فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

پگاه فریدونی هنرپیشه‌ی آلمانی ایرانی‌تبار در فیلم "۳۰۰ کلمه آلمانی"+تصاویر



پگاه فریدونی هنرپیشه‌ی آلمانی ایرانی‌تبار در فیلم "۳۰۰ کلمه آلمانی"+تصاویر

پگاه فریدونی، هنرپیشه‌ی آلمانی ایرانی‌تبار، در فیلم " ۳۰۰ کلمه آلمانی" در نقش دانشجوی رشته‌ی ادبیات آلمانی‌ای ظاهر می‌شود که به یاری "عروس‌های پستی ترک" می‌شتابد تا از آلمان اخراج نشوند

.پگاه فریدونی در فیلم " ۳۰۰ کلمه آلمانی" لاله دمیرکان نام دارد و با پدر مومن خود که متولی یکی از مساجد مسلمانان در شهر کلن است، سال‌هاست با پی‌گرفتن زندگی‌ای دوگانه در صلح و صفا زندگی می‌کند: لاله در خانه، دختری سربراه و سنتی و در جامعه‌ی آلمان دانشجویی مدرن و باهوش است.

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش روزگارنو به نقل از دویچه وله مشکلات این محصل رشته‌ی ادبیات آلمانی هنگامی آغاز می‌شود که پدر حاجی خیرش، برای سر و سامان دادن به زندگی مردان عزب ترک در غربت، به خویشان خود در زادگاهش چند عروس سفارش می‌دهد؛ دخترهای ترگل، ورگل چشم و گوش بسته که یک کلمه آلمانی هم نمی‌دانند.

قانون‌شکنی قابل مجازات

طبق قوانین آلمان، ولی خانواده‌های کارگران ترک که قصد پیوستن به همسران خود در آلمان را دارند، باید در زادگاه خود زبان آلمانی را فرا بگیرند و آزمون مربوط به آن را هم با موفقیت پشت‌سر بگذارند. سرپیچی از این قانون، قابل مجازات است.

هنگامی که رئیس اداره‌ی مهاجرت کلن که روحیه‌ای ضدخارجی دارد، از ارسال "عروس‌های پستی" برای "حاج‌آقا" باخبر می‌شود، یک لحظه هم تردید به خود راه نمی‌دهد و کارزاری اداری علیه این متولی خیر که بارها با او درگیری اداری داشته، ‌براه می‌اندازد تا زمینه‌ی صدور حکم اخراج تازه‌عروس‌های از همه‌جا بی‌خبر را فراهم ‌آورد. لاله که با پسر این رییس وظیفه‌شناس سر وسری دارد، به کمک پدر خود می‌شتابد و می‌کوشد با آموختن زبان آلمانی به همسران "چشم و گوش بسته" هم‌تبار خود، از اخراج آنان از آلمان جلوگیری کند.

فیلم‌نامه‌ی کمدی" ۳۰۰ کلمه آلمانی" را کارگردان ایرانی، علی صمدی احدی، و فیلم‌نامه‌نویس آلمانی، آرنه نولتینگ، نوشته‌اند و زولی آلاداگ، سینماگر آلمانی کردتبار ترک آن را کارگردانی می‌کند.

چندی است که فیلم‌برداری" ۳۰۰ کلمه آلمانی" در شهر کلن آغاز شده است. این فیلم قرار است در سال آینده در سینماهای آلمان و اروپا به نمایش درآید./روزگارنو

 

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب


ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تلاش پزشکان آلمانی برای حل مشکل تنفسی لژیونر ایرانی + تصاویر



اخبار,اخبار ورزشی,سردار آزمون

مهاجم جوان تیم ملی فوتبال کشورمان در مونیخ آلمان به دلیل مشکل تنفسی جراحی خواهد کرد.

سردار آزمون پس از گلزنی در دیدار روستوف مقابل کراسنودار روسیه را به مقصد آلمان ترک کرد تا برای جراحی انحراف و پلیپ بینی نزد متخصصان آلمانی در مونیخ برود.

مهاجم جوان تیم ملی فوتبال کشورمان به دلیل مشکل بینی‌اش، کمی دچار مشکلات تنفسی بود و این مسئله در بازی‌ها نیز او را دچار مشکل می‌کرد. آزمون روز گذشته مورد معاینه پزشکان متخصص قرار گرفت و صبح امروز (چهارشنبه) نیز زیر تیغ جراحان رفت.

 

اخبار,اخبار ورزشی,سردار آزمون

 

اخبار,اخبار ورزشی,سردار آزمون

 

اخبار,اخبار ورزشی,سردار آزمون

 

اخبار ورزشی - تسنیم