فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

پرسودترین تورهای کنسرت سال 2013


لیستی از پرسودترین تورهای کنسرت دنیا در سال 2013 را تهیه کرده ایم و مبلغ سودی که هر تور در مقیاس بین المللی داشته است را آورده ایم.





صبح بخیر: تورهای کنسرت تصاویر زیادی را در ذهن زنده می کنند: جمعیت جوانانی را در نظر بگیرید که جیغ می زنند، تلفن های همراه هوشمند یا فندک هایی که در هوا تکان داده می شوند و نمایشی که احتمالاً به این زودی ها فراموش نخواهید کرد، نمایشی که با لباس های خاص خواننده و همراهانش و اجرای آنها کامل می شود. گویی لاس وگاس را به شهر شما آورده اند.

هیچ کس اولین کنسرتی که رفته است را فراموش نمی کند، چه کنسرت Maroon 5 باشد، چه کنسرت خواننده ای که دیگر اصلاً نامش را به یاد نمی آورید. هیجان تورهای کنسرت بیشتر است، چه در سالن کنسرت برگزار شود، چه در استادیوم، ولی انتظار برای شرکت در آن از همه بیشتر است.  کنسرت ها تجربه هایی هستند که مردم دوست دارند تمام سال برای حضور در آنها پول جمع کنند و اغلب اوقات واقعاً ارزش پول پرداختی را دارند، به خصوص اگر بخشی از یک تور باشند.

در زیر لیستی از پرسودترین تورهای کنسرت دنیا در سال 2013 را تهیه کرده ایم و مبلغ سودی که هر تور در مقیاس بین المللی داشته است را آورده ایم:

10. کنی چسنی (Kenny Chesney)، کل سود ناخالص: 90،932،957 دلار



کل سود ناخالص تور این خواننده آمریکایی 90،932،957 دلار بوده است. تور کنی چسنی که از راجر واترز و آهنگ های پینک فلویدش را رد کرده، تحت نام No Shoes Nation، سیزدهمین تور او بوده و 5 ماه در کانادا و ایالات متحده ادامه داشته است. این تور برای حمایت از آلبوم شانزدهم او با عنوان Life on a Rock برگزار شد.


9. دیپش مود (Depeche Mode)، کل سود ناخالص: 99،972،733 دلار



اگر در مورد این گروه نشنیده اید، باید بگوییم که دیپش مود یک گروه موزیک الکترونیک انگلیسی است که در دهه هشتاد تشکیل شد و موفق ترین گروه موزیک الکترونیک تا به امروز در صنعت موزیک بوده است. تور 2013 آنها با نام The Delta Machine Tour هنوز ادامه دارد و رقمی که به آن اشاره شد بعد از کنسرت این گروه در شهر کلن آلمان، از ماه مه تا نوامبر افزایش یافته است. بلیت 51 کنسرت از 54 کنسرت آنها کاملاً فروخته شد.


8. بیانسه (Beyoncé): کل سود ناخالص: 104،358،899 دلار



در کمال تعجب از اینکه بیانسه در صدر لیست نیست، ولی تور کنسرت های او تحت عنوان The Mrs. Carter Show World Tour سود ناخالصی برابر با 104،358،899 دلار در سال 2013 داشته است و بلیت های 40 کنسرت از 59 کنسرت او فوراً تمام شدند. بیانسه با همه اتفاقات مهمی که در زندگی اش افتاد، بچه دار شدن، کسب عنوان یکی از پرنفوذترین انسان های دنیا از سوی مجله تایم، انتشار یک آلبوم در ابتدای سال، حضور در آلبوم جی زی، کار صداپیشگی و موزیک برای فیلم انیمیشن Epic و انتشار غیرمنتظره آلبوم پنجمش با عنوان Beyoncé که همه آهنگ هایش ویدئویی هستند و در صدر قرار گرفتن این آلبوم در لیست 200 آلبوم برتر بیلبورد، باعث می شود که این هنرمند، اولین هنرمند زنی تاریخ موسیقی باشد که 5 آلبوم اول او همه آلبوم های شماره یک لیست بیلبورد بوده اند. حتی فکر کردن به آن نیز سرگیجه می آورد.


