فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

پرهزینه‌ترین موزیک ویدئو‌های جهان



اخبار فرهنگی و هنری - پرهزینه‌ترین موزیک ویدئو‌های جهان

در این گزارش نام موزیک‌ ویدئوهایی که بودجه آن‌ها بیش از ۵۰۰ هزار دلار است، به عنوان پرخرج‌ترین موزیک ویدئوهای جهان آمده است.

 «موزیک ویدئو» مقوله‌ای است که در موسیقی ایران توجه کمتری به آن می‌شود و خیلی وقت‌ها تاثیر آن نادیده گرفته می‌شود. شاید برای همین است که وقتی اثری در این راستا تولید می‌شود، واکنش‌های متعددی گریبانگیر آن می‌شود. این گزارش بهانه‌ای است که شما با بهترین و پرهزینه‌ترین موزیک‌ویدئوهای جهان آشنا شوید.

 

اخبار,اخبار فرهنگی,پرهزینه‌ترین موزیک ویدئو‌های جهان

 

نماهنگ یا موزیک‌ ویدئو فیلم کوتاهی است که روی آن موسیقی قرار داده می‌شود. در بیشتر موزیک ویدئوها خواننده اثر، روی موسیقی لب‌خوانی می‌کند و مشهورترین شبکه‌های تلویزیونی پخش موزیک ویدئو در جهان، شبکه‌های ام‌تی‌وی، وی‌اچ۱، بی‌ای‌تی و سی‌ام‌تی هستند.
در این گزارش نام موزیک‌ ویدئوهایی که بودجه آن‌ها بیش از ۵۰۰ هزار دلار است، به عنوان پرخرج‌ترین موزیک ویدئوهای جهان آمده است.پرهزینه‌ترین ویدئو کلیپ تاریخ جهان، ویدئوی ترانه «جیغ» با بودجه 7 میلیون دلار اثر مایکل جکسون است. این اثر به عنوان پرهزینه‌ترین ویدئو کلیپ تمام دوران‌ها در کتاب رکوردهای جهانی گینس ثبت شده است.


سبک این قطعه راک الکترونیک است و در سال 1995 تولید شده است.
همچنین، «سیاه یا سفید» اولین تک‌آهنگ از هشتمین آلبوم استودیویی مایکل جکسون با نام «خطرناک» است. ترانه‌سرای این ترانه خود جکسون است و قطعه رپ آن توسط بیل بوترل سروده شده است.
در ۱۴ نوامبر ۱۹۹۱ موزیک ویدیوی «سیاه یا سفید» در ۲۷ کشور جهان بر روی آنتن رفت و ۵۰۰ میلیون نفر به صورت زنده و همزمان به تماشای آن نشستند که سبب شد به پربیننده‌ترین ویدیو کلیپ آن زمان تبدیل شود.


کارگردان این موزیک ویدیو همان کترگزدان ویدیو کلیپ تریلر مایکل جکسون، جان لندیس بود. این ویدیو کلیپ با هنرنمایی مکالی کالکین شروع می‌شود. برای این موزیک ویدئو 4 میلیون دلار هزینه شده بود.

اما «تریلر» مایکل جکسون نام موزیک ویدئویی ۱۴ دقیقه‌ای از ترانه‌ای با همین نام است که دسامبر ۱۹۸۳ به کارگردانی جان لندیس منتشر شد.


از این موزیک ویدئو با عنوان‌هایی نظیر «عظیم‌ترین موزیک ویدئوی جهان» و «بانفوذترین موزیک ویدئوی تمام دوران‌ها» یاد می‌شود. «تریلر» از زمان انتشارش تأثیر عمیقی بر فرهنگ عامه مردم جهان داشته‌است و به گفته صاحب نظران، نقطه عطفی در صنعت موسیقی بود زیرا به نحوی بی‌نظیر توانست فیلم را با موسیقی ادغام کند.
انتشار این ویدئو ارزش موزیک ویدئوها را که تا آن زمان توجه زیادی به آن‌ها نمی‌شد، بالا برد و شبکه تازه تأسیس ام‌تی‌وی را که ۳ ماه تا ورشکسته شدن فاصله داشت نجات داد.«تریلر» نخستین و تنها کلیپ موسیقی‌ است که نامش در بین «آثار سینمایی ماندگار» ثبت شده است.


«زمان رو به یاد بیار» موزیک ویدئو ۹ دقیقه‌ای و باز هم از مایکل جکسون است. این ترانه با بودجه‌ی ۱،۲۰۰،۰۰۰ دلار یکی از پرخرج‌ترین ویدئو کلیپ‌های جهان است. این موزیک ویدئو در لوکیشنی با طرح مصر باستان فیلم برداری شده و افراد معروفی از جمله ادی مورفی، ایمان عبدالمجید و مجیک جانسون در آن شرکت دارند.
مدونا هنرمند دیگری است که موزیک ویدئوهایش در جدول پرخرج‌ترین‌ها قرار دارد.


