فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

واکنش الهام چرخنده به صحبت هایش درباره نیکی کریمی!!



اخبار,اخبار فرهنگی,الهام چرخنده

الهام چرخنده بازیگر سینما و تلویزیون گفت:اخیرا در چندین سایت و مجله زرد تیتری منتشر شده ..که گویای نوشته بیانیه ای است توسط الهام چرخنده برای بانو نیکی کریمی، که این مطلب صحت ندارد.

متن کامل اظهارات الهام چرخنده:
سلام ...
ظاهرا این شایعه ها مبنی بر بیانیه و نامه و پیغام حقیر به همکاران و خانواده ام سینما تمامی ندارد. اخیرا در چندین سایت و مجله زرد سوتیتری منتشر شده ..که گویای نوشته بیانیه ای است توسط الهام چرخنده برای بانو نیکی کریمی.
لازم دیدم یک بار بنویسم .
بسم الله الرحمن الرحیم .
طی سالهایی که در سینما به خواست پروردگارم وارد شدم هرگز انسان ناپاکیزه ایی در سینماگران ندیدم .
عملکرد فردی افراد چیزی نیست که فردی دیگر در آن دخیل باشد .الهام از سال هفتاد و نه به واسطه فیلم شب یلدا وارد سینما شده.
آیاحلالی را حرام.
و
 حرامی را حلال کرده ؟!
امروز هم یک رمه انسان نما به قصد سوء استفاده از جریان تفکری و باوری؛ اینبار بدنه نام حقیر را هدف گرفته اند.
اما غافل از اینکه سینما گران یک خصوصیت منحصر به فرد دارند.
پشت هم و هم پیمان و هم هدف در لحظات بحرانی می ایستند.
لذا ؛
این رودخانه ماهی ندارد ..قلاب در گل آلود آبی دگر اندازید.
حال چرا حقیر باید برای بانوی باسواد و پیشکسوت سینما خانم کریمی بیانیه صادر کنم نمیدانم ...
یا اصولا حقیر داعیه دار چه منصبی هستم، این هم نمیدانم .
الهام هیچ نیست ..جز فرزندی برو از خانواده فرهنگ ساز سینما و ؛که تمام جرمش این هست که کسی را که دوست داشت را در جمع صدا زد بلند .!
و اعتقادش را که وظیفه الهی بود در جهان به سر کرد ؛ عیان .
این همه هیاهو و غیظ و کینه والله دلیلش نامفهوم است.
خواستم اینجا بنویسم تا همه ببینند ...
لعنت خدا و امیرالمومنین بر فردی که بانوان سینما را کمتر از شان بانوی مسلمان خطاب کند.

 

لعنت خدا و امیرالمومنین بر شیطان پرستان دهر که سعی بر فروپاشی و ایجاد نفاق بین جماعت صلح هستند که پرچم دار آنان هنرمندان صلح طلب است .
لعنت خدا و امیرالمومنین بر دشمنان علی و ولایت که الهام چرخنده را ملعبه قرار دادند تا مولا علی علیه السلام را نشونه گیرند در عصر غیظ ، تکفیریون و داعشیون ..
وحدت خمیر مایه عنصر شیعه علی میباشد .
یا علی.
الهام چرخنده فرزندی از فرزندان سینما و هنر و انقلاب .
اخبار فرهنگی و هنری - میزان آنلاین


ویدیو مرتبط :
الهام چرخنده در بیمارستان و ناگفته هایش در مورد حجاب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش شهرام ناظری، نیکی کریمی و دولت آبادی به حادثه روستای نشکاش



نیکی کریمی,عکس نیکی کریمی

 واکنش شهرام ناظری، نیکی کریمی و دولت آبادی به حادثه روستای نشکاش

فقط می دانیم نمی خواهیم هیچ کودکی دست و پایش را به کام این هیولابفرستد. فقط می دانیم که پای این بچه ها باید روی زمین سفت، زمین امن راه برود. فقط همین.

شهرام ناظری، نیکی کریمی و محمود دولت آبادی با انتشار یادداشتی کوتاه نسبت به حادثه انجار مین روستای نشکاش مریوان واکنش نشان دادند. متن کامل این یادداشت ها که در «اعتماد» منتشر شده است را در ادامه می خوانید:


لااقل مین نباشد
شهرام ناظری
موسیقیدان
بسیار تاسف بار است اتفاق ناگواری که برای کودکان مریوان افتاده است. کردها، در طول تاریخ آسیب های زیادی دیده اند، آسیب هایی که از هرگوشه و کنار و از زمین و آسمان به این مردم شریف و اصیل ایرانی وارد شده. طبعا قلب من از این اتفاقات تلخ به درد می آید و دلم می خواهد اگر کاری از دست ما برمی آید، برای کودکان مریوان انجام دهیم.

