فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

پاسخ همسر مهناز افشار به حواشی ایجاد شده برای این بازیگر و دخترش



اخبار,اخبار فرهنگی ,مهناز افشار

متن زیر را یاسین رامین، پسر معاون مطبوعاتی دوران احمدی نژاد در مورد حواشی مهناز افشار و تولد فرزندش به صورت اختصاصی ارسال کرده که در ادامه می خوانید: مینویسم؛ نه چون نوشته ها و نویسندگان اهمیتی دارند ،بلکه به پاسداشت حرمت وشعور خوانندگان.

خوشحال هستم که بلاخره برای گردانندگان سایتهای مشرق و الف این فرصت را فراهم کردم که با کینه ورزی نسبت به همسرم و جامعه هنرمندان، رویای قلبی خودشان را در قالب تیتر "شناسنامه آمریکایی حق مسلم فرزندان ماست" منتشر کنند وبه تبلیغ گسترده آن بپردازند.

هویت ایرانی قدمت ووقداستش به طول تاریخ است وبی نیاز است از دایه هایی که از روی ناچاری چون گزینه دیگری ندارند حامل شناسنامه ایرانی باشند. فراوان بوده و هستند کسانی که همه امکانات عالم برایشان فراهم بوده وباز مفتخر به هویت ایرانیشان مانده اند.تلاش بی وقفه در دو سال گذشته برای لکه دار کردن آوازه یک هنرمند محبوب که امروز به همه نقشهای ملی و فرا ملی اش، نقش یک مادر ایرانی را افزوده است، تنها سو استفاده از صبر، نجابت و بزرگواری نیست، بلکه خیانت آشکاربه فرهیختگی فرهنگی است.


نه فقط در حمایت از "مهناز افشار"، بلکه به احترام خانواده بزرگ هنرمندان ایرانی و بویژه برای رفع نگرانی از دوستداران پر شمارشان ، باید اعتراف کرد که اساس این دروغ پردازیها، جنگ روانی علیه هنرمندانی است که علیرغم همه فشارها، دل در گرو فرهنگ این مرز وبوم دارند و همتشان بر آوازه مام میهن استوار است و در همه جا به شناسنامه ایرانی خود مباهات می کنند؛ ترس ازشهرت و محبوبیت باعث شده در سالهای گذشته تلاش های بیشماری برای راندن هنرمندان و مشاهیر از این مرز وبوم صورت گیرد؛ فارغ از هر قضاوتی تک تکشان فرزندان این خاک بودند که قربت و غربت این سرما یه ها را باید کسی پاسخگوباشد.

اما من به همسر صبور و فرزند نازنینم وعده میدهم اجازه سلب هویت ایرانی شان را به هیچ بنی البشری نخواهم داد. هویتی که نه تنها به روی کاغذ است که بر جان و دل حک شده است!

"مهناز افشار" نه به آمریکا مهاجرت کرده است و نه اساسا فرزندی در آمریکا به دنیا آورده و نه هرگز برای خود یا فرزندش شناسنامه آمریکایی درخواست کرده است! دروغ گویی به منظور وارد کردن اتهامی چون "اقدام علیه منافع ملی"، ضدیت منتشر کنندگان با هویت انسانی خودشان است، پس تشریح اینکه حفظ صداقت در اطلاع رسانی مقدم برقضاوت افراد است، اطاله" درّ کلام" است؛ ومن به مخاطبان این سایتها صمیمانه پیشنهاد میکنم عمرگرانبهای خودشان را صرف کارهای مهمتری کنند واز لحظات حیاتشان لذت ببرند چرا که منتشرکنندگان ظاهرا نه منابع خبری واطلاع رسانی موثقی هستند، نه در تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب حد اقل مدبرانه رفتار میکنند و نه حتی قابل اعتماد ظا هر می شوند.