Die Another Day، Express Yourself، Bedtime Story از پرهزینه‌ترین موزیک‌ویدئوها هستند که برای هر سه آن‌ها بیش از 5 میلیون دلار هزینه شده است.
«گانز ان رزز» هم که یک گروه راک آمریکایی است با ساخت موزیک‌ویدئو Estranged در این لیست قرار دارند.


سلن دیون، خواننده مشهور کانادایی که در سبک‌های پاپ و راک می‌خواند، موزیک‌ویدئویی با عنوان «It's All Coming Back to Me Now» دارد که برای ساخت آن 2 میلیون دلار هزینه کرده و جزو نماهنگ‌های پرمخاطب است.
بریتنی، ماریا کری، ویل اسمیت، جورج مایکل، آیومی هاماساکی، ام‌سی همر، بکستریت بویز هم، از جمله هنرمندانی هستند، که موزیک‌ویدئوهایی پرخرج داشته‌اند.


صرف هزینه بالا برای ساخت موزیک‌ویدئو در کشورهای غربی نشان‌دهنده با اهمیت بودن این صنعت و تاثیر آن بر آثار هنرمند است، با توجه به این نکته، مسلما رواج یافتن ساخت موزیک‌ویدئو در کشورمان می‌تواند به پویایی و رشد موسیقی ایرانی بی‌انجامد، همچنین وجود یک شبکه موسیقی در صدا و سیما می‌تواند به پیشبرد این هنر کمک زیادی کند و معدود موزیک‌ویدئوهای موجود هنرمندان ایرانی با زیان مالی یا صورت رایگان عرضه نشوند.

اخبار فرهنگی  و هنری - ایسنا


ویدیو مرتبط :
موزیک ویدئو بندری شاد محمود جهان به نام ایولا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پرهزینه‌ترین پروژه‌های جهان



 

 

 

پرهزینه‌ترین پروژه‌های جهان

 

بشر در واقعیت بخشیدن به افکار خود و ایجاد آنچه که موجب شگفتی می‌شود هیچگاه کوتاهینکرده است. این مسئله در طول زمان صورت‌های مختلفی داشته، در دوره‌ای از تاریخ ساخت فانوس اسکندریه و برج پیزا میل شگفتی آفرینی انسان را ارضا کرده و در عصر حاضر نیز ساخت تونل کانال مانش و ناوهای هواپیمابر غول پیکر بوده که انسان را راضی نگاه داشته است.

 

به گزارش پول‌نیوز، هر چند پروژه‌های جدید به مانند نیایشگاه آرتمیس و تندیس زئوس دارای روحی لطیف در طراحی و ساخت نیستند اما در نوع خود عجائب فلزی دوره حاضر به شمار می‌روند که با صرف هزینه‌های سرسام آور ساخته شده اند.

 

پل مروارید؛ هزینه ساخت: 5 میلیارد دلار

 

این پل در واقع طولانی ترین پل معلق جهان است که 1991 متر طول دارد. پل مروارید در ژاپن قرار دارد و ساخت آن در سال 1998 به پایان رسید. این پل طولانی و حیرت آور با قرار گرفتن در آبراه آکاشی، توانسته است شهر کوبه در جزیره هانشو را به شهر ایوایا در جزیره آواجی متصل کند.

 

شتاب دهنده هادرون؛ هزینه ساخت: 6 میلیارد دلار

 

هادرون بزرگ‌ترین شتاب دهنده ذرات انرژی در جهان است. هادرون در تونلی زیرزمینی به طول 27 کیلومتر و عرض 175 متر در شهر ژنو در نزدیکی مرز فرانسه – سوییس قرار دارد.

 

پل سانی جیم ؛ هزینه ساخت: 6.3 میلیارد دلار

 

این پروژه در واقع مجموعه‌ای از پل‌ها در منطقه خلیج سانفرانسیسکو در ایالت کالیفرنیا است. این پل‌ها با ایجاد یک مسیر مستقیم بین سانفرانسیسکو و اواکلند قادر هستند روزانه بیش از 270 هزار خودرو را عبور دهند.

