فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

هنگامیه قاضیانی، طاهره مظلوم و جمیله بی‌رحم



اخبار فرهنگی - هنگامیه قاضیانی، طاهره مظلوم و جمیله بی‌رحم

هنگامه قاضیانی، بازیگر مطرح سینما که از سال 85 تا الان موفق به دریافت دو سیمرغ بلورین از جشنواره فجر شده، حالا در نقشی کاملا متفاوت، با سریال «سرزمین کهن» کمال تبریزی به تلویزیون آمده. قاضیانی توضیحات جالبی درباره این نقش دارد.

«سرزمین کهن» کمال تبریزی، برای اولین بار، بخش قابل توجهی از ستاره های سینما را در تلویزیون دور هم جمع کرده. گرچه شهاب حسینی، محمدرضا فروتن، میترا حجار پیش از این با سریال های مختلفی در تلویزیون حضور پیدا کرده بودند اما بازیگرانی مثل هنگامه قاضیانی و نیکی کریمی، برای اولین بار است که بازی در یک سریال تلویزیونی را تجربه می کنند.

 

قاضیانی سال 87، درست بعد از موفقیت در فیلم «به همین سادگی»، از سوی کمال تبریزی برای بازی در «سرزمین کهن» انتخاب شد. تبریزی نقش زن جدی و بی رحمی به اسم «جمیله» را او داد تا بلافاصله بعد از گرفتن سیمرغ، بتواند حضور در نقشی کاملا متفاوت را تجربه کند. به بهانه پخش دومین قسمت از مجموعه «سرزمین کهن» و شروع بازی هنگامه قاضیانی در آن، گفتگوی کوتاهی با او انجام داده ایم.

با سریال «سرزمین کهن»، برای اولین بار حضور در یک سریال تلویزیونی را تجربه کردید؛ این درست است که بگوییم دلیل اصلی ورودتان به تلویزیون، کارگردانی کمال تبریزی بود؟
- صادقانه بگویم فقط به خاطر کمال تبریزی نبود. اگر کمال تبریزی یک سریال اجتماتعی می ساخت قطعا قبول نمی کردم بازی کنم چون اصلا به من نمی خورد که در یک سریال اجتماعی کار کنم. از آنجایی که «سرزمین کهن»، سریالی تاریخی بود و کمال تبریزی هم پشت آن قرار داشت، ترغیب شدم بازی کنم. البته این را هم بگویم که یکی از دلایل اصلی بازی ام در این سریال، حضور بیتا فرهی بود. به شدت دوست داشتم با فرهی همبازی شوم.

اخبار ,اخبار فرهنگی ,هنگامیه قاضیانی

 
جالب اینجاست که در نقش عروس بیتا فرهی هم بازی می کنید.
- من عاشق فاز یک این سریال هستم چون بیتا فرهی مادرشوهر من است و من عروسی هستم که چون خودش من را انتخاب کرده واقعا دوستم دارد و تمام مدت کارهایش را به من می سپارد، درست برعکس نقش میترا حجار! او هم عروس بیتا فرهی است اما از آنجایی که او را خودش انتخاب نکرده و از طبقه پایین جامعه است، چندان مورد توجه او قرار ندارد.

بعد از بازی در فیلم «به همین سادگی»، خیلی ها شما را با همان شخصیت آرام و منفعل «طاهره» می شناختند. درست بعد از این نقش، به شما پیشنهاد شد که نقش «جمیله» را در «سرزمین کهن» بازی کنید؛ نقش زنی جدی و بی رحم که درست نقطه مقابل «طاهره» قرار دارد؛ ایفای چنین نقشی برایتان سخت نبود؟
- واقعا برایم بازی بود که بعد از بازی در نقش شخصیت منفعلی مثل «طاهره»، نقش زنی مثل جمیله را بازی کنم. هنوز هم بعد از گذشت این همه سال، وقتی مردم در کوچه و خیابان من را می بینند با اسم «طاهره» صدایم می کنند.

