فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

هیچ وقت از سبك ام خارج نمی شوم



 

هیچ

 

 

برگزاركننده كنسرت سالار عقیلی می گوید: برج میلاد برای برگرداندن تخفیف ۲۰ درصدی به خزانه اش، هزینه های پشت صحنه، بیمه و پاركینگ را به فهرست ارقام دریافتی اش اضافه كرده. عقیلی هم وعده داد كه كارش بیشتر درون مایه ی سیاسی و اجتماعی دارد اما كوبندگی و هیجان در آن رعایت شده است.

 

برج میلاد برای برگرداندن تخفیف ۲۰ درصدی خود به خزانه اش، هزینه ی پشت صحنه، پول بیمه، پول پاركینگ و غیره را به فهرست ارقام دریافتی خود اضافه كرده است كه عملا به این معناست كه برج میلاد؛ دو پله عقب رفته و پنج پله جلوآمده است.

نشست مطبوعاتی كنسرت گروه موسیقی قمر با حضور سالار عقیلی، نوید دهقان، مدیر موسسه نهاله رودكی صبح امروز(اول آبان) در موسسه ی نهاله ی رودكی برگزار شد.

نوید دهقان(آهنگساز و سرپرست گروه قمر) گفت: عنوان این كنسرت «پرواز پرنده پاییز» نام دارد كه یك روایت محتوایی و كلامی به صورت موسیقایی از اول تا انتهای كنسرت به همراه دارد و هدف آن نزدیك كردن احساس مخاطبان به همدیگر است.

وی افزود: اشعار این كنسرت از اخوان، سیاوش كسرایی و سایه انتخاب شده است. همچنین این كنسرت درمقایسه با كنسرت های دیگر نه ازنظر فرم بلكه ازنظر محتوا كاملاً متفاوت است؛ به گونه ای كه این اجرا نه تنها برای علاقمندان موسیقی بلكه برای علاقمندان به شعر فارسی جذابیت خاص خود را دارد.

در ادامه سالار عقیلی(خواننده این گروه) درباره ی اجرای دو سانس در یك روز گفت: متاسفانه قیمت اجاره ی سالن در ایران آنقدر گران است كه ما مجبور می شویم؛ برای كم كردن هزینه ها در یك روز؛ دو سانس اجرا داشته باشیم.

این خواننده درباره ی این موضوع كه اجرای دو سانس به گروه فشار می آورد؛ خاطرنشان كرد: این اجرا سخت تر از اجرای اروپا و آمریكا من نیست. بعضی مواقع با یك چمدان وارد پشت صحنه می شویم و چند دقیقه دیگر كنسرت را آغاز می كنیم.

عقیلی اظهار داشت: شاید اجرای دو سانس در یك روز برای خواننده های دیگر مشكل باشد اما برای من این گونه نیست.

وی ادامه داد: عده ای می خواهند موسیقی فاخر را در این مملكت تضعیف كنند و به گونه ای صحبت می كنند كه آلبوم های سنتی فروش ندارد؛ این درحالی است كه دو آلبوم «مایه ناز» و «دریای بی پایان» با فروش نسبتا بالایی برخوردار بود.

عقیلی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایلنا، در این باره كه باتوجه به تور كانادا و آمریكای وی،چه مدت زمانی برای تمرین با گروه داشته است، گفت: من CD این كار را از آقای دهقان گرفته ام و در تور اروپا و كانادا؛ و سعی كردم آن را گوش دهم. از طرف دیگر این گروه مشغول تمرین است و كار خود را كماكان ادامه می دهد.

این خواننده در ادامه گفت: شاید برای خواننده های دیگر در آمدن به صحنه؛ ماه ها زمان لازم باشد ولی من بعداز یك تا دو روز تمرین؛ برای كنسرت آماده ام چراكه من و آهنگساز گروه به یك سلیقه و احساس مشترك رسیده ایم و هر آهنگی را كه نوید دهقان می سازد؛ انگار بارها و بارها آن را خوانده ام.

در ادامه نوید دهقان(آهنگساز گروه) با اشاره به اینكه این كنسرت همزمان با تولد چهار ساله گروه قمر است، خاطرنشان كرد: در این اجرا سعی كردم آهنگ های متفاوتی ازنظر محتوا انتخاب كنم.

بلورچی(مدیر موسسه نهاله رودكی) نیز گفت: برگزاری این كنسرت برای ما ۱۰۰ میلیون تومان هزینه برده است اما در این كنسرت صرفا مسائل اقتصادی را درنظر نگرفته ایم و باتوجه به همزمانی كنسرت گروه قمر و كنسرت استاد همایون خرم سعی كرده ایم قیمت بلیط را ۲۵ الی ۴۵ هزار تومان درنظر بگیریم تا علاقمندان موسیقی سنتی بتوانند از دو كنسرت استفاده كنند.

