فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

نمایشگاه نقاشی های محسن وزیری مقدم در گالری هور



 

نمایشگاه نقاشی های محسن وزیری مقدم در گالری هور

 

یعقوب امدادیان، نقاش و مدیرگالری هور از برپایی نمایشگاه آثار محسن وزیری مقدم از ۶ اسفندماه در گالری هور خبر داد و گفت كه این آثار شبیه آثار شنی اوست.

امدادیان با اشاره به برگزاری نمایشگاهی از آثار محسن وزیری مقدم گفت: نمایشگاه وزیری شامل ۲۵ كار آبستره او مربوط به سال های ۱۹۶۰ تا ۱۹۶۴ است كه همه آنها رنگ روغن و آكریلیك روی مقواست.

وی در ادامه گفت: این آثار به دوران آثار شنی وزیری مقدم برمی گردد چون تصاویری كه آفریده شبیه آثار شنی اوست.

بنابرگفته امدادیان، ابعاد این نقاشی ها اكثرا ۳۵ در ۵۰ و حدود ۸ اثر نیز در ابعاد ۷۰ در ۱۰۰ برای علاقه مندان آثار این هنرمند پیشكسوت نقاشی معاصر عرضه خواهد شد.

مدیر گالری هور درباره اهمیت نمایشگاه وزیری مقدم گفت: محسن وزیری مقدم از این جهت مهم است كه پایه گذار مكتب نقاشی شنی و از پیشروان هنر معاصر ایران است. همچنین آثار این نمایشگاه از دوران خاص نقاشی او و مربوط به ۵۰ سال پیش است.

امدادیان با بیان اینكه نمایشگاه تا ۲۳ اسفند ماه ادامه خواهد داشت، گفت: استاد وزیری مقدم قرار است فروردین به ایران بیایند، بنابراین شاید این نمایشگاه را تمدید كنیم تا او نیز از این نمایشگاه دیدن داشته باشد.

امدادیان درخاتمه از احتمال برپایی نمایشگاهی از آثارش در زمستان سال آینده خبر داد.

محسن وزیری مقدم از نقاشان پیشكسوت در نقاشی معاصر ایران است كه سال ۱۳۰۳ به دنیا آمده است. او مدرك نقاشی خود را سال ۱۳۲۷ از دانشگاه تهران دریافت كرد و در ایتالیا تحصیل كرده و درحال حاضر نیز ساكن ایتالیاست. او دانشنامه آكادمی هنرهای زیبای رم را داراست و در سه دوره بی ینال ونیز شركت داشته است. سیدمحسن وزیری مقدم از سوی دولت ایتالیا مرد سال ۲۰۰۵ هنر اروپا معرفی شد. او از قدیمی ترین نقاشان و حجم سازان مدرنیست ایرانی است كه در سال های اخیر بینایی خود را از دست داده است و با این حال هنوز آثار جدیدی می آفریند.... / خبرگزارى ایلنا


ویدیو مرتبط :
مصاحبه ای با محسن وزیری مقدم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نقاشی‌های بهمن محمدی در گالری هما



 

sobbekheir.com

 

 

مجموعه نقاشی‌های «بهمن محمدی» این روزها در گالری هما نمایش داده می‌شود. بهمن محمدی رخدادهایی را به ما نشان می‌دهد كه در جهان واقعی قابل اتفاق هستند و نیستند. او كاراكترهایی را می‌كشد كه در عین شباهت به انسان ، عروسك‌ها را تداعی می‌كنند. تن‌پوش نقاشی او هم امروزی‌اند و هم نیستند.


او با اشاره‌های نمادین حرف می‌زند،استعاراتی كه گاه به فانتزی شباهت دارند و ندارند و از دل این واقعیات و خیالات ، زبان نقاشانه بهمن محمدی پدید می‌آید.

 

«آیدین آغداشلو» در بخشی از مقدمه كاتالوگ نمایش اخیرش می‌نویسد: در كارهای تازه‌تر او، فضای رویاگونه همچنان باقی‌مانده و گسترش یافته است و كابوس اما ، در جای دورتر و مخفی مانده تری همچنان - و گیرم كم رنگ‌تر- حضور دارد و كمین كرده است.

 

رمزگشایی این جهان نشانه‌ای و كنایی كه با استادی زودرس او فراهم آمده، باید مشغله‌ی اصلی بیننده‌هایی باشد كه به چیزی بیشتر از اداگرایی و فرمالیسم و تكرار مكررات رایج این روزهای نقاشی ، دل بسته باشند.»

 

گفتنی است: نقاشی‌های بهمن محمدی‌ تا ششم بهمن ماه در گالری هما از ساعت ۱۶ تا ۲۰ به نشانی خیابان ولیعصر،بالاتر از نیایش، كوچه رحیمی، پلاك ۵۰ نمایش داده می‌شود.