این که منتشرکنندگان چرا در آستانه ی انتخابات مجلس این چنین تلاش میکنند برای مناصب حکومتی تعیین و تکلیف کنند بسیار جای تامل دارد ، اما امروز صورت مساله اصلی این ایام کشور رفع مشکلات اقتصادی مردم است و پیش کشیدن مسایل حاشیه ای زندگی خصوصی مشاهیر تلاشی عاجزانه برای انحراف افکار عمومی است ؛ به همین خاطراز سیاستمداران طراز اولی که خودشان، فرزندانشان و یا نوه هایشان شناسنامه آمریکایی یا انگلیسی دارند، دعوت میکنم جهت حفظ آرامش خودشان هم که شده فکری به حال وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم کنند تا حاشیه سازیهای واقعی دامن گیر خودشان نشود.

و در پایان به عنوان یک تبعه ایرانی از رییس جمهور محترم صمیمانه درخواست میکنم ضمن همه مشغله هایشان تدبیری برای حفظ حرمت اشخاص به ویژه در فضای رسانه ای بکنند چرا که پس از پایان دوره ، خود بیش از پیش درگیر آن خواهند شد. به امید روزی که نه تنها شناسنامه هایمان ایرانی باشد، بلکه خودمان شناسنامه ایران باشیم

یاسین رامین- یکشنبه 17 خرداد 1394

 

اخبار فرهنگی - پارسینه

 


ویدیو مرتبط :
مهناز افشار و حرف های عاشقانه با دخترش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

درباره حواشی پیش آمده پیرامون حضور مهناز افشار در صحنه تئاتر



 

درباره حواشی پیش آمده پیرامون حضور مهناز افشار در صحنه تئاتر

 

تئاتر در میان هنرهای نمایشی از جایگاه ویژه ای برخوردار است.بسیاری از بازیگران مستعد وماندگار سینما آغاز حرفه هنری خود را از فعالیت در صحنه تئاتر شروع کرده اند. هنری که جایی که بیشتر ازاینکه یاد آور پول و ثروت باشد خاک صحنه خوردن و نا امنی شغلی را به همراه دارد.عده ای مدعی اند که طی سالها تئاتر بیشتر ازاینکه جایگاه واقعی و شایسته خود را پیدا کند به ابزاری تبدیل شده برای فخر فروشی برخی که هنر را فقط برای خودنمایی و اثبات منیّت خود می خواهند.

 

ایشان معتقدند که بازیگرانی که پول برای ورودشان به سینما حرف اول را می زند برای اینکه از یک بازیگر نقشهای سطحی در فیلمهای کم مایه خلاص شوند تئاتر را عرصه ای برای تغییر در وضعیت قبلی مناسب می بینند. صرف نظر از حقانیت یا ابطال این سخن آیا حضور ستارگان سینما به دنیای تاتر را باید به فال نیک گرفت و پرسشی که اینجا محل توجه است اینکه مگر نباید این پروسه روندی بالعکس را داشته باشد و خروجی هنر بازیگری از تاتر باشد نه سینما و آیا ایجاد سازوکاری برای ممانعت ازورود برخی به تئاتر صحیح یا اصلا عملی است؟اینها سوالاتی است که احتمالا در آینده ای نه چندان دورپاسخ بهتری به آن داده می شود.

رییس هیات مدیره انجمن بازیگران خانه تئاتر است در واکنش به حضور بازیگران سینما به تاتر موضع نشان داد و گفت که بر خود وظیفه می داند ناگزیر از امنیت شغلی هزار بازیگر حرفه ای تئاتر، که زندگی و معیشت خود را در خطر می بینند، دفاع کند. بهزاد فراهانی که خود و دو دخترش در سینما و تلوزیون فعال هستند هنر متعالی تئاتر را ترازوی کار دانسته و نه گیشه و ستارگان و روابط پس و پنهان را.این هنرمند عرصه تاتر وسینما در ادامه گفت و گوی جنحالی خود می افزاید: میدان تنگ و تاریک حرفه ترد و شکننده تئاتر به نهایت از سوی سیاستمداران ناآشنا و مدیران نوخاسته تنگ تر و تاریک تر شده است؛ چه رسد به آنکه دوستان سینماگر ما نیز عرصه ما را تنگ تر کنند. امروز که صنف هنرمندان محترم سینما به تئاتر اعتنایی نشان می دهند، ناگزیریم از امنیت شغلی هزار بازیگر حرفه ای تئاتر، که زندگی و معیشت خود را در خطر می بینند، دفاع کنیم». در بخش دیگری از این نامه آورده شده است: «از این پس حضور بازیگران سینما بر صحنه تئاتر منوط به آگاه سازی و اجازه خانه تئاتر است و قرارداد آنها باید مطابق با قرارداد بازیگران تئاتر باشد.