بلورچی با اشاره به تخفیف درنظر گرفته شده از سوی برج میلاد برای كنسرت های موسیقی سنتی گفت: این تخفیف بسیار بسیار ناچیز است. دو الی سه میلیون تخفیف برای یك كنسرت ۱۰۰ میلیونی اصلا رقمی نیست. از طرفی برج میلاد برای برگرداندن این تخفیف به خزانه ی خود؛ هزینه ی پشت صحنه، بیمه، پاركینگ وغیره را به فهرست ارقام درخواستی خود اضافه كرده است كه عملا به این معناست كه برج میلاد دو پله عقب رفته و پنج پله جلوآمده است.

در بخش دیگری از نشست، سالار عقیلی درباره فضای خوانندگی خود در این كنسرت باتوجه به انتخاب اشعار كه بیشتر درون مایه ی سیاسی و اجتماعی دارد، گفت: من هیچ وقت از سبك خودم خارج نمی شوم؛ البته این قطعات نیاز به تحرك بیشتری دارد چراكه اشعاری پر از نغز و محتواست. من سعی كردم حالت كوبندگی و هیجانی را در آن رعایت كنم.

دهقان هم گفت: قطعه ی پرنده در این كنسرت كه برگرفته از شعر سیاوش كسرایی است؛ از سه قسمت تشكیل می شود. بخش اول آن از دشتی آغاز و وارد آواز اصفهان می شود و در پایان در دستگاه راست پنجگاه خاتمه پیدا می كند به گونه ای كه در پایان؛ مخاطب به این نتیجه می رسد كه بالاخره این پرنده كیست.

وی ادامه داد: سالار عقیلی شعرها را با تمام احساس و تمام سلول هایش می خواند. من با بودن عقیلی هیچ نگرانی بابت موسیقی و گروه ندارم.

نوید دهقان با تاكید بر این موضوع كه هیچ وقت به دنبال نوآوری مصنوعی نبوده است، اظهار داشت: روند آهنگسازی من به صورتی است كه نوآوری در شعر و محتوا صورت می گیرد و بقیه ی روند آهنگسازی به خودی خود پیش می آید و من هیچ اختیاری از خود ندارم.

وی افزود: بسیاری از آهنگسازان درحال حاضر بیشتر از آنكه به محتوا فكر بكنند؛ به فرم فكر می كنند؛ درحالیكه جامعه ی ما نیاز به محتوایی اندیشمندانه دارد.

این آهنگساز با تاكید بر اینكه موضوع كه گروه قمر هیچ وقت به صحنه نمی آید تا زمانی كه حرفی برای گفتن داشته باشد، تصریح كرد: هنرمند باید نگرنده، اندیشنده و گوشنده باشد و من سعی كردم كه آهنگ های این كنسرت را براساس حال و هوای جامعه انتخاب بكنم.

وی ادامه داد: جان موسیقی ملودی است. سعی كردم در این كار با استفاده از ساز های معمولی و عادی؛ موسیقی خودم را بیان بكنم؛ چراكه اعتقاد دارم موسیقی خوب نیاز به بزك كردن ندارد.

وی در پایان گفت: درحال حاضر هجمه ای از تهاجم بی فرهنگی در ادبیات و موسیقی ما پیش رفته است؛ به گونه ای كه كسی احساس تعهد نسبت به مردم و جامعه ندارد.

دهقان درباره ی مكاتب هنری نیز گفت: در مكاتب هنری سه نوع اندیشه وجود دارد كه هنر را برای هنر، هنر را برای هنرمند و هنر را برای جامعه می خواهد. نباید فراموش كرد كه هدف تمام این هنرها باید تعالی مردم هنر و هنرمند باشد.

وی تاكید كرد: منتقدان و خبرنگاران می توانند به موسیقی ما سمت و سو و جهت بدهند. اگرچه متاسفانه هم اكنون منتقد خوب در حوزه موسیقی نداریم.

گروه قمر روزهای ۱۱ و۱۲ آذرماه در برج میلاد به صحنه می رود.... / خبرگزارى ایلنا 


ویدیو مرتبط :
از فضایل نماز اول وقت بگویید تا به آن تشویق شوم؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مبارک: اختیارات ریاست جمهوری را به معاونم می دهم اما از مصر خارج نمی شوم...



 

مبارک: اختیارات ریاست جمهوری را به معاونم می دهم اما از مصر خارج نمی شوم...

 

 

مبارک: اختیارات ریاست جمهوری را به معاونم می دهم اما از مصر خارج نمی شوم / معترضان قبول نکردند؛حرکت به سمت ساختمان رادیو و تلویزیون

 

عصر ایران - شبکه الجزیره گزارش داد: هزاران نفر از مردم معترض در مرکز قاهره به سمت ساختمان رادیو تلوزیون دولتی مصر حرکت کرده اند. این ساختمان در محاصره ارتش است.

