فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

واکنش سازمان سینمایی به حضور تهیه کنندگان در دادگاه فرهنگ و رسانه



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی گفت:حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی پیگیر مسئله دعوت تهیه کنندگان به دادگاه فرهنگ و رسانه است.

در پی دعوت جمعی از تهیه کنندگان سینمای ایران در جلسه‌ای به دادسرای فرهنگ و رسانه در روز شنبه 25 دی  حبیب ایل بیگی اعلام کرد: دکتر حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی در پی این خبر پیگیر موضوع شده و در گفت‌و‌گو با مسوولان قضایی کشور به عنوان نهاد صیانت کننده از عرصه فرهنگ و هنر از کم و کیف این موضوع مطلع شد.

وی یادآور شد: رئیس سازمان سینمایی برای حل مسئله پیش آمده پیگیر امور است و در این راستا تعامل بسیار موثری با مسئولان محترم قضایی کشور انجام شده است.

معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی اضافه کرد: با توجه به تعامل بسیار خوب بین سازمان سینمایی و قوه محترم قضاییه این مسئله از سوی رییس سازمان پیگیری شد. هیچ تردیدی در عزم راسخ قوه قضاییه بر حفظ کرامت و صیانت از هنرمندان کشور به عنوان سرمایه‌های بی‌بدیل اجتماعی وجود ندارد. دعوت یاد شده تنها جهت بررسی، آگاهی بخشی و صیانت از اهالی سینماست و بر خلاف آنچه در رسانه‌ها آمده جنبه سلبی و إحضاریه ندارد.

ایل بیگی ادامه داد: در هفته‌های گذشته در دفتر اینجانب با حضور مدیر کل تبلیغات وزارت ارشاد و دبیر شورای عالی تهیه کنندگان، رییس کانون پخش کنندگان فیلم، محمد رضا فرجی مدیرکل سینمای حرفه‌ای و مشاور حقوقی سازمان جلسه‌ای را در این باره داشتیم و نامه‌های رسیده درباره پخش آگهی از شبکه‌های ماهواره‌ای را بررسی کردیم و نقطه نظرات در این جلسه مورد ارزیابی قرار گرفت.

معاون ارزشیابی سازمان سینمایی تصریح کرد: تهیه کنندگان و پخش کنندگان از این ماجرا اعلام برائت کرده و خواستار برخورد با این شبکه‌های ماهواره‌ای که اقدام به پخش تبلیغات آثارشان می‌کنند.

ایل بیگی تاکید کرد: پخش آگهی از شبکه‌های ماهواره‌ای و نیت‌هایی که بعضا بدخواهان کشور برای هدف قرار دادن سینما دارند مشخص است.

وی با اشاره به برگزاری جلسه مشترک بین مسئولان محترم قضایی و تهیه کنندگان و پخش کنندگان دعوت شده و حضور خود در این جلسه گفت: اینجانب نیز با توجه به تاکید سازمان سینمایی برای رفع این مسئله در جلسه یاد شده حضور خواهم داشت.

 

اخبار فرهنگی و هنری - ایلنا

 


ویدیو مرتبط :
حضور رئیس سازمان سینمایی در افتتاحیه سینما فلسطین همدان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش تهیه‌کننده مختارنامه به حضور عوامل این مجموعه در سریال عمر



واکنش تهیه‌کننده مختارنامه به حضور عوامل این مجموعه در سریال عمر

خبرگزاری فارس: محمود فلاح نسبت به حضور چند تن از عوامل سریال «مختارنامه» در سریال «الفاروق عمر» که به زندگی عمر می‌پردازد، واکنش نشان داد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

«محمود فلاح» در گفت‌وگو با فارس، درباره حضور برخی از عوامل مجموعه تلویزیونی «مختارنامه» در سریال «الفاروق عمر» که به زندگی عمر می‌پردازد، گفت: همان موقع که بحث سریال «مختارنامه» مطرح بود، یک چیزهایی شنیده بودم که قرار است یک سریال تاریخی مذهبی در یکی از کشورهای عربی ساخته شود، اما نمی‌دانستم چیست و درباره موضوع آن نیز اطلاعی نداشتم.

وی ادامه داد: بعدها هم طی چند مصاحبه‌ای که داشتم درباره این موضوع صحبت کردم و گفتم که باید یک فکری برای بچه‌هایی که در این حوزه‌ها کار می‌کنند بشود تا جذب کشورهای دیگر نشوند.

وی در پاسخ به این سوال که واکنش شما پس از در جریان این موضوع قرار گرفتن، چه بود؟ اظهار داشت: ناراحت شدم. خیلی هم ناراحت شدم. اصلا فکر نمی‌کردم که برخی از دوستان ما در چنین پروژه‌هایی حضور داشته باشند.

فلاح در پاسخ به این سوال که اگر بنا باشد شما دوباره کار مذهبی بسازید، از عواملی که با سریال «الفاروق عمر» همکاری کردند، استفاده می‌کنید؟ اظهار داشت: قطعا این افراد دیگر اولویت من نخواهند بود. قطعا آن‌هایی که به این پروژه پیوسته‌اند، در جریان موضوع و محتوای سریال بوده‌اند، مگر می‌شود که ندانند در چه اثری کار می‌کنند؟ با توجه به این موارد اگر من بخواهم دوباره اثری بسازم، دیگر هیچ‌وقت از این افراد استفاده نخواهم کرد و از کسانی که تعهد بیشتری دارند، بهره می‌برم.

وی گفت:  من قلبا از شنیدن این خبر که تعدادی از همکاران ما پس از حضور در پروژه «مختارنامه» در یک سریال عربی حضور پیدا کرده‌اند، ناراحت شدم.

به گزارش فارس، هشت تن از عوامل تولید سریال «مختارنامه» در ساخت سریال «الفاروق عمر» با موضوع زندگی عمر فعالیت می‌کنند./فارس