فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

پژمان جمشیدی: این پژمان من نیستم!



پژمان جمشیدی: این پژمان من نیستم!

پژمان جمشیدی بازیگر سریال "پژمان" می‌گوید غیر از بازیگری، کار موسیقی هم می‌کند. او همچنین تاکید می‌کند نقش پژمانی که در این سریال بازی کرده است با خودِ واقعی او فاصله دارد و او فقط به یک نقش جان داده ولی نام خودش را برای این نقش انتخاب کرده تا به فوتبالیست‌ها برنخورد.

 پژمان جمشیدی را سال ها است همه می شناسند البته نه به عنوان بازیگر بلکه به عنوان هافبک راست در تیم‌های مختلفی از جمله پرسپولیس، سایپا، پاس تهران، تیم ملی و ....  اما این روزها پژمان جمشیدی فوتبالیست، تیتر صفحه فرهنگی و هنری مطبوعات ایران است.

او این روزها بعد از چندین سال بی خبری، با چهره جدیدی به مطبوعات قدم گذاشته است، دیگر کسی از پژمان و حضورش در زمین فوتبال حرف نمی زند البته از بازی او صحبت به میان می آید اما نه در مقابل دوربین‌های ورزشی بلکه جلوی دوربین یک سریال کمدی.

پژمان جمشیدی ,بیوگرافی پژمان جمشیدی


پژمان جمشیدی این روزها ستاره یک سریال پرطرفدار کمدی به نام "پژمان" شده است. او از بازی در این سریال بسیار راضی و معقتدست که هیچ گاه فکر نمی کرد این سریال بتواند تا این اندازه مورد قبول مخاطبان تلویزیون قرار بگیرد و حضور در این سریال و بازی در کنار هنرمندانی که از هر نظر از او حمایت کردند، مهمترین موفقیت او بوده است.

جمشیدی بر این باور است که پژمان دراین سریال تنها یک شخصیت است و هیچ شباهتی به شخصیت اصلی او ندارد.

او که این روزها استعداد بازیگری خود را بروز داده قرارست در یک تله‌فیلم هم بازی کند. به همین بهانه با او گپی زده‌ایم:

*بعد از حضور در سریال "پژمان" پیشنهاد بازی در یک تله فیلم هم به شما شده است، آیا قرار است پژمان جمشیدی را از این به بعد به عنوان یک بازیگر بشناسیم؟
- "شرف خانواده فاضل" یک تله فیلم است که بعد از بازی در "پژمان" پیشنهاد بازی در آن به من داده شد و در حال حاضر مشغول بازی در این تله‌فیلم هستم.

البته این فیلم نسبت به "پژمان" کاملا متفاوت است و من نقشی کاملا جدی را در این فیلم بازی می کنم، این فیلم داستان خانواده ای را روایت می کند که همه اعضای آن پزشک هستند و تنها یکی از فرزندان خانواده نتوانسته به جایی برسد که نقش آن را من بازی می کنم. متن این تله فیلم را پیمان قاسم خانی نوشته و عنایت بخشی، بهاره رهنما، شقایق دهقان، رضا رشیدپور، بیژن بنفشه خواه و من در این فیلم حضور داریم.

*با توجه به اینکه اولین حضور تلویزیونی شما در حوزه بازیگری حضور در نقشی طنز است، فکر نمی کنید بازی در یک نقش جدی واکنش های متفاوتی را از سوی طرفدارانتان داشته باشد؟
- هیچگاه هدفمند به دنیای بازیگری پا نگذاشته و تصمیم برای ادامه فعالیت در حوزه بازیگری ندارم، اما اگر بخواهم در این راستا قدم بردارم بی شک دوست ندارم تنها در یک ژانر بازی کرده و ترجیح می دهم ژانرهای دیگر را نیز تجربه کنم.

*از حضور خود در سریال "پژمان" بگویید. تا چه اندازه فکر می کردید این سریال بتواند در جذب مخاطب موفق عمل کند؟
- از زمان پخش سریال "پژمان" خوشبختانه رسانه ها توجه خاصی به من داشته و بارها و بارها در خصوص حضورم در این سریال صحبت کرده ام. "پژمان" ایده ای بود که با همکاری پیمان قاسم‌خانی آن را کار کردیم و خوشبختانه با استقبال بسیاری از سوی مخاطبان همراه بود.

