فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

پردرآمدترین بازیگر هالیوود در سال 2011



 

 

 

پردرآمدترین

 

«لئوناردو دی‌ كاپریو» به عنوان پردرآمدترین بازیگر هالیوود در سال 2011 معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نشریه اقتصادی فوربس در گزارشی فهرست پردرآمدترین بازیگران سینمای آمریكا در سال 2011 را منتشر كرد كه «لئوناردو دی‌كاپریو» در رتبه اول قرار دارد.

به گزارش هالیوود ریپورتر، «دی كاپریو» در سال 2011 حدود 77 میلیون دلار دستمزد برای بازی در فیلم‌های سینمایی دریافت كرد كه بیش از دیگر بازیگران هالیوود بوده است.

این بازیگر 37 ساله كه هم اكنون درگیر پروژه هایی چون «دیانگو رهاشده» و «گتسبی بزرگ» است، در سال جاری فیلم‌هایی چون «جزیره شاتر» اسكورسیزی و «آغاز» كریستوفر نولان را بر پرده سینماها داشت.

«دی كاپریو» بازیگری را در پنج سالگی با بازی در مجموعه تلویزیونی «رامپر روم» آغاز کرد، اما به‌علت رفتارش از پروژه اخراج شد و پس از آن تصمیم گرفت تا تحصیلات‌اش را به‌طور جدی آغاز کند.

در ابتدای دوران بازیگری مدیر برنامه‌هایش به او توصیه كرد که نام «لئوناردو» غیرانگلیسی و خارجی است و بهتر است نام‌اش را به «لنی ویلیامز» تغییر دهد، اما دی‌كاپریو نپذیرفت و با بازی در فیلم «زندگی بچه» در سال 1993 وارد دنیای سینما شد و در نقش "توبی" در این فیلم خوش درخشید.

وی در همان سال با بازی درخشان در نقش یک معلول ذهنی در فیلم «گیلبرت گرپ چه می‌خورد؟» در کنار «جانی دپ» قرار گرفت که نامزدی جایزه اسکار را در سن 19 سالگی برای وی به‌همراه آورد.

«دی كاپریو» در سال 1996 در نقش "رومئو" در نسخه جدید فیلم «رومئو و ژولیت» بازی كرد كه خرس نقره‌ای بهترین بازیگر جشنواره برلین را برای او به‌همراه آورد، اما اوج موفقیت و نقطه درخشان کارنامه سینمایی‌ او بازی در فیلم

«تایتانیک» (1997) بود که او را تبدیل به فوق ‌ستاره‌ هالیوود کرد.

«تایتانیک» به كارگردانی «جیمز كامرون» نامزد 11 جایزه اسكار بود كه ركورد پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای جهان را تا سال گذشته در اختیار داشت.

پس از موفقیت چشم‌گیر فیلم «تایتانیک»، او در فیلم «شهرت» وودی آلن بازی كرد و در ادامه نقش‌آفرینی ضعیفی در فیلم «ساحل» داشت كه نه از نگاه منتقدان و نه از نظر تماشگران راضی کننده بود و با شکست تجاری شدیدی نیز مواجه شد.

در سال 2002 «دی‌کاپریو» خود را از دنیای پر زرق و برق هالیوود و عکس‌های کلیشه‌ای مجلات دور کرد و تمرکزش را بر دو فیلم موفق «اگر می‌تونی منو بگیر» به کارگردانی «استیون اسپیلبرگ» و «دار و دسته نیویورکی» به کارگردانی «مارتین اسکورسیزی» قرار داد که هر دو فیلم مورد توجه منتقدین قرار گرفتند.

این بازیگر 36 ساله پس از آن در فیلم موفق «هوانورد» مارتین اسكورسیزی که بر اساس زندگی واقعی «هاوارد هیوز»، تاجر معروف آمریکایی ساخته شده بود بازی كرد و برای دومین بار نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد شد.

«دی کاپرو» در سال 2005 در سومین همكاری خود با اسکورسیزی در فیلم «مردگان» در كنار بازیگران نام‌داری چون «جک نیکلسون»، «آلک بالدوین» و «مت دمون» حضور یافت.

«دی كاپریو» خارج از دنیای هالیوود، فعالیت‌های زیادی را برای حفظ منابع طبیعی انجام می‌دهد و هزینه بخشی از کمک‌های بیمارستان لس‌آنجلس که ویژه کودکان سرطانی است را برعهده دارد.

