فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

نکته های جالب درباره فیلم «کتاب جنگل»


جان فاورو، کارگردان هالیوود برای ساخت فیلم «کتاب جنگل» از تازه ترین دستاوردهای رایانه ای و جلوه های ویژه بهره گرفته است. تمامی فضا و حیواناتی که در این فیلم جدید دیده می شوند، ساختگی هستند.

روزنامه سینما:

1- جان فاورو، کارگردان هالیوود برای ساخت فیلم «کتاب جنگل» از تازه ترین دستاوردهای رایانه ای و جلوه های ویژه بهره گرفته است. تمامی فضا و حیواناتی که در این فیلم جدید دیده می شوند، ساختگی هستند. تنها نقش «موگلی» کوچک، قهرمان این داستان را انسانی واقعی برعهده داشته است. مسئول اصلی جلوه های ویژه در این فیلم انیمیشن را اندی جونز عهده دار است که برای فیلم «آواتار» اسکار بهترین جلوه های ویژه را گرفته بود.

2- «کتاب جنگل» در روز پنجم آوریل (17 فروردین) اکران افتتاحیه خود را در لس آنجلس جشن گرفت. این فیلم در هفته گذشته در سینماهای استرالیا به نمایش درآمد و اکران رسمی آن در آمریکا، آلمان و دیگر نقاط جهان از دو روز پیش (15 آوریل) آغاز شد. جان فاورو، کارگردان این فیلم کوشیده است تا در قسمت هایی از ساخته خود فضای تیره ای را که در رمان معروف «کتاب جنگل» نوشته کیپلینگ حس می شود، حفظ کند.

1+10 نکته درباره کتاب جنگل، محصول تازه کمپانی دیزنی

3- «کتاب جنگل» به ویژه در نسخه سه بعدی مکانی بس خطرناک است به ویژه برای کودکان. این فیلم با توجه به پردازش، جلوه های ویژه و تکنیک هایی که در ساخت آن به کار رفته، فیلم پرهیجان و تماشایی برای هواداران فیلم های اکشن خواهد بود.

4- فیلمبرداری «کتاب جنگل» برای «نیل ستی» نقش آفرین خردسال نقش موگلی که نخستین بار بازیگری را تجربه کرده، چالشی بزرگ بوده است. او از بین دو هزار کودک که برای ایفای نقش موگلی درخواست داده بودند، انتخاب شد. جان فاورو، کارگردان فیلم می گوید: «نیل یکی از آخرین چهره هایی بود که در هنرآزمایی شرکت کرد. ظاهر و چهره او برای این نقش فوق العاده بود، گذشته از آن که او از حس خوبی برای شادی و طنز برخوردار است.»

5- موگلی که شخصیت اصلی «کتاب جنگل» است، پسری است که در جنگل و میان گرگ ها، میمون ها و فیل ها بزرگ می شود. یکی از کاراکترهای کلیدی این داستان، خرسی بامزه به نام «بالو» است که موگلی را در جنگل همراهی و با او مانند یک پدر رفتار می کند.

6- البته این نخستین بار نیست که داستان معروف کیپلینگ دستمایه فیلمسازان قرار گرفته است. والت دیسنی در سال 1967 فیلمی کارتونی ارائه کرد که تا به امروز از آثار به یادماندنی تاریخ سینما محسوب می شود و طرفداران زیادی دارد. این فیلم 78 دقیقه ای در آن زمان با بودجه ای بالغ بر چهار میلیون دلار ساخته شد اما تا به امروز حدود 306 میلیون دلار فروش داشته است.

1+10 نکته درباره کتاب جنگل، محصول تازه کمپانی دیزنی

7- تجربیات و ماجراهای موگلی که به تنهایی در میان جانوران جنگل بزرگ می شود، داستان قهرمانی کوچک را روایت می کند که با خطرات زیادی روبرو می شود و دست و پنجه نرم می کند. یکی از این ماجراها رویارویی موگلی با «شیرخان» ببر آدم خوار جنگل است.