پژمان جمشیدی ,بیوگرافی پژمان جمشیدی


این استقبال و خوش آمدگویی ها تنها از سوی مخاطبان عام نبوده و از سوی هنرمندان نیز مورد لطف قرار گرفتم. پیش از این گفته بودم که سریال "پژمان" می تواند ادامه فیلم سینمایی "سوپر استار" تهمینه میلانی باشد، جالب این جاست که در یک از اجراهای تئاتر "عامدانه، عاشقانه، قاتلانه" تهمینه میلانی را دیده و او از این که این سریال را ادامه فیلم سینمایی او می دانستیم، خوشحال بود.

اما در خصوص بازی در این سریال باید بگویم که این سریال نه تنها برای من بلکه برای تک تک عوامل این سریال یک ریسک بود، البته بیشتر از همه برای من چراکه هیچ ذهنیتی نسبت به مخاطبان نداشته و نمی دانستم چه بازخوردی در جامعه خواهد داشت. خدا را شکر می کنم که این ْریال با استقبال مخاطبان همراه بود.

راستش را بخواهید مطمئن هستم که اگر تمام این بازخوردها برعکس آنچه که امروز است، رخ می داد تاب ایستادگی در برابر این مسئله را نداشتم. هرچند تمام اعضای گروه مطمئن بودند که این سریال کار خوبی می شود اما هیچ گاه فکر نمی کردیم که بتواند جزو پربیننده ترین سریال های تلویزیونی باشد. کاش من در سریال بازی نمی کردم تا بتوانم در خصوص نقاط مثبت "پژمان" حرف بزنم.

*بعد از به تصویر کشیدن زندگی یک فوتبالیست در روزهای کناره‌گیری‌اش از ورزش، بازخوردهای مختلفی از این سریال در میان فوتبالیست ها شکل گرفت. نظر شما در این بازخوردها و نقدها چیست؟ برخی از بازیگران فوتبال معتقدند شما تصویری خیلی منفی از فوتبالیست‌ها نشان داده‌اید. من صحبت‌های نیما نکیسا و خداداد عزیزی را در نقد این سریال خواندم.
- البته نظرات مختلفی در خصوص نوع شخصیت پژمان در این سریال از سوی فوتبالیست ها منتشر شده است.

 

من با کمال میل همه این نظرات را خوانده ام که خوشبختانه نظرات منفی و  نقد در خصوص این سریال و شخصیت پژمان از انگشتان دست هم کمتر بود. اما بیش از هر چیز باید بگویم که من با آگاهی کامل نقش پژمان را بازی کردم، حتی این نقش را با نام خود کار کردم تا هیچ‌گونه بی احترامی به اهالی فوتبال نشده و استفاده از نام خودم سبب شد تا به کسی برنخورد.

از حضور خود در این سریال یک لحظه پشیمان نشدم حتی یک لحظه. حتی قبل از شروع پخش این سریال نیز با خودم فکر نکردم که کاش در این سریال بازی نمی کردم.

*این روزها در محافل هنری حضور پررنگ تری دارید، برخورد هنرمندان با شما به عنوان یک فوتبالیست چگونه بوده است؟
- زمانی که برای دیدن نمایش "عامدانه، عاشقانه، قاتلانه" رفتم به جرات می توانم بگویم که شوکه شدم. بسیاری از هنرمندان حاضر در این اجرا از حضور من در این سریال استقبال کرده و نسبت به من ابراز لطف داشتند که از جمله این سینماگران می توان به ابوالحسن داوودی، تهمینه میلانی، هنگامه قاضیانی و حمیرا ریاضی اشاره کرد. همین مسئله و ابراز لطف از سوی حرفه ای های سینما و تلویزیون ایران سبب شد تا انرژی بسیاری برای ادامه فعالیت خود بگیرم.

