فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

پیام بنیامین به برخی خوانندگان: تقلید نکنید!



 خواننده موسیقی پاپ در جریان برگزاری آخرین مسابقه موسیقایی «هزار صدا» در سال 93 نسبت به تکراری شدن ملودی های موسیقایی توسط خوانندگان جوان هشدار داد.

 آخرین برنامه از مجموعه برنامه های « هزار صدا» در سال 93  شنبه دهم اسفند ماه با حضور گروه «بنیامین موزیک» به سرپرستی بنیامین بهادری در تالار خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

اخبار,اخبار فرهنگی,بنیامین

 بنیامین بهادری در این برنامه که با استقبال خوبی  از سوی علاقه مندان مواجه شده بود در بخش هایی که خوانندگان جوان به اجرای قطعه می پرداختند درباره تکنیک ها و مسائل فنی خوانندگی توضیحاتی را ارائه داد.

وی گفت: یکی از مسائل مهمی که در عرصه خوانندگی مورد توجه قرار می گیرد موضوع صدابرداری است که هم برای خواننده و هم برای مخاطبان مهم است. آنچه در خوانندگی موسیقی پاپ اهمیت دارد این است که صدای وکالی که مقابل خواننده قرار دارد باید کاملا واضح باشد تا خواننده بتواند به درستی صدایی را که از خروجی ها به مخاطب ارائه می شود بشنود و این یکی از موضوعات مهمی است که خوانندگان تازه‌کار باید در اجراهای زنده خود به آن توجه ویژه ای داشته باشند.

بهادری به موضوع ظاهر خواننده به عنوان یکی دیگر از اولویت های خوانندگان در اجراهای زنده اشاره کرد و توضیح داد: اصولا ظاهر و تیپ ظاهری یکی از ارکان مهم برای همه هنرمندان در همه عرصه هاست که باید توجه زیادی به آن کرد به ویژه این فعالیت در حوزه موسیقی اهمیت دوچندانی دارد که نمی توان به راحتی از آن عبور کرد.
 
این خواننده موسیقی پاپ کشورمان خطاب به خوانندگان جوانی که برای مسابقه «هزار صدا» در تالار خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران دور هم جمع شده بود، توصیه کرد: موضوع حس یکی از عناصر اصلی در حوزه مخاطب شناسی موسیقی پاپ است که خوانندگان چه در اجرای استودیو و چه در اجراهای زنده نباید آن را فراموش کنند این موضوع بسیار مهم است که چگونه بتوانیم در هنگام خواندن اجرای زنده به موضوع احساس توجه کنیم.

وی که به همراه گروه «بنیامین موزیک» در این برنامه حضور داشت بعد از اجرای چند قطعه از سوی هنرجویان شرکت کننده خطاب به آنها گفت: امروز به همراه دوستانم آمده بودم که کارهای عجیب و غریب بشنوم اما این کارهایی که از چند خواننده شنیدم با وجود امتیازات فراوانی که داشت همگی آثاری بودند که ملودی آنها کارهای قدیمی بودند و حرف تازه ای برای گفتن نداشتند. شما اگر به این کارها توجه کنید می بینید که قالب ترانه های این آثار حتی در شکل هندسی خود قالب های واحد دارند قالب هایی که قدیمی هستند و عموما هم نمی تواند مخاطب را تکان بدهد.

قطعاتی که حرف جدید نداشتند
بهادری در بخش دیگری از صحبت‌های خود تصریح کرد: اتفاقا برنامه هایی که امروز از شما هنرمندان عزیز گوش کردیم قطعات خوبی بودند اما واقعا حرف جدیدی برای گفتن نداشتند و این موضوعی است که باید بیشتر از آنها به آن بپردازیم و آسیب شناسی کنیم. ما باید آگاه باشیم که اصل موسیقی پاپ بر اساس بدعت و نوآوری است که با توجه به رشد فزاینده آثار متعدد موسیقایی کار را برای هنرمند سخت می کند. ملودی های موسیقی در فضای امروز موسیقی پاپ به قدری از حجم وسیعی برخوردار هستند که دیگر اصلا نمی شود کارهای تکراری را گوش کرد.

خواننده چندین آلبوم موسیقایی پاپ در ادامه بیان کرد: خیلی از خوانندگان دلشان می خواهد صدایشان شبیه فلان خواننده باشد که به نظر من اگر چنین رویکری وجود نداشته باشد بسیار  بهتر از تقلید است. قطعه هایی که ما امروز شنیدیم قطعه هایی هستند که مربوط به دهه های 30 و 40 است و با وجود صدای خوبی که در بعضی از شما  عزیزان دیدم اما اغلب کارهایی بودند که من به عنوان یک شنونده بارها و بارها آن را شنیده بودم. ما باید به این مورد هم توجه کنیم که در حوزه ساخت قطعات در حال کمرنگ شدن هستیم و مطمئن باشیم اگر بخواهیم این گونه حرکت کنیم هیچکس دیگر به کارهایمان گوش نمی کند.

این هنرمند به موضوع ترانه در موسیقی پاپ نیز اشاره کرد و گفت: ما در حوزه ترانه کمی کمرنگ هستیم و اصلا هم لزومی ندارد که خوانندگان جوان ضرورتا به ترانه سرایان مطرح و صاحب نام کشور مراجعه کنند. آنها می توانند با در نظر گرفتن آثار بسیار خوبی که این سال‌ها از سوی ترانه سرایان بی نام و نشان اما مستعد و خلاق منتشر می شود کار را به سمت و سویی هدایت کنند که ما شاهد آثار تکراری و قدیمی نباشیم.

آرش نصیری مدیر برگزاری ویژه برنامه «هزار صدا» هم در بخش هایی از این برنامه خطاب به شرکت کنندگان گفت: اصلا احتیاجی نیست که یک خواننده جوان به صورت برندهای نوازندگی و ترانه سرایی و ملودی سازی برود شما فقط باید به این موضوع توجه کنید که بهترین ها را در عرصه کاری خود ارائه دهید.

وی ادامه داد: تفاوتی که این برنامه با برنامه هایی از این دست در عرصه موسیقی دارد این است که هرکس قطعه ای از خودش را می خواند و اصلا اجازه ندارد کار خواننده دیگری را کپی کند و اینجا ارائه دهد و این همان چیزی است که ما در برنامه های «هزار صدا» طبق گفته بنیامین بهادری به آن توجه ویژه ای داریم.

امیر حیدری، حامد شهاب، بردیا صابری، وحید کمالی، ماکان، عرفان مقدم، مهدی مظفری از جمله هنرمندان جوانی بودند که در این دوره از مسابقه  هزار صدا در فرهنگسرای نیاوران آثار خود را ارائه کردند.

اخبار فرهنگی - مهر
 


ویدیو مرتبط :
تقلید صدای خوانندگان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آقای احمدی نژاد! باورهای شیعی را خرج هوگو چاوز نکنید+واکنش علما به پیام تسلیت احمدی نژاد



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

آقای احمدی نژاد! باورهای شیعی را خرج هوگو چاوز نکنید

شیعیان عقیده دارند که حضرت امام زمان (عج) در آخر الزمان به عنوان "انسان کامل" ظهور می کنند و همچنین جمعی از صالحان خاص و مقربان درگاه الهی ، بعد از مرگ شان ، بار دیگر "رجعت" خواهند گشت و در رکاب امام عصر(عج) به تحقق آرمان نهایی بشریت ، یعنی صلح و عدالت ، همت خواهند گمارد. حال رئیس جمهور اسلامی ایران ، درباره هوگو چاوز ، چنین می نویسد: «تردید ندارم که او بازخواهد گشت و به همراه همه صالحان و حضرت مسیح(ع) و تنها باقیمانده از نسل پاکان، انسان کامل، خواهد آمد و جامعه بشری را در استقرار صلح و عدالت کامل و مهربانی و کمال یاری خواهد کرد.»

عصرایران - محمود احمدی نژاد ، رئیس جمهور اسلامی ایران ، در پیامی پر سوز و گداز ، در گذشت هوگو چاوز ، رئیس جمهور فقید ونزوئلا را تسلیت گفت.

ایران و ونزوئلا ، دو کشور دوست هستند و احمدی نژاد و چاوز نیز ، در طول 7.5 سال اخیر ، روابط دوستانه شخصی نیز پیدا کرده اند.از این روست که صدور پیام تسلیت از سوی احمدی نژاد به مناسبت درگذشت یک دوست قدیمی ، هم قابل انتظار بود و هم باید صورت می گرفت. لذا نه تنها بر اصل صدور این پیام نقدی نیست ، بلکه اقدامی شایسته و بایسته نیز بود.

آنچه در پیام سیاسی - عاطفی احمدی نژاد مورد انتقاد است ، وارد کردن مباحث اعتقادی شیعه در آن است.

شیعیان عقیده دارند که حضرت امام زمان (عج) در آخر الزمان به عنوان "انسان کامل" ظهور می کنند؛ ایشان را حضرت عیسی (س) همراهی خواهند کرد . همچنین جمعی از صالحان خاص و مقربان درگاه الهی ، بعد از مرگ شان ، بار دیگر "رجعت" خواهند گشت و در رکاب امام عصر(عج) به تحقق آرمان نهایی بشریت ، یعنی صلح و عدالت ، همت خواهند گمارد. 

حال رئیس جمهور اسلامی ایران ، درباره هوگو چاوز ، چنین می نویسد: «تردید ندارم که او بازخواهد گشت و به همراه همه صالحان و حضرت مسیح(ع) و تنها باقیمانده از نسل پاکان، انسان کامل، خواهد آمد و جامعه بشری را در استقرار صلح و عدالت کامل و مهربانی و کمال یاری خواهد کرد.»

قطعاً احمدی نژاد حق دارد به عنوان رئیس جمهور ، درگذشت همتای خارجی اش را در قالب عرف شناخته شده بین المللی و با توجه به سطح روابط دو جانبه ، تسلیت بگوید و حتی در آیین خاک سپاری اش نیز شرکت کند ، ولی نه او و نه هیچ کس دیگری حق ندارد ، اعتقادات شیعی را در قالب تعارفات سیاسی و عاطفی حراج کند و حکم بلاتردید دهد که هوگو چاوز ، رجعت خواهد کرد و در کنار حضرت مسیح(س) و «تنها باقیمانده از نسل پاکان،انسان کامل» که از نظر شیعه ، امام عصر (عج) است ، به تحقق عدالت در جهان کمک خواهد کرد.

مگر احمدی نژاد دارای چه صلاحیت عرفانی سترگی است که تشخیص بدهد چاوز بعد از مرگ باز خواهد گشت و در رکاب حضرت مهدی موعود(عج) به تحقق عدالت جهانی کمک خواهد کرد؟!احمدی نژاد ، فقط یک رئیس جمهور و فقط یک صاحب منصب سیاسی است و لاغیر.

چوب حراج زدن بر باورهای دینی و مذهبی ، آن هم به بهانه مرگ یک رئیس جمهور آمریکای لاتین -که سوابق غیر دینی اش بر همه آشکار است - هرگز قابل قبول و اغماض نیست.

اولین واکنش علما به پیام تسلیت احمدی نژاد: عزای عمومی برای مرگ چاوز اشتباه است / "رجعت" چاوز وجه شرعی ندارد

یک استاد حوزه اعتقاد دارد که اعلام شدن عزای عمومی برای چاوز در کشور یک حرکت اشتباه بوده است.

حجت‌الاسلام سید مهدی طباطبایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار نامه با درست نداستن ادعای رئیس جمهور در مورد رجعت چاوز همراه با حضرت مسیح و امام عصر گفت: اینگونه صحبت کردن  نه وجه شرعی داد و نه وجه قانونی.

این استاد حوزه افزود: این سخنان نظر شخصی رئیس جمهور است و بهتر بود می‌گفتند که چاوز در مسیر  حضرت عیسی گام بر می‌داشت و در راه این پیامبر الهی زندگی کرده است.

حجت‌الاسلام طباطبایی با  اشتباه خواندن اعلام کردن عزای عمومی برای یک فرد خارجی در کشور تصریح کرد: درست است که چاوز دوست و همراه ایران بوده است و در راه مقابله با استکبار قدم برداشته است، ولی اعلام کردن عزای عمومی برای ایشان یک حرکت اشتباه بود.

وی افزود: این حرکت هم از آن دسته از تندروی‌هایی است که در جامعه ما اتفاق می‌افتد. این حرکت کار خوبی نبود و شاید بازی سیاست باعث شده است در ایران از سوی رئیس جمهور عزای عمومی اعلام شود.