فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

پاسخ سعید سهیلی به علی مطهری/ مخالفت شما را بر هزاران تعریف آدم‌های مغرض و کم‌سواد ترجیح می‌دهم



گشت ارشاد,فیلم گشت ارشاد,فیلم سینمایی گشت ارشاد

سینما - در پی انتشار سخنان علی مطهری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس درباره «گشت ارشاد»، سعید سهیلی کارگردان فیلم یادداشتی در‌این‌باره نوشت و در اختیار خبرآنلاین قرار داد.

به گزارش خبرآنلاین، سعید سهیلی در یادداشت خود آورده است:

«جناب آقای علی مطهری این عزیز گرانمایه، چه موافق فیلم من باشد و چه مخالف. چه در دفاع از فیلم من حرف بزند چه بر علیه من، من او را دوست دارم و افتخار می کنم به او و پدرش. از نظر من مطهری با فرهنگ و سینما غرض‌ورزی ندارد. او آگاه است و آزاده، دلسوز است و شجاع.

من او را همچون پدر شهیدش یکی از پاکترین سیاستمداران صد سال اخیر می‌دانم. من با کتاب‌های شهید مطهری و دکتر شریعتی بزرگ شده‌ام. عکس این دو بزرگوار هیچگاه از دیوار خانه‌ام پایین نیامده است. اگر علی مطهری در مخالفت با من و اثرم حرف بزند این مخالفت را بر هزاران تعریف و تمجید آدم‌های مغرض و کم‌سواد ترجیح می دهم. کاش انسان اگر مخالف و موافق دارد، همه مخالفان و موافقان او همچون علی مطهری با شعور و منصف و شجاع و آزاده باشند. در پایان یک سخن و یک خواهش دارم و اینکه از آقای مطهری و همه منتقدان می‌خواهم چنانچه نقد کلی بر عملکرد وزارت ارشاد دارند، خواهش دارم فیلم من که بر اساس دغدغه و دردهای جامعه امروز ساخته شده، بهانه و مستمسکی برای نقد وزارت فرهنگ و ارشاد نشود. با تشکر.»

به گزارش خبرآنلاین، علی مطهری روز یکشنبه در گفت‌و‌گو با مهر، از برگزاری جلسه‌ای ویژه به منظور بررسی صدور مجوز برای انتشار فیلم «گشت ارشاد» در شبکه نمایش خانگی را داد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اعلام این خبر گفت: «نمایش این فیلم در اکران عمومی مورد اعتراض قرار گرفت و دامنه این اعتراض به جایی رسید که اکران عمومی «گشت ارشاد» متوقف شد. حال اینکه بار دیگر شاهد هستیم این فیلم با صدور مجوز از سوی وزارت ارشاد منتشر شد و دوباره با واکنش گروه‌های مختلف و همچنین مردم جمع‌آوری شد.»... / خبرآنلاین


ویدیو مرتبط :
نطق بسیار جنجالی علی مطهری در مخالفت با وزیر پیشنهادی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

علی مطهری: ممكن است استعفا دهم/ به هیئت رئیسه معترضم



 

علی مطهری نماینده مردم تهران گفت: اگر روش هیئت رئیسه اصلاح نشود، استعفا خواهم داد.

به گزارش  فارس، علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس طرح سؤال از رئیس‌جمهور ‌را تهیه و بعد از کسب رضایت 99 نماینده دیگر آنرا در مورخ شنبه ۹۰/۰۴/۰۵ به هیئت رئیسه مجلس ارائه کرد تا طبق آئین‌نامه داخلی مجلس طرح مذکور ‌در دستور کار قرار بگیرد.اما بعد از اینکه مطهری طرح سؤال را به هیئت رئیسه ارائه کرد، برخی از نمایندگان امضا کننده طرح مذکور اقدام به بازپس‌گیری امضای خود کردند اما مطهری همچنان اصرار داشت که طرح باید در دستور کار مجلس قرار بگیرد.

محمدرضا باهنر نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی هفته گذشته در جمع خبرنگاران پارلمانی، گفت که طرح سؤال به دلیل عدم حد نصاب لازم از دستور کار مجلس شورای اسلامی خارج شده است.

علی مطهری که پیش از این گفته بود، ممکن است در صورت عملی نشدن طرح سؤال از نمایندگی مجلس استعفا بدهد، در گفت‌‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: تنها 14 نماینده امضای خود را پس گرفته‌اند و 86 نماینده بر سوال از رئیس‌جمهور تاکید دارند.

این نماینده مجلس مدعی است که این نمایندگان تحت فشار هیئت رئیسه امضای خود را پس گرفته‌اند.

وی افزود: سوال این است چرا هیئت رئیسه بر خلاف آئین نامه هنوز سوال از رئیس جمهور را به کمیسیون‌ها ارجاع نکرده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان، گفت: اگر هیئت رئیسه به این روش خود در رابطه طرح سؤال ادامه دهد از نمایندگی مردم تهران در مجلس شورای اسلامی استعفا خواهم داد..../فارس