فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

واکنش اهالی سینما به حمله و فحاشی به فاطمه معتمدآریا/ از مهناز افشار تا محسن تنابنده



اخبار,اخبار فرهنگی,فاطمه معتمدآریا

حمله عوامل خودسر به فاطمه معتمدآریا و کاوه ابراهیم‌پور که برای جلسه نمایش و نقد بررسی فیلم «یحیی سکوت نکرد» به کاشان سفر کرده بودند، با واکنش اهالی سینما مواجه شد.

جمشید مشایخی رئیس هیئت مدیره‌ی این انجمن صنفی در گفت‌وگو با خبرآنلاین، این اتفاق را رفتاری قبیح دانست و آن را به شدت محکوم کرد. او به خبر آنلاین گفت: هنرمندان دارای رسالتی هستند. آن‌ها کلید درهای بسته هستند و امثال این برخوردها با این افراد دور از انتظار و نادرست است.

 

خانم معتمدآریا هنرپیشه‌ای جهانی است و همان‌طور که می‌دانید در سطح دنیا با احترام زیادی با او برخورد می‌شود. ما انتظار رفتارهای به این شکل را نداریم و می‌خواهیم در داخل کشور نیز با این هنرمندان با احترام برخورد شود.»

پرویز پرستویی هم در اینستاگرامش نوشت:حتما در دنیای مجازی و رسانه ها شنیدید که چه توهینی به بازیگر ارزنده وهمکار خوب من در کاشان ،شهر سهراب سپهری شده .فقط میتونم بگم برای اون دسته از هموطنانی که مرتکب چنین عمل زشت وپست شده اند متاسفم چرا که معتمد آریا دشمن نیست بلکه یکی از هنرمندان خوب کشورمان است .

 

چه خوب است که دوغ را از دوشاب تشخیص دهیم .این برخورد شایسته با یک هنرمند نیست،یادمان باشد با کسانی که سرمایه های مملکت را غارت کردند چنین برخوردی نکردیم.

مهناز افشار با انتشار تصویری از معتمدآریا در اکانت توییتر خود نوشت: «مگر می‌شود «گیلانه» ما را، «روسری آبی» ما را، فاطمه معتمدآریای ما را دوست نداشت؟»

منصور ضابطیان هم با نقل خاطره از فاطمه معتمدآریا نوشت: «یك روز بهارى درچابهار،براى نقد فیلم "گیلانه"با فاطمه معتمدآریا به دانشگاه چابهار رفته ایم....جوانك سیه چرده اى راننده ماست كه شهر را به ما نشان دهد.

 

شرم و مهربانى اهل جنوب را همراه هم دارد...طرف هاى ظهر كه مى شود مرتب بى قرار است كه حرفى بزند...این بى قرارى را می توانم ازنگاه هاى زیرچشمى اش به معتمدآریا بفهمم...آخرسر توى راه بازار دل به دریا مى زند و خطاب به او مى گوید:"خانوم،من تازه زن گرفته ام.زنم عاشق شماست.بعدا میشه من یه عكس با گوشیم از شما بگیرم براش؟"

صداى تپش قلبش را مى توانم بشنوم كه منتظر جواب است.معتمدآریا لبخندهمیشگی اش را پهن تر می كند و جیغى مى كشد و مباركباد مى گوید و بلافاصله مى پرسد:"اسم زنت چیه؟"و پسرك جواب می دهد.
"خونه تون بندره؟"
"بله ،خیلى دور نیست."
"پس بریم خونه ت با خانومت عكس بگیرم"
پسرك تا سرحد مرگ هیجان زده مى شود.انتظار این اندازه بى ریایى و لبخند را ندارد.بازار را رها می كنیم و مى رویم به خانه تازه عروس.در حیاط مى نشینیم و چاى میخوریم و معتمدآریا مثل یك مادر با آن دو رفتار می كند و آن ها مثل پروانه دورش مى چرخند.

 

معتمدآریا شماره تلفن موبایل و خانه اش را به آنها مى دهد و قول مى گیرد كه اگر تهران آمدند به خانه اش بیایند.نمى دانم هیچ وقت آمدند یا نه اما اگر آمده باشند و با آغوش باز پذیرایى شده باشند هم برایم چندان عجیب نیست.


