فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

همین امشب می‌میرم



محمود پاک‌نیت که در سریال «نفس گرم» به کارگردانی محمد مهدی عسگرپور ایفای نقش کرده است، اعلام کرد که در قسمت ابتدایی داستان بر اثر تصادف جان خود را از دست می‌دهد اما تا قسمت پانزدهم مجموعه که داستان به گذشته برمی‌گردد، حضور خواهد داشت.

این بازیگر پیشکسوت که در سریال جدید شبکه اول نقش همسر مرجانه گلچین را بازی می‌کند، همچنین گفت: ایفای نقش در کنار خانم گلچین در «نفس گرم» لذت‌بخش بود؛ چراکه وی از بازیگران دقیق و خوبمان است که به کارش خیلی اهمیت می‌دهد.

بازیگر سریال‌های «پس از باران»، «یوسف پیامبر(ع)»، «پشت کوه‌های بلند» و «شهرزاد» در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا با اشاره به نقشش در «نفس گرم» یادآور شد: من در این سریال فقط در قسمت اول حضور دارم؛ چراکه یک تصادف باعث مرگم خواهد شد و در همان قسمت اول فوت می‌کنم اما تا قسمت پانزدهم قصه که داستان به شکل فلش‌بک، به گذشته برمی‌گردد، حضور خواهم داشت و مدام نقشم در داستان تکرار می‌شود.

او ادامه داد: در مجموعه «نفس گرم» نقش همسر خانم مرجانه گلچین را بازی می‌کنم و این اولین تجربه‌ام است که در آن با آقای عسگرپور همکاری می‌کنم؛ البته پیش از این همسرم (مهوش صبرکن) با ایشان کار کرده بود و خودم هم سه بار برای حضور در کارهای آقای عسگرپور دعوت شده بودم اما به علت گرفتاری کاری موفق به همکاری با ایشان نشدم. زمانی هم که به «نفس گرم» دعوت شدم به دلیل اینکه در سریال «شهرزاد» مشغول به کار بودیم، قرار نبود در «نفس گرم» حضور داشته باشم اما در نهایت با هماهنگی‌ای که گروه سازنده «نفس گرم» با سریال آقای فتحی داشتند، قرار بر این شد که من هم در این مجموعه حضور داشته باشم. در نهایت توانستم 24 جلسه در خدمت دوستان «نفس گرم» باشم.

 

اخبار , اخبار فرهنگی,گفتگو با محمود پاک نیت,درباره سریال نفس گرم


بازیگر نقش مرتضی در سریال «نفس گرم» سپس تجربه همکاری با محمد مهدی عسگرپور را رضایت‌بخش دانست و گفت: «نفس گرم» برایم تجربه خوبی بود؛ به ویژه کار کردن با خانم مرجانه گلچین که خیلی این تجربه را دوست داشتم؛ چراکه ایشان از بازیگران خوبمان هستند و بازی‌هایش لذت‌بخش است. خانم گلچین بازیگر دقیقی است و کارش را دوست دارد و به کارش اهمیت می‌دهد. این مساله از نظر من خیلی مهم است که یک بازیگر اینقدر به کارش علاقه داشته باشد و زمان بگذارد.

صدا و سیما؛ یک سال پس از تغییر
وی در ادامه درباره ارزیابی‌اش از فضای جدید تلویزیون و یک‌ساله شدن ریاست سازمان صداوسیما اظهار کرد:‌ هنوز اتفاق خاصی نیفتاده است اما اعتقادم بر این است که ما باید نویسندگان خوبی برای کارهای تلویزیونی‌مان پرورش بدهیم نه اینکه فقط زمان مردم را پُر کنیم.

پاک‌نیت در تکمیل ارزیابی‌اش از فضای جدید تلویزیون بیان کرد: هر آنچه که الان در سازمان صدا‌وسیما می‌بینیم از دوره قبل باقی مانده است همان‌طور که بیان کردم اعتقادم بر این است که اگر ما بتوانیم نویسندگان خوبی را برای کارهای تلویزیونی‌مان پرورش بدهیم، قطعا تماشاگران بسیار خوبی هم خواهیم داشت. شاید یکی از دلایلی که در حال حاضر تماشاگرانمان را در تلویزیون از دست می‌دهیم، نداشتن متن خوب است و به نظرم فرقی نمی‌کند هر مسئولی که سر کار بیاید، چه آقای سرافراز و چه آقای ضرغامی و هرکس دیگر اولین دغدغه‌اش باید همین مساله باشد. اگر ما واقعا متن خوب داشته باشیم ولی گروه سازنده متوسطی داشته باشیم کار، خوب از آب درمی‌آید اما بالعکس اگر متنمان بد باشد ولی بهترین کارگردان، بازیگران و طراح صحنه بیایند نمی‌توانند کمک کنند تا کار قابل دیدن باشد؛ بنابراین آنچه که در حال حاضر به آن نیاز داریم نویسندگان خوب و حمایت از آنهاست که این وظیفه شبکه‌های سیماست.