 

خیلی ها احساس می کردند بازیگر نقش طاهره «به همین سادگی»، زن خانه داری بوده که حالا برحسب اتفاق آمده و در این فیلم بازی کرده. به همین دلیل است که فکر می کنم بیشتر از همه چیز باید به کمال تبریزی به خاطر این انتخاب آفرین گفت چون تبریزی بازی من را در «به همین سادگی» دیده بود و از روی آن به نتیجه رسیده بود که برای بازی در نقش «جمیله» مناسب هستم. واقعا دوست داشتم که چنین نقشی را هم تجربه کنم.

تمام فیلم هایتان نقش زن یا مادری فداکار، دلسوز و مهربان را دارید. حتی در «سعادت آباد» که به نسبت نقش متفاوت تری داشتید باز هم هیچ رگه ای از بدجنسی را نمی شد در آن دید. می شود گفت که در «سرزمین کهن» یکجورهایی مخاطبان را با نقش «جمیله» غافلگیر کردید. هیچ کس از شخصیت آرامی که شما در ذهن ها ساخته اید انتظار ندارد که مثلا گوش یک پسربچه را بپیچاند و او را عذاب دهد!
- بله واقعا سخت بود. باور نمی کنید که بعد از هر پلان، چقدر از علی شادمان معذرت خواهی می کردم. اصلا اینهات جزو خاطرات علی شادمان ثبت شده. واقعا توی این نقش عذابش دادم. اگر پشت صحنه را ببینید متوجه می شوید من در یک پلان دارم گوش علی شادمان را می پیجانم و بعد از پایان پلان، چشم هایم پر از اشک می شود و تا مدت ها مدام ازش عذرخواهی می کردم که اذیتش کردم اما این را واقعا باید بگویم که بازی در این نقش برایم خیلی لازم بود.

الان که بعد از بازی در فیلم های مختلف، «سرزمین کهن» را از تلویزیون می بینید چه حسی دارید؟
- من کامل کار را ندیدم اما می توانم بگویم سرزمین کهن اولین و آخرین سریالی بود که من کار کردم و حدود 6 سال هم این سریال طول کشید. سال 87 کار را شروع کردم. امسال دوباره از من دعوت شد تا بروم و دو سکانس برایشان بازی کنم. فقط می دانم که این نقشم دیگر وارد سینما نمی شود و الان با پخش سریال «سرزمین کهن»، بخش عظیم تری از مخاطبان می توانند آن را تماشا کنند. تنها چیزی که می توانم بگویم این است که از آن نقش هاست که دائم مردم جمیله را نفرین می کنند.

برخی از بازیگران سینما، موضع گیری جدی نسبت به تلویزیون دارند و تحت هیچ شرایطی حاضر نیستند به کار در این حوزه تن در دهند. تجربه اولین حضورتان در تلویزیون آنقدر خوب بوده دلتان بخواهد باز هم در این رسانه بازی کنید؟
- بله چرا که نه!

گفتید اگر کمال تبریزی برای سریالی اجتماعی شما را دعوت به همکاری می کرد قبول نمی کردید. به این معنی است که کلا تمایلی برای بازی در سریال های اجتماعی آن هم در تلویزیون ندارید؟
- نسبت به بازی در سریال تلویزیونی اصلا گارد ندارم اما حاضر نیستم هر سریالی را بازی کنم. ما سریال های بسیار فاخری در چند سال اخیر داشته ایم. مجموعه هایی مثل «مختارنامه»، «امام علی (ع)»، «ولایت عشق» یا ... من همه این سریال ها را دوست داشتم. قطعا اگر بازی در یکی از نقش های اصلی سریال هایی شبیه این به من پیشنهاد شود، قبول می کنم.

