فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

واکنش تند ژیلا صادقی به انتشار عکس های زندگی خصوصی مجریان توسط خودشان



اخبار,اخبار فرهنگی,اخباریلاصادقی

بعد از اتفاقات روزهای اخیر در رسانه ها و پرداختن به موضوع جنجال فرزاد حسنی و آزاده نامداری که با انتشار عکسی از سوی آزاده نامداری دوباره آغاز شد، ژیلا صادقی مجری تلویزیون که بعد از مدت ها و در برنامه تحویل سال شبکه پنج روی آنتن تلویزیون آمد، نسبت به انتشار این عکس و اتفاقات بعد از آن واکنش نشان داد.

 ژیلا صادقی با انتشار متنی به انتقاد از این رفتار پرداخته که متن این یادداشت را اینجا می خوانید.

 

هرچند که پدیده افشای اطلاعاتِ مربوط به اهالی رسانه وهنر در رسانه ها وشبکه های اجتماعی، پدیده جدیدی نیست،اما به نظر می رسد که در روزهای اخیر ،این موضوع ابعادی متفاوت یافته است.تاکنون دراین باره گفته یا وانمود می شد که این اطلاعات یا تصاویر، عمدتا بدون رضایت صاحبان آنها و توسط عناصر بی اخلاق و بدخواه نشر می یابد، در حالی که در این چند روز شاهد انتشار اطلاعات وتصاویری از زندگی برخی از اصحاب رسانه، توسط خود آنان بودیم که پدیده ای عجیب و بدیع می نماید!


 بدون هیچ مقدمه ای این پرسش را طرح میکنم که آیا هویت وشهرت این افراد متعلق به خود آنان است، یا مربوط به رسانه ملی که سخاوتمندانه با آنتن خویش به آنان اعتبار بخشیده است؟اگر فرض دوم صحیح باشد-که اینگونه نیز هست-اینگونه رفتارهای غیر قابل توجیه ،جز چوب حراج زدن به وجهه این رسانه وخرج کردن از کیسه آن، چه مفهومی دارد؟به راستی چرا باید مکانت این دانشگاه عمومی،هزینه بی مبالاتی عده ای شود که عمدتا با رفتارهای خویش از آن کاسته اند وچیزی برآن نیفزوده اند؟


پرسش دیگر این است که آیا نشر دهندگان این اطلاعات یا تصاویر،لختی به این اندیشیده اند که با این کار تنها وجهه خود را در منظر مردم فرونمی کاهند،که حیثیت اجتماعی وشغلی  همکاران خویش را نیز در مخاطره قرار می دهند؟ نویسنده این سطور در دید وبازدیدهای نوروزی،بارها با سخنان وسوالات دیگران درباره این موضوع مواجه گشته است،مقوله ای که از اساس، آن را مرتبط به خویش نمی داند ودر جایگاه پاسخگویی در باره آن نیز قرار ندارد.


مخاطب پرسش سوم نهادهای نظارتی هستند که: تاچه مقطعی، باید اینگونه متخلفین باسکوت ایشان تشویق وتکثیر شوند؟ آیا به این اندیشیده اند که اگر افشای اطلاعات زندگی خصوصی فلان عنصر رسانه ای توسط خود وی!به نوعی رویه وژست مثبت تبدیل شود،دیگر از بدنه اجتماعی برای رعایت اخلاق،چه انتظاری میتوان داشت؟

اخبار فرهنگی - ستاره نیوز


ویدیو مرتبط :
انتقاد صریح ژیلا صادقی به انتشار عکس خصوصی یک مجری زن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش رضا رویگری به انتشار اخبار و عکس‌های خصوصی بازیگران!



اخبار,اخبار فرهنگی,رضا رویگری

رضا رویگری از پخش شایعات درباره‌ی افراد شناخته‌شده و انتشار عکس‌های خصوصی این افراد در شبکه‌های مجازی، اظهار ناراحتی کرد. گلایه رضا رویگری نسبت به فضای مجازی.

رضا رویگری که به تازگی با انتشار اخبار نادرست در شبکه‌های اجتماعی در مورد سلامتی‌اش مواجه بوده است، در گفت‌وگویی ضمن تاکید بر سلامتی خود گفت: من نمی‌دانم آیا نمی‌شود این افراد شایعه‌ پراکن را شناسایی و از نظر قانونی با آنها برخورد کرد؟ اینکه هیچ نظارتی بر روی این شبکه‌های مجازی نباشد و افرادی بتوانند شایعه‌ها و اخبار دروغ را تا این اندازه پخش کنند، خوب نیست.

رویگری ادامه داد: الان طوری شده است که هر کس می‌تواند در خانه‌اش بنشیند و در این شبکه‌های مجازی، این اخبار دروغ و شایعه‌ها را منتشر کند و یا عکس‌های خصوصی مردم و افراد معروف را در معرض دید بگذارد.

او اضافه کرد: ریشه‌ی این شایعات از کمبودها می‌آید. وقتی نمی‌توانند مثل من باشند، دست به انتشار شایعات می‌زنند. اگر می‌خواهند من را ناراحت کنند بهتر است بدانند که این شایعه‌ها من را ناراحت نمی‌کند و من اذیت نمی‌شوم ولی متاسفانه مردم و طرفداران من را ناراحت می‌کند.

این بازیگر در پایان خطاب به افرادی که دست به انتشار اخبار نادرست درباره چهره‌ها می‌زنند، گفت: به این افراد می‌گویم که من حالا قصد رفتن به آن طرف را ندارم، بیخودی خودتان را خسته نکنید. این حرف‌ها نه من را اذیت می‌کند و نه کسی آنها را باور می‌کند. در آخر امیدوارم آدم‌ها در کارهایشان موفق باشند و رشک و حسد نبرند که بعد بخواهند این اخبار را پخش کنند.

اخبار فرهنگی - سیمرغ