فراهانی در سخنانش از وضعیت اسفبار معیشتی تئاتری کارها در کشور هم سخن می گوید: «همان طور که در خانه سینما به هر کارگردانی اجازه کارگردانی نمی دهند، اجازه بدهید ما هم اینجا به هر بازیگری اجازه بازیگری ندهیم. اول ببینیم او اصلا بازیگر هست یا نیست. اصلا حرمت های تئاتر را می شناسد یا نمی شناسد. نبرد تلخ فقر هنرمندان تئاتر را می داند یا نمی داند. می دانید ما الان چقدر آدم در سالمندان داریم؟ چقدر آدم در بهشت زهرا داریم که از گرسنگی مرده اند. خب اینها هم باید در نظر گرفته شود. فراهانی در ادامه درباره حضور مهناز افشار و محبوبیتش در سینما که می تواند به کمک اقتصاد تئاتر هم بیاید گفت: به ما چه ربطی دارد. بیک ایمان وردی خدا بیامرز فیلم هایش فروش می کرد به خاطر آن لمپنیزمی که به کار می برد، ولی سینمای ما سینمای او نبود.»

از سخنان رییس هیأت مدیره انجمن بازیگران خانه تئاترمی توان فهمید که روی سخن او با مهناز افشار بازیکر سرشناس این روزهای سینمای کشور است. دفاع تمام قد فراهانی به همینجا ختم نمی شود چراکه داشتن سواد را برای ورود به عرصه تئاتر امری ضروری می شمارد.« ما باید از چیزی که به نام ما تمام می شود، دفاع کنیم. آن وقت ما رل اصلی کارمان و صحنه را چقدر به سادگی و راحت تقدیم ایشان می کنیم و صحنه را به این دختر هدیه می دهیم»

اما سخنان بهزاد فراهانی بی پاسخ نماند و مهناز افشار نیز در نامه ای به کافه سینما به اظهارات رییس هیات مدیره انجمن بازیگران خانه تئاتر اینطور واکنش نشان داد «با احترام به آقای بهزاد فراهانی. من ادعایی ندارم و نخواهم داشت. تلاشم را می کنم که هم حرمت تئاتر را نگه دارم و هم شما که پیشکسوت این حرفه هستید و هم دختران هنرمندی که تحویل این جامعه هنری داده اید و هم دیگر دوستانی که فکر می کنند مهناز افشار لیاقت صحنه تئاتر را ندارد. می کوشم تا همه آنها را راضی و خوشحال از حضورم در صحنه پراحترام تئاتر کنم... فقط با اجازه همه هنرمندان بزرگ این خاک عرض می کنم کمی منصف تر باشیم. حال مان بهتر خواهد شد... هر جا خودخواهی... باشد... انصاف از آن جا دور است.

اینکه چه چیزی باعث شده که یک پیشکسوت تاتر اینگونه به ورود ستارگان سینما به عرصه تاتر واکنش نشان دهد را شاید بتوان در این گفته های بهزاد فراهانی بهترجستجو کرد آنجا که می گوید: « کی امروز یاد فنی زاده می افتد؟ بچه مهدی فتحی الان چگونه دارد درس می خواند؟ این مشکلات هم وجود دارد. ایشان تشریف بیاورند ما رسوم و قواعدی داریم. اولا که اگر سواد نداشته باشند نمی گذاریم بازی بکنند. ما با بی سوادی مبارزه می کنیم»... / یادداشت : شبکه ایران