فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

همه چهره های ایرانی که ناگهان مشهور شدند! (+ عکس)



امیر مهدی ژوله و علی مسعودی که تاهمین چند وقت قبل، صرفا به عنوان نویسنده فعالیت می کردند، در یک ماه اخیر به واسطه رقابت خنداننده برتر، به چهره های محبوب تلویزیون بدل شدند.

 چند روز گذشته به بهانه رقابت میان امیرمهدی ژوله و علی مسعودی، جنجال زیادی میان مخاطب برنامه «خندوانه» به پا شده بود؛ دو نویسنده ای که شاید تا همین چند ماه قبل، هیچ کس تصویری از آنها هم ندیده بود.

شهرت ناگهانی این دو نویسنده و جلب آرای میلیونی آن هم در عرض چند ماه، اتفاق عجیبی است. اینکه بعد از این رقابت و کلا بعد از پایان «خندوانه» چه اتفاقی در انتظار آنهاست، معلوم نیست. احتمالا مجددا به عرصه اصلی شان یعنی نویسندگی برمی گردند و شاید بعد از مدتی هم فراموش شوند.

در همین چند سال اخیر افراد مختلفی بودند که صرفا به خاطر حضور در یک برنامه خاص، مشهور شدند. بعضی ها شهرت شان ادامه پیدا کرده و بعضی دیگر چند وقت بعد به همان نقطه اول برگشتند و این شهرت کار خاصی برای شان انجام نداد. در این گزارش مروری داریم بر هشت فردی که به این شیوه به شهرت رسیدند.

امیر مهدی ژوله
* موقعیت قبلی: سالیان سال به عنوان روزنامه نگار و نویسنده در مطبوعات فعالیت می کرد اما از سال 81 به عنوان یکی از نویسنده ها به تیم مدیری وارد شد و از آن به بعد فیلمنامه نویس تمام سریال های او بود.

اخبار,اخبار فرهنگی,چهره های ایرانی


* چطور معروف شدند: ژوله را می توان مصداق کامل یک شبه مشهور شدن دانست. او سال ها به عنوان نویسنده فعالیت می کرد اما کمتر مخاطب تلویزیونی، چهره اش را می شناخت. اولین حضور او جلوی دوربین، در برنامه خندوانه اتفاق افتاد.

او اولین استندآپ کمدی اش را با موضوع بیماری اش اجرا کرد و تا حدی بین مردم شناخته شد اما اولین اجرای رقابت خنداننده برتر، از او یک چهره کاملا معروف ساخت. او بدون کمترین مشکلی، در دور اول رقیبش را جا گذاشت و به مرحله دوم رسید. در این مدت آنقدر محبوب شد که حتی در دوره دوم توانست امین حیایی، سوپراستار معروف را ببرد. در واقع می شود گفت که او یک ماهه به چنین شهرتی دست پیدا کرد.

* بعد از شهرت: هنوز به مرحله بعد از شهرت نرسیده. او این روزها اوج محبوبیت اش را می گذراند. تعداد فالوئرهای اینستاگرامش به 149 هزار نفر رسیده و هر کدام از پست هایش حدودا 30 هزار لایک می خورد.
 
علی مسعودی
* موقعیت قبلی: مسعودی کارش را با نوشتن چند آیتم از برنامه ساعت خوش در سال 1374 شروع کرد و در طول این سال ها، داستان و فیلمنامه سریال هایغی چون کوچه اقاقیا، سریال سه در چهار و ... را نوشته است.

اخبار,اخبار فرهنگی,چهره های ایرانی

 
* چطور معروف شدند: مسعودی هرگز فکرش را نمی کرد که با خندوانه شهرتی فراگیر نصیبش شود. او سال پیش در چند برنامه، استندآپ اجرا کرد اما چهره ناآشنا و نوع اجرایش چنگی به دل نمی زد.

در سری دوم خندوانه اما کارش گرفت و خاطراتش از دوران زندگی به مذاق عده ای خوش آمد. لیگ انتخاب خنداننده برتر اوج خوشبختی مسعودی است. او در شب هایی که بیننده خندوانه دو چندان شده، توان خود در خنداندن را به رخ کشید و در دو مرحله پیروزی قاطع به دست آورد. در رقابت با ژوله اگرچه شکست خورد اما اختلاف کم آرا نشان می دهد او به اندازه کافی محبوب شد؛ به ویژه آن که اجرای آخرش ضعیف و دور از انتظار بود.

* بعد از شهرت: برای پی بردن به شهرت علی مسعودی، تصاویر خندوانه شاهد خوبی است. او در طول مسیر که سوار بر ماشین مخصوص به سمت استودیوی ضبط برنامه می آمد، بارها با واکنش مردم مواجه می شد که اسمش را صدا می زدند.
 