پژمان جمشیدی ,بیوگرافی پژمان جمشیدی


*شخصیت پژمان جمشیدی در این سریال به گونه ای است که مخاطب احساس می کند مستقیم و بدون واسطه دوربین، پژمان جمشیدی را می‌بیند. با توجه به اینکه اولین حضور حرفه ای شما در تلویزیون بود، چطور توانستید بازی روانی داشته باشید؟
- اگر بخواهم در خصوص حضورم جلوی دوربین حرف بزنم با توجه به اینکه مخاطب لحن من را در هنگام بیان این مطالب نمی شنود، فکر می کند که خودستایی می کنم اما از مخاطبان می خواهم با کمی تخیل هیجان ناشی از خوشحالی بدست آوردن این موفقیت را از صدای من درک کند تا بگویم که تنها در سکانس اول دوربین را می بینم و این راحتی جلوی دوربین را مدیون حضور هنرمندانی چون پیمان و مهراب قاسم خانی و سروش صحبت می دانم.

البته چگونگی بازی من در این سریال و نقشی که بازی کردم باعث شد عده ای از دوستان با طعنه بگویند که پژمان نقش خود را در این سریال بازی کرده است. اما از همین تریبون استفاده می کنم و می گویم که نقش من در سریال "پژمان" فاصله بسیاری با خودم دارد و تنها اسم و فامیل من را یدک می کشد. من برای بازی در این نقش، تکه های شخصیت پژمان داستان را کنار هم چیدم تا به این نقش برسم که خوشبختانه موفق بودم. حال فرق چندانی نمی کند که بگویند این نقش را خوب بازی کرده و یا کاملا اتفاقی به آن دست پیدا کرده است.

بی‌شک حضور بازیگران حرفه ای در این سریال در خوب از آب در آمدن این نقش بی تاثیر نبوده است. اینکه چنین گروه بازیگری ریسک کردند تا در سریال بازی کنند که نقش اول آن را یک نابازیگر بازی می کند، برای من قابل احترام است. درواقع بازیگران "پژمان" پاسورهای خوبی بودند که من توانستم نقش خوبی را بازی کنم.

*برخی از منتقدان معتقدند که پژمان جمشیدی در سریال "پژمان" آزاد گذاشته شده تا هر بازی‌ای که می خواهد داشته باشد.
- بیش از هر چیز خیلی خوب می دانم که بازی در یک نقش کمدی بسیار سخت است، چرا که فاصله بین طنز و لودگی بسیار باریک است و گاه ممکن است که بازیگر آنقدر در یک نقش طنز زیاده‌روی کند که تبدیل به یک شخصیت بی مزه و غیر قابل تحمل شود. هر کس که پیمان و مهراب قاسم خانی را می شناسد به خوبی می داند که هیچ گاه نمی توان متن آنها را تغییر داد و من مو به مو آنچه که خواستند انجام دادم.

*خیلی ها می گویند اگر پژمان جمشیدی بازیگری را زودتر شروع می کرد، بیشتر از فوتبال در عرصه بازیگری موفق بود. نظر شما در این رابطه چیست؟
- این جزو تعریف هایی است که چندان من را خوشحال نمی کند. من از زندگی ورزشی خود راضی هستم و به آنچه که می خواستم رسیده ام. از سن 21 سالگی بازی در پرسپولیس و تیم ملی را آغاز کردم و توانستم جزو فوتبالیست های تاثیرگذار در تیم های خود باشم. از جمله افتخارات من این است ک همه پست های فوتبال را به صورت رسمی بازی کرده ام، عمر زندگی ورزشی من کم نبود اما زود تمام شد ولی به آنچه که می خواستم رسیدم.

شاید خواسته های من از فوتبال نسبت به خواسته دیگر فوتبالیست ها کم باشد اما من توانستم با تلاش در هر شماره ای که می خواهم بازی کنم و این برای من قابل ستایش است. البته من در یک خانواده فرهنگی بزرگ شدم و با توجه به نوع نگرش خانواده هایی از این دست، بلندپروازی کمتری در خانواده ما وجود داشت و شاید من هم مانند پدر و مادرم کمتر بلندپروازی می کنم و بیشتر تلاش می کنم تا به آنچه می خواهم دست پیدا کنم.

