فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

«پرستویی» و «قالیباف» روی پرده سینماها!


در یک اقدام قابل توجه وبدیع که توسط حوزه هنری صورت گرفته ،کتابهای مهم حوزه دفاع مقدس در آنونسهایی در سینماهای حوزه هنری توسط شخصیتهای مشهور به مردم معرفی می شوند

علاوه برکتابهای مهمی در حوزه دفاع مقدس ،کتابهای دیگری در حوزه های مختلف در این آنونسها معرفی شده اند .کتابهایی چون بابا نظر ،دا ،شنام ،جای امن گلوله ها ،نمایشهای ایرانی ،کوچه نقاشها و...از جمله کتابهایی هستند که به شکل گسترده در سینماهای متعلق به حوزه هنری تبلیغ می شوند .

اما یکی از بهترین این آنونسها ،آنونس معرفی کتاب بابا نظر توسط پرویز پرستویی بازیگر مشهور سینمای ایران و محمد باقر قالیباف شهردار تهران  است . در آنونس دیگری رخشان بنی اعتماد کار گردان محبوب سینمای ایران ومریلا زارعی از کتاب «دا» سخن گفته اند . یا در آنونس کتاب «شنام»، رضا کیانیان به شکل کوتاهی به صحبت کردن درباره این کتاب می پردازد.

در آنونس کتاب بابانظر در ابتدا پرویز پرستویی در صحبتهایی می گوید : الان صحبت پهلوان پهلوانان شهید بابا نظر است . پرستویی دربخشهایی دیگر ازاین فیلم می گوید :یادمان باشد که بابانظرها چه کردندو ما چه می کنیم . آیا قدر شناس بابانظرها هستیم . درادامه خود پرستویی می گوید : نه نیستیم.

 محمد باقر قالیباف نیز در این فیلم کوتاه می گوید :شما نمی توانید باور کنید چشم کسی به خاطر انفجار تانک از حدقه به طور کامل در آمده باشد و تمام بدنش پر ترکش شده باشدو با کهنه های لباس خودش که  به خاطر موج انفجارپاره شده بود سروتن خودش را ببندد و تاصبح در منطقه بماند و یک آخ هم نگوید.

 درادامه این فیلم راوی فیلم در توضیحاتی می گوید : جنگ محمد حسن نظر نژاد را بابا نظر کرد . در بستان چشم وگوش چپ خودرااز دست داد و در فکه کمرش شکست .در فاو قفسه سینه اش شکافت و گازهای شیمیایی به ریه هایش رسید .شاید این مرد درمیان تمام کسانی که جنگ 8ساله را تجربه کرده اند یک استثنائ باشد . مردی که در پایان جنگ،160ترکش به بدن او اصابت کرده بود و تنها 57ترکش از بدنش خارج شد و103ترکش همراه این پهلوان دیار خراسان به یادگار باقی ماند .خاطرات این شهید بزرگوار که حاصل 36ساعت گفت وشنود با اوست در کتاب بابانظر گرد آمده است.

 درادامه بخشهایی از فیلمی با بازی پرویز پرستویی وعلی نصیریان به نمایش در می آید که در آن نصیریان خطاب به پرستویی می گوید :همه یک روز باز نشیته می شوند وامروز روز باز نشستگی توست .دوره وزمانه تغییر کرده . نگاهی به دور واطرافت بنداز . آدمهایی می بینی که هیچ نسبتی با توندارند . آنها می خواهند به عقلشان اقتدا کنند .پرستویی نیز می گوید : روزی که به گوشت تن این بچه ها نیاز بود که مثل یک دیوار دوراین مملکت کشیده شود کسی رجز عقل نمی خواند .

منبع: پارس توریسم



ویدیو مرتبط :
فیلم زندگینامه استیو جابز به زودی بر روی پرده سینماها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رویانیان:آقای قالیباف نگذارید پرده‌ها دریده شود



رویانیان:آقای قالیباف نگذارید پرده‌ها دریده شود

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت درباره مطالب منتشرشده درباره وی در ویژه‌نامه شهرداری تهران گفت: آقای قالیباف نگذارید پرده‌ها دریده شود.

به گزارش افکارنیوز، سردار محمد رویانیان در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس ‌درباره مطالب مطرح شده در ویژه نامه وابسته به شهرداری تهران خطاب به قالیباف گفت: اهانت به همکار سابق شما در نیروی انتظامی در روزنامه‌ها و رسانه‌های وابسته به شهرداری تهران بیانگر چه چیزی است؟

وی ادامه داد: اگر قرار به توهین و تحقیر باشد باید بگویم مدت‌ها صبر کرده‌ام تا فرمانده سابق خویش را تخریب نکنم، بنابر این خواهشمندم نگذارید تا پرده‌ها دریده شود.

به گزارش فارس، ویژه‌نامه وابسته به شهرداری تهران اخیراً مطالب نقادانه و کاریکاتورهایی را از رویانیان کار کرده بود که با واکنش رویانیان همراه شده است./افکارنیوز