فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

واکنش منتقد پیشکسوت سینما به فیلم تازه گلشیفته فراهانی



اخبار ,اخبار فرهنگی ,گلشیفته فراهانی

 

اخبار فرهنگی - واکنش منتقد پیشکسوت سینما به فیلم تازه گلشیفته فراهانی: یک فیلمفارسی تمام عیار با بازیهای خوب

فیلم «درست مثل یک زن» ساخته رشید بوچارپ فیلمساز عرب تبار ظاهرا قرار بوده یک «تلما و لوییز» دیگر باشد اما عملا به یک فیلمفارسی دوآتشه بدل شده است. مشکلی که از فیلمنامه ناشی می شود. استفاده بیش از حد از عنصر اتفاق در روند ماجراها-همان کاری که فیلمفارسی سازان می کردند- و کمرنگ کردن عنصر دراماتیک باعث شده به رغم موضوع جالب فیلم نتوانیم با آن ارتباط برقرار کنیم چون همه چیز جعلی و بدلی به نظر می رسد.

احمد طالبی نژاد منتقد پیشکسوت ایرانی که سابقه ساخت فیلمی بلند با عنوان «عزیزم من بن لادن نیستم» را هم در کارنامه دارد در تازه ترین مجموعه یادداشتهای خود در مجله «فیلم» بخشی را اختصاص داده به نقدی کوتاه درباره «درست مثل یک زن» تازه ترین فیلم گلشیفته فراهانی؛ به گزارش شبکه ایران طالبی نژاد در این یادداشت خود که عنوانش هم «فیلمفارسی خارجی» است هدف از ساخت این فیلم را تبدیل شدن به اثری چون «تلما و لوییز» دانسته اما به اعتقاد این منتقد در نهایت حاصل چیزی جز یک فیلمفارسی نبوده است. بخشهایی از نقد طالبی نژاد بر این فیلم را در ادامه می خوانید:

قرار بوده یک «تلما و لوییز» دیگر باشد اما عملا به یک فیلمفارسی دوآتشه بدل شده است
فیلم «درست مثل یک زن» ساخته رشید بوچارپ فیلمساز عرب تبار ظاهرا قرار بوده یک «تلما و لوییز» دیگر باشد اما عملا به یک فیلمفارسی دوآتشه بدل شده است. مشکلی که از فیلمنامه ناشی می شود. استفاده بیش از حد از عنصر اتفاق در روند ماجراها-همان کاری که فیلمفارسی سازان می کردند- و کمرنگ کردن عنصر دراماتیک باعث شده به رغم موضوع جالب فیلم نتوانیم با آن ارتباط برقرار کنیم چون همه چیز جعلی و بدلی به نظر می رسد.

فضاسازی و بازیها خوبند اما...
نویسندگان فیلمنامه در پرداخت شتابزده شان تا حدی پیش می روند که هر گاه گرهی ایجاد می شود بلافاصله عنصر اتفاق به کمکشان می آید و همه چیز جفت و جور می شود. در واقع این یک فیلم فمینیستی درجه 3 است که تا توانسته از جاذبه های بازیگرانش بهره گرفته و به قول برخی حرف تازه ای برای گفتن ندارد جز آن که هر چه بر سر زنان جهان می آید ناشی از حماقت و خشونت ذاتی مردان نفهم و خودخواه است. البته از حق نگذریم؛ فضاسازی و بازیها خوبند اما همان عنصر اتفاق و به تعبیر عوامانه اش «سربزنگاه» عملا این درام اخلاق و اجتماعی را به یک فیلمفارسی تمام عیار بدل کرده است.
اخبار فرهنگی - شبکه ایران

 


ویدیو مرتبط :
گلشیفته فراهانی در آخرین فیلم رضا عطاران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش منتقد پیشکسوت سینما به فیلم تازه گلشیفته فراهانی + تصاویر



اخبار,اخبارفرهنگی,گلشیفته فراهانی

اخبارفرهنگی - واکنش منتقد پیشکسوت سینما به فیلم تازه گلشیفته فراهانی + تصاویر

واکنش منتقد پیشکسوت سینما به فیلم تازه گلشیفته فراهانی. فیلم «درست مثل یک زن» ساخته رشید بوچارپ فیلمساز عرب تبار ظاهرا قرار بوده یک «تلما و لوییز» دیگر باشد اما عملا به یک فیلمفارسی دوآتشه بدل شده است.

احمد طالبی نژاد منتقد پیشکسوت ایرانی که سابقه ساخت فیلمی بلند با عنوان «من بن لادن نیستم» را هم در کارنامه دارد در تازه ترین مجموعه یادداشتهای خود در مجله «فیلم» بخشی را اختصاص داده به نقدی کوتاه درباره «درست مثل یک زن» تازه ترین فیلم گلشیفته فراهانی؛ طالبی نژاد در این یادداشت خود که عنوانش هم «فیلمفارسی خارجی» است هدف از ساخت این فیلم را تبدیل شدن به اثری چون «تلما و لوییز» دانسته اما به اعتقاد این منتقد در نهایت حاصل چیزی جز یک فیلمفارسی نبوده است. بخشهایی از نقد طالبی نژاد بر این فیلم را در ادامه می خوانید:

اخبار,اخبارفرهنگی,گلشیفته فراهانی

اخبار,اخبارفرهنگی,گلشیفته فراهانی

اخبار,اخبارفرهنگی,گلشیفته فراهانی

قرار بوده یک «تلما و لوییز» دیگر باشد اما عملا به یک فیلمفارسی دوآتشه بدل شده است
فیلم «درست مثل یک زن» ساخته رشید بوچارپ فیلمساز عرب تبار ظاهرا قرار بوده یک «تلما و لوییز» دیگر باشد اما عملا به یک فیلمفارسی دوآتشه بدل شده است. مشکلی که از فیلمنامه ناشی می شود. استفاده بیش از حد از عنصر اتفاق در روند ماجراها-همان کاری که فیلمفارسی سازان می کردند- و کمرنگ کردن عنصر دراماتیک باعث شده به رغم موضوع جالب فیلم نتوانیم با آن ارتباط برقرار کنیم چون همه چیز جعلی و بدلی به نظر می رسد.

اخبار,اخبارفرهنگی,گلشیفته فراهانی

فضاسازی و بازیها خوبند اما...
نویسندگان فیلمنامه در پرداخت شتابزده شان تا حدی پیش می روند که هر گاه گرهی ایجاد می شود بلافاصله عنصر اتفاق به کمکشان می آید و همه چیز جفت و جور می شود. در واقع این یک فیلم فمینیستی درجه 3 است که تا توانسته از جاذبه های بازیگرانش بهره گرفته و به قول برخی حرف تازه ای برای گفتن ندارد جز آن که هر چه بر سر زنان جهان می آید ناشی از حماقت و خشونت ذاتی مردان نفهم و خودخواه است. البته از حق نگذریم؛ فضاسازی و بازیها خوبند اما همان عنصر اتفاق و به تعبیر عوامانه اش «سربزنگاه» عملا این درام اخلاق و اجتماعی را به یک فیلمفارسی تمام عیار بدل کرده است.
اخبار فرهنگی -  inn.ir