فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

نژاد آریایی و 70 میلیون استعداد کشف نشده!


این روزها از در و دیوار شهر، بیلبوردهایی تبلیغاتی بالا می رود که به جوان ها وعده «ستاره شدن» می دهد.





هفته نامه تماشاگران امروز:
این روزها از در و دیوار شهر، بیلبوردهایی تبلیغاتی بالا می رود که به جوان ها وعده «ستاره شدن» می دهد. مسابقه ای که در حوزه های مختلف میان افرادی که فکر می کنند در زمینه ای استعداد دارند، برگزار می شود و کارشناسان سرشناس هر حوزه هم به عنوان داور، دست به انتخاب می زنند تا بالاخره اعجوبه سال 93 پیدا شود؛ اما داستان این «ستاره شوید» و «عجوبه یابی» چیست؟

نژاد آریایی و 70 میلیون استعداد کشف نشده!

Talents Show در ایران


گویا بعد از موفقیت سری برنامه های استعدادیابی Talents Show در کشورهای مختلف، آن هم به روش های مختلف از قبیل شبیه سازی و محلی سازی آن، این بار نمونه ای از این برنامه با یکسری تغییرات در ایران برگزار می شود. برنامه های استعدادیابی Talents Show در بیشتر کشورها از پرمخاطب ترین برنامه های تلویزیونی محسوب می شوند و از طرف دیگر، درآمد خوبی برای شبکه های تلویزیونی دارند؛ ولی از آنجا که صدا و سیمای ایران در اینگونه موارد منفعل عمل می کند، برنامه استعدادیابی ایرانیان توسط یک شرکت غیرانتفاعی و توسط وب سایت آپارات aparat.com تهیه می شود. این برنامه با نام «اعجوبه های ایرانی» و با شعار «ستاره شوید» برگزار می شود.

یوتیوب ایرانی

سایت آپارات یکجور یوتیوب ایرانی است که در آن، ویدئوهای مختلف به اشتراک گذاشته می شوند. حالا این سایت محبوب با همکاری رایتل مسابقه ای را با عنوان اعجوبه های ایرانی 93 با حضور داوران محبوب و جوایز ارزنده برگزار کرده است.

کلا هدف از برگزاری این مسابقه معلوم نیست اما به گفته برگزارکنندگان، می خواهند «گامی بلند در راستای کشف استعدادهای هنری و ورزشی کشور بردارند.» به همین دلیل همزمان با بیلبوردهایی که رایتل در سطح شهر برپا کرد، سایت آپارات هم فراخوانش را راه انداخته.

نژاد آریایی و 70 میلیون استعداد کشف نشده!

در این مسابقه همه افرادی که فکر می کنند در زمینه های مطرح شده استعدادی دارند، می توانند ویدئوهایی از خودشان برای این سایت بفرستند. این ویدئوها روی آپارات قرار می گیرند. وقتی مهلت ارسال ویدئوها به پایان رسید، همزمان داوری مردمی و داوری داوران شروع می شود.

استعدادهای کشف نشده

مهلت ارسال آثار برای این مسابقه تا 20 مهر بوده اما گویا به دلیل استقبالی که از آن شده تا 27 مهر ساعت 10 صبح تمدیدشده است. روی سایت آپارات، بخشی به این مسابقه اختصاص داده شده که شامل تمام ویدئوهای دریافتی است. جالب اینکه تازه ترین ویدئوهای رسیده در بخشی جداگانه به صورت آنلاین به روز می شود و از همین بخش است که می توان فهمید چه استقبالی از اعجوبه های ایرانی 93 شده یا حتی چقدر استعداد کشف نشده داریم!

فاز داوری

اعجوب های ایرانی قرار است در پنج زمینه استعدادیابی شوند؛ بازیگری، خوانندگی، ورزش و در نهایت طنز و عجیب؛ البته این اسم هایی است که خودشان روی این بخش ها گذاشته اند. هر بخش هم در دو فاز داوری می شود؛ یکی از سوی داوران و دیگری داوری مردمی.

نژاد آریایی و 70 میلیون استعداد کشف نشده!

