسات هسته ای ایران استفاده شود. اما کاخ سفید با ازسرگیری روابط با روسیه در سال 2010 تحریم علیه شرکت تسلیحاتی روسیه را لغو کرد.

کمک های تسلیحاتی شرکت روسو برون اکسپورت به سوریه خشم مقامات آمریکا را برانگیخته است. شرکت روسو برون اکسپورت بر هشتاد درصد صادرات تسلیحاتی روسیه نظارت دارد و به گفته مقامات آمریکایی و عرب ، اکثر سلاح های مورد نیاز دولت سوریه را این شرکت تامین می کند.

اخبار بین الملل - باشگاه خبرنگاران