عمر سلیمان معاون رئیس جمهور مصر که هم اکنون اختیارات ریاست جمهوری را از حسنی مبارک دریافت کرده در سخنرانی از جوانان معترض خواست تا به خانه خود بازگردند.

وی همچنین به جوانان مصر گفت که به شبکه های ماهواره ای و رسانه ها که خواهان تحریک شما هستند گوش نکنید بلکه به ندای وجدان خود گوش فرادهید.

با این حال مردم معترض در مرکز قاهره از تصمیم اخیر مبارک در واگذاری اختیارات ریاست جمهوری به معاونش و کناره گیری نکردن از سمت ریاست جمهوری به شدت ناراضی هستند.

آنها شعار می دهند:‌ "سلیمان امشی امشی" (سلیمان برو برو) ، "یا سلیمان یا سلیمان ارحل ارحل انت کمان" (سلیمان سلیمان برو برو تو هم )،‌ "واحد اثنین الجیش فین" (یک دو ارتش کجاست) ، "الشعب یرید اسقاط الرئیس" ( ملت خواهان سرنگونی رئیس جمهور است)

مبارک: اختیاراتم را می دهم به معاونم اما از مصر نمی روم

تعدادی از معترضین در میدان تحریر قاهره به نشانه مخالفت و اعتراض کفش های خود را در هنگام سخنرانی مبارک بالا بردند.حسنی مبارک در سخنرانی ضبط شده ای خطاب به مردم از کاخ ریاست جمهوری در قاهره رسما اعلام کرد که اختیارات خود را به عنوان رئیس جمهور به معاونش عمر سلیمان واگذار می کند اما مصر را ترک نخواهد کرد.

براساس این اظهارات مبارک، وی از سمت ریاست جمهوری کناره گیری نخواهد کرد بلکه تنها اختیاراتش را به معاون رئیس جمهور منتقل می کند. مصر در ماه سپتامبر آینده شاهد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری است.

هم اکنون حدود سه میلیون نفر از مردم در میدان تحریر قاهره تجمع کرده اند و برخی از آنها علیه این سخنرانی مبارک شعار می دهند و خواستار حرکت به سمت کاخ ریاست جمهوری هستند.

وی ادامه داد: خواسته های جوانان معترض مصر عادلانه و مشروع است اما تسلیم دیکته های خارجی نمی شوم.  متعهد می شوم شرایط مناسب برای برگزاری انتخابات سالم و پاک فراهم شود. بر اجرای وعده هایی را که درباره اصلاحات و تغییرات داده ام نظارت خواهم کرد و به انجام آنها متعهدم.

رئیس جمهور مصر همچنین از خانواده کشته شدگان حوادث اخیر عذرخواهی کرد و گفت که به وجود جوانانی که برای بهتر شدن وضعیت تلاش می کنند؛ افتخار می کند.

مبارک افزود: در مجازات افراد دخیل در قربانی شدن تعدادی از مردم در حوادث اخیر  کوتاهی نخواهم کرد. خون قربانیان اخیر به هدر نخواهد رفت. دستوراتی را برای تکمیل سریع تحقیقات درباره حوادث اخیر صادر کردم.

وی تصریح کرد که دستور داده است تا پنج ماده قانون اساسی اصلاح و یک ماده نیز حذف شود تا ضمن محدود شدن زمان ریاست جمهوری، چرخش قدرت امکان پذیر شود.

احتمال کودتا

در حالی که مردم مصر خود را آماده برپایی جشن پیروزی می کنند ،جماعت اخوان المسلمین با ابراز نگرانی از انتقال قدرت به ارتش وفادار به رژیم مبارك اعلام كرد كه ارتش در حال طراحی كودتای نظامی در این كشور است.قیام مردم مصر
«عصام العریان» عضو ارشد جماعت اخوان المسلمین اعلام كرد كه نظامیان وفادار به رژیم مبارك در حال طراحی كودتای نظامی برای در دست گرفتن قدرت در این كشور هستند.

وی با ابراز نگرانی از روند انتقال قدرت به ارتش تصریح كرد كه مشكل مردم تنها بركناری مبارك نیست بلكه خواسته آنها تغییر رژیم است.

این اظهارات العریان در حالی صورت می گیرد كه وب سایت اخوان المسلمین به نقل از منابع دولتی اعلام كرد كه حسنی مبارك كشور را ترك كرده است.

گزارش های رسیده حاكی از آن است كه نیروهای ارتش اطراف میدان آزادی قاهره كه محل تجمع مخالفان رژیم مبارك است را تحت محاصره كامل خود در آورده‌اند.

از سوی دیگر،تلویزیون دولتی مصر لحظاتی پیش تصاویری از دیدار مبارك با احمد شفیق نخست وزیر و عمرسلیمان معاون خود پخش كرد كه در حال مذاكره بودند.