وی سال گذشته در مراسم اكران فیلم «جزیره شاتر» در جشنواره برلین این فیلم را سخت‌ترین نقش‌آفرینی دوران بازیگری‌اش دانست و در تعریف از اسكورسیزی گفت: «واقعا دیوانگی است كه بازیگری فرصت همكاری با مارتین اسكورسیزی را از دست بدهد. امیدوارم بازهم بتوانم در فیلم‌های بعدی با او همكاری كنم. او احساس عشق به سینما دارد و این حس را در لوكیشن به بازیگران القا می‌كند.»../ isna.ir


ویدیو مرتبط :
مسلمان شدن بازیگر هالیوود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پردرآمدترین بازیگر زن 2011 هالیوود



پردرآمدترین بازیگر زن 2011 هالیوود,پردرآمدترین بازیگر زن

 

پردرآمدترین بازیگر زن 2011 هالیوود/یک تازه وارد به فهرست ده نفره و یک امید تازه دیگر برای آینده!/

 


کافه سینما-صوفیا نصرالهی: طبق مطالعات مجله فوربز در صنعت سینما در سال گذشته، کریستین استوارت گرانقیمت‌ترین بازیگر زن جهان است.

 

این ستاره 22 ساله فیلم «افسانه گرگ‌ومیش» حساب بانکی‌اش را با پذیرفتن نقشی در فیلم اکشن«سفیدبرفی و شکارچیان» همچنان پر و پیمان نگهداشته است. روی هم رفته استوارت برای فیلم‌هایش چیزی معادل 5/ 34 میلیون دلار دستمزد گرفته که حدود نیم میلیون دلار بیش از کامرون دیاز است که در رتبه بعدی وی قرار گرفته است. دیاز با فیلم «معلم بد» در گیشه‌ها خیلی خوب عمل کرده است. ساندرا بولاک و آنجلینا جولی در باشگاه 20 میلیون دلاری‌ها قرار دارند. چارلیز ترون همبازی استوارت در فیلم «سفید برفی و شکارچیان» هم با دستمزدی معادل 18 میلیون دلار در رتبه پنجم قرار دارد.

 

در حقیقت نام‌هایی که در فهرست ده بازیگر زن گرانقیمت هالیوود در سال گذشته قرار دارند، همگی آشنا هستند و سال‌های پیش هم در این لیست حضور داشته‌اند. تنها تازه‌وارد کریستین ویگ است که جای ریس ویترسپون را در این فهرست گرفته است.

 

نام و دستمزد ده بازیگر زن گرانقیمت هالیوود را با هم می‌خوانیم:

کریستین استوارت 5/ 34 میلیون دلار

کامرون دیاز 34 میلیون دلار

ساندرا بولاک 25 میلیون دلار

آنجلینا جولی 20 میلیون دلار

چارلیز ترون 18 میلیون دلار

جولیا رابرتز 16 میلیون دلار

سارا جسیکا پارکر 15 میلیون دلار

مریل استریپ 12 میلیون دلار

کریستین ویگ 12 میلیون دلار

جنیفر آنیستون 11میلیون دلار

 

دسامبر گذشته مجله فوربز فهرست دیگری از بازیگرانی منتشر کرده بود که در گیشه موفق‌تر هستند و باز هم کریستین استوارت در صدر بود. رتبه دوم در اختیار آن هاتاوی بود که دیگر در هیچ فهرست دیگری دیده نشد. البته احتمالا با حضور فیلم‌هایی چون «بینوایان» و «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» سال آینده وضعیت هاتاوی تغییر خواهد کرد. همچنین اما استون هم بعد از بازی در فیلم «خدمتکار» دستمزدش را بالا برده و او هم با حضور در بتمن جدید سال بهتری را پیش رو خواهد داشت. موفقیت استوارت احتمالا برای جنیفر لارنس هم خیلی جالب است: بازیگر جوان فیلم «بازی‌های گرسنگی» که امسال خیلی مورد توجه قرار گرفت و تازه اول کارش است و حالا می‌بیند که بعید نیست ظرف 2-3 سال آینده دستمزدش به 5/ 34 میلیون دلار برسد!... / کافه سینما