8- جان فاورو، کارگردان فیلم جدید «کتاب جنگل» از بهترین های هالیوود به عنوان صداپیشه استفاده کرده است. یکی از آنها بن کینگزلی، هنرپیشه معروف بریتانیایی است که صدای پلنگی سیاه به نام «باگیل» بر عهده او بوده است. کینگزلی ضمن اشاره به لذت بردن از همکاری در این اثر تازه، «کتاب جنگل» والت دیسنی (محصول 1967) را از فیلم های مورد علاقه خود خوانده است.

9- یکی از کاراکترهایی که در مقایسه با فیلم 1967چهره و نقشی متفاوت دارد، «شاه لویی»، سلطان میمون ها است که می کوشد با کمک موگلی به آتش «گل سرخ» دست یابد. صداپیشه «شاه لویی» در این اثر تازه کریستوفر واکن، هنرپیشه معروف آمریکایی است.

10- «کا»، مار غول پیکر «کتاب جنگل» از دیگر کاراکترهای جذاب در این فیلم است. اسکارلت جوهانسون، بازیگر محبوب هالیوود، صداپیشه این مار بوده و از معدود «شخصیت های مونث» در انیمیشن «کتاب جنگل» است.

1+10 نکته درباره کتاب جنگل، محصول تازه کمپانی دیزنی

11- «کا» در فیلم والت دیسنی (محول 1967) ماری زیرک است که با چشمان درشت خود موگلی را هیپنوتیزم می کند. این صحنه معروف از فیلم کلاسیک «کتاب جنگل» از نماهایی است که در ذهن جان فاورو، کارگردان اثر تازه نقش بسته. او در یکی از مصاحبه هایش گفته است که هرگز این صحنه را فراموش نخواهد کرد.

گزیده نظرات منتقدان درباره کتاب جنگل

امپایر - کریس هویت


شما نمی توانید دیزنی را زمانی که به کاتالوگ انیمیشن های کلاسیک قدیمی اش بازمی گردد تا یک لایو – اکشن بسازد، به بزدلی محکوم کنید. آنها «زیبای خفته» را به «مانیفست»، «سیندرلا» را به نسخه جدیدتر آن ارتقا دادند و حالا جان فاورو، کتاب جنگل محبوب، نوشته رودیار کیپلینگ را با تمام CGI و دلارهایی که توانسته به دست آورد، به فیلم لایو – اکشن آن تبدیل کرده است. نتیجه یکی از مجلل ترین بلاک باسترهای چند سال اخیر است؛ جنگل های بارانی، بیابان های پرستاره و آبشارهایی فریبنده که باعث می شوند بخواهید چمدان تان را ببندید.

جهانی با تصاویر واقع گرایانه به جمعیت واقعی هم نیاز دارد و فاورو در این زمینه ناامید کننده ظاهر نشده و جنگل خود را با گرگ ها، ببرها و خرس ها شلوغ کرده، گویی همه آنها از یکی از مستندهای نشنال جئوگرافیک بیرون آمده باشند.

زمانی که این حیوانات شروع به حرف زدن می کنند، به کمی زمان نیاز است تا گوش تماشاگر به آنها عادت کند. تیم CGI فیلم احتمالا اصلی ترین نکته فیلم است زیرا واقعا سخت می شود چشم از آنها برداشت.

پرده سبز بازیگران باتجربه ای را شکست داده، بنابراین جای تعجب نیست که بازیگر تازه وارد این فیلم، نیل ستی در نقش موگلی، با آن احساس راحتی نداشته باشد. او به خوبی حس سرزندگی و ماجراجویی کاراکتر خود را به نمایش می گذارد اما در بیشتر دقایق شق و رق ایستاده و در تعاملش با جانوران CG به زحمت می افتد.

1+10 نکته درباره کتاب جنگل، محصول تازه کمپانی دیزنی

گاردین - پیتر بردشاو

نکته اصلی در بازسازی شاهکار دیزنی و شاید بهترین محصول آن چیست؟ خب، در اصل نکته ای وجود ندارد، جز ساخت روایتی لذتبخش و فیلمی خوش رنگ و آب، منحصر به فرد، هیجان انگیز، سرگرم کننده و بامزه. فیلم به خوبی حس و حال فیلم اورجینال دیزنی را زنده می کند و چیزهایی از فیلم های خانوادگی قدیمی درباره حیوانات، مثل «سفر شگفت انگیز» (1963) را به یاد تماشاگر می آورد.