 

رآکتور گداخت هسته‌ای ایتر ؛ هزینه ساخت: 6.5 میلیارد دلار

 

این راکتور یک پروژه تحقیقاتی/مهندسی است که می‌تواند به انتقال فیزیک پلاسما برای نسل ترکیبی برق در آینده (نیروگاه‌های همجوشی) کمک کند.به عبارت دیگر ایتر بزرگ‌ترین طرح یک راکتور همجوشی هسته‌ای است که تا کنون طراحی شده است. طرح ایتر در ابتدا طی سال 1985 میان شوروی سابق و آمریکا مطرح گردید. در سالهای بعد، کشورهای دیگری نیز به این پروژه وارد شدند و امروز چین، هند، ژاپن، کره جنوبی، روسیه، آمریکا و اتحادیه اروپا در این پروژه فعالیت دارند.

 

سیستم خط لوله ترانس-آلاسکا ؛ هزینه ساخت: 8 میلیارد دلار

 

پروژه خط لوله ترانس آلاسکا شامل 11 ایستگاه گازی، صدها مایل خطوط لوله فرعی و پایانه دریایی والدز است. این خط لوله که در مجموع طول آن نزدیک به 1288 کیلومتر است به منظور انتقال نفت از خلیج پرودو به والدز در آلاسکا طراحی و ساخته شده است. این خط لوله در مالکیت شرکت خدمات خط لوله آلاسکا قرار دارد.

 

ناو هواپیمابر جرالد فورد؛ هزینه ساخت: 8.1 میلیارد دلار

 

ناو هواپیمابر جرالد فورد پیشرفته ترین نوع ناو نیروی دریایی آمریکا در کلاس خود محسوب می‌گردد. این ناو در 16 ژانویه 2007 به نام سی و هشتمین رئیس‌جمهور ایالات متحده نامگذاری شد. این ناو جایگزین ناو یو اس اس اینترپرایز می‌شود که بیش از 50 سال است در خدمت نیروی دریایی ارتش آمریکاست.

 

تونل کانال مانش؛ هزینه ساخت: 8.31 میلیارد دلار

 

تونل کانال مانش که بیش از 50 کیلومتر طول دارد،در زیر دریا ساخته شده و بندر ادوکاله فرانسه را به شهرک فلکستون انگلستان متصل می‌کند. این تونل مسیر مناسبی برای حرکت قطارهای سریع السیر یوروستار است. سازه این تونل به اندازه‌ای جالب است که سازمان «جامعه آمریکایی مهندسان غیرنظامی» در سال 1996 آن را یکی از عجایب هفتگانه جهان مدرن نامید.

 

گودال بزرگ بوستون ؛ هزینه ساخت: 14.6 میلیارد دلار

 

گودال بزرگ بوستون در واقع یک مسیر جاده‌ای بسیار عظیم است که تونل اصلی بزرگراه آن با طولی بیش از 5.6 کیلومتر از قلب شهر بوستون می‌گذرد. این پروژه به منظور برقراری ارتباط بین شهر بوستون و دو خط راه آهن اصلی در اطراف این شهر طراحی شده بود.

 

سد سه تنگراه؛ هزینه ساخت: 26 میلیارد دلار

 

سد سه تنگراه در واقع سدی است که بر روی رودخانه یانگ تسه در شهر ساندوپینگ بسته شده و در استان هوبی چین واقع است. نیروگاه برقابی ساخته ‌شده در این سد، بزرگ‌ترین نیروگاه جهان در نوع خود است. بدنه آن در سال 2006 تکمیل شد و دارای 2 ژنراتور اصلی اصلی است که ظرفیت تولید برق هر کدام از آنها بیش از 700 مگاوات است. علاوه بر آن شش ژنراتور دیگر آن در زمین قرار دارد که ظرفیت تولید برق این سد را در مجموع به بیش 22 هزار و پانصد مگاوات می‌رساند.

 

مرکز فضایی ای اس اس؛ هزینه ساخت: 157 میلیارد دلار

 

مرکز فضایی بین‌المللی در واقع پرهزینه ترین و گرانترین ساخته دست بشر است که هزینه ساخت آن مقداری کمتر از دو برابر مجموع تمامی پرهزینه ترین پروژه‌های قبلی است. این سفینه یک مرکز تحقیقات علمی کیهان شناسی است که در مدار پایینی زمین قرار گرفته است. آغاز اجرای ساخت این پروژه بسیار عظیم در سال 1998 بود و انتظار می‌رود که در سال 2011 روند اولیه ساخت آن تکمیل گردد اما عملیاتهای مختلف ساخت و ساز آن حداقل تا پایان سال 2015 ادامه دارد. این ابرسفینه نیز همانند ماه با چشم غیر مسلح از روی زمین دیده می‌شود و بزرگ‌ترین جرم فضایی ساخته بشر در تمام تاریخ است. این یک آزمایشگاه بزرگ در رشته‌های زیست شناسی، فیزیک، ستاره شناسی، کیهان شناسی و... می‌باشد./تابناک