مسعود فراستی
* موقعیت قبلی: فراستی برای اهالی سینما و خبرنگاران این حوزه نامی آشنا است. او همیشه به شیوه خاص خود در نشریاتی مثل سروش، سوره، نقد سینما و ... نقد و یادداشت می نوشت. در حوزه تالیف هم چند کتاب سینمایی دارد. فراستی سابقه حضور در تلویزیون را هم داشت که به هفت رسید.

اخبار,اخبار فرهنگی,چهره های ایرانی


* چطور معروف شدند: سال 89 برنامه هفت روی آنتن رفت. از قسمت سوم مسعود فراستی منتقد ثابت برنامه شد و به مرور شیوه خاص خود در نقد آثار سینمایی را به کار بست. فراستی با ادبیات گزنده و گاه بی رحمانه کارگردان و فیلمش را گوشه رینگ می فرستد و موارد بی شماری از عیوب فیلم را جلوی چشم او می گذارد. این روش با انتقاد خیلی از کارگردان ها و البته منتقدان مواجه بو اما مخاطبان عادی «بدمن» هفت را دوست داشتند و معتقد بودند جدال او با فیلمسازان، برنامه را جان می دهد.

* بعد از شهرت: بعد از جدایی جیرانی از هفت، مدتی با گبرلو همکاری کرد اما به مرور کنار رفت. با این حال هفت باعث گسترش دایره شهرت فراستی شد و خیلی از مخاطبان غیرسینمایی هم با کاراکتر او آشنا شدند. این را می توان پس از حضورش در خندوانه متوجه شد. فراستی با هفت بهروز افخمی بار دیگر به تلویزیون بازگشته و همزمان یک شغل غیرسینمایی هم دارد.
 
محمد بحرانی
* موقعیت قبلی: در دوره دانشجویی خیلی زود جذب کارهای عروسکی شد اما شاید در مخیله اش نمی گنجید که به واسطه عروسک ها مشهور شود و نه رشته تحصیلی اش یعنی بازیگری.

اخبار,اخبار فرهنگی,چهره های ایرانی


محمد بحرانی از سال 80 به تلویزیون آمد و در مجموعه هایی مثل «استاد همه چی دون» و «با ما کاش باشی» صداپیشگی را تجربه کرد. نیمه دوم سال 80 توسط ایرج طهماسب برای بازی در «رفیق بد» انتخاب شد و همین سرآغاز شهرت او بود؛ نه با «رفیق بد» که با صداپیشگی در مجموعه «کلاه قرمزی». او صداپیشه ببعی و بعد هم آقوی همساده شد و توانست استعدادش را به رخ بکشد.

* چطور معروف شدند: صداپیشگی جناب خان اوج شهرت بحرانی است. این کاراکتر در خندوانه حضور مستمری دارد و بیش از شخصیت محبوبی مثل آقوی همساده فرصت عرض اندام پیدا کرده. او با کلیپی که برای تیم ملی والیبال اجرا کرد بیش از پیش برای مخاطبان محبوب شد.

* بعد از شهرت: حالا برچسب جناب خان روی پیشانی محمد بحرانی مانده و بعید است به این زودی او را رها کند. شهرت بحرانی به واسطه صداپیشگی است و این که تصور کنیم چهره اش در بازیگری همین قدر محبوب و خواستنی باشد، بعید است.
 
پژمان جمشیدی
* موقعیت قبلی: مورد پژمان جمشیدی عجیب است. او یک عمر در زمین توپ زد ولی محبوبیتش از سکوی استادیوم ها فراتر نرفت. حتی در میان پرسپولیسی ها محبوبیت زیادی به دست نیاورد و کمتر کسی از رفتنش دلتنگ شد. البته که توقع نیست همه فوتبالیست ها محبوب یا مشهور شوند ولی این که نام جمشیدی به واسطه یک سریال اینطور سر زبان ها بیفتد، در نوع خود جالب است.
 

اخبار,اخبار فرهنگی,چهره های ایرانی


* چطور معروف شدند: جمشیدی سال 92 با سریال پژمان خیلی ها را با پرسش مواجه کرد که او کیست و کجا بوده؟ آنها که جمشیدی را می شناختند از بازی خوبش متعجب شدند و گفتند چرا او از همان ابتدا سراغ بازیگری نرفته.