طنطاویطنطاوی به جای مبارک در ارتش

شواری عالی نظامی مصر نیز هم اکنون در حال برگزاری نشستی است که به احتمال بسیار نتیجه آن آینده حکوت این کشور را تعیین می کند. برای نخستین مرتبه این شورای بدون حضور و ریاست مبارک برگزار می شود و همین موضوع موجی از امید را در میان مخالفان مصری ایجاد کرده است.
محمد طنطاوی وزیر دفاع مصر ریاست نشست  را بر عهده گرفت.این نخستین بار در رژیم 30 ساله مبارك است كه چنین اتفاقی رخ می دهد.ناظران تحولات مصر آن را نشانه بزرگی از كناره گیری قطعی مبارك از قدرت می دانند.

خبرهای ضد و نقیض فرار مبارک تا قبل از سخنان وی

در پی 17 روز قیام مردمی در مصر ، هم اکنون میلیون ها نفر در میدان التحریر قاهره و شهرهای دیگر گرد هم آمده اند تا جشن فرار دیکتاتور را بر پا دارند.

رسانه های مختلف اخبار ضدونقیضی را درباره کناره گیری حسنی مبارک از ریاست جمهوری مصر گزارش می دهند.

خبرنگار العربیه نیز به نقل از منابع آگاه در مصر گفت که مبارک امشب پنجشنبه تمامی اختیارات ریاست جمهوری خود را به معاونش عمر سلیمان واگذار می کند ولی از سمت ریاست جمهوری کناره گیری نمی کند.

مبارک قرار است امشب در سخنرانی خطاب به ملت مصر، درباره سرنوشت خود مطالبی را بیان کند.

امروز نخست وزیر مصر در سخنانی از کناره گیری مبارک از ریاست جمهوری خبر داد اما پس از گذشت مدت زمان کوتاهی اظهارات خود را تکذیب کرد.

با انتشار این خبرها شمار مردم معترض و مخالف مبارک در قاهره و شهرهای بزرگ مصر افزایش یافته و به شادی می پردازند.

حسام بدراوی دبیر حزب دموکراتیک ملی (حزب حاکم مصر) نیز به بی بی سی گفت که مبارک تا روز فردا جمعه رئیس جمهور نخواهد ماند.

شبكه تلویزیونی الجزیره در حالی این خبر فوری را نقل كرد كه تصاویری از شادی گسترده‌ی مردم در میان سوت و كف پخش می‌كرد. مردم مصر این خبر را از طریق اینترنت، موبایل و تلفن به یكدیگر منتقل می‌كردند و لحظه به لحظه بر میزان حضور مردم در میدان التحریر و اطراف آن و حتی شهر‌های دیگر مصر بیشتر می‌شود.

خبرنگار الجزیره در گزارشی اظهار داشت: اخباری مبنی بر اینكه مبارك درصدد انتقال امور به عمر سلیمان معاون وی داشت مخابره شده است، اما منابع آگاه از ارتش مصر تاكید داشتند كه ستاد مركزی ارتش مصر با این اقدام مبارك مخالفت كرده و خواستار كناره گیری كامل مبارك از قدرت و انتقال كامل زمام امور به نیرو‌های مسلح ارتش شد. مصر

این در حالی است كه دبیر حزب ملی حاكم مصر در گفتگو با شبكه‌ی بی بی سی اظهار داشت: به نفع مبارك كه از قدرت كنار برود و پیش بینی‌می‌شود كه كناره گیری رییس جمهوری مصر امشب انجام گیرد.

رییس سیا نیز اعلام كرد كه مبارك امروز از قدرت كناره‌گیری خواهد كرد.

شبكه‌ی تلویزیونی العربیه نیز در گزارش ضمن اعلام خبر كناره‌گیری احتمالی مبارك از قدرت اعلام كرد: احتمالا مبارك امشب طی سخنرانی‌ كه ساعت‌های آینده آن را ایراد خواهد كرد رسما از قدرت كناره‌گیری خواهد كرد.

این در حالی است كه یكی از فرماندهان ارتش مصر نیز در حالی كه سلاح خود بر زمین گذاشته به تظاهر كنندگان مصری در میدان التحریر پیوسته است.

گفته می شود مبارک بعد از ایراد سخنرانی آخر خود ، با یک فروند هواپیمای مسافری عازم یک کشور عربی خواهد شد. برخی منابع ، ازامارات به عنوان مقصد دیکتاتور یاد می کنند.
این شایعه نیز وجود دارد که سخنرانی مبارک قبلا ضبط شده و دیکتاتور مصر ، از کشور خارج شد است.

صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز مدام تصاویری از میدان التحریر مصر نشان می دهد و سرودهای حماسی عربی پخش می نماید.../عصر ایران