پژمان جمشیدی ,بیوگرافی پژمان جمشیدی


البته امروز که در سن 35 سالگی به سر می برم، با نگاهی به گذشته به این نتیجه می رسم که می توانستم کمتر اشتباه کرده و بدور از حاشیه ها موفقیت های بیشتری داشته باشم.

خوشبختانه همه از حضور من در این سریال راضی هستند و معقدند که خوب بازی کرده ام، اما من تنها تلاش کردم بازی دیگران را در این فیلم خراب نکنم.

*از نظر شما، طرفدارانتان در زمان زندگی ورزشی تان بیشتر بود یا زندگی هنری؟
- آن زمان که به عنوان فوتبالیست فعالیت می کردم تنها قشر خاصی از جامعه متشکل از مردان که مخاطبان فوتبال هستند جزو طرفداران من بودم اما امروز بازی در سریال "پژمان" سبب شد تا بتوانم وارد خانواده ها شده و هر شب از طریق تلویزیون وارد خانه خانواده هایی می شوم که تمام اعضای آن خانواده من را دوست دارند.

این روزها وقتی به خیابان می روم بچه ها با خوشحالی من را نشان می دهند و من از این همه علاقه احساس لذت می کنم. باز هم تکرار می کنم که هیچ گاه فکر نمی کردم با حضور در این سریال اینقدر مخاطب جذب کنم. همین مسئله سبب می شود تا انرژی لازم برای بازی بهتر در نقش های دیگر را داشته باشم.

از نظر من مهمترین دلیل موفقیت این سریال این است که پیمان قاسم خانی بزرگترین ریسک را کرده و از یک فوتبالیست برای این نقش استفاده کرد که خوشبختانه با موفقیت بسیاری همراه بود. این سریال توانست از "ساختمان پزشکان" نیز در بین مخاطبان جذاب تر باشد و نشان داد که مردم هنوز هم سریال های تلویزیونی می بینند، البته اگر تولیدات خوبی ارائه شود.

*به فراخور داستان، این فیلم از ستارگان فوتبال بسیار بهره برده است. حضور فوتبالیست ها در این سریال به دلیل روابط شما بوده یا علاقه فوتبالیست ها به تلویزیون؟
- من در زندگی خود همیشه صلح طلب بوده ام و هیچگاه هیچ مشکلی با دیگران نداشتم، به همین دلیل در زمان فیلمبرداری هر گاه که با دوستان فوتبالیست خود تماس می گرفتم با تمام لطفی که به من داشتند از حضور در این سریال استقبال کردند، البته زمانی که نام قاسم خانی ها و صحت را می شنیدند، برای بازی در این سریال مشتاق تر می شدند.

*به غیر از بازیگری به هنر دیگری هم علاقه دارید؟
- پیش از بازیگری موسیقی را دنبال کردم که بازی در "پژمان" سبب شد تا از این هنر کمی فاصله بگیرم، اما به زودی فعالیت در این عرصه را از نو آغاز می‌کنم./مهر

 


ویدیو مرتبط :
ترسیدن پژمان جمشیدی از خرچنگ و خنده سام درخشانی(سریال پژمان)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پژمان جمشیدی: من لیلا حاتمی نیستم!



اخبار فرهنگی - پژمان جمشیدی: من لیلا حاتمی نیستم!

پژمان جمشیدی که بعد از سریال «پژمان» به یکباره چهره شد این روزها «شرف خانواده فاضل» را در شبکه نمایش خانگی دارد. او در گفتگو با هفت صبح از این تجربه و راهی که از آن سریال تا الان پیموده گفته است.

پژمان جمشیدی که بعد از سریال «پژمان» به یکباره چهره شد این روزها «شرف خانواده فاضل» را در شبکه نمایش خانگی دارد. او در گفتگویی از این تجربه و راهی که از آن سریال تا الان پیموده گفته است. روایت او از حضور در تئاتر، همکاری با تهمینه میلانی و علاقه شدیدش به مربیگری فوتبال را بخوانید.