آن روزها چندان معروف نبودم اما همان روز یادگرفتم اگر روزى هم معروف شدم رابطه ام را تحت هیچ شرایطى با مردمى كه دوستم دارند-و دوستم ندارند- قطع نكنم.من كارى به نظریات سیاسى معتمدآریا ندارم چون نه از سیاست سردر مى آورم ونه به آن علاقه دارم،شاید با بعضى رفتارهاى شخصى اش هم موافق نباشم اما همینقدر مى دانم كسی كه چنین چیزى را مى تواند به دیگران بیاموزد،نمى تواند آدم بدى باشد،نمى تواند آدم خطرناكى باشد.خطر جاى دیگریست. (این عكس هم مال همان سفر است كنار دریاچه ای صورتى نزدیك چابهار)»

شبنم مقدمی، بازیگر هم با انتشار عکسی از فاطمه معتمدآریا نوشت: از ستاره بودن ِشما كه چیزی كم نمی شود...اگر عده ای چشم ببندند...منكر باشند،ندانند...یا خود را به ندانستن بزنند...

محسن تنابنده در صفحه شخصی‌اش با انتشار عکسی از فاطمه معتمدآریا نوشت:توهین به شما بانو جان توهین به همه اهالی سینماست،،انسانم ارزوست

اخبار فرهنگی - خبر آنلاین


ویدیو مرتبط :
حمله تهیه کننده تازه وارد سینما به محسن تنابنده!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش مهناز افشار به اعتراض اهالی رسانه نسبت به «متروپل» کیمیایی



اخبار ,اخبار فرهنگی ,مهناز افشار

 

اخبار فرهنگی - واکنش مهناز افشار به اعتراض اهالی رسانه نسبت به «متروپل» کیمیایی

حضور دوستانی که در جشنواره هستند نمی تواند به طور قطعی نظر مخاطب عام را بدهد و من معمولا با احترام تمام فیلم ها را نگاه می کنم و چه این فیلم را دوست داشته باشم و یا آنرا دوست نداشته باشم چون فکر می کنم پشت هر فیلمی زحماتی که برای فیلم کشیده شده است .

صبح روز چهارم جشنواره سی و دوم با سرمای برف و اکران فیلم متروپل در کاخ جشنواره همراه بود.فیلمی که با واکنش های اعتراض آمیز حاضرین در سینمای برج میلاد مواجه شد و نشست مطبوعاتی فیلم  هم طبق پیش بینی ها برگزار نشد

فروتن در پاسخ به این سوال که فیلم متروپل را چگونه دیدید به «تسنیم »گفت: این ارزشی که یک کارگردان برای سینما و هنرش قائل می شود و اینکه یک تماشاگران را در موقعیتی قرار می دهد که احساساتشان بر انگیخته شود و همچنین این که چقدر سینما می تواند ارزشمند باشد در این فیلم به زیبایی نشان داده شده است.

فروتن در پاسخ به این سوال که آیا فیلم مترو پل مورد استقبال مخاطبان قرار بگیرد گفت: امیدوارم که این فیلم مورد استقبال واقع شود وفیلمی است که من آن را دوست دارم و از نقشهایی است که بسیار دوست داشتم و از کار کردن با اقای کیمیایی بسیار لذت بردم.


بازیگر فیلم متروپل همچنین در پاسخ به این سوال که نقش یا فیلم نامه کدام برای شما جذابیت داشت گفت: آقای کیمیایی صدا بزنند همه ما می دویم و لازم نیست فیلم نامه بخوانیم.


مهناز افشار دیگر بازیگر این فیلم هم در مورد نحوه حضورش در فیلم متروپل گفت: اگر کسی سینمایی آقای کیمیایی را بشناسد معرفت و انسانیتی که آقای کیمیایی در فیلم هایشان یاد کردند در این فیلم هم هست و خیلی خوشحالم که در این فیلم بازی کردم.


این بازیگر سینما در پاسخ به سوالی مبنی بر نوع بازخورد تماشاچیان کاخ جشنواره نسبت به فیلم متروپل چگونه دیدید گفت: حضور دوستانی که در جشنواره هستند نمی تواند به طور قطعی نظر مخاطب عام را بدهد و من معمولا با احترام تمام فیلم ها را نگاه می کنم و چه این فیلم را دوست داشته باشم و یا آنرا دوست نداشته باشم چون فکر می کنم پشت هر فیلمی زحماتی که برای فیلم کشیده شده است مشخص است و ممکن است عده ای فیلم را دوست نداشته باشند و عده ای هم دوست داشته باشند هیچ ایرادی ندارد و من به عنوان بازیگر فیلم متروپل خوشحالم که آقای کیمیایی هنوز هستند و هنوز کار می کنند.

اخبار فرهنگی - شبکه ایران