7. تیلور سوئیفت (Taylor Swift)، کل سود ناخالص: 115،379،331 دلار



تور کنسرت تیلور سوئیفت با عنوان Red که نام آلبوم 2012 او نیز بود، 66 اجرا بین مارس و سپتامبر داشت که همه بلیت همه این کنسرت ها فروخته شد و سود ناخالصی برابر مبلغ فوق داشت. ظاهراً تجربه موزیکال آهنگ ها و اینکه اکثر ترانه ها را خودش می سراید، برای سوئیفت نتیجه داده است.


6. رولینگ استونز (The Rolling Stones)، کل سود ناخالص: 126،182،391 دلار



هیچ لیستی بدون اشاره به استونز کامل نیست. این گروه بیش از 50 سال است که روی صحنه های موسیقی راک اند رول اجرا می کند و تابستان گذشته پنجاهمین سالگرد آنها بود و تور 50 & Counting Tour آنها هنوز ادامه دارد. همه بلیت های تور فروخته شدند.


5. ریحانا (Rihanna)، کل سود ناخالص: 137،982،530 دلار



ریحانا هم مانند بیانسه در لیست پرنفوذترین انسان های دنیا از سوی مجله تایم انتخاب شد و اخیراً اولین جایزه "آیکون" موزیک آمریکایی را برای اولین بار دریافت کرد و با تور کنسرت Diamonds World Tour خود در رتبه پنجم لیست ما قرار گرفت. از ماه مارس تا نوامبر، 84 کنسرت از 87 کنسرت او بلیت هایشان تمام شد.


4. بروس اسپرینگزتین و گروه ای استریت (Bruce Springsteen & The E Street Band)، کل سود ناخالص: 147،608،938 دلار



این تور بهترین تور این گروه تا به امروز بوده است و تنها توری است که عضو پایه گذار گروه یعنی کلارنس کلمونز در آن حضور نداشته است. تور Wrecking Ball World Tour شامل کنسرت هایی از ونکوور کانادا گرفته تا ریو دو ژانیرو می شد.


3. پینک (P!nk)، کل سود ناخالص: 147،947،543 دلار



پینک پرسودترین تور را در میان خواننده های زن دنیا در سال 2013 داشته است. تور The Truth About Love Tour نام آلبوم 2012 او را به دوش می کشد. البته تاریخ های جدیدی به تور او برای کانادا و ایالات متحده اضافه شدند. از اولین اجرای او در فوریه 2013 تا اجرای ایندیاناپولیس در نوامبر 2013، او 114 کنسرت برگزار کرده که 111 تای آنها فروش رفتند و به مبلغ فوق سود ناخالص داشته اند.


2. تور مایکل جکسون با سیرک آفتاب (Michael Jackson The Immortal World Tour by Cirque Du Soleil)، کل سود ناخالص: 157،299،100 دلار



این تور خارق العاده توسط جیمی کینگ برنامه ریزی شد، زیرا تنها یک تور کنسرت موزیک نیست، بلکه یک برنامه نمایشی است که هم موزیک دارد و آهنگ های مایکل جکسون مرحوم در آن توسط سیرک آفتاب پخش می شود. تابحال این تور یک موفقیت بزرگ بوده است و بون جووی توانسته از آن بگذرد. این تور 205 اجرا داشته و 157،158،370 دلار سود ناخالص داشته است.


1. بون جووی (Bon Jovi)، کل سود ناخالص: 205،158،370 دلار



تور او که Because We Can نام دارد برای حمایت از آلبوم دوازدهم او با نام What About Now ترتیب داده شده است و از فوریه 2013 شروع شد و تا ماه دسامبر ادامه داشت. از 90 اجرای او همه فوراً فروخته شدند و کل سود ناخالص کنسرت های او 205،158،370 دلار بوده که پرسودترین تور کنسرت 2013 بوده است.


ویدیو مرتبط :
تیزر کنسرت استاد شجریان سال 2013

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

26 بازی مورد انتظار در سال 2013


دانته، قهرمان این بازی در سری جدید وارد شهری می شود که توسط شیاطین تسخیر شده است. دمویی از این بازی برای دانلود در Xbox 360 و PS3 موجود است.