فیلم بیشتر شبیه به چیزی است که می توانستم در کودکی در تلویزیون تماشا کنم. با این حال به شکل عجیبی مایه هایی از کابوس جنگل مل گیبسون، «آپوکالیپتو» (2006) را هم با خود به همراه دارد. تا به حال ندیده بودم نمایش دیجیتال از حیوانات سخنگو به این اندازه متقاعدکننده باشد و این فیلم هم چنین پیچ های داستانی زیرکانه و خلاقانه ای را به روایتی افزود که همه ما می شناسیم، از جمله پیرنگی تازه در ارتباط با گرگ رهبر، آکلا (جیانکارلو اسپوزیتو) و شیرخان.

فیلم همچنین داستان زندگی گذشته موگلی را به فیلم آورده و توضیح می دهد او چطور آن لنگ فقیرانه را به کمر خود بسته است. این فیلم در نهایت برخلاف نسخه قبلی خود، فرض را بر وفاداری به ایده زندگی شادمانه در کنار یکدیگر می گیرد و اقرار به پایان تلخ و شیرین فیلم اورجینال و این که موگلی باید روزی بزرگ شود و به دنبال زندگی عشقی اش برود، دست می کشد.

1+10 نکته درباره کتاب جنگل، محصول تازه کمپانی دیزنی

تلگراف - رابی کولین


قصد توهین به تنها بازیگر انسان این فیلم را نداریم اما ستاره واقعی اقتباس تازه دیزنی از کتاب جنگل یک ببر سخنگوی کامپیوتری است. شیرخان که توسط ادریس البا صداپیشگی شده یک موجود انیمیشنی کاملا کامپیوتری است. با این حال او چنان جزییات خیره کننده ای در موی بدن و حرکات فیزیکی اش دارد که شاید گمان کنید همان جانور خونین چنگال و دندان تیز کرده است.

رهبر ارکستر این ضیافت بزرگ به طور قطع جان فاورو است که موفق می شود منظره و احساس را با همان خلاقیتی که ماجراجویی خانوادگی قدر ندیده او، «زاتورا» (2005) را آنقدر تماشایی کرد با یکدیگر به تعادل برساند. این فیلم در خطر تبدیل شدن به یک پرونده تکنیکی خشک قرار داشت اما فاورو نوعی خاصیت دلنشین بی نظیر به آن بخشیده است. باید قبول کنید که یک حس شاعرانگی تمیز در آن وجود دارد.

1+10 نکته درباره کتاب جنگل، محصول تازه کمپانی دیزنی

نیویورک تایمز – مانولا دارجیس


در داستان های کیپلینگ، هر جانوری مقید به اطاعت از قانون جنگل است. موگلی در هر دو نسخه فیلم در سال های 1967 و 2016 زیر چتر این قانون دیزنی زندگی می کند. ایده ای که باور دارد انسان ها مادامی که طبیعت بیش از اندازه وحشی نباشد، امکان هم زیستی با آن را خواهند داشت.

نظرات مخالف زیادی درباره سلطه راحت طبیعت بر انسان وجود دارد، با این حال این عقیده هم خالی از حقیقت نیست که انسان ها نسل به نسل به حیوانات به عنوان چیزی که هستند، احترام گذاشته و به آنان عشق ورزیده اند. در سال های اخیر، پرنسس های دی V زنی به شکل رادیکالی دگرسازی شدند و به شمایل هایی توانا تبدیل شدند که در آن جایگاه رضایتخبش سینمایی خود، میان دنیای فانتزی و عالم واقعی ما می ایستند. قلمرو حیوانات استودیو هم می توانست در دنیایی نظیر این از نو ساخته شود.


ویدیو مرتبط :
تیزر فیلم کتاب جنگل - پورتال امروز آنلاین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

21 نکته جالب درباره BMW


شرکت BMW یا همان Bayerische Motorenwerke در 7 مارس سال 1916 و با نام اولیهٔ BFW (Bayerische Flugzeugwerke) تشکیل شد و بی‌درنگ شروع به ساخت موتورهای هواپیما نمود.