فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

هنرمندان آمریکا علیه ترامپ



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

آنجلینا جولی: ترامپ رئیس‌جمهور شود باید دلسرد شویم
هنرمندان آمریکا علیه ترامپ

 آن"شومن"میلیاردر آمریکایی که برخی او را یک مجنون بی سیاست توصیف می‌کنند که از بدروزگار شده است کاندیدای برگزیده جمهوری خواهان، داد خیلی‌ها را درآورده و خیلی‌ها نیز از او تبری جسته اند.

 

دونالد ترامپ! چند صباحی هست که پای به عرصه سیاست گذاشته و روی بدترین سیاستمداران آمریکا را سفید کرده. اظهارات نژادپرستانه‌اش اعتقاد به راسیسم را در او هویدا ساخته و حالا وی مبدل به فردی شده که نه تاب حضور خارجی‌هایی مثل مکزیکی‌ها را می‌آورد و نه روی خوشی به مسلمانان نشان می‌دهد.

در این ماه‌ها بسیار راجع به او صحبت شده و علیه وی حرف‌ها و سخنان رد و بدل... از اوبامای دموکرات بگیرید تا جورج بوش تندروی جمهوری خواه! همه از دست او عاصی شده اند و مانده اند که چگونه باید ترامپ و اندیشه هایش را متوقف کنند، که اگر او را باز نایستانند وبگذارند پیش از این جلو برود آمریکا و دنیا را به ویرانی خواهد کشاند.

اما بولدوزردنیای سیاست آمریکا عزمش را جزم کرده که هرچه را دیگران ساخته اند تخریب کند و خود راننده مسیری بی بازگشت در ایالات متحده باشد.

البته ناگفته نماند که در کنار همه مخالفان دونالد ترامپ، او موافقین بسیاری هم دارد. موافقینی که یا فریب حرف‌های پوپولیستی او را خوردند یا با او هم عقیده اند و یا اینکه اورا در شرایط فعلی بهترین می‌دانند. موافقین ترامپ آنقدر زیاد هستند که عده‌ای حتی معتقدند وی جامعه خاموش آمریکا را هم طرفدار خود کرده است!

کمپین هنرمندان علیه ترامپ با نام " نفرت را متوقف کنید"
مطمئنا دونالد ترامپ در میان اقشار مختلف هم موافقان و هم مخالفان زیادی دارد؛ از سیاستمداران آمریکایی بگیرید تا اقشار عادی و مردمی.

اما به نظر می‌آید که یک قشر خاص هستند که وی را اصلا برنمی تابند!... قشری به نام هنرمندان!

از همان زمانی که او سوژه کار نقاشان و کارتونیست‌های رسانه‌های چاپی و اینترنتی شد و هرکس به طریقی با به‌سخره گرفتن او، ترامپ و اندیشه هایش را نکوهش می‌کرد یا وقتی که جمع کثیری از هنرمندان آمریکایی کمپینی علیه او به راه انداختند و نام آن کمپین را هم گذاشتند "نفرت را متوقف کنید"، باید شستمان خبردار می‌شد که هرچند روزی روزگاری دونالد ترامپ، مجری برنامه‌های تلویزیونی به شمار می‌آمد و از این حیث خودش به عنوان سلبریتی‌ها محسوب می‌شد، ولی اکنون محبوب هنرمندان و چهره‌های نامی نیست.

"ادل " و "استیون تایلر" علیه ترامپ
مطمئنا آمار و ارقام هنرمندان مخالف ترامپ خیلی بیشتر از چند نفر محدود است اما زمانی که "ادل" خواننده مشهور انگلیسی متوجه شد طرفدارانش از استفاده از آهنگ‌های او در کمپین‌های تبلیغاتی دونالد ترامپ، به خشم آمده اند، هشدار داد که دونالد ترامپ هیچ اجازه‌ای برای استفاده از این آهنگ‌ها در کمپین‌های سیاسی ندارد.

جالب اینکه در اقدامی مشابه زمانیکه ترامپ از آهنگ‌های "استیون تایلر" خواننده نام آشنای آمریکایی برای تبلیغات خود استفاده می‌کرد، وکیل استیون تایلر، ترامپ را به‌دلیل این استفاده ابزاری به شکایت تهدید کرد.


جورج کلونی: ترامپ رییس جمهور نخواهد شد!
اما هنرمندان بسیار معروف و مخالف دونالد ترامپ تنها در خوانندگان و نقاشان و کارتونیست‌ها خلاصه نمی‌شوند بلکه هنرپیشه‌های سینمایی آمریکا نیز علنا به مخالفت با وی برخاسته اند نمونه اش "جورج کلونی "بازیگر هالیوود که چند روز پیش نسبت به موضع گیری‌های ترامپ واکنش نشان داده و با انتقاد از دونالد ترامپ، کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا، به دلیل مواضع ضد اسلامی‌اش گفت: "مسلمانان ترس ندارند."

"کلونی " در یک نشست مطبوعاتی، با بیان اینکه «ترامپ رئیس جمهور نخواهد شد»، افزود: «ما از مسلمانان، مهاجران و زنان نمی‌ترسیم».او همچنین تاکید کرد که ترامپ نخواهد توانست با ترس کاذبی که در حال ایجاد کردن آن میان مردم آمریکاست، رای آنان را به دست آورد.

آنجلینا جولی علیه ترامپ
در کنار "جورج کلونی" هستند نامداران دیگری که دغدغه مردم آنقدر برایشان مهم بوده که حتی هالیوود را رها کردند و برای یاری به دیگران خود را وقف سازمان ملل و یونیسف کرده‌اند. "آنجلینا جولی "!یکی از همین هاست. بازیگر و کارگردان آمریکایی که برای شرکت در نشستی درباره بحران مهاجرت در لندن حضور دارد، اخیرا از سیاست‌های کشورش اظهار ناامیدی کرد.

آنجلینا جولی دوشنبه به خاطر پاسخ دونالد ترامپ نامزد احتمالی جمهوری‌خواهان درباره مهاجران ابراز ناامیدی کرد.به گزارش مهر این بازیگر و سفیر ویژه سازمان ملل در امور مهاجران گفت او نگران این است که کشورها به طور فزاینده‌ای به جای یافتن راه‌حل‌های مشترک برای مقابله با چالش مهاجران، به اتخاذ سیاست‌هایی روی‌ آورند که پاسخی منفعلانه به جای پاسخی فعال در برابر این بحران است.

آنجلینا جولی به نقاط مختلف جهان سفر کرده است تا از حقوق مهاجران دفاع کند. او در یکی دو سال اخیر بیش از هر چیز برای کمک به مهاجران سوری تلاش کرده است.

از قرار معلوم دونالد ترامپ پیش هر کس دیگری محبوب باشد پیش ستاره‌های هالیوودی محبوبیتی ندارد. "آنجلینا‌جولی"، "جورج کلونی"، "استیون تایلر" و "ادل" افراد کمی نیستند! شاید همین مخالفت‌های ستارگان آمریکایی و انگلیسی معادله انتخابات ریاست جمهوری را برهم بزند. چرا که هواداران هر یک از این چهره‌ها به مراتب بیشتر از هواداران هر سیاستمداری در جهان است!

بولدوزر دنیای سیاست آمریکا عزمش را جزم کرده که هرچه را دیگران ساخته‌اند تخریب کند و خود راننده مسیری بی‌بازگشت در ایالات متحده باشد

از همان زمانی که ترامپ سوژه کار نقاشان و کارتونیست‌های رسانه‌های چاپی و اینترنتی شد و هرکس به طریقی با به سخره گرفتن او، ترامپ و اندیشه هایش را نکوهش می‌کرد یا وقتی که جمع کثیری از هنرمندان آمریکایی کمپینی علیه او به راه انداختند و نام آن کمپین را هم گذاشتند " نفرت را متوقف کنید "، باید شستمان خبردار می‌شد که هرچند روزی روزگاری دونالد ترامپ، مجری برنامه‌های تلویزیونی به شمار می‌آمد و از این حیث خودش به عنوان سلبریتی‌ها محسوب می‌شد، ولی اکنون محبوب هنرمندان و چهره‌های نامی نیست.

آفتاب یزد

 


ویدیو مرتبط :
سرنوشت برجام در دستان سفیر آمریکا و گزارش او به ترامپ و تیم امنیت ملی آمریکا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

موضع‌گیری وزیر دفاع آمریکا علیه ایران/ پیروی کروز بر ترامپ در «وایومینگ»



 کیوسک بین المللی

پیشنهاد جدید نماینده سازمان ملل در مذاکرات صلح سوریه، اظهارات وزیر دفاع آمریکا درباره ایران، موضع گیری سناتور تندرو آمریکایی علیه توافق هسته ای، تحویل 9 زندانی گوانتانامو به عربستان سعودی، انتقاد از نقش آمریکا و انگلیس در قدرت گیری القاعده در یمن و پیروزی کروز بر ترامپ در ایالت وایومینگ، از جمله مهمترین موضوعاتی است که امروز مورد توجه مطبوعات و رسانه های بین المللی قرار گرفته است.

به گزارش «تابناک»، همزمان با برگزاری دور جدید مذاکرات بین المللی صلح سوریه، خبرگزاری فرانسه در مطلبی به این موضوع پرداخته و یکی از جدید‌ترین پیشنهادهای مطرح در این مذاکرات را مورد اشاره قرار داده است. به نوشته این خبرگزاری، یکی از اعضای هیأت گروه‌های معارض سوری که برای مذاکرات صلح در ژنو حضور دارد، گفته، فرستاده ویژه سازمان ملل متحد برای سوریه پیشنهادی را برای ماندن بشار اسد رئیس جمهور این کشور مطرح کرده، اما گروه‌های معارض آن را رد کرده‌اند. وی اظهار داشته: «استفان دی میستورا پیشنهاد کرده است، اسد با انتصاب سه معاون رئیس جمهور با انتخاب ما موافقت کند و اختیارات نظامی و سیاسی خود را به آن‌ها انتقال دهد و خود تنها جایگاهی تشریفاتی را حفظ کند». این فرد در ادامه درباره پیشنهاد دی می‌ستورا مدعی شده: «این پیشنهادی نیست که خود مطرح کرده باشد. وی اما نام مطرح کنندگان این پیشنهاد را فاش نکرد».

*****

سفر وزیر دفاع آمریکا به منطقه خلیج فارس و اظهارات وی در جریان این سفر، از جمله دیگر موضوعات مهم امروز است. به نوشته خبرگزاری «رویترز»، اشتون کار‌تر که برای دیدار با مقامات سیاسی و نظامی کشورهای حاشیه خلیج‌فارس به منطقه آمده، در جمع نظامیان آمریکایی در پایگاه هوایی حومه ابوظبی در خصوص وظایف و مأموریت‌هایشان با آن‌ها سخن گفت. کار‌تر در این پایگاه هوایی خطاب به نیروهای آمریکایی گفت: «شما به عنوان بخشی از نظام بازدارندگی و مقابله با نفوذ ایران در منطقه، در اینجا مستقر شده‌اید... شما دوشادوش دوستان ما در منطقه (در برابر ایران) خواهید ایستاد». وی در عین حال، درباره توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+ ۵ گفت: «توافقی که با ایران منعقد کردیم، از این جهت که احتمال استفاده ایران از سلاح هسته‌ای را از بین برد، توافق خوبی است».

*****

اما کار‌تر تنها مقام آمریکایی نیست که ظرف ۲۴ گذشته درباره ایران موضع گیری کرده است. به نوشته پایگاه خبری «نیوز مکس»، تام کاتن، سناتور تندرو جمهوری خواه که به مخالفت همیشگی با ایران مشهور است نیز مواضعی جدید را مطرح کرده است. کاتن درباره برجام گفته: «توافق هسته‌ای ارزش این را که یک توافق خوانده شود ندارد زیرا هیچ‌گاه جزئیات آن آشکار نشد، هیچ‌گاه توسط کنگره امضا نشد و هیچ‌گاه هم به عنوان یک معاهده مورد تأیید کنگره قرار نگرفت». وی در ادامه ضمن انتقاد از سیاست‌های دولت اوباما، مدعی شده: «امتیازدهی‌های اوباما ادامه دارد؛ حتی با وجود اینکه ایران ملوانان ما را ربود، آمریکایی‌ها را گروگان گرفت، از نقشه‌های ترور علیه متحدان آمریکا حمایت کرد، هیزم به آتش درگیری‌ها در سوریه و یمن ریخت و حتی موشک‌های بالستیکی شلیک کرد که روی آن نوشته شده بود اسرائیل باید محو شود».

*****

انتقال ۹ زندانی گوانتانامو به عربستان سعودی از سوی آمریکا، از جمله دیگر موضوعات مهم امروز است. به نوشته «سی ان ان»، وزارت دفاع آمریکا ۹ فرد زندانی در زندان گوانتانامو را به عربستان سعودی منتقل نموده و دلیل این امر را اقدام در راستای تعطیل کرده زندان مذکور دانسته است. پنتاگون این عملیات انتقال را نشان از عزم دولت آمریکا برای بستن زندان گوانتانامو قبل از پایان دوره ریاست‌جمهوری «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری این کشور در ژانویه جاری، اعلام کرده است. در حال حاضر از مجموع ۷۸۰ زندانی تنها ۸۰ نفر در این زندان مخوف مانده‌اند. از سوی دیگر، وزارت کشور عربستان سعودی در بیانیه‌ای اعلام کرد، استقبال از این ۹ زندانی یمنی محبوس در گوانتانامو، به‌ دستور «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه این کشور انجام می‌شود که عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن از وی چنین درخواستی را کرده است.

*****

همزمان روزنامه «ایندیپندنت» با انتقاد از سیاست‌های آمریکا و انگلیس در حمایت از عربستان سعودی، این سیاست‌ها را سبب قدرت گیری گروه تروریستی القاعده در یمن دانسته است. به نوشته این روزنامه، تجاوز نظامی عربستان و متحدینش به یمن که با حمایت لندن و واشنگتن صورت گرفت، سبب تقویت و رشد القاعده در این کشور شده است. به طور کلی، پس از ۱۱ سپتامبر، آمریکا و کشورهایی نظیر انگلیس نتوانستند به طور حقیقی با تروریسم مقابله کنند چون آن‌ها به حفظ مناسباتشان با عربستان سعودی و سایر کشورهای عرب منطقه بهای بیشتری داده‌اند. برنده اصلی بحران جاری در یمن، گروه تروریستی القاعده است که از خلأ دولت مرکزی به نفع خود استفاده و قلمرو کوچکی را در یمن ایجاد کرده است. دخالت نظامی عربستان سعودی در یمن، بحران این کشور را به یک فاجعه بدل کرده است.

*****

در ‌‌نهایت، در میان دیگر موضوعات، باید به ادامه رقابت‌های مقدماتی و درون حزبی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، این بار در حزب جمهوری خواه اشاره کرد. به نوشته «ای بی‌سی نیوز»، در این حزب تد کروز توانسته با کسب ۱۴ هیأت نمایندگی در ایالت وایومینگ، فاصله خود را با رقیب اصلی‌اش، یعنی دونالد ترامپ، کاهش دهد. البته در ایالت وایومینگ انتخابات درون حزبی برگزار نشد و به جای آن، ۴۷۵ فعال حزبی روز شنبه در «کاسپر» گرد هم آمدند و ۱۴ رأی حزبی را به کروز اختصاص دادند. پیش از این نیز ۱۲ رأی حزبی در سطح مناطق به نامزد‌ها اختصاص یافته بود که از این تعداد ۱۰ رأی نصیب کروز و تنها یک رأی نصیب ترامپ و یک رأی نیز نامشخص اعلام شد. این در حالی است که انتخابات درون حزبی مهمی که روز سه شنبه در نیویورک برگزار می‌شود، می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای درانتخاب نامزد نهایی هر دوحزب آمریکا داشته باشد.


 اخبار سیاست  خارجی  -  تابناک