فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

نمایشگاه مطبوعات خوب آغاز نشد



 

نمایشگاه مطبوعات خوب آغاز نشد

 

مهدی فضائلی در حاشیه دومین روز از هفدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها که در مصلی تهران در حال برگزاری است، در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: آنچه که من دیدم نشان می دهد که نمایشگاه هنوز شروع نشده است و دلایل آن را نمی دانم، اما به نظرم نمایشگاه شروع خوبی ندارد.

مدیرعامل موسسه سروش درباره نحوه چیدمان غرفه ها، جایگاه خبرگزاریها و مطبوعات داخلی و خارجی در نمایشگاه امسال گفت: تنها می توانم بگویم چیدمان نمایشگاه امسال خیلی جدید است.

وی در پایان تصریح کرد: به اعتقاد من نمایشگاه امسال می توانست مطلوب تر و بهتر برگزار شود.... / خبرگزارى مهر


ویدیو مرتبط :
آغاز به کار بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سایتهایی که انصراف دادند از فرصت خوب نمایشگاه مطبوعات محروم شدند



 

سایتهایی که انصراف دادند از فرصت خوب نمایشگاه مطبوعات محروم شدند

 

سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ساعت ۱۰ صبح امروز در مصلی امام خمینی(ره) تهران محل برپایی هفدهمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها حاضر شد و به مدت دو ساعت از این نمایشگاه بازدید کرد.

در این بازدید که به همراه احسان قاضی زاده مدیرکل مطبوعات به خبرگزاری های داخلی وزارت ارشاد صورت گرفت، وزیر ارشاد ابتدا از غرفه های ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدن کرد و پس از دیدار با مسئولان مجلات و روزنامه های سراسری دست آخر به سراغ خبرگزاری ها رفت و خبرگزاری مهر نیز که امسال در جنب ورودی شرقی مصلی واقع است یکی از آخرین غرفه هایی بود که حسینی از آن دیدن کرد.

خبرنگاران در فرصت هایی که در فاصله بازدید وزیر ارشاد از یک غرفه به غرفه دیگر دست می داد به طرح سئوال هایشان پرداختند و پاسخ هایی از حسینی شنیدند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ارزیابی اش از نمایشگاه امسال گفت: هر سال شاهد گامهایی خوب نسبت به سالها و دوره های قبل هستیم خوشبختانه امسال هم همین طور بوده است البته نیاز به ارزیابی بیشتر و مقایسه با کشورهای دیگر داریم تا نمایشگاه مان را ارتقاء دهیم.

وی درباره یارانه مطبوعات افزود: تعداد نشریات کشور افزایش پیدا کرده اما یارانه ها ثابت مانده است البته ما پیشنهاد داده ایم برای سال آینده این مبلغ افزایش پیدا کند ضمن اینکه در مورد نشریات استانی پیش بینی هایی کرده ایم که از طریق خود استانها این مسئله اقدام شود.

حسینی در پاسخ به این سئوال که در طول روز چقدر روزنامه می خوانند، گفت: من روزانه تقریباً غالب روزنامه ها را می بینم و حداقل آنها را تورق می کنم. بولتن های خبری هم هست که گزیده مطالب روزنامه ها را می نویسد و من از آنها استفاده می کنم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سئوالی درباره اقدام تعدادی از سایت های خبری در خصوص کناره گیری از حضور در نمایشگاه مطبوعات که به نشانه اعتراض به برخی سیاست گذاری های معاونت مطبوعاتی و نیز جانمایی غرفه هایشان در این نمایشگاه صورت گرفت گفت: من نامه ای از این سایت ها در این باره دریافت نکرده ام و از اینکه آنها بدون اینکه به ما نامه نگاری کنند موضوع را رسانه ای کردند و گفتند شرکت نمی کنیم، گلایه مندیم.

وی در ادامه نمایشگاه مطبوعات امسال را یک فرصت برای چنین سایت های خبری عنوان کرد و افزود: آنها با این کارشان خودشان را از این فرصت محروم کردند. اگر حداقل یک نامه نگاری با ما می کردند می رفتیم با آنها صحبت می کردیم شاید مشکل حل شود.

حسینی همچنین در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه گویا دو فهرست از رسانه ها برای اعطای یارانه مطبوعات تحویل او (وزیر ارشاد) شده و حسینی هم یکی از آنها را مورد پذیرش قرار داده چنین ادعایی را اساساً تکذیب کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین درباره وضعیت مطبوعات در ایران گفت: ما هم به جهت عملکرد کمی و هم عملکرد کیفی شاهد رشد خوبی هستیم و هر هفته ای که ما جلسات هیئت نظارت را برگزار می کنیم درخواست های فراوانی برای صدور مجوز داریم. الحمدالله رقابت بسیار خوبی هم ایجاد شده و همه سعی می کنند اخبارشان به روز و همراه با تحلیل باشد و به سرعت در اختیار مخاطبان قرار گیرد... / خبرگزارى مهر