 

توزیع تله فیلم «شرف خانواده فاضل» در شبکه نمایش خانگی بهانه ای شد تا یک بار دیگر با پژمان جمشیدی گفتگو کنیم. دفعه قبل تازه یک قست از سریال «پژمان» پخش شده بود و جمشیدی به شدت نگران بازخوردها بود. این بار اما استرس قبل را نداشت. طبیعی هم هست. او از آن سریال نمره قبولی گرفت و بعد هم در یک تئاتر و یک فیلم بازی کرد. مصاحبه مفصل تر از چیزی است که می خوانید اما به خاطر حجم صفحه از برخی سوال و جواب ها صرفنظر کردیم.

 

سری قبل که با شما گفتگو داشتیم به شدت نگران بودید و گفتید این استرس تا پایان سریال با شما خواهد بود. حالا که هفت ماه از آن زمان گذشته، چه احساسی دارید؟
- آن موقع نگران آبروی خودم و همه گروه بودم. تلویزیون قبل از پخش نظر خیلی ها را جویا شده بود و حتی چند قسمت از «پژمان» را به کسانی که در گروه ورزش شبکه سه کار می کنند نشان داده بود که گفته بودند اصلا این سریال قابل پخش نیست. با اینحال مردم نشان دادند سلیقه شان الزاما با سلیقه مدیران یکی نیست.

 

اخبار , اخبار فرهنگی , پژمان جمشیدی

 

سریال چند بار در کنداکتور جابجا شد و با تاخیر روی آنتن رفت. احتمالا این نظرات بی تاثیر نبوده.
- برای خود من عجیب است که بعضی سریال ها به راحتی پخش می شوند حتی اگر بی کیفیت باشند ولی سریالی مثل «پژمان» تا به آنتن برسد کلی زمان می برد. من آن موقع نگران آبروی گروه بودم و الان نگران خودم هستم و سعی می کنم اگر قرار است این نام بماند آن را بیهوده و بدون فکر خرج نکنم و گزیده کار کنم. سریال «پژمان» یکی از موفق ترین سریال های تلویزیون بود و باعث آشتی مردم با تلویزیون شد.

 

«شرف خانواده فاضل» جدی ترین مواجهه مخاطبان با پژمان جمشیدی بعد از سریال «پژمان» است. چطور با یک کارگردان کم تجربه اعتماد کردید؟
- داستان «شرف خانواده فاضل» این است که یک روز موبایل من زنگ خورد یک آقایی گفت که من پوریا جاویدپور هستم، دستیار فرزاد موتمن بوده ام. یک تله برای تلویزیون ساخته ام و حالا می خواهم فیلم بسازم و می خواهم شما در آن بازی کنید. هنوز «پژمان» پخش نشده بود. گفتم مگر شما کاری از من دیده اید گفت که بخش هایی از بازی شما در سریال را دیده ام.

 

گفتم فیلمنامه را بفرستید. گفت فیلمنامه ندارم و طرحش را تعریف کرد. قصدم این بود که قبل از «پژمان» در فیلم و سریالی دیگر بازی نکنم برای همین دنبال بهانه ای برای بازی نکردن بودم. گفتم من فقط در فیلمی بازی می کنم که فیلمنامه اش را پیمان و محراب قاسمخانی نوشته باشند. ماجرا را هم برای محراب تعریف کردم تا در جریان باشد 10 روز بعد محراب زنگ زد و گفت: «من قرارداد بسته ام و فیلمنامه را می نویسم! شقایق دهقان و بهاره رهنما هم قرارداد بسته اند.» اینطوری بود که من در عمل انجام شده قرار گرفتم، بامزه اینکه آخرین نفر بودم که قرارداد بستم. الان البته از این تجربه راضی هستم. کلیت کار برای شبکه نمایش خانگی آبرومند و شیک است حالا ممکن است کسی آن را دوست نداشته باشد اما نمی تواند بگوید کار چیپی بود.

 

غیر از متن قاسمخانی به چه چیزی اعتماد کردید؟
- به فیلمنامه و علاقه کارگردان، گروه و بازیگران خوب فیلم. من البته توقع اتفاق خارق العاده نداشتم و نتیجه کار خیلی از ذهنیتم دور نیست. در اینستاگرامم هم نوشتم که یک اثر هنری را باید با شرایط تولیدش سنجید. وقتی یک فیلمی دویست میلیون برای آن هزینه می شود نباید توقع عجیب غریب داشت. ضمن اینکه «شرف خانواده فاضل» با همین هزینه هم فیلم آبرومندی شده.