آپارات که برگزارکننده این مسابقه است، رایتل، اپراتور سوم تلفن همراه هم به عنوان اسپانسر اصلی در این برنامه استعدادیابی حضور دارد و در کنار رایتل، برند سونی با معرفی اکسپریا Z3، سامانه8 #780*، داتک و شبکه اجتماعی کلوب به عنوان اسپانسرهای فرعی قرار دارند.

فرهاد اصلانی: احساسات من را برانگیزید

بازیگری؛ این بخش بیش از بقیه بخش ها با استقبال روبرو شده است و بیشترین ویدئوهای رسیده، مربوط به این بخش است؛ یعنی به احتمال زیاد جوانان ایرانی فکر می کنند در زمینه بازیگری بیشتر از سایر زمینه ها اعجوبه هستند.

داور این بخش از مسابقه اعجوبه های ایرانی، فرهاد اصلانی است. بیانیه او برای ویدئوهای بازیگری برای شرکت کنندگان در این مسابقه این است: «خوشحالم که رویدادهایی از این دست، جهت کشف استعدادهای کشور عزیزمان برگزار می گردد، مخصوصا اینکه با ماهیت ویدئویی مسابقه، این فرصت برابر در سرتاسر کشور توسط آپارات در اختیار همه علاقمندان قرار گرفته است. پس تا فرصت باقی است دست به کار شوید.

نژاد آریایی و 70 میلیون استعداد کشف نشده!

یک خاطره از خودتان را مقابل دوربین بازی کنید. این خاطره شاید ما را بخنداند، شاید ما را متاثر کند، شاید ما را متعجب کند، شاید حتی ما را نگران کند و شاید هیچ کدام نباشد و یا همه این احساسات را در ما برانگیزد؛ بسته به نگاه شما و تعریف و یا بازی شماست. بهتر است بارها آن را تمرین کنید و سپس در ظرف سه دقیقه - توجه داشته باشید فقط سه دقیقه - ضبط نمایید. پیشنهاد می کنم بک گراند (پس زمینه) شما ساده باشد و یا حتی سفید یا سیاه باشد؛ زیرا بهتر دیده می شوید. دوربین را در محلی قرار دهید که بتوانید در مقابلش تمام قد بایستید و وقتی به دوربین نزدیک می شوید، نمای مدیوم شات (نمای متوسط) شما را ببینیم. می توانید از یک صندلی هم به عنوان اکسسوار (لوازم صحنه) استفاده نمایید. با سپاس.»

سالار عقیلی: مهم نیست تو چه سبکی می خونید

سالار عقیلی، خواننده، داور بخش ویدئوهای خوانندگی این مسابقه است. یکی دیگر از بخش های پرمخاطب این مسابقه، تاکنون بخش خوانندگی بوده است. عقیلی برای شرکت کنندگان این بخش، این پیام را داده است «هدف از برگزاری این مسابقه شناساندن استعدادهای نهفته در مملکت مان ایران عزیز است زیرا بسیاری از جوانان وجود دارند با استعدادهای بسیار خوب و بالا ولی متاسفانه درست به جامعه شناسانده نمی شوند و فضای مناسب برای پرورش این استعدادها و جوانان وجود ندارد. از این سبب ما با راه اندازی چنین مسابقه ای تلاش می کنیم که این استعدادهای نهفته را به جامعه معرفی کنیم و قصد ما اول شدن یا دوم شدن نیست.

نژاد آریایی و 70 میلیون استعداد کشف نشده!

مهمترین هدف ما شناساندن این جوانان و استعدادها به جامعه است و باید از سایت آپارات تشکر کرد که چنین فضایی را برای محک زدن این جوانان و استعدادها فراهم آورده است. مهم نیست تو چه سبکی می خونید! مهم اینه که تو خوندن واقعا استعداد داشته باشید. برای شرکت در مسابقه باید یه آهنگی رو که علاقه دارید، بدون استفاده از موزیک و آلات موسیقی در کمتر از سه دقیقه بخونید و از خودتون فیلم بگیرید و برای ما ارسال کنید.»

سروش صحت: نمک و فلفل هم اضافه کنید

نژاد آریایی و 70 میلیون استعداد کشف نشده!