مثلا تا به حال چه نقش هایی بوده که ترجیح می دادید در آنها بازی کنید؟ اگر قرار بود بین نقش های مهم سریال های تاریخی، نقشی را انتخاب کنید کدام نقش بود؟
- بله مثلا نقش مهتاب کرامتی در «مردان آنجلس» یا «خاک سرخ»، بیتا فرهی در «ولایت عشق»، ویشکا آسایش در «امام علی (ع)» و ... اینها واقعا نقش های خوبی هستند. چه کسی دلش می خواهد یکی از این نقش ها را از دست بدهد؟


تصویری جدید از بازیگر مطرح سینما

اخبار ,اخبار فرهنگی ,هنگامیه قاضیانی


هنگامه قاضیانی، بازیگر مطرح فیلم های «به همین سادگی»، «روزهای زندگی»، «سعادت آباد»، «من مادر هستم»، «میگرن» و ... با «سرزمین کهن» برای اولین بار در قاب تلویزیون ظاهر شده. شاید خیلی از مخاطبان تلویزیونی، او را با همان نقش سیمرغی «طاهره» در «به همین سادگی» بشناسند یا تصویر او در فیلم موفق دیگرش یعنی «روزهای زندگی» به یاد داشته باشند اما مسئله اینجاست که بازیگر نقش «جمیله»، برای بسیاری از مخاطبان تلویزیونی که شاید میانه چندانی با سینما ندارند، نامی کاملا ناآشناست.

 

او برای اولین بار به عنوان زنی جدی، سنگدل و بی رحم به آنها شناسانده می شود و شاید تا مدت ها در ذهن شان به همین ترتیب باقی بماند. همانطور که به نظر خود قاضیانی، مردم شاید در تمام طول پخش این سریال، او را بدزن ماجرا بدانند و نفرینش کنند. به هر حال هنگامه قاضیانی که برای مخاطبان سینمایی، زنی مهربان، دلسوز و فداکار شناخته می شود؛ حالا در ذهن تلویزیونی های کم علاقه به سینما، زنی خشن و بی رحم است.

اخبار فرهنگی - هفت صبح،برترینها

 


ویدیو مرتبط :
دختر مظلوم پدر بی رحم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دختر معتاد به اموال معلمان هم رحم نكرد



دختر معتاد پس از اخراج از مدرسه، برای تامین هزینه اعتیاد خود، اموال و پول ۳۴ مدیر و معلم ۵ مدرسه دخترانه شهرستان قم را به سرقت برد.


چندی قبل مدیر یكی از مدارس دخترانه به اداره آگاهی شهرستان قم مراجعه و از سرقت اموال و كیف‌های خود و همكارانش خبر داد.



پس از این شكایت، پرونده قضایی تشكیل شد و ماموران برای بررسی موضوع به محل سرقت اعزام شدند.



در بررسی از محل سرقت معلوم شد سارق مرموز در غیاب مدیر وارد اتاق كار او شده و كیف و اموال كاركنان مدرسه را به سرقت برده است.



پس از این سرقت، تحقیقات در این زمینه ادامه پیدا كرد تا این كه مدیر و معلمان چهار مدرسه دخترانه دیگر هم به مركز پلیس مراجعه و شكایت‌های مشابهی را ارائه كردند.



ماموران با به دست آوردن این اطلاعات، محل‌هایی را كه احتمال تردد سارق وجود داشت نامحسوس زیرنظر گرفتند تا این كه اوایل هفته جاری معلم یكی از مدارس دخترانه شهر با مركز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس گرفت و از دستگیری یك دختر سارق در محل كارش خبر داد.



ماموران پس از این تماس، به محل مورد نظر اعزام شدند و با هماهنگی قضایی وارد مدرسه دخترانه شدند و سارق نوجوان را تحویل و به مركز پلیس انتقال دادند. دختر ۱۷ ساله مورد بازجویی‌‌های پلیس قرار گرفت و به ۳۴ فقره سرقت به دلیل اعتیاد از مدارس اعتراف كرد.