فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

«هفته فیلم ایران» در ازمیر برگزار شد



 

«هفته فیلم ایران» در ازمیر برگزار شد

 

چهارمین هفته فیلم ایران در ترکیه با حضور مسئولین و هنرمندان دو کشور ایران و ترکیه وباهمت موسسه رسانه های تصویری در دانشگاه «دوکوز ایلول ازمیر» برگزار شد.

هفته فیلم ایران در «ازمیر» با حضور محمد احمدی و حمید فرخ نژاد کارگردان و بازیگر فیلم سینمایی «حقیقت گمشده» ، دکتر خلیل کوسه معاون رئیس دانشگاه «دوکوز ایلول» ، اساتید ،دانشجویان ترکی و ایرانی و همچنین علاقه مندان سینمای ایران، توسط موسسه رسانه های تصویری در مرکز فعالیتهای فرهنگی و آموزشی دانشگاه «دوکوز ایلول ازمیر» ترکیه افتتاح گردید.

درمراسم افتتاحیه محمد احمدی ضمن ابراز خوشحالی از برگزاری هفته فیلم ایران در شهر فرهنگی ازمیر افزود: این باعث افتخار من است که یکی از فیلم های من در این هفته فیلم به نمایش در خواهد آمد، سینمای ایران بعد از انقلاب اسلامی مسیر رو به رشدی را طی کرده است .

کارگردان فیلم «حقیقت گمشده» ادامه داد: امروز در دنیا کمتر فستیوالی است که در آن فیلم های ایرانی به نمایش درنیاید و جایزه کسب نکند ، در مجموع در سینمائی کار می کنم که به خاطر جذب مخاطب از مقولاتی مانند خشونت و مسائل غیر اخلاقی استفاده نمی کند و شهرت سینمای ایران به خاطر مفاهیم انسانی است که در آن به کار برده می شود.

وی افزود: در حال حاضر بین ۷۰ تا ۱۰۰ فیلم در سال تولید می گردد که حدود ۲۵ در صد آنها به فستیوالهای مهم بین المللی راه می یابند.

در ادامه مراسم دکتر خلیل کوسه با تشکر از برگزارکنندگان این هفته فیلم افزود: امیدوارم برگزاری اینگونه برنامه ها باعث نزدیکی فرهنگی بیشتر دو ملت به یکدیگر گردد.

در پایان این مراسم نیز فیلم «حقیقت گمشده» به کارگردانی محمد احمدی به عنوان فیلم افتتاحیه به نمایش در آمد.

همچنین در طی این مدت برگزاری این هفته فیلم، نشست های خبری با حضور محمد احمدی کارگردان و حمید فرخ نژاد بازیگر فیلم سینمایی حقیقت گمشده برگزارشد که در این نشست دانشجویان واهالی هنر به بحث وبررسی در خصوص سینمای ایران و چشم انداز آینده آن پرداختند.

لازم به ذکر است هفته فیلم ایران در ازمیر با نمایش ده فیلم ایرانی ( حقیقت گمشده، یوسف پیامبر(ع)، ایستگاه بهشت، کنعان، حس پنهان، بهشت دوزخ جهنم، پستچی سه بار در نمی زند، آل، امشب شب مهتابه و روز شیطان با زیرنویس ترکی استانبولی درمرکز فعالیتهای فرهنگی دانشگاه «دوکوز ایلول ازمیر» به نمایش درآمدند.... / شبکه خبری برنا 


ویدیو مرتبط :
سفر به ازمیر ترکیه - شهر ازمیر را از نزدیک ببینید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دور اول گفت‌وگوهای ایران و اتحادیه اروپا این هفته برگزار می‌شود



 اخبار سیاست  خارجی ,خبرهای سیاست  خارجی,گفت‌وگوهای ایران و اتحادیه اروپا

دور اول گفت‌وگوهای ایران و اتحادیه اروپا در هفته جاری برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا ، دور اول گفت‌وگوهای ایران و اتحادیه اروپا در هفته جاری در تهران با حضور مجید تخت روانچی، معاون آمریکا و اروپای وزیر خارجه و هلگا اشمید، معاون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار خواهد شد.

بر اساس این گزارش این گفت‌وگوها در ابتدا در سطح معاونین برگزار خواهد شد و سپس در دوره‌های بعد با حضور محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان و فدریکا موگرینی، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ادامه خواهد یافت. در جریان سفر چند ماه پیش موگرینی به تهران بین مقامات ایرانی و اتحادیه اروپا این توافق حاصل شد که گفت‌وگوهای ایران و اتحادیه اروپا در سطح بالا برگزار شود.

هم‌چنین قرار است وزیر خارجه کشورمان در آینده‌ای نزدیک به بروکسل سفر کند و در جریان این سفر در دیدار با موگرینی در این ارتباط گفت‌وگوهای بیشتری خواهد کرد و از دیگر سو بر اساس آنچه که پیش از این اعلام شده موگرینی نیز در بهار سال آینده در راس یک هیأت کاری برای بار دوم به تهران خواهد آمد.

گفت‌وگوهای ایران و اتحادیه اروپا فقط محدود به مسائل سیاسی نیست بلکه شامل عرصه‌های دیگر از جمله اقتصادی نیز خواهد بود.

احتمالا این مذاکرات روز دوشنبه آغاز می‌شود.

 

 اخبار  سیاست  خارجی  -  ایسنا