یکی دیگر از بخش های مورد ارزیابی در این مسابقه، بخش طنز است که در آن، افرادی که فکر می کنند می توانند کار تصویری یا نوشتاری طنز انجام دهند، باید ویدئوهای خود را برای داور این بخش یعنی سروش صحت ارسال کنند. صحت به شرکت کنندگان این بخش یک پیام داده است. «برای این بخش سعی کنید تا آنجا که ممکن است، ساده کار کنید.کافی است نگاهی به دور و برتان بیندازید. دور و بر ما پر از اتفاقات خنده دار است. یکی از آنها را انتخاب کنید و ساده و روان تصویرش کنید. اگر شد کمی نمک و فلفل هم اضافه کنید ولی فقط کمی، موفق باشید.»

احسان علیخانی: کسی بهتون نگفته آفرین؟

اما یکی از بامزه ترین بخش های این مسابقه بخش «عجیب» است. در اصل، بخشی است که آدم ها استعدادهای عجیب و بامزه خود را رو می کنند. ممکن است یکی روی سرش راه برود یا دیگری با زبانش نقاشی بکشد! داور این بخش، به شکل عجیب تری احسان علیخانی است! معلوم نیست چرا این مجری را برای انتخاب اعجوبه هایی که کارهای عجیب انجام می دهد، انتخاب کرده اند.

نژاد آریایی و 70 میلیون استعداد کشف نشده!

علیخانی برای شرکت کنندگان این بخش این بیانیه را داده است: «به هر حال اگر تصور می کنید که استعداد عجیبی دارید که باعث شگفتی، حیرت و تحسین ما می شود و تا حالا کسی بعد از دیدن استعدادتون بهتون نگفته آفرین و کلا همیشه خورده تو ذوق تون، از این استعداد عجیب خودتون فیلم بگیرید و برای آپارات ارسال کنید. قول می دیم تمام فیلم ها رو ببینیم و بهترین ها رو انتخاب کنیم. فقط لطفا، جون هر کسی که دوست دارین اون دسته از استعدادهاتون رو برامون بفرستین که بشه با خانواده دید؛ لطفا...»

مزدک میرزایی: شاید شما ستاره بعدی ورزش باشید

یکی از بخش های این مسابقه، بخش ورزشی است. البته معلوم نیست که در این بخش قرار است استعدادهای فیزیکی در زمینه ورزش کشف شود یا اطلاعات در زمینه گزارشگری یا تحلیل ورزشی را محک بزنند؛ به هر حال انتخاب مزدک میرزایی به عنوان داور این بخش می تواند گزینه دوم را تقویت کند.

نژاد آریایی و 70 میلیون استعداد کشف نشده!

میرزایی که با برنامه عادل فردوسی پور همکاری دارد و همچنین از گزارشگرها و برنامه سازهای خوب فوتبالی است، برای شرکت کنندگان در این بخش توضیحاتی داده است: «وقتی شنیدم قراره تو ایران چنین مسابقه ای برگزار شه خیلی خوشحال شدم. واقعا جای چنین مسابقه ای که همه افراد با استعداد بتونن توش شرکت کنن و خودشونو نشون بدن خالی بود و چه خوب که سایت خوب آپارات بانی برگزاری اون شد.

از اینکه سهمی تو این رخداد بزرگ دارم خوشحالم. به امید موفقیت. ایران مهد استعدادهای ورزشیه. اگه شما هم فکر می کنید که تو هر زمینه ورزشی استعداد دارید و تا حالا استعدادتون کشف نشده، فقط کافیه با یه دوربین از استعدادتون تو کمتر از سه دقیقه فیلم بگیرید و برای ما ارسال کنید. شاید شما ستاره بعدی دنیای ورزش ایران باشید!»


