فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

نگاهی به کاریکاتور روز رسانه های عربی



 

نگاهی به کاریکاتور روز رسانه های عربی

 

رسانه های جهان عرب هر روز ایده های انتقادی خود درباره مسائل مختلف داخلی، منطقه ای و بین المللی را در قالب کاریکاتور بیان می کنند که به برخی از این کاریکاتورها اشاره می شود.

در کاریکاتورهای امروز اعتراضات و اعتصاب مردم فرانسه علیه طرحهای دولت سارکوزی و چالش های پیش روی اوباما بیشترین توجه رسانه های جهان عرب را به خود جلب کرده است.

رسوایی ناشی از افشای اسناد ویکی لیکس

روزنامه الدستور اردن امروز در کاریکاتوری به پیامدهای افشای اسناد جنگ عراق و افغانستان توسط پایگاه ویکی لیکس توجه کرده که آمریکا را به عنوان عامل شماره یک تروریسم، جنگ، وحشی گری و اسلام ستیزی معرفی کرده است.

اوباما و اژدهای سه سر!

روزنامه الاتحاد امارات امروز در کاریکاتوری به چالش های پیش روی "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا توجه کرده است که شامل بحران مالی، چالش آمریکا در خاورمیانه و کاهش میزان محبوبیت وی می شود.

اهدافی بزرگ و مردی کوچک!

روزنامه فرامنطقه ای الحیات امروز در کاریکاتوری به تغییرات جدی اهداف و راهبردهای اوباما طی دو سال اخیر (از زمان ریاست جمهوری در آمریکا) اشاره کرده است که با آرمانهایی بزرگ کار خود را آغاز کرد اما در نهایت به هیچکدام از آنها دست نیافت.

اصول انقلاب فرانسه؛ بر باد رفته!

روزنامه البیان امارات امروز در کاریکاتوری به این مسئله اشاره داشته است که "نیکلا سارکوزی" رئیس جمهور فرانسه با اقدامات خود تمامی اصولی را که انقلاب فرانسه بر مبنای آن شکل گرفت بر باد داده است.

تشکیل کشور مستقل فلسطین؛ له نشی یه وقت!

روزنامه عکاظ عربستان امروز نگاهی انتقادی به اهداف پوچ تشکیلات خودگردان در تشکیل کشور مستقل فلسطین داشته است. بر این اساس، اشغالگری رژیم صهیونیستی جایی برای تشکیل کشور فلسطین باقی نگذاشته است اما طرف فلسطینی همچنان بر این خواسته کوچک و ناچیز پافشاری می کند.

صدای رسای اعتراضات علیه سارکوزی

روزنامه الوطن عمان امروز در کاریکاتوری به افزایش روند اعتراضات مردمی و اعتصاب در فرانسه علیه سارکوزی توجه داشته که وی را کاملا کلافه کرده است.

چند قدم تا جدایی!

روزنامه الاهرام مصر امروز با اشاره به همه پرسی قریب الوقوع در جنوب سودان، نتیجه ای جز جدایی جنوب از شمال این کشور برای آن متصور نشده است. مسئله ای که با هدایت غرب در این کشور آفریقایی صورت می گیرد.

انتخابات پارلمانی در اردن؛ نمی خواهم رای بدهم!

روزنامه الشرق الاوسط در بخش کاریکاتور روز خود به مسئله انتخابات پارلمانی در اردن تمرکز کرده است. که شهروندان اردنی هیچ توجهی به تبلیغات نامزدهای انتخابات پارلمانی ندارند.... / تحلیل : خبرگزارى مهر


ویدیو مرتبط :
کاریکاتور / آزادی رسانه ها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نگاهی به کاریکاتور های روز رسانه های جهان عرب



 

نگاهی به کاریکاتور روز رسانه های عربی

 

رسانه های جهان عرب هر روز ایده های انتقادی خود درباره مسائل مختلف داخلی، منطقه ای و بین المللی را در قالب کاریکاتور بیان می کنند، که به برخی از این کاریکاتورها اشاره می شود.

 

در کاریکاتورهای امروز انتخابات روز گذشته افغانستان در سایه حملات طالبان، عملکرد فاجعه بار واشنگتن در افغانستان و مذاکرات سازش بیشتر مورد توجه رسانه های جهان عرب بوده است.

روزنامه الدستور اردن امروز در بخش کاریکاتور روز خود به چالشهای امنیتی در برگزاری انتخابات پارلمانی افغانستان اشاره داشته است.

روزنامه الوطن قطر نیز امروز در کاریکاتوری انتخابات پارلمانی در افغانستان را کاملا تحت تاثیر حملات طالبان دانسته است که موجبات استقبال نه چندان زیاد از آن را فراهم آورده است.

روزنامه الاهرام مصر در بخش کاریکاتور روز خود بر عملکرد فاجعه بار واشنگتن در افغانستان تمرکز داشته است. بر این اساس، خود "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا هم تحمل رایحه آزاردهنده فساد در این کشور را که در پی عملکرد اشغالگران به وجود آمده، ندارد.

روزنامه الاتحاد امارات امروز در کاریکاتوری به کارشکنی تل آویو در مذاکرات سازش توجه داشته است. در تصویر "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیده می شود که در حال معرفی خود به عنوان "مرد صلح است". البته پرنده صلح نتانیاهو هم در واقع یک تانک آماده حمله است.

روزنامه الوطن عمان در ستون کاریکاتور روز خود نگاهی انتقادی به از سرگیری مذاکرات مستقیم سازش و همراهی تشکیلات خودگردان با تل آویو داشته است. براین اساس، رژیم صهیونیستی در حال اجبار تشکیلات خودگردان به حضور در مذاکرات است، حضوری که موجبات فشار بیشتر بر حماس را به وجود می آورد.

روزنامه العرب الیوم اردن در کاریکاتوری به ادامه مذاکرات سازش در سایه شهرک سازی ها توجه داشته است. بر این اساس، رژیم صهیونیستی در حال هیپنوتیزم طرف فلسطینی و وانمود کردن این مسئله است که شهرک سازی را متوقف کرده است.

روزنامه النهار لبنان امروز در بخش کاریکاتوری اجتماعی به مسئله گرانی کتاب های درسی با رسیدن موعد بازگشایی مدارس توجه داشته است که خانواده ها را مجبور به گرفتن وام برای خرید کتاب کرده است..../ تحلیل : خبرگزارى مهر