* بعد از شهرت: تصور می شد همه توان جمشیدی در سریال پژمان تمام شده اما خیلی زود به یک پیشنهاد تئاتری پاسخ داد تا هم توان بازیگری اش را به رخ بکشد و هم اعتماد به نفسش را.
در نمایش «بادی که تو را خشک کرد، مرا برد» بار دیگر مخاطبان را غافلگیر کرد. جمشیدی بعد از آن، 5 تئاتر دیگر بازی کرد تا حالا نام خود را به عنوان یک بازیگر حرفه ای تثبیت کند. سال پیش با دومین سریالش یعنی سال های ابری نقشی جدی تجربه کرد و ور دیگر از خود نشان داد.
 
مهراب قاسمخانی
* موقعیت قبلی: مهراب قاسمخانی سالیان سال است که به عنوان فیلمنامه نویس در سینما و تلویزیون فعالیت می کند. زمان «پاورچین» گهگاه تصویرش در پشت صحنه سریال دیده می شد. از یک جایی به بعد در کنار شقایق دهقان به عنوان میهمان در بسیاری از ویژه برنامه ها حاضر می شد و در برنامه «گپ» رامبد جوان هم حضور ویژه ای داشت.

اخبار,اخبار فرهنگی,چهره های ایرانی


* چطور معروف شدند: شیوه شهرت قاسمخانی یک مقدار با سایرین فق می کند. همانطور که نوشتیم، او یک مقدار فراتر از نویسنده معمولی بود و مردم تا حدی با چهره اش آشنایی داشتند اما علت اصلی شهرت ناگهانی اش، حضور در برنامه تلویزیونی نبود.

او همزمان با حواشی مستند برزیل به کارگردانی جواد هاشمی، یکمرتبه به شهرت فراوانی دست پیدا کرد. بعد از این قضیه بود که تعداد فالوئرهایش به طرز عجیبی بالا رفت. با این که این مستند بعد از دو قسمت، دیگر هیچ وقت توزیع نشد اما حواشی آن خیلی خوب در ذهن مردم ماند.

* بعد از شهرت: او حالا یکی از پرفالوئرترین صفحات اینستاگرام را دارد. 612 هزار نفر او را فالو کرده اند. هر کدام از پست هایش به طور متوسط، 30 هزار لایک می خورد. پست هایش بازخوردهای فراوان دارد و گهگاه جریان سازند.
 
سامان گوران
* موقعیت قبلی: تا قبل از بازی در «خنده بازار» به طور حرفه ای فعالیت نمی کرد و شهرت خاصی نداشت.

 

اخبار,اخبار فرهنگی,چهره های ایرانی


* چطور معروف شدند: با تقلید از چهره هایی مثل علی دایی، عادل فردوسی پور، رضا صادقی، مهدی فخیم زاده، مهران مدیری و ... در «خنده بازار» یکمرتبه به شهرت رسید. «خنده بازار» برنامه جذابی نبود اما استثنائا آیتم گوران با استقبال زیادی از سوی مردم روبرو شد.

این تقلیدها اعتراضهای زیادی به همراه داشت و نهایتا باعث شد گوران به شهرتی ناگهانی دست پیدا کند تا جایی که سایر عوامل برنامه معتقد بودند او ادعای برتری می کند و معتقد است مخاطبان به خاطر او برنامه را تماشا می کنند. این حواشی باعث شد تا در فصل سوم «خنده بازار» از جمع آنها خارج شود و دیگر هیچ وقت کنار این گروه قرار نگیرد.

* بعد از شهرت: تنها حرکت مثبت و رو به جلوی او بازی در سریال «میلیاردر» بود. بعد از آن خبری از او در سریال های دیگر نشد و مجددا به سمت و سوی تقلید صدا از این و آن رفت. این برنامه ها گهگاه از تلویزیون هم پخش می شدند اما دیگر جذابیت قبل را نداشتند. او در حال حاضر 41 هزار فالوئر در اینستاگرام دارد اما دیگر در اوج شهرت نیست و گهاه کنار کنسرت های برخی خواننده ها اجرا می کند.
 
امیر علی نبویان
* موقعیت قبلی: موقعیت چندان خاصی نداشته. کلاس های بازیگری می رفته و گهگاه هم بازی می کرده. جسته و گریخته داستان هایی هم می نوشته.

اخبار,اخبار فرهنگی,چهره های ایرانی


* چطور معروف شدند: با آیتم «قصه های امیر علی» برنامه «رادیو هفت» مطرح شد. اوایل مثل بقیه می آمد و قصه می خواند اما کم کم قصه هایش بین مخاطبان رنگ و بوی دیگری پیدا کرد. مایه های طنزی که داخل نوشته هایش بود عامل اصلی موفقیت اش شد.