ویدیو مرتبط :
استعداد کشف نشده :))

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روزنامه ایران: احمدی نژاد استعداد خارق‌العاده اش را به رخ دنیا كشید



روزنامه ایران ارگان دولت در سرمقاله امروز خود با عنوان " جشنواره پیروزی‌های مردِ منتظر" نوشت:پیروزی‌های جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های دیپلماتیك و ارتباطات بین‌المللی و انتقال موفقیت‌آمیز پیام انقلاب اسلامی به اذهان مردم در سراسر دنیا و تقویت روزافزون همسویی ملت‌ها با ایرانیان در جهان آشفته كنونی در سال‌های اخیر، به رویداد پرتكراری تبدیل شده است كه با استفاده بهینه از این فرصت و ظرفیت استراتژیك، كشورمان با اقتدار كامل در همه صحنه‌های حساس ظاهر شده و با ابتكار عمل‌های متعدد، مدیریت جهانی را متأثر از اقدامات و فعالیت‌های خود ساخته است.

 

آخرین نمونه از نمایش قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران، در جریان سفر تاریخی دكتر احمدی‌نژاد به لبنان اتفاق افتاد.

هنوز بسامدها و مباحث مربوط به آوردگاه سفر نیویورك و ستاره آن در محافل رسانه‌ای و سیاسی تمام نشده بود كه نماینده راستین ملت ایران و مكتب خمینی و خامنه‌ای عزیز روی دیگری از استعداد و نیروی خارق‌العاده خویش در بهره‌گیری از ذخیره عظیم گفتمان انقلاب اسلامی و عدالت و مهرورزی را در خدمت آرمان حمایت از ملت‌های مظلوم و مقاوم به رخ دنیا كشید و همه را به شگفتی واداشت و اعتراف به اینكه «لبنان و مردم خونگرم آن سنگ تمام گذاشتند و استقبال تاریخی با پیام‌های متفاوت از دكتر احمدی‌نژاد داشتند.

در بیروت از رئیس جمهوری اسلامی ایران همچون قهرمان ملی استقبال شد.» این در حالی بود كه حضور احمدی‌نژاد در لبنان حتی گروه‌های متنوع سیاسی و قومی و مذهبی این كشور را گردهم آورد و «وحدت ملی» را در این كشور گونه‌گون تقویت كرد و در نتیجه «جبهه ضد‌ صهیونیستی مقاومت» در لبنان مستحكم‌تر شد.

همچنین برنامه‌های مردمی رئیس جمهور كشورمان در ضاحیه، بنت‌جبیل و قانا به عقیده همه صاحبنظران مسائل استراتژیك، «پتك سنگین شكست» را برای چندمین‌بار بر سر رژیم صهیونیستی و امریكا كوبید كه بی‌شك فضای جدیدی را در منطقه به‌وجود می‌آورد. به‌واقع در شرایط كنونی «خاورمیانه جدیدی» ایجاد شده كه معماران آن نه امریكا و اروپا و اسرائیل، بلكه خود كشورهای محور مقاومت در منطقه هستند.

بر این اساس باید دانست دیپلماسی عمومی و مردمی دكتر احمدی‌نژاد (در كنار دیپلماسی رسمی و سنتی)، دیگر به یك پارادایم و شیوه حكمرانی قابل استناد و آشنا در دنیا تبدیل شده و بحمدالله او به هر صحنه بین‌المللی گام می‌نهد، فضای پیرامونی را متأثر از پیام و فرهنگ و منش انقلاب اسلامی ایران می‌كند و این تنها مختص به نقطه خاص جغرافیایی و یا قومی و مذهبی نیست؛ آسیا، اروپا، امریكا، آفریقا و خاورمیانه این ویژگی رئیس جمهوری اسلامی ایران را شهادت می‌دهند و آخرین آن (لبنان) به جرأت می‌توان گفت رویدادی استثنایی و تاریخی است كه تأثیرات شگرف آن بر ارتباطات مردمی دو كشور و معادلات قدرت در منطقه و جهان به سود مظلومین و جبهه مقاومت علیه استكبار و صهیونیسم بیش از پیش نمایان خواهد شد.

احمدی‌نژاد، منتظر واقعی است كه فعالانه راه اصلاح و گسترش عدالت و مهرورزی را در داخل و خارج كشور در پیش گرفته است و بی‌شك از عنایات الهی بی‌نصیب نمانده و نخواهد ماند.../روزنامه ایران