فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

پخش عربی مختارنامه از شبکه ماهواره ای



 

 اپخش عربی مختارنامه از شبکه ماهواره ای

 

  مدیرسایت خبری «آی فیلم» در مصاحبه ای اعلام کرد بنابر تقاضاهای متعددی که از کشورهای مختلف عربی دریافت شد، سریال مختارنامه را با استفاده از گروه ویژه ترجمه و دوبله برای پخش از شبکه ماهواره ای آماده کرده ایم .

 

مدیرسایت خبری «آی فیلم» در مصاحبه ای اعلام کرد بنابر تقاضاهای متعددی که از کشورهای مختلف عربی دریافت شد، سریال مختارنامه را با استفاده از گروه ویژه ترجمه و دوبله برای پخش از شبکه ماهواره ای آماده کرده ایم .

نسخه عربی «مختارنامه» از جمعه ۲۴ دی ماه مصادف با ۱۴ ژوئن سال نومیلادی از شبکه ی ماهواره ای فیلم وسریال عربی پخش خواهد شد.

وی تصریح کرد به زودی پخش نسخه عربی «مختارنامه» را ازروزجمعه ۱۴ ژوئن آغاز خواهیم کرد وروزهای شنبه نیز متناسب با ساعات محلی کشورهای عربی از عمان تا موریتانی همان قسمت تکرار خواهدشد وجزییات نحوه پخش نسخه عربی «مختارنامه» در سایت خبری www.ifilmtv.com قابل مشاهده است .

مدیرسایت خبری «آی فیلم» درمصاحبه ای که متن آن ساعاتی پیش دراختیار خبرگزاری ها قرارگرفت،اعلام کرد بنابر تقاضاهای متعددی که از بینندگان در کشورهای مختلف عربی دریافت کردیم ، سریال مختار را با استفاده از گروه ویژه ترجمه و دوبله برای پخش از شبکه ماهواره ای آماده کرده ایم .

نبیل حمودهٔ تاکید کرد «مختارنامه» با استناد به منابع معتبر تاریخی واسناد مورد قبول فرقه های مختلف در جهان اسلام اعم از سنی و شیعه تولید شده است البته بنابر اقتضای متن نمایشی برخی دیالوگ ها نیز اضافه شده است و بدون شک این سریال مورد استقبال افکارعمومی جهان عرب قرار خواهد گرفت .

وی درخصوص برخی اظهار نظرها درباره این سریال اظهارداشت: اصل مسلم برای هرمسلمانی آیه شریفه ای است که می فرماید: فبشر عبادی الذین یستمعون القول فیتبعون احسنه بنابراین به همه کسانی که درخصوص این سریال اظهار نظر کرده اند توصیه می کنم صبرکنند و آن را با دقت ببیند سپس درباره مضامین آن سخن بگویند.

نبیل حمودهٔ همچنین افزود سال هاست که ده ها شبکه تلویزیونی در جهان عرب به صورت شبانه روزی فیلم ها و سریال هایی را باهدف ترویج فرهنگ و اخلاق منحط غربی با تصاویری مستهجن پخش می کنند ولی کمتر دیده شده که با آن ها مقابله ای عملی و جدی صورت پذیرد ولی با پخش فیلم ها و سریال هایی فاخر و ارزشمند تاریخی ازاین سو آن سو انتقادهایی شنیده می شود.

وی ضمن تاکید برحفظ احترام شخصیت های والا مقام صدر اسلام درخصوص مطرح شدن برخی از اشخاص مانند "عبدالله بن زبیر" در این سریال اظهارداشت : هیچ کدام از فرقه های اسلامی برای امثال ایشان قائل به عصمت نبوده ونیستند بنابراین نقد رفتارهای آن ها در برخی از مقاطع تاریخ زندگی آن ها نمی تواند مشکلی داشته باشد.

وی همچنین تاکید کرد: امیدواریم پخش این سریال ضمن ارائه تحلیلی روشن از واقعیت های تاریخ صدر اسلام ،فضایی مثبت را برای گفتگوی سازنده و تحکیم پایه های وحدت میان امت اسلامی فراهم آورد.... / سایت خبری تحلیلی الف 



ویدیو مرتبط :
چرا شبکه های ماهواره ای سریال فارسی پخش می کنند؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اکبر عبدی در آمریکا برنامه اجرا می کند و شبکه های ماهواره ای پخش می کنند



اخبار,اخبار فرهنگی ,عکس های اکبر عبدی

اکبر عبدی در تدارک اجرای برنامه‌ای کمدی و گفت و گو محور در كشورهای آمریكا و كاناداست.

بینندگان شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان نیمه اول امسال شاهد حضور اکبر عبدی در شبکه PNTV بودند که در استودیوی برنامه‌ای با نام «شانس من» حاضر شد.

پیش از او نیز چهره‌هایی چون حلیمه سعیدی، احمد پورمخبر در این برنامه دیده شدند. مسابقه‌ای که ادعای اهدای جوایز چند میلیونی به بینندگان خود را دارد و حضور بازیگران ایرانی در استودیوی آن عجیب بود. به ویژه که حضار زن در استودیوی این برنامه بی‌حجاب بودند و همین مسئله موجب طرح انتقادهایی نسبت به بازیگرانی شد که در آن شرکت کرده بودند.

اکبر عبدی پس از دریافت رقم قابل توجهی که بابت شرکت در مسابقه شبكه ماهواره ای مذکور به دست آورد و تجربه شیرین این پول، در صدد است برنامه تاک شوی مشابهی را اجرا کند.

هنوز مشخص نیست که مهمانان او از میان چه اقشاری انتخاب خواهند شد، ولی بی‌شک نفس حضور کمدین با ذوق، بداهه پرداز و با تجربه‌ روی صندلی اجرای چنین برنامه‌ای جذاب است.

گفتنی است مسابقه شانس من در ترکیه روی آنتن می‌رود و عبدی نیز برای شرکت در آن عازم این کشور شده بود. او اواخر امسال در فیلم «آدم باش» مجید جوانمرد جلوی دوربین رفت که در جشنواره فیلم فجر امسال پذیرفته نشد.

در شرایطی که برنامه‌های ویژه تحویل سال 94 تلویزیون با توجه به شروط و ملاحظات تلویزیون اغلب خالی از مشکل نبود مجری جذاب و مناسب رنج می‌برند، حضور اکبر عبدی در کسوت مجری برنامه‌ای که قرار نیست از تلویزیون کشورمان پخش شود، خبری نا امید کننده به نظر می‌رسد.

عبدی آخرین بار اوایل پاییز امسال با سریال «معراجیها» (مسعود ده نمکی) روی آنتن شبکه یک دیده شد.

باید منتظر ماند تا خبر تازه ای از تاك شوهای این كمدین محبوب در آمریكا و كانادا برسد.

اخبار فرهنگی - مشرق