از یک جا به بعد گهگاه به عنوان مجری هم ظاهر می شد یا در ویژه برنامه ها به عنوان یکی از عوامل اصلی به میدان می آمد تا جایی که به یکی از مهره های اصلی برنامه بدل شد و مخاطبان درخواست می کردند که میزان حضورش در برنامه بیشتر شود.

* بعد از شهرت: کم کم داستان هایش را به صورت کتاب منتشر کرد و از سوی برخی کارگردان ها هم پیشنهاد بازی گرفت. در سریال «نوشدارو» به عنوان یکی از بازیگران اصلی جلوی دوربین رفت و در برنامه «مژه» شبکه نسیم هم ضابطیان او را به عنوان مجری انتخاب کرد. حالا در برنامه «صدبرگ» هم یکی از مجریان اصلی برنامه است و هفته ای یک بار برنامه با اجرای او روی آنتن می رود. او در اینستاگرام 34 هزار فالوئر دارد.

 

 اخبار فرهنگی  -  هفت صبح


ویدیو مرتبط :
تغییر چهره آدم های مشهور!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نمایش چهره ی حضرت علی (ع) در سریال پر هزینه ی "عمر بن خطاب"/ حضور چهره پرداز مشهور ایرانی در این سریال + تصاویر



نمایش چهره ی حضرت علی (ع) در سریال پر هزینه ی "عمر بن خطاب"/ حضور چهره پرداز مشهور ایرانی در این سریال + تصاویر

سریال تلویزیونی عمر بن خطاب که قرار است در ماه رمضان از شبکه ی MBC پخش شود با مخالفت های گسترده ای مواجه شده است.بر اساس این گزارش، در کنار نمایش چهره های عمر و ابوبکر در این سریال، چهره ی مبارک حضرت علی (ع) نشان داده می شود!

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

سریال تلویزیونی «عمر بن خطاب» که قرار است در ماه رمضان از شبکه ی MBC پخش شود با مخالفت های گسترده ای مواجه شده است.

این سریال توسط شبکه ی MBC که متعلق به «ولید بن ابراهیم ال ابراهیم» و موسسه «بنیاد قطر» است، تهیه شده است.

به گفته ی سخنگوی گروه شبکه های MBC، این سریال یکی از بزرگترین تولیدات در طول تاریخ تلویزیون در جهان عرب است.

پخش این فیلم با مخالفت هایی از سوی مفتی اعظم عربستان سعودی و الازهر مواجه شده است.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

الازهر نمایش چهره ی اهل بیت پیامبر(ص) و نزدیکان ایشان را ممنوع اعلام کرده است.

از سوی دیگر شیخ عبد الحزیر عبدالله الشیخ مفتی اعظم عربستان سعودی انتقادات تندی از این سریال کرده است.

وی در نماز جمعه خطاب به نمازگزاران گفت:  عاملان ساخت عمر فاروق مرتکب گناه بزرگی شده اند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

وی اضافه کرد: به نمایش کشیدن خلفای اسلام و نزدیکان پیامبر اشتباه است و این امر باعث انتقاد و توهین به انان می شود.

هایک سخنگوی شبکه های MBC گفت: این سریال به چندین زبان ترجمه و فروخته شده است.

وی افزود: در پی مذاکره با کمپانی های انگلیسی، فرانسوی، اندونزیایی و مالزیایی برای نمایش این سریال به مراحل خوبی رسیده ایم.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

بر اساس این گزارش، در کنار نمایش چهره های عمر و ابوبکر در این سریال،  چهره ی مبارک حضرت علی (ع) نشان داده می شود!

این در حالی است که نمایش چهره پیامبر (ص) و ائمه اطهار از سوی مراجع تقلید شیعه ممنوع اعلام شده است. پیش از این نمایش احتمالی چهره حضرت عباس (ع) در سریال تاریخی «مختارنامه» با واکنش مراجع تقلید مواجه شده بود.

به گزارش «انتخاب» ؛ نمایش چهره حضرت علی (ع) در این سریال، نیازمند واکنش علما و جهان تشیع است، چرا که شکستن قبح چنین اقدامی، باعث تدوام این اعمال و ساخت سریال های مشابه و نمایش دیگر چهره های مقدس تشیع و جهان اسلام می شود.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

گلف نیوز چهره پرداز حاضر در عکس را «اسکندرانی» معرفی کرده است

ناگفته نماند که براساس تصویری که "گلف نیوز" منتشر کرده است، عبدالله اسکندری یکی از بهترین چهره پردازان ایران در ساخت این سریال شرکت داشته است.

اسکندری طراح سریال های مهمی چون امام علی (ع) و همچنین مختارنامه و دهها فیلم و سریال دیگر بوده است./انتخاب