فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

پرهیز از افراط و تفریط در حوزه تئاتر



 

پرهیز از افراط و تفریط در حوزه تئاتر

 

 

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره برخوردهایی كه با تئاتر «هداگابلر» شده است، متذكر شد: مراجع رسیدگی متخصص به اشكالات هنری در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود دارد.

حمید شاه آبادی با اشاره به این كه نباید براساس یك نگاه غیرتخصصی، حتی اگر تخلفی هم صورت گرفته، آن را اشاعه دهیم در گفت وگو با ایسنا، ادامه داد: قطعا در اجرای عمومی اول، نمایش هدا گابلر دارای اشكالات شكلی بود كه براساس گزارش هایی كه به ما رسید و بازبینی هایی صورت گرفته در روزهای بعدی رفع شد.

او در همین ارتباط هشدار داد: اگر در مجموعه تئاتر افراط و تفریط را كنیم،از یك سو راه نیروهای ارزشی كه خودشان دغدغه تئاتر محتوامحور را دارند، مسدود كرده و از سوی دیگر عرصه حل وفصل تخلفات كوچكی كه در مجموعه ها صورت می گیرد را به فضاهای غیرتخصصی سپرده ایم.

معاون هنری پیشنهاد داد: بیاییم از افراط و تفریط در اظهار نظرها خودداری كنیم و بدانیم كه فضای فرهنگی كشور نیازمند تولیدات سالم و بنیادین است.... / جام جم آنلاین 


ویدیو مرتبط :
افراط و تفریط !!!!!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

موسیقی سالهاست كه از افراط و تفریط رنج می برد!



 

 موسیقی سالهاست كه از افراط و تفریط رنج می برد!

 

مراسم رونمایی از هفت اثر موسیقی روز گذشته برگزار شد و معاون فرهنگی هنری وزرات ارشاد از نگاه غرض ورزانه ابراز گله مندی كرد !

حمید شاه آبادی گفت: متاسفانه گاهی شاهد نگاهی مغرضانه به موسیقی كشور بوده ایم كه خواستار اعمال محدودیت های می شد و این حق موسیقی كشور نبود. گاهی نیز گشاده دستی های بی دلیلی كه به سبب عدم شناخت صحیح از موسیقی ایرانی بود، سبب اتفاقاتی می شد که با هنجارهای كشور سازگار نبود.

وی ادامه داد: هر چند كه انجمن موسیقی ایران اقدامات مفیدی در زمینه رشد و تعالی موسیقی فاخر انجام داده ولی نیازمند گام های بیشتر و موثرتری برای تولیدات آثار اصیل ایرانی است.

شاه آبادی با تاكید بر اینكه باید از داشته های موسیقی اصیل ایرانی دفاع كرد، خاطر نشان كرد: این مراسم نیز در راستای همین ایده با حضور افرادی كه برای اعتلای موسیقی اصیل و فاخر تلاش های ماندگار و زحمات طاقت فرسایی متحمل شده اند، برگزار می شود.

وی افزود: تولیدات موسیقایی كشور نباید به سمتی برود كه كمتر در سبد موسیقی جوانان یافت شود؛ چرا كه موسیقی فاخر و اصیل ایرانی از سبك های مطرح و برجسته در دنیا بشمار می رود.

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اذعان کرد: برای ایجاد شرایطی بهتر و مناسب در حوزه موسیقی باید بدور از افراط و تفریط، با ساختن نمونه هایی ارزشمند و با ایجاد معیاری هایی شفاف و روشن در این راستا حركت كرد.

شاه آبادی تصریح کرد: در چند روز گذشته مراسمی با عنوان «آوای پهلوانی» از سوی معاونت هنری در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد كه امید است شروعی امیدوار كننده برای راه اندازی جشنواره بین المللی در این زمینه بوده و سبب اعتلای این هنر فاخر شود.

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در این مراسم شاهد رونمایی از چند آلبوم موسیقی كشورهای تاجیكستان و آذربایجان نیز هستیم كه این تعامل موسیقایی بطور حتم سبب تعامل بیشتر مردمان این كشورهای دوست و همسایه می شود.

شاه آبادی یادآور شد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تلاش است كه بستر و شرایطی را فراهم كند تا تولیدات موسیقی فاخر كشور افزایش دهد.

وی همچنین گفت: امروز كشور نیازمند شادابی و طراوت است و اگر با استفاده از موسیقی و هنر نتوان تلاش جدی و موثری در این زمینه انجام داد، بطور قطع از برنامه ریزی های كلان كشور عقب خواهیم ماند.

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: به افرادی كه در زمینه تولید موسیقی فاخر و اصیل ایرانی گام بر می دارند و كسانی كه با اجرای كنسرت ها فرصت در اختیار جوانان می گذارند به نشانه احترام دست دوستی دراز می كنیم.

شاه آبادی خاطرنشان كرد: هر چند كه امسال با ارتقای كمی و كیفی آلبوم های موسیقایی مواجه بوده ایم ولی متاسفانه همچنان فضای موسیقی كشور متاثر از موسیقی وارداتی بوده و با هنجارهای ایرانی سازگاری ندارد.

وی ادامه داد: حوزه موسیقی كشور در شرایط كنونی نیازمند حضور دلسوزانه هنرمندان در تمامی زمینه هاست تا با مخاطب شناسی و تعامل جدی با آنان بدنه موسیقایی كشور را به نیاز مخاطبان نزدیك تر كنند

مراسم «رونمای از هفت اثر ماندگار» عصر یكشنبه در سالن رودكی تالار وحدت با حضور «حمید شاه آبادی» معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، «بابك رضایی» مدیر عامل انجمن موسیقی ایران، رییس هیات ورزش باستانی و جمعی از اهالی قلم و هنرمندان و هنرمندان كشور های آذربایجان و تاجیكستان برگزار شد.

بر اساس این گزارش، هفت اثر ماندگار «داغلار» بر مبنای موسیقی مقامی جمهوری آذربایجان به خوانندگی مهمان صمداف از جمهوری آذربایجان، «خنده آسمان نگر» و «بهار آمد» اثری از «دولتمند خالف» بر مبنای موسیقی مقامی تاجیكستانی، «گل مولا» بر مبنای موسیقی ورزش باستانی ایران كاری از «مرشد محمد مرادی»، «معراج» موسیقی مقامی تربت جام اثری از «عبدالله سرور احمدی»، «تیام» موسیقی بختیاری اثری از «هادی منتظری» و خوانندگی «سینا سرلك» و همچنین «خاطرم در آتش است» اثری از «سروش قهرمان لو» دراین مراسم رونمایی شد.... / خبرگزارى ایلنا