 

اندازه نقش مهم نبود؟ بعد از حضور پررنگ «پژمان» نقش تان در این فیلم چندان زیاد نیست؟
- از اینکه نقش ها تقسیم شده راضی ام. دوست نداشتم بار فیلم روی من باشد چون برای من زود است که بار یک فیلم را به دوش بکشم، ضمن اینکه دیگر بازیگران همه از باتجربه های این عرصه اند که مردم هم دوست شان دارند.

 

بعد از «پژمان» روی صحنه رفتید. اینطور استنباط شد که خیلی زود مسیر حرفه ای بازیگری را انتخاب کرده اید.
- خانم بهاره رهنما برای نقش مقابل شان دنبال بازیگر می گشتند. یک روز گفتند چرا پژمان بازی نکند. بعد از آن خدمت علی نرگس نژاد رفتیم و اتود زدیم. خیلی ها برای این نقش تست داده بودند ولی قسمت من بود که برای «بادی که تو را خشک کرد، مرا برد» انتخاب شوم.

 

نشان داده اید که آدم جسوری هستید. در سریال «پژمان» خودزنی می کنید و بعد از آن به راحتی روی صحنه می روید.
- من اعتقاد دارم هیچ چیزی در جهان مال کسی نیست و همه می توانند چیزی که دوست دارند را تجربه کنند. اگر خوب باشند می مانند و اگر نه آبرویی که گذاشته اند از بین می رود و دیگر نمی توانند بازگردند.

 

اخبار , اخبار فرهنگی , پژمان جمشیدی

 

البته عده ای از حضور شما در تئاتر دلخور شدند و انتقادهایی داشتند.
- شاید خیلی از حرف هایشان به حق باشد اما اینکه گفته می شود خیلی چیزها سر جایش نیست برای من جای تعجب ندارد. تئاتری ها چرا فکر می کنند فقط در تئاتر چیزی سر جایش نیست، اتفاقا وضع فوتبال با ورود این همه مدیر سیاسی وخیم تر است. من معتقدم اگر چهره ای بتواند تئاتر بازی کند و باعث جذب مردم بشود خیلی هم خوب است. ضمن اینکه تئاتر مادر بازیگری است و فرصت نابی است تا بازیگر خود را محک بزند.

 

کلا راه های میانبر را خیلی خوب انتخاب می کنید. خیلی از بازیگران مطرح سینما، سال ها طول کشیده وارد تئاتر شوند، تازه معترض شان هم بیشتر از شما بوده.
- آن دوستان با تجربیات و هوادارانی که پیدا کرده بودند روی صحنه آمدند؛ من یک مقدار بی پرواتر بوده ام و کمتر از مشکلات و سختی ها اطلاع داشتم. چیزی که جالب است اینکه من خیلی آدم حساسی ام و یکدفعه یک حرف می تواند حالم را خراب کند اما با همه تهمت ها وقتی تئاتتر را شروع می کردم هیچ کدام از حرف ها یادم نبود. فوتبال هم که بازی می کردم همینطور بودم؛ بدترین اتفاق هم برایم می افتاد وقتی پا به توپ می شدم فراموش می کردم.

 

بعد از این تئاتر با «آتش بس 2» قرارداد بستید. تهمینه میلانی چطور شما را انتخاب کرد؟
- به نظر من خانم میلانی نه تنها کارگردان کاربلدی است که بانوی خیلی نازنینی هم هست. خودشان تماس گرفتند و دعوت به همکاری کردند اما من خیلی اذیت شان کردم! بیش از حد طول کشید تا جواب مثبت بدهم.

 

چرا؟
- چون خیلی نگران بودم به ایشان گفتم همه کسانی که در فیلم های شما نقش های کوتاه بازی کرده اند جایگاه بازیگری دارند. اتفاقا من چون این موقعیت را ندارم باید مراقب باشم. سوالاتی پرسیدم که اصلا حرفه ای نبود و شاید اگر یک بازیگر حرفه ای این سوالات را می پرسید، قرارداد فسخ می شد ولی خانم میلانی به همه سوالات و دغدغه های من پاسخ داد و وقتی وارد کار شدم گفتم کاش زودتر پاسخ مثبت داده بودم.

 

جایگاه تهمینه میلانی مشخص است و اتفاقا «آتش بس» از جمله فیلم های پرفروش بوده. نگران چه چیزی بودید؟
- در این شکی نیست که تهمینه میلانی جایگاه بالایی در فیلمسازی دارد ولی من هم حق داشتم یکسری سوال مطرح کنم. نگرانی ام از بابت کوتاهی نقش بود و اینکه شخصیت پایان نداشت ولی وقتی سر کار رفتم خیلی خوشحال شدم که چنین تصمیمی گرفته ام. همکاری با یک تیم حرفه ای و آدم هایی مثل محمود کلاری، اسحاق خانزادی و جلال الدین معیریان از آن تجربیاتی است که کمتر پیش می آید.

 

بعد از «پژمان» طبیعی بود که زیاد مصاحبه کنید اما حضور بیش از حد، به ویژه در برنامه تلویزیون خرج کردن از تصویر است. حواس تان به این اتفاق هست؟
- صددرصد؛ ولی باید این اتفاق کم کم بیفتد. جالب است بدانید قراردادی با شرکت لوح مهر که تبلیغات دور میدان ورزشگاه آزادی را دارد بسته ام که سفیر باشگاه پرسپولیس برای رالی هواداران باشم. من به قدری نگران خرج تصویرم هستم که از 10 برنامه، چهارتای آن را رفتم. به غیر از برنامه سال تحویل شبکه سه و «رخ تو رخ» شبکه آموزش تا چند روز پیش تلویزیون نبودم. عادل به شوخی به من می گوید دیگر برنامه ای هست بروی؟ ولی واقعیت این است که من نمی توانم راهی که مثلا لیلا حاتمی طی کرده بروم. دوست دارم ولی نمی توانم چون من یک رزومه ورزشی دارم، کلی آدم ورزشی هستند که نمی توانم درخواست شان را رد کنم. این اتفاق باید به مرور بیفتد.

 

از این به بعد تصمیم تان برای ادامه بازیگری چیست؟ به هر حال استعداد شما توسط یک نفر کشف شده ولی از این به بعد باید یک سری چیزها را به طور اکتسابی به آن اضافه کنید. کتاب می خوانید؟ فیلم می بینید یا تنها به فیلمنامه و کارگردان اتکا می کنید؟
- فیلم که زیاد می بینم اما به فیلمنامه، کارگردان و گروه تولید اعتماد می کنم. اعتقادم این است که هیچ چیز جای استعداد و تجربه را نمی گیرد. شما صدتا کتاب فوتبال بخوانی دوتا روپایی هم نمی توانی بزنی. برای من همکاری با سروش صحت، پیمان قاسمخانی، علی نرگس نژاد، تهمینه میلانی و ... مثل کلاس بازیگری بود، ضمن اینکه خیلی مانده که اسم بازیگر و هنرمند روی خودم بگذارم.

 

اخبار , اخبار فرهنگی , پژمان جمشیدی

 

مشخص شده فیلم «پژمان» کی کلید می خورد؟
- فکر کنم نهایتا تا آخر تابستان کلید می خورد. الان پیمان مشغول نوشتن فیلمنامه است و بعضی جاها که بخواهد من هم نظر می دهم.

 

دغدغه مربیگری هم دارید یا بی خیال هم فوتبال شده اید؟
- من مدرک B آسیا دارم و تصمیم دارم A آن را بگیرم. سال پیش مربی تیم «پاراگ» بودم که با آن قهرمان جام حذفی تهران شدیم. در عرصه مربیگری شخصیتم چیز دیگری است و اگر من را ببینید می گویید علی پروین اصلا سختگیر نیست. (با خنده) اگر فوتبال نباشد زندگی ام مختل می شود.
اخبار فرهنگی - هفت صبح ، برترین ها