 

وظیفه همه ما و اقشار مردم است که اگر می توانیم، کاری کنیم. دولت هم کمترین کاری که می تواند بکند، این است که هرچه زودتر مناطق مین گذاری شده را پاکسازی کند. عجیب است که هنوز مین هایی در مناطق کردنشین وجود دارد که فعالند و دولت زودتر از اینکه این مین ها به بچه های این سرزمین آسیب وارد کند، فکری برای پاکسازی آنها نکرده!

 

درحالی که این اتفاق چندباری است که در این سال ها تکرار شده. با این همه مشکلاتی که در این مناطق وجود دارد، لااقل این مردم دیگر مشکل مین را نداشته باشند. من قلبا از این اتفاقی که برای این کودکان آسیب پذیر افتاده، متاثر شدم و امیدوارم اگر قرار است کاری برای این مین ها بکنند، زودتر انجام شود.

 

-------------------------------
زمین امن
نیکی کریمی
بازیگر و کارگردان
چطور باید باور کرد هنوز زمین هایی داریم که محل گذر مردم غیرنظامی و کوچه و بازار است و ممکن است بهای این عبور جان و بدن شان باشد. هنوز زمین هایی هست که چند کودک بی خبر و بی گناه از آن رد شوند و تا به خودشان بیایند صدای تقه ضامن مینی از زیرپایشان بلند شود و تمام... زندگی این هفت کودک از لحظه یی که پایشان روی مین رفت برای همیشه و تا ابد تغییر خواهد کرد.

 

هر هفت کودک امروز و روزهای بعد را نه در مدرسه، که در بیمارستان خواهند ماند، با دست و پاهای زخمی و پایی که یکی از آنها دیگر نخواهد داشت و حالاهمه آنها با تن های خونین و پر دردشان روی تخت افتاده اند... ما اما اینجا نشسته ایم. سر کار هر روزه مان و چه می دانیم این بچه ها چه دردی کشیدند. حتما تا چند روز بعد همه فراموش می کنیم که بعد از این آنها چطور زندگی خواهند کرد.

 

ما نمی دانیم چه کسی مینی که زیر پای این بچه ها منفجر شد را در سرزمین مان کاشت و چه کسی باید آن را از زمین درمی آورد. فقط می دانیم نمی خواهیم هیچ کودکی دست و پایش را به کام این هیولابفرستد. فقط می دانیم که پای این بچه ها باید روی زمین سفت، زمین امن راه برود. فقط همین.


------------------------------------------
آبرو روی مین
محمود دولت آبادی
نویسنده
متاسفم. برای خودم، برای همه مان که امروز بعد از گذشت این همه سال خبر از انفجار مین می شنویم. چطور باید تسلی داد این عادی شدن شنیدن فجایع را. منطق و آنچه می دانیم به ما می گوید که بعد از هر جنگی چند اتفاق مهم بلافاصله و به سرعت باید بیفتد. نخستین قدم بازسازی مناطق جنگ زده، برآورد خسارت و حمایت از قربانیان است.

 

مهم ترین حمایت همین است که به ساکنان مناطق جنگی تضمین دهیم که دیگر بیش از این متحمل خسارتی نخواهند شد. جای تاسف است که یا این حرکت نیمه تمام مانده یا اساسا در مناطقی آغاز نشده است. مرتضی آوینی یکی از کسانی است که قربانی مین شد. بی شک این وظیفه دولت عراق و ایران در این سال ها بود که نسبت به پاکسازی این مناطق اقدام کنند.

 

اگر زمان زیادی گذشته و هنوز این اتفاق نیفتاده است، امیدواریم در شرایط تازه یی که ایجاد شده و رو به آینده بهتر پیش می رویم، دولت یک بار برای همیشه عزم خود را برای پایان دادن به فاجعه مین جزم کند. امیدوارم دولت مجالی بیابد و با کمک نهادهای بین المللی این مناطق را از مین پاک کند. این زمین آبروی ما است..../inn.ir