فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

پیاده‌روی روی ابر‌ها در قدیمی‌ترین جنگل جهان



 

پیاده‌روی روی ابر‌ها در قدیمی‌ترین جنگل جهان/ اینجا آسمان به زمین می‌آید!

 


جنگل ابر سمنان از قدیمی‌ترین جنگل های زمین محسوب می‌شود.

 

قدیمی‌ترین، خوش آب و هوا ترین، بکر ترین و البته بدون شک زیباترین جنگل ایران با گونه های نادر گیاهی و جانوری در35 کیلومتری شمال شرق استان سمنان و 50 کیلومتری شمال شرقی شهر شاهرود قرار دارد. جنگل ابر سمنان از قدیمی‌ترین جنگل های روی زمین محسوب می‌شود و به این دلیل به این نام نامیده شده است که در تمام طول سال اقیانوسی از ابر این جنگل جزیره مانند را در بر گرفته است.

 

 

پیاده‌روی روی ابر‌ها در قدیمی‌ترین جنگل جهان

 

 

ابرها در این جنگل تا نزدیکی درخت ها پایین می‌آیند و وقتی در جنگل راه می‌روید احساس می‌کنید مشغول پیاده روی روی ابرها هستید.

 

 

پیاده‌روی روی ابر‌ها در قدیمی‌ترین جنگل جهان




این جنگل به اعتقاد خیلی از گردشگردان و دوست داران طبیعت از زیباترین و منحصر به فرد ترین چشم اندازهای طبیعی ایران زیبا محسوب می‌شود و 35 هزار هکتار وسعت دارد.

 

درجه حرارت در این جنگل حتی در ماه های گرم سال پایین است و وجود چشمه سارهای فراوان هم از دیگر ویژگی های این جنگل است؛ جنگلی که تقریبا مرز استان سمنان و گلستان است.

 

 

پیاده‌روی روی ابر‌ها در قدیمی‌ترین جنگل جهان

 


از بعد ازظهر به بعد تا نیمه‌هاى شب هوا در این جنگل رو به سردی می‌رود و گردشگران احساس می‌کنند سوار بر کشتی جنگل روی اقیانوس ابرها شناور هستند. در دل و مرکز جنگل خبری از انسان و زندگی انسانی نیست اما در ابتدای جنگل چوپان‌های گلستانی را می‌بینید که می‌گویند گیاهان دارویی این جنگل کم نظیر است. بنابراین گیاه شناسان برای دیدن و بررسی این نوع گیاهان راهی جنگل ابر می‌شوند.

 

 

پیاده‌روی روی ابر‌ها در قدیمی‌ترین جنگل جهان




جنگل ابر در مسیر جاده شاهرود به آزادشهر و در استان گلستان در کنار روستای ابر قرار دارد. به روایتی دیگر جنگل ابر در 50 کیلومتری شمال شرق شاهرود، در مسیر جاده شاهرود به آزادشهر، استان گلستان و در روستای ابر قرار دارد.

 

 

پیاده‌روی روی ابر‌ها در قدیمی‌ترین جنگل جهان

 

 

پیاده‌روی روی ابر‌ها در قدیمی‌ترین جنگل جهان

 

 

برای رفتن به جنگل ابر در صورتی که ماشین شخصی ندارید می‌توانید به سراغ تورهای دو روزه آژانس های مسافرتی بروید وبا صرف هزینه ای بین 65 تا 75 هزار تومان دو روز را در جنگل ابر به سر ببرید و لذت زندگی در خانه‌های روستایی، گشت و پیاده روی در باغ‌های زیبای روستا و شب نشینی داخل جنگل در کنار آتش را تجربه کنید.

 

پیاده‌روی روی ابر‌ها در قدیمی‌ترین جنگل جهان




اگر قصد کردید به جنگل ابر سفر کنید حتما کفش مناسب، کوله پشتی سبک، پانچو؛ لباس ضد باران٬ لباس گرم، بطری آب، زیر انداز، کیسه خواب، چراغ قوه، کرم ضد آفتاب، عینک و کلاه، صندل یا دمپایی همراه داشته باشید.

 

 

 


منبع: bornanews.ir


ویدیو مرتبط :
اقیانوس ابر در جنگل ابر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ميليونها هکتار جنگل هرساله در جهان نابود مي شود



صندوق جهاني طبيعت با انتشار بيانيه اي روز پنجشنبه اعلام کرد هر ساله 13 ميليون هکتار جنگل در جهان نابود مي شود. اين مقدار معادل نابودي جنگلهايي به وسعت 36 زمين فوتبال در هر دقيقه است.به گزارش خبرگزاري فرانسه از بوينس آيرس ، اين سازمان طرفدار حفظ محيط زيست از رهبران جهان خواست با اتخاذ تدابير مناسب شرايطي فراهم کنند که روند نابودي جنگلها در سال 2010 متوقف شود.

"رودني تايلور" مدير برنامه جنگلها در صندوق جهاني طبيعت گفت: روند نابودي جنگلها نشان مي دهد که ما بايد سريع و در ميزان گسترده به منظور مقابله با اين جريان وارد عمل شويم.

وي افزود: اين خواسته به معناي آن نيست که ما مي توانيم بطور کامل از نابودي جنگلها ممانعت بعمل آوريم بلکه بايد با درختکاري در محل نابودي جنگلها ، تاثير اين تخريب را جبران کنيم.

تايلور تاکيد کرد که جنگلهاي طبيعي جهان به منظور کاهش اثرات آلاينده گازهاي گلخانه اي بايد حفظ شود.

وي همچنين افزود تاثير روند نابودي جنگلها در جهان در حدود 20 درصد انتشار گازهاي گلخانه اي است.

بنابراين گزارش سيزدهمين کنگره جهاني جنگل با حضور 3هزار و 500 نماينده از 160 کشور جهان در بوينس آيرس در جريان است.

نتايج اين کنگره مي تواند تاثيرات مهمي قبل از برگزراي اجلاس سران در کپنهاگ در خصوص گرم شدن زمين داشته باشد.

در اجلاس کپنهاگ قرار است پيمان بين المللي جديدي در خصوص آب و هوا به جاي پيمان کيوتو پيشنهاد شود.

مدت اعتبار پيمان کيوتو تا سال 2012 است.