فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

پیشکسوتان سینما در مقابل جوان‌ها جبهه‌گیری ندارند



اخبار فرهنگی,اخبار هنرمندان,هومن سیدی

زمانی که فردی در سینما اعتراض می‌کند و سنش بالا است دلیل بر جبهه‌گیری آن‌ها نیست.

به گزارش سینماخبر، هومن سیدی بازیگر و کارگردان سینما در خصوص ورود جوان‌های مستعد به عرصه سینما و جبهه‌گیری‌های برخی از پیشکسوتان ما در مقابل این موج  گفت: در واقع من جبهه‌گیری ندیدم. اگر هم دقت‌ کنید در جشنواره فجر امسال بخش زیادی از داوران پیشکسوت بودند؛ اما انتخاب‌های آن‌ها نشان داد که جبهه‌گیری ندارند. البته جوان در بین آن‌ها وجود دارد اما به لحاظ اینکه زمان زیادی یعنی حداقل بیش از یک دهه در سینما فعالیت دارند، اولویت پیشکسوتی پیدا می‌کنند. منتهی زمانی که به فیلمی مانند «ابد و یک روز» بها می‌دهند؛ یعنی بهادادن به جوان‌ها برای آن‌ها اهمیت داشته است. اساسا زمانی که فردی اعتراض می‌کند و سنش بالاست، دلیل بر جبهه‌گیری آن‌ها نیست.

سیدی درباره علت استقبال مخاطب از بازی و فیلمسازی که با آن به سینما ورود کرده و خطی‌مشی که برای این هدف در نظر گرفته عنوان کرد: واقعا نمی‌دانم و هیچ خط‌ مشی خاصی را تعیین نکردم که از جایی به جای دیگر برسم. ذات هنر همین است. زمانی که در آن غوطه‌ور می‌شوید، شما و هرکس دیگری را به سمت و سویی می‌برد؛ اما اینکه در چه برهه‌ای از زمان باعث شهرت و محبوبیت شما شود، مشخص نیست. ممکن است الان و یا چند سال دیگر اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: البته اینکه مخاطبان سبک بازی و کارگردانی من را می‌پسندند، نظر لطف آنهاست و قدردانی می‌کنم؛ اما ممکن است عده‌ای نیز با سبک کاری من کنار نیایند و دوست نداشته باشند که به آن‌ها نیز احترام می‌گذارم. در کل بزرگواری و لطف دوستان به ما انگیزه می‌دهد و از همه نهایت تشکر را دارم.

بازیگر «پل خواب» در مورد حال و هوای این روزهای سینمای ایران اظهار داشت: سینما انرژی خوبی دارد و در جشنواره فیلم امسال برعکس خیلی از حرف‌ و حدیث‌ها شاهد فیلم‌های خوبی بودم که در آن‌ها می‌توان جنس و رنگ‌های مختلف و انرژی‌ بالای فیلمسازان جوان و پیشکسوت را دید که به نظرم حتی مثال‌زدنی است. امیدوارم این اتفاق به همین نحو ادامه داشته باشد و سینما روند روبه‌رشدی را ببیند.

سیدی در پاسخ به این سؤال که جشنواره فیلم فجر تا چه حد برای او اهمیت دارد، خاطرنشان کرد: اول اگر اهمیت نداشت در آن حضور پیدا نمی‌کردم. از طرفی جشنواره فیلم فجر اتفاقی ملی است و باید با همه اختلاف‌نظرها و نقدهای تند و سلیقه‌ای، آن را حمایت کرد. اما چیزی را که به شخصه یاد گرفتم این است که توهین به خودم و همکارانم را بر نمی‌تابم. همه ما خانواده‌ایم. به طور طبیعی اختلاف بینمان به وجود می‌آید، پس توهین کردن مقوله خوشایندی نمی‌تواند باشد.

سیدی در بخش پایانی صحبت‌های خود در خصوص اهمیت نقد در سینما عنوان کرد: زمانی که نقدی صورت می‌گیرد، شاید به نظر برخی‌ منصفانه و به نظر  تعدادی غیر‌منصفانه بیاید. اما در اصل وجود آن مهم است و به پیشرفت و پویایی سینما کمک فراوانی خواهد کرد.

اخبار فرهنگی - باشگاه خبرنگاران جوان


ویدیو مرتبط :
حواشی گل آفسایدرسولی پیروزی جوان - پیشکسوتان باغدشت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کارگردان جوان سینما سکته کرد



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

«محسن امیریوسفی» به‌دلیل سکته مغزی در بیمارستان بستری است

خبرگزاری فارس: حال «محسن امیریوسفی» کارگردان سینما که شب گذشته به دلیل سکته مغزی در بیمارستان بستری شده، رو به بهبودی است.

خبرگزاری فارس: «محسن امیریوسفی» به‌دلیل سکته مغزی در بیمارستان بستری است

به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، «محسن امیریوسفی» کارگردان سینما شب گذشته به دلیل سکته مغزی در بیمارستان طوس تهران بستری شده است.

همسر این کارگردان در گفت‌وگویی کوتاه با خبرنگار سینمایی فارس از بهبودی وضعیت «محسن امیریوسفی» خبر داد و گفت: ایشان یک مشکل در رگ‌های مغزی داشتند و خوشبختانه حال‌شان رو به بهبود است و الان چند رگ مغزی ایشان باز شده است و پزشکان روی این موضوع کار می‌کنند.

بنابراین گزارش، «محسن امیر یوسفی» متولد 1350 است که فیلم‌هایی چون «خواب تلخ» و «آتشکار» را در کارنامه‌ کاری‌اش دارد./فارس