فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

همه کارگردان هایی که بازیگر شدند



لابد وسوسه می شوند. دلشان می خواهد بعد از سال ها پشت دوربین بودن جای بازیگرهایی باشند که خودشان آنها را هدایت می کنند. البته بیشتر آنها به جای «بازیگری» در فیلم خودشان، فقط یک «حضور» چند دقیقه ای دارند.

سنتی که در سینمای غرب هم برقرار است و غیر از آلفرد هیچکاک که همیشه عادت داشت در فیلم هایش نقش سیاهی لشکر را داشته باشد، کارگردان هایی مثل سیدنی پولاک، رومن پولانسکی و تارانتینو هم علاوه بر بازی در بعضی فیلم های خودشان، در آثار فیلمسازهای دیگر هم بازی کرده اند.

بهروز افخمی

همه کارگردان هایی که بازیگر شدند

در فیلم های خودش مثل هیچکاک حضور چند ثانیه ای داشته. بارزترین حضورش هم در فیلم «روز شیطان» بود که نویسنده و کارگردان خودش بود و 18 سال پیش روی پرده سینماها رفت. می گویند افخمی در چندتا از فیلم ها و سریال های دیگری هم که خودش ساخته به طور نامحسوس در میان سیاهی لشگرها حضور داشته.

داریوش مهرجویی

همه کارگردان هایی که بازیگر شدند

بعد از بسم الله تیتراژ «نارنجی پوش»، آقای کارگردان در سواحل دریای شمال کشور قدم می زند و رو به دوربین با دلی پردرد از «آشغال زایی» و بی توجهی مردم به نظافت طبیعت می نالد. این مستندواره یکی دو دقیقه ای تا قبل از شروع تیتراژ فیلم با روایت مهرجویی پیش می رود و خودش شروع می کند به جمع آوری آشغال ها تا همه حرف فیلم را سرراست همان اولش گفته باشد. اواسط فیلم هم به عنوان بازدیدکننده سر از نمایشگاه «حامد آبان» در می آورد.

مانی حقیقی

همه کارگردان هایی که بازیگر شدند

اولین بار اصغر فرهادی پای او و پیمان معادی را با »درباره الی» به دنیای بازیگری باز کرد. حقیقی که قبلش کارگردانی و نویسندگی اش نمره قبولی گرفته بود، در فیلم فرهادی هم موفق عمل کرد. دومین تجربه بازیگری او در «ورود آقایان ممنوع»، فیلم کمدی رامبد جوان بود که در کنار رضا عطاران حضور داشت. او جلوی دوربین خودش هم رفت و در «پذیرایی ساده» که هنوز اکران نشده، طولانی ترین نقشش را بازی کرد.

محمدحسین لطیفی

همه کارگردان هایی که بازیگر شدند

نمای بسته دوربین از محمدرضا گلزار که در هیبت یک روحانی بر مسند قضاوت نشسته کم کم باز می شود و کارگردان کات می دهد. محمدحسین لطیفی فقط در همین یک صحنه «توفیق اجباری» نقش کارگردان فیلمی را بازی می کند که گلزار در آن نقش یکی از سوپر استارهای سینما را دارد.

پرویز شهبازی

همه کارگردان هایی که بازیگر شدند

در سکانس آخر «نفس عمیق» آیدا و منصور که به شمال رفته اند، تصادف می کنند و به نظر می رسد که در سد غرق می شوند. در همین نما که در واقع همان نمای اول فیلم است. مردی به بقیه می گوید این دو نفر رفته اند ته دره. این نابازیگر همان پرویز شهبازی است که در 40 سالگی جلوی دوربین فیلم خودش رفته بود.

منبع:bartarinha.ir


ویدیو مرتبط :
کارگردان و بازیگر همزمان دیدی؟!(امیرعلی نبویان)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازیگر، کارگردان و نویسنده پیشکسوت همچنان در بستر بیماری



 

 

 

محمود استاد محمد عکس محمود استاد محمد

 

 

محمود استاد محمد، نمایشنامه نویس، کارگردان و بازیگر پیشکسوت تئاتر ایران، همچنان در بیمارستان بستری است.

 

به گزارش خبرآنلاین، اتاق 321 بیمارستان جم ، در چند روز گذشته، عصرها میزبان تعداد زیادی از چهره های هنری و فرهنگی کشور بوده است که به عیادت محمود استاد محمد آمده اند.

اگر چه قرار بود استاد محمد، روز جمعه از بیمارستان مرخص شود، اما به گفته دختر این هنرمند، پزشکان ترجیح داده اند با ادامه بستری کردن او، مداوا را تکمیل کنند.

این هنرمند که با نگارش و کارگردانی نمایشنامه هایی چون «آسید کاظم»، «شب بیست و یکم»،«سیرى محتوم»، «چهل پله تا مرگ» «عکس خانوادگی»، «تهرن»، «سرای شکنج و رنج»،«دیوان تئاترال»، «کافه مک آدم » و... در طول 40 سال گذشته پای ثابت هنرهای نمایشی کشور بوده، این روزها به دلیل بیماری دور از صحنه تئاتر قرار دارد .

مانا استاد محمد می گوید: «در دو روز گذشته، با این که حال عمومی پدرم بهتر شده است، اما پزشکان می گویند که لازم است او در بیمارستان بماند.»

وی با اشاره به این که خانواده او در تامین هزینه های درمان و بیمارستان مشکلی ندارند، می افزاید: «در حال حاضر هر روز بیش از 250 هزار تومان برای خرید دارو هزینه می کنیم که خرج بیمارستان را هم باید بر آن افزود.»

محمود استاد محمد، در سال 1329 در محله دروازه دولاب تهران به دنیا آمد و با بازی در نمایش «شهر قصه » پا بر صحنه تئاتر گذاشت. او در 40 سال گذشته با نویسندگی و کارگردانی ده ها نمایشنامه و بازی در آن ها، کارنامه ای پر و پیمان را به نمایش گذاشته است که امید می رود با بهبودی کامل و مرخص شدن از بیمارستان، آن را پر بارتر سازد..../خبرآنلاین