او در ادامه همین توضیحاتش مجددا تاکید کرد: اولین فکر و دغدغه صدا و سیما باید جذب نویسندگان خوب باشد و هدفمان این نباشد که فقط زمان مردم را پُر کنیم؛ چراکه گاهی سازمان صداوسیما این کار را می‌کند و فقط زمان مردم را پُر می‌کند و مردم را از دیدن کارهای تلویزیون بیزار می‌کند که اگر این هدف ادامه داشته باشد ما موفق نخواهیم بود و باید هدف‌مان کار خوب باشد.

این بازیگر همچنین به ایفای نقشش در سریال «شهرزاد» به کارگردانی حسن فتحی اشاره کرد و توضیح داد: در سریال «شهرزاد» هم که اکنون در شبکه نمایش خانگی در حال پخش است، نقش پدر شهرزاد را ایفا می‌کنم و به نظرم این مجموعه یکی از بهترین کارهایم بود و آن‌را دوست داشتم. هدفم از این حرف‌ها تبلیغ نیست؛ چراکه واقعا معتقدم «شهرزاد» کار بسیار خوبی است. امیدوارم تأثیری که سریال «شهرزاد» بر من داشت، بر تماشاگران هم داشته باشد. سریال «شهرزاد» چهارمین تجربه کاری‌ام با آقای فتحی است و واقعا همیشه از این بزرگوار کار یاد گرفته‌ام چراکه وی ذهن بسیار خلاقی دارد.

محمود پاک نیت در پایان گفت‌وگوی خود اظهار کرد:‌ خوشبختانه فروش سریال «شهرزاد» تا به حال خیلی خوب بوده و این امر نشان دهنده آن است، کسی که با عشق و هدفمند کار می‌کند، همین هدفمند بودنش باعث می‌شود کارهای خوبی بسازد.

او اعلام کرد: اکنون تصویربرداری «شهرزاد» به پایان رسیده است اما گویا قرار است اگر قصه مورد قبول مردم قرار بگیرد، ادامه داشته باشد. 

 

اخبار فرهنگی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
من امشب می میرم....

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

«فاصله ها»؛ از امشب روی آنتن شبكه ۳



 

 

«فاصله ها»؛ از امشب روی آنتن شبكه ۳ سیما

 

شبكه ۳ سیما از امشب پخش سریالی را آغاز خواهد كرد كه محور اصلی داستانش درباره جوانان و مشكلات ریز و درشت آنان است.


این سریال «فاصله ها» نام دارد و حسین سهیلی زاده آن را كارگردانی كرده است. سهیلی زاده كه پیشتر سریال های دلنوازان و ترانه مادری را كارگردانی كرده بود، این بار هم با محور قرار دادن یك موضوع خانوادگی تلاش می كند فضای تازه ای را برای روایت داستانش ترسیم كند.



در سریال تازه سهیلی زاده مانند بیشتر آثاری كه در این زمینه ساخته شده، از بازیگران شناخته شده سینما، تئاتر و تلویزیون استفاده شده است. دانیال حكیمی، شاهرخ استخری، نیما شاهرخ شاهی، مریم كاویانی، روشنك گرامی، رضا كلی، حمید شریف زاده، احمد قاسمی، نوید قنبریان، مینو شیخان، محمدرضا قیاس آبادی، حسن جوهرچی و بهاره افشاری بازیگرانی هستند كه در این سریال هنرنمایی كرده اند.



«فاصله ها» براساس فیلمنامه ای از مسعود بهبهانی نیا جلوی دوربین رفته است، همان نویسنده ای كه فیلمنامه ترانه مادری را پیشتر نوشته بود.



«فاصله ها» داستان محسن كریمی را روایت می كند كه فردی مذهبی و خوشنام در محل و مورد اعتماد همگان و محل رجوع اهالی برای حل مشكلاتشان است. او متوجه سستی ایمان پسرش، سهراب در نماز و تكالیف شرعی شده و راه چاره ای می جوید، اما یك حادثه باعث می شود محسن متوجه فاصله زیادی شود كه میان نگاه او به زندگی و ارزش هایش با نگاه سهراب وجود دارد. مدتی بعد سهراب با اتومبیل تصادف می كند. پدر متوجه می شود دختری ناشناس پشت فرمان بوده و جوانی به نام ساسان هم آنها را همراهی می كرده است. این موضوع ماجراهای بی شمار این پدر و پسر را رقم می زند.



«فاصله ها» در گروه فیلم و سریال شبكه ۳ در ۵۰ قسمت ۳۵ دقیقه ای ساخته شده و محمدرضا شجاعی هم تهیه كنندگی آن را برعهده داشته است. در ساخت این سریال تلویزیونی سهیل نوروزی (تصویربردار)، مهدی آزادی (صدابردار)، فرهاد عزیزی فرد(طراح صحنه و لباس)، محمد قومی (طراح چهره پردازی)، ایران انتظام (عكاس)، محمدرضا شفیعی(مشاور فیلمنامه) و سیدابوالقاسم حسینی(مدیرتولید) همكاری كرده اند. قرار است سریال فاصله ها هر شب ساعت ۲۳ پخش شود و تكرار آن نیز روز بعد ساعت ۵۵ / ۱۷ پخش شود. البته شب هایی كه مسابقات جام جهانی فوتبال پخش می شود، «فاصله ها» به روی آنتن نخواهد